Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 283

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 283 av 364 FørsteFørste ... 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 279 280 281 282 283 284 285 286 287 293 303 313 323 333 343 353 363 ... SisteSiste
Viser resultater 5,641 til 5,660 av 7273
    Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Puss in Boots

Akkurat vært igjennom Puss in Boots.
    Meget underholdene film, ingen dødpunkter akkurat. Meget godt bilde og kanonbra lyd, Dolby True HD 7.1 gjør denne til en morsom opplevelse i hjemmekinoen.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,452
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Akkurat vært igjennom Puss in Boots.
    Meget underholdene film, ingen dødpunkter akkurat. Meget godt bilde og kanonbra lyd, Dolby True HD 7.1 gjør denne til en morsom opplevelse i hjemmekinoen.
    AV venter 3D utgaven:wink:

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår så jeg "The Sitter". En morsom film med mange gode punshlines. Den lille jenta i filmen er også hysterisk morsom! Anbefales for dere som er ute etter en "lettvekter".

film: 4/6

Imdb: The sitter

Trailer: The sitter

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    AV venter 3D utgaven:wink:
    3D utgaven er i salg den, på Amazon.com.

Active steelbook_g sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Immortals (2011) - IMDb Blu-Ray

Fyyyyyyy faaaaaen :-D

Dette var rett og slett sikkelig morro :-D :-D :-D

Bilde:
    Fantastisk !!! :-D

Lyd: dts hd-ma 5.1
    FANTASTISK !!!!!!!!!!!!! :-D
    Kunne ikke gjøre annet en og holde meg fast for og si det slikk :-D

Lyden i denne filmen parkerer og kjører ringer rundt filmer som Tron Legacy, Transformers-3, Hot Fuzz, Avatar... o.s.v lydmessig :-D

Utrolig dyp og kraftfull lyd som ikke går av veien for og ta livet av suber... så Be Warned... Standaren settes umiddelbart i filmen ;-)

Filmen: 6
    Bilde: 6
    Lyden: 6 ( Utrolig basstrykk )

Dette er filmen for Heftig lydstandar :-D :-D :-D :-D

Bare lyden gjør denne filmen til en opplevelse folken :-D Resten er bare bonus :-D

Fy flate ass :-D Denne er sikkelig grom ;-D
    Så denne i går i 3D. Er enig i at bilde var utrolig men vet ikke om jeg vi gi den så mye som terningkast 6.

Newcomer crs sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde denne på hjemmekinoen i stad. Basert på virkelige hendelser. Coveret kan gi inntrykk av en actionfilm, den har sekvenser av det også, men historien er ganske drøy kost. Grusomme skildringer om uskyldige som blir skadelidende under militære gruppers brutale regime i Sudan. En mann prøver gå imellom. Veldig gripende film, slår hardt i magen. Gerard Butler passer meget bra i rollen. Tommelen opp fra meg. Denne ble kraftig diskutert etter visning.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok et par gjensyn her om dagen:

Letters from Iwo Jima (2006)

Eastwood holder ikke igjen på noe når han forteller historien om Iwo Jima før og under slaget, her får vi historien fra Japanerene selv. Filmen er troverdig, mørk og grå og musikken er Clint på sitt beste, kan minne om Mystic River, Changeling etc.

Anbefaler denne på det sterkeste, lydsporet på blu ray disken er også mindblowing.
    9/10

King Kong (1933)

Tok også gjensyn med denne klassikeren fra 1933, dette er et stykke filmkunst tatt fra øverste hylle.
    Uten tvil et av de største stegene i film historien, kinematografien er fantastisk. Skuespillet kan kansje minne litt om teater men filmen nærmer seg tross alt 80 år.
    En vakker film som bør sees av enhver film elsker

10/10

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Folkvord]Tok et par gjensyn her om dagen:

/QUOTE]

Dette er en av mine absolutte favoritter, ever. Maken til sterk film..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=eriko86]
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord

/QUOTE]

Dette er en av mine absolutte favoritter, ever. Maken til sterk film..
    Må nok se Flags of our Fathers også igjen, er en stund siden sist jeg så den.

Rocky IV (1985)
    Kule montages og 80 talls musikk. Sett denne filmen siden barndommen å den er så sykt underholdene at det er bare å slå av hjernen å nyte den.
    Er også fan av de andre Dolph filmene, selv om de ikke er de beste action filmene der ute.

Good not great så de sier 8/10

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Folkvord]
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Må nok se Flags of our Fathers også igjen, er en stund siden sist jeg så den.

Rocky IV (1985)
    Kule montages og 80 talls musikk. Sett denne filmen siden barndommen å den er så sykt underholdene at det er bare å slå av hjernen å nyte den.
    Er også fan av de andre Dolph filmene, selv om de ikke er de beste action filmene der ute.

Absolutt et must å se disse følgende etter hverandre, ufattelig bra hvordan Eastwood har klart å vise både Amerikanerne og Japsenes perspektiv på denne legendariske kampen.. de ble vel spilt inn synkront også?
    Kanonbra filmer.. er ikke ofte jeg feller tårer under filmer, men Iwo Jima tok virkelig knekken på meg.

Rocky filmene, og da spesielt 3 og 4 er skikkelig mannekost. Tøff sountrack, heftige moves. Så dem ikke før på midten av tidlig midten av 90tallet, men dæven så mye vi koste oss.. Dolph er en alphamale

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=eriko86]

Absolutt et must å se disse følgende etter hverandre, ufattelig bra hvordan Eastwood har klart å vise både Amerikanerne og Japsenes perspektiv på denne legendariske kampen.. de ble vel spilt inn synkront også?
    Kanonbra filmer.. er ikke ofte jeg feller tårer under filmer, men Iwo Jima tok virkelig knekken på meg.

Rocky filmene, og da spesielt 3 og 4 er skikkelig mannekost. Tøff sountrack, heftige moves. Så dem ikke før på midten av tidlig midten av 90tallet, men dæven så mye vi koste oss.. Dolph er en alphamale
    Jo det stemmer det, begge ble laget i 2006. The Eastwood Factor vil jeg anbefale til alle som er fan av Eastwood.

Newcomer Jonas2k sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    King Kong (1933)
    Tok også gjensyn med denne klassikeren fra 1933, dette er et stykke filmkunst tatt fra øverste hylle.
    Uten tvil et av de største stegene i film historien, kinematografien er fantastisk. Skuespillet kan kansje minne litt om teater men filmen nærmer seg tross alt 80 år.
    En vakker film som bør sees av enhver film elsker

10/10
    Utvilsomt en historisk viktig film, men må innrømme at jeg kjedet meg mer eller mindre under hele filmen. For min del har den ikke tålt tidens tann. Imponerende effekter, men det stopper der. Og som et apropos, hadde ikke The Lost World fra 1925 mer eller mindre de samme effektene som King Kong?

Rocky IV (1985)

Dette derimot er en knallfilm av dimensjoner, om man klarer å skru av hjernen og bare nyte filmen så klart. Treningssekvensene i Russland er 10/10 og vel så det.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonas2k
    Utvilsomt en historisk viktig film, men må innrømme at jeg kjedet meg mer eller mindre under hele filmen. For min del har den ikke tålt tidens tann. Imponerende effekter, men det stopper der. Og som et apropos, hadde ikke The Lost World fra 1925 mer eller mindre de samme effektene som King Kong?

Dette derimot er en knallfilm av dimensjoner, om man klarer å skru av hjernen og bare nyte filmen så klart. Treningssekvensene i Russland er 10/10 og vel så det.
    Er nok ganske lik King Kong ja, synes close up bildene av King Kong er veldig imponerende. Blu-rayen gjør den bare enda bedre.
    Må nok skaffe V og Balboa også på blu-ray, synes ikke Rocky V er så dårlig som folk skal ha det til.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Immortals

Gjeeeeesp!
    Sett dette før, bare mye bedre.:|

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Gjeeeeesp!
    Sett dette før, bare mye bedre.:|
    Jeg så denne i aften i 3D, og ja.. det føles mer ut som et dataspill. Kule effekter, massiv lyd, og en fantastisk fin frøken trakk det hele opp. Men i alt i alt, ingen høydare.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

John Carter 3D (John Carter Of Mars/JCM) (Disney)

Så denne på kino i kveld - storartet fantasy/action/sci-fi!
    Masse action, flotte effekter og likanes karakterer.
    Ikke spesielt dyp, litt cheesy, og siden dette er Disney er det ikke like blodig som tegneserien jeg husker fra min barndom.

Synd at kritikerne ikke likte filmen, og den ikke har mulighet til å spille inn hva den kostet, hadde likt å se en oppfølger av denne.

Anbefales - 7/10.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,452
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crs

Begynte tidligere i uken, og så ferdig siste episode i dag. Typisk HBO-kvalitet over både serien og Blu-ray utgivelsen. Stående applaus fra meg.

Kan kjøpes for øyeblikket hos Amazon for under 200,-. USA-utgivelsen har norsk tekst.
    Gjorde unna denne på to dager, fin serie som jeg ønsker å følge videre med på. 8)

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg ig[r kveld omsider sett:

Endelig kom den skikkelige engelsk-språklige filmen (som faktisk SL baserte boka si på ) på Bluray og det var med litt forsiktig optimisme jeg gikk inn i denne.

Ikke super fan av David Fincher, liker meget godt Panic Room og Zodiac, og elsket Social Network, men spes. Fight Club og Seven er i, min oppfatning, oppskrytt og grenser til møl.

Mikael Blomkvist (Daniel Craig) er akkurat blitt høvlet i retten for en kritisk biografi han har skrevet om en rik forretningsmann, og på randen av konkurs blir han hyret inn av en annen rik forretningsmann, Henrik Vanger, for å grave frem noen skjeletter i Vanger familiens skap.
    Under skalkeskjulet at han skal skrive en bok om familien skal han egentlig prøve å løse mysteriet om Harriet som 'forsvant' i 1966.

Når han ber om hjelp til research blir han satt i kontakt med hackeren Lisbeth Salander (spilt av en, for anledningen, urovekkende uattraktiv Rooney Mara) som hjelper å nøste opp i denne skakkjørte familiens historie.

Fincher er til tider rå og brutal i hva han velger å vise og dette er fantastisk bra, dog er det deler av filmen/historien som ikke skildres like bra som jeg skulle ønsket for helhetens skyld, men det får så være. [spoiler]Jeg synes det skulle vært tatt med noen live action sekvenser av drapene som de avdekker har skjedd istedet for bar noen tamme svart/hvitt fotografier. Han kunne brukt cut-scenes på samme måte som de gjør ellers tilbake til 60 tallet når de forteller om dagen Harriet forsvant. Noen gode parteringer på høyde med voldtekts scenen+hevnen hade virkelig vært prikken over i'en for denne filmen[/spoiler]

Synes og at tempoet i siste halvtimen blir for høyt iforhold til resten av filmen, og hadde godt sett at den heller var 15-30 min lenger. Filmen er 2t 40 min, men føltes aldri et sekund for lang, og det er alltid et godt tegn.

Bilde og lyd var meget bra 9.5/10 på begge, og filmen var ganske bra, 8/10 kanskje. Hadde nok gått opp en karakter aller halvannen med litt mer voldsskildringer. Anbefales

NEI jeg har ikke sett det svenske forsøket på filmatisering og kommer heller ikke til å gjøre det, MIN anbefaling er og blir alltid, se den Amerikanske/engelskspråklige utgaven først. Krever avogtil litt tålmodighet men jeg forhaster meg aldri når det vil innebære kompromiss på filmkvalitet
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Da fikk jeg ig[r kveld omsider sett:

Endelig kom den skikkelige engelsk-språklige filmen (som faktisk SL baserte boka si på ) på Bluray og det var med litt forsiktig optimisme jeg gikk inn i denne.

Ikke super fan av David Fincher, liker meget godt Panic Room og Zodiac, og elsket Social Network, men spes. Fight Club og Seven er i, min oppfatning, oppskrytt og grenser til møl.

Mikael Blomkvist (Daniel Craig) er akkurat blitt høvlet i retten for en kritisk biografi han har skrevet om en rik forretningsmann, og på randen av konkurs blir han hyret inn av en annen rik forretningsmann, Henrik Vanger, for å grave frem noen skjeletter i Vanger familiens skap.
    Under skalkeskjulet at han skal skrive en bok om familien skal han egentlig prøve å løse mysteriet om Harriet som 'forsvant' i 1966.

Når han ber om hjelp til research blir han satt i kontakt med hackeren Lisbeth Salander (spilt av en, for anledningen, urovekkende uattraktiv Rooney Mara) som hjelper å nøste opp i denne skakkjørte familiens historie.

Fincher er til tider rå og brutal i hva han velger å vise og dette er fantastisk bra, dog er det deler av filmen/historien som ikke skildres like bra som jeg skulle ønsket for helhetens skyld, men det får så være. [spoiler]Jeg synes det skulle vært tatt med noen live action sekvenser av drapene som de avdekker har skjedd istedet for bar noen tamme svart/hvitt fotografier. Han kunne brukt cut-scenes på samme måte som de gjør ellers tilbake til 60 tallet når de forteller om dagen Harriet forsvant. Noen gode parteringer på høyde med voldtekts scenen+hevnen hade virkelig vært prikken over i'en for denne filmen[/spoiler]

Synes og at tempoet i siste halvtimen blir for høyt iforhold til resten av filmen, og hadde godt sett at den heller var 15-30 min lenger. Filmen er 2t 40 min, men føltes aldri et sekund for lang, og det er alltid et godt tegn.

Bilde og lyd var meget bra 9.5/10 på begge, og filmen var ganske bra, 8/10 kanskje. Hadde nok gått opp en karakter aller halvannen med litt mer voldsskildringer. Anbefales

NEI jeg har ikke sett det svenske forsøket på filmatisering og kommer heller ikke til å gjøre det, MIN anbefaling er og blir alltid, se den Amerikanske/engelskspråklige utgaven først. Krever avogtil litt tålmodighet men jeg forhaster meg aldri når det vil innebære kompromiss på filmkvalitet
    Den Svenske utgaven er faktisk ganske bra syns nå jeg iallefall.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Den Svenske utgaven er faktisk ganske bra syns nå jeg iallefall.
    Den svenske er dritbra faktisk. Jeg mener at man ALLTID må se den utenlandske (ikke amerikanske) utgaven først, disse er nesten uten unntak best, Hollywood har i noen år lidd av idètørke og lagd veldig mange remakes som ikke kommer i nærheten av originalen.
    La den rette komme inn er ett eksempel.
    Ofte er ikke lyd og bilde helt på topp men filmopplevelsen er som regel bedre.

Side 283 av 364 FørsteFørste ... 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 279 280 281 282 283 284 285 286 287 293 303 313 323 333 343 353 363 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •