Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 280

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 280 av 364 FørsteFørste ... 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 276 277 278 279 280 281 282 283 284 290 300 310 320 330 340 350 360 ... SisteSiste
Viser resultater 5,581 til 5,600 av 7273
    Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

I denne verden slutter alle å eldes når de er 25, noe som for noen selvsagt er en drømmeverden, mens det for andre er en kamp på liv og død! Ganske enkelt fordi den eneste valuttaen som finns er tid. Jobber du, får du lønna ut i ekstra tid, en tur med bussen koster to timer, og en kopp kaffe koster 5 minutter... og en sportsbil koster 59 år Og all tid man har igjen av livet sitt vises på en digital klokke på armen. Ganske kult konsept for en film egentlig!
    Mr Timberlake redder en riking som er lei livet fra å bli drept på en bar, og får overført all hans tid. Timberlake blir selvsagt anklaget for å ha drept denne rikingen, og med flere hundre år på armen blir han selvsagt et ettertraktet offer for både politi og andre tidssultne gærninger...
    Liker som sagt konseptet, og filmen begynner bra den, men syns det blir noe kjedelig etterhvert. Grei nok som tidsfordriv, men definitivt ingen høydare i sjangeren.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo

I denne verden slutter alle å eldes når de er 25, noe som for noen selvsagt er en drømmeverden, mens det for andre er en kamp på liv og død! Ganske enkelt fordi den eneste valuttaen som finns er tid. Jobber du, får du lønna ut i ekstra tid, en tur med bussen koster to timer, og en kopp kaffe koster 5 minutter... og en sportsbil koster 59 år Og all tid man har igjen av livet sitt vises på en digital klokke på armen. Ganske kult konsept for en film egentlig!
    Mr Timberlake redder en riking som er lei livet fra å bli drept på en bar, og får overført all hans tid. Timberlake blir selvsagt anklaget for å ha drept denne rikingen, og med flere hundre år på armen blir han selvsagt et ettertraktet offer for både politi og andre tidssultne gærninger...
    Liker som sagt konseptet, og filmen begynner bra den, men syns det blir noe kjedelig etterhvert. Grei nok som tidsfordriv, men definitivt ingen høydare i sjangeren.
    Så også denne her i går, ble for mye plot holes for min del. Ikke akuratt Gattaca for å si det slik

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Ikke akuratt Gattaca for å si det slik
    Nei det skal være sikkert! Gattaca er definitivt en favoritt i denne sjangeren Kanonfilm!

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tron: Legacy (2010)

Dette er en av mange nyere, store produksjoner jeg ikke har hatt overskudd til å se før nå, fordi moren min var syk i 2009, og hun døde så i 2010.

Den originale Tron ble sett i barndommen, og jeg har aldri sett den igjen. Husker derfor ingenting. Forventet egentlig ikke stort av Tron: Legacy annet enn et bra bilde.

For en film, sier jeg bare. Ble sugd inn i handlingen og elsket det jeg så. Visuelt nydelig effektmessig så vel som damemessig. Bildekvaliteten er helt perfekt og lydsporet satte hodetelefonene i bevegelse som jeg ikke har opplevd maken til før. Gleder meg til å se denne igjen, da med surroundsystemet på full guffe.

Etter å ha sjekket rollelisten ser jeg at både Jeff Bridges og Bruce Boxleitner spilte i originalen, og det er noe som gjør det fristende å se originalen igjen. Men jeg antar at det audiovisuelle ikke er like bra.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Så også denne her i går, ble for mye plot holes for min del. Ikke akuratt Gattaca for å si det slik
    Det som irriterte meg var CGI-fysikken. Måten biler kjører og kælver er hinsides all realisme. Jeg mistenker at ansvarlige aldri har a) kjørt en bil b) sett et billøp - eller c) jobbet med film tidligere. For meg virker det som all erfaringen stammer fra spillverden.

Ellers var filmen i seg selv helt ålreit.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Det som irriterte meg var CGI-fysikken. Måten biler kjører og kælver er hinsides all realisme. Jeg mistenker at ansvarlige aldri har a) kjørt en bil b) sett et billøp - eller c) jobbet med film tidligere. For meg virker det som all erfaringen stammer fra spillverden.

Ellers var filmen i seg selv helt ålreit.
    Filmen kunne vært så meget mer. En annen ting er at de kjører en pansret lastebil inn i en bank uten alarm, politi eller noe. Hvorfor ikke bare gjort det med engang, da kunne de jo like enkelt komt seg over til andre time zones. Tror flere ville gjort det enn å dødd

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Etter å ha sjekket rollelisten ser jeg at både Jeff Bridges og Bruce Boxleitner spilte i originalen, og det er noe som gjør det fristende å se originalen igjen. Men jeg antar at det audiovisuelle ikke er like bra.
    Hvis du har et greit forhold til orginalen fra før så tviler jeg på at du blir skuffet. Den er restaurert meget bra og holder seg godt årene tatt i betraktning.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 filmer unnagjort idag:

Nr. 3 i rekken, men denne var ikke like kul som forgjengerene.

Harold har gifta seg og kjøpt seg hus, Kumar er fremdeles pot-hue og de henger ikke lenger sammen. En dag blir en pakke til Harold levert hos Kumar og før de vet ordet av det har de ødelagt juletreet til svigers og må ut å skaffe nytt.
    Neil Patrick Harris, som seg selv, er igjen med å heve nivået, men dette ble litt tørt. Valgte seff å se extended cut som er 7 min lenger, men her er det kun DD5.1 lyd desverre.

Bilde 8/10 lyd 7/10 filmen 6/10

Men før H&K så jeg:

Breaking Dawn Part 1 fortsetter der Eclipse slapp, og starter med bryllup. Videre bærer det på bryllupsreise med medfølgende handlinger, som ikke går helt som vanlig med tanke på at hu fremdeles er menneske og han glinser i dagslys. Dramaet mellom Team Jacob og Team Edward holder stand, og etter som situasjonen utvikler seg begynner ulvene å se på Cullen's som fiender.

Når spenningen stiger så leverer denne varene, og som de tidligere filmene med fantastiske effekter og lyd.
    Jeg gikk inn i denne helt uviten om handlingen og syntes 'overaskelsene' var fantastisk bra. Gleder meg til Part 2 allerede.

Lyd og bilde 10/10, filmen 9/10.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blade 2

Blade-2

DVD

Måtte bare skrive noen ord da jeg ikke kunne finne og ha postet noe om denne filmen tidligere i tråden
    Sikkelig koselig gjensyn :-D

Grunnen til at jeg skriver noe ord er at jeg syns denne filmen nå har en meget bra bilde og spessielt lydspor til DVD og være. OG det kunne være morro og høre om noen andre syns det samme

Bilde: 16:9
    Ble imponert over bildet her jeg satt.
    Bildet var faktisk bedre en del filmer som er oppgradert fra dvd til blu-ray tør jeg si :-)

Lyden: DTS ES 6.1 (muliges 1509.75 kbps)
    Veldig likanes lydspor som sørger for at høytalere og sub(er) har mye og gjøre :-D
    Såpass at subampene fikk arbeidstempratur... det er skjelden det skjer.
    Vil påstå det er et av de blandt topp 10 action lydspor på dvd.

Så har kost meg sikkelig med DVD format i kveld kan en si og blitt varm om øra hehe :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den her idag:
    Johnny English Reborn.. Jeg vet hva dere tenker...
    Men guttungen på fire syns Mr. Bean er dødsmorsom!
    Så som familiefilm er den helt grei komedie.
    Scully fra X-files er en MILF i denne.. Ho blonde er heller ikke så galt.
    Vel, etter min frue da såklart.. "kremt"...

Jeg gir den av 10 Smilies som familiefilm. Guttungen likte den i alle fall, så det dro den opp med en smiley.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Blade-2

DVD

Måtte bare skrive noen ord da jeg ikke kunne finne og ha postet noe om denne filmen tidligere i tråden
    Sikkelig koselig gjensyn :-D

Grunnen til at jeg skriver noe ord er at jeg syns denne filmen nå har en meget bra bilde og spessielt lydspor til DVD og være. OG det kunne være morro og høre om noen andre syns det samme

Ble imponert over bildet her jeg satt.
    Bildet var faktisk bedre en del filmer som er oppgradert fra dvd til blu-ray tør jeg si :-)

Lyden: DTS ES 6.1 (muliges 1509.75 kbps)
    Veldig likanes lydspor som sørger for at høytalere og sub(er) har mye og gjøre :-D
    Såpass at subampene fikk arbeidstempratur... det er skjelden det skjer.
    Vil påstå det er et av de blandt topp 10 action lydspor på dvd.

Så har kost meg sikkelig med DVD format i kveld kan en si og blitt varm om øra hehe :-D
    Da kan jeg på det sterkeste anbefale Blade 2 Bluray fra Alliance/Canada.

Blade 2 [Blu-ray]: Amazon.ca: Wesley Snipes, Kris Kristofferson, Ron Perlman, Leonor Varela, Norman Reedus, Thomas Kretschmann, Luke Goss, Matt Schulze, Danny John-Jules, Donnie Yen, Karel Roden, Marit Velle Kile, Guillermo del Toro, Andrew J. Horne,

Kanon bilde og dritfet DTS HD MA lyd!!!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjensyn for n'te gang

"Anzacs"

Her følger man en gjeng Australienske frivillige gjennom 1. verdens krig. En genial serie som i mine øyne med tanke på alderen er helt på høyde med BOB. Har sett den mange ganger, men alikevel etter noen år graver jeg den frem av hylla igjen. Var kun tilgjengelig i Australia og New Zealand når jeg bestilte den på DVD for mange år siden, men mulig den er lettere å få tak i nå.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firefly

Firefly

Serien på Blu-Ray.

Har sett serien nå mange ganger nedlastet fra nett (host).
    Har sett den et par ganger på DVD.
    Og nå da på Blu-Ray.

Oppskalert... er aldeles ikke imponert over oppskaleringen som er gjort.
    Av og til mye støy i bildet :-/
    Vil si bildet er klart skarpere, og ellers greit men ikke mere en som så.

Lyden: dts hd-ma 5.1
    Kan vel si at lyden ikke fortjener hd-ma stemplet.
    Ikke gjort så mye om lyden her hadde holdt en god D.D 5.1 klasse...

Ellers er det heller ikke stort med ekstramatriale eller. Så lite ekstra og hente der også.

Serie: 5
    Bilde: 3,5 - 4
    Lyd: 3,5 - 4

Første gangen jeg så serien kom jeg riktig raskt inn i serien og liker karakterene godt.
    Spessielt imponert over den da helt ukjente Summer Glau og måten hun er River Tam på :-D

Alt negativt satt til side... Blu-Ray boksen er meget rimelig og skaffe seg og anbefales for oss som er fan av Firefly serien og den oppfølgene filmen Serenity :-)

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blade

Så en hadde sett Blade her og ble inspirert til et gjensyn, tok alle tre i et jafs igår
    Disse trenger vel ikke noen dypere anmeldelse, borsett fra den første er filmene ganske bra på lyd og bilde.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Colombiana

Colombiana : Colombiana (2011) - IMDb

Forventa en middels bra film når jeg holdt på og varme opp til filmen... men ble skuffet ja...
    For dette var sandelig en rimelig bra Action Film :-D

Kort og godt en hevn film... da skulle de fleste skjønne tegningen

Bilde:
    Vil si det er et brukbart bilde :-)
    Noe smårusk, men kan ikke si jeg la merke til noe spessielt negativt.

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Hurra !!! Grom lyd med tyngde i bassen, og punch i skuddene :-D
    Her er heller ikke vokalen akkurat skjennert av seg, fremtredene og tydelig.
    Et av de bedre action lysporene opp til nå

Film: 5
    Bilde: 5
    Lyd: 5

Og forresten, Zoe Saldana har en kropp en gjerne ser mere av ;-) ( Neytiri )

Dare I say... we see... nipples ;-) hehe

-----------------------------------------------
    Forresten... Det spilles inn ny Star Trek film nå

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ble Drive igår, og for en positiv overraskelse det ble
    Gosling, som i ren Eastwood-stil er navnløs gjennom filmen, spiller en tilsynelatende beskjeden stunt-sjåfør som tar litt ekstraoppdrag på si. Han får et godt øye til nabojenta og hennes sønn, hvor gubben sitter i fengsel. Selvsagt slipper gubben ut, men han har opparbeidet seg betydelig med trøbbel bak sprinklene... og Gosling tilbyr sin hjelp!

Enkelt og greit en av de absolutt bedre filmene jeg har sett i det siste! Gosling er akkurat passe beskjeden og laidback i rollen, og det retro-lignende konseptet med neon og 80-tallsmusikk gir en utrolig intens stemning.

Anbefales! 8)

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Drive.

[QUOTE=gonigogo]

Ble Drive igår, og for en positiv overraskelse det ble
    Gosling, som i ren Eastwood-stil er navnløs gjennom filmen, spiller en tilsynelatende beskjeden stunt-sjåfør som tar litt ekstraoppdrag på si. Han får et godt øye til nabojenta og hennes sønn, hvor gubben sitter i fengsel. Selvsagt slipper gubben ut, men han har opparbeidet seg betydelig med trøbbel bak sprinklene... og Gosling tilbyr sin hjelp!

Enkelt og greit en av de absolutt bedre filmene jeg har sett i det siste! Gosling er akkurat passe beskjeden og laidback i rollen, og det retro-lignende konseptet med neon og 80-tallsmusikk gir en utrolig intens stemning.
    Så også denne nå og er helt enig, en veldig bra film, fikk en skikkelig Sergio Leone følelse underveis. Anbefales.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Drive-

Forrige innlegg ble rotete men Drive er altså en god film.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Clach of the Titans

Clash of the Titans (2010) - IMDb Blu-Ray

Hadde høye forventninger til denne filmen etter og sett trailer.
    Derfor sier... tja, grei nok.

Bilde:
    Ganske bra.
    Må nok si at noen bilde effekter ser alt for kunstige ut...

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Forventet storslått lyd fra denne filmen, noe som ikke helt innfridde hos meg.
    Så i går kveld Colombiana, som hos meg hadde mye bedre lyd.
    Kansje det var forventningnene mine som var alt for høye da jeg aldri helt ble revet med av lyden :-/

Film: 4
    Bilde: 4,5
    Lyd: 4 ( grunnet at lyden ikke innfridde til forventingene selv om volumet ble skrudd opp noen hakk ekstra )

Ja ja, det holdt for underholdning i kveld.
    Og vil tro at med et større bilde en min lille 42" kan produsere, så blir det nok en større opplevelse.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,289
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mislikte denne filmen, den hadde sine høydare, men selv i 3D så var ikke denne filmen noe særlig i filmøyemed. 300 er feks en mye bedre film, men grei nok underholdning......

Side 280 av 364 FørsteFørste ... 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 276 277 278 279 280 281 282 283 284 290 300 310 320 330 340 350 360 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •