Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 277

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 277 av 364 FørsteFørste ... 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 273 274 275 276 277 278 279 280 281 287 297 307 317 327 337 347 357 ... SisteSiste
Viser resultater 5,521 til 5,540 av 7269
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,977
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I går ble det bla disse to :

Denne gikk jeg inn i med litt høye forventninger etter at blu-ray.com ga 5/5 for filmen.

Ryan Gosling er 'Leie-sjåfør' ala Jason Statham i Transporter, med like presise regler til sine kunder. Han bryr seg ikke om hvem de er eller hva de gjør, han bare kjører. Presist. Filmen åpner med en slik scene og man forstår fort at her blir det godlyd.

På privaten er han enstøing men har et øye for nabo alenemora i form av Carey Mulligan (mmm..). Jobber på dagtid som stuntsjåfør og mekaniker.

Etterhvert ender han opp i trøbbel som det somregel gjør, og skurkene truer dama og da blir 'helten' sinna.

Bilscenene er helt fantastiske, med lyd som får Fast and the furious til å blekne, i tillegg er det mye kul musikk med rå bass i.

Selve filmen synes jeg taper seg vanvittig på slutten, og det ødelegger hele greia for meg. Blir treigt og traust.

Lyden 5/5, bildet 4.5/5 men filmen ender desverre på en 2/5.

Men før det så jeg denne:

I fremtiden er menneskene genetisk programmert til å slutte å eldes etter fylte 25, da starter klokka på venstre armen (bokstavelig talt) å tikke, og alle starter med 1 år, og må 'lade klokka' etterhvert. Tid er penger (igjen bokstavelig talt) og man lønnes i tid og betaler husleie i tid. Tid kan fritt overføres mellom personer med høyrearmen, eller med lagringsenheter. Fattige dør som fluer og de rike kan leve evig.

Justin Timberlake lever fra dag til dag, men en kveld redder han en som er lei livet etter over hundre år, og får 116 år overført mens han sover. Giveren økser seg selv, og JT får skylda. Snuten/Timekeepere følger ham mens han setter ut for å ta knekken på et urettferdig system.

Siden folk slutter å eldes etter 25 så er denne filmen proppet med det beste av unge hollywood, og fytti pokker så mye digg det er å se på her Amanda Seyfried har endelig tatt steget fra styggfin til FIN, og er en utmerket makker for JT. (hu trenger å hores litt opp får å få ut potenisalet, men da skinner hu på høyde med de beste)

Ressigert av fyren bak bla. Gattaca, dette kan ikke bli feil, og selv om jeg og her gikk inn med høye forventniger (egen skapte denne gangen) så var dette helt fantastisk!

Lyd og bilde er helt i toppskiktet og det er kult å se ovegangene fra slum til luksus.

Blir utvilsomt 5/5 over hele fjøla fra meg, løp å kjøp!!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Town

IMDb: The Town (2010)

-town-jpg

Jeg skal være førstemann til å innrømme at jeg har vært særdeles skeptisk til Ben Affleck som både skuespiller og Director (spesielt etter Dare Devil...), men en kan jaggu ta feil. Dette er en typisk historie om irsk-amerikanske yrkeskriminelle som man følger fra et ran til det neste. Kul bilkjøring, bra action, noen fine damer og bra skuespill.

Lyd: DTS HD - Dette er et bra lydspor. Ikke noe å utsette på det.
    Bilde: Widescreen 2:40:1. Klart og fint bilde.
    Film: Helt kurrant. Jeg er ingen stor fan av Affleck, men dette er god underholdning, og tiden flyr avfårde.

Terningkast: 4

Colombiana

IMDb: Colombiana (2011)

-colombiana-dvd-jpg

Dette var rett og slett en dritbra actionfilm! Vi følger Zoe Saldana på veien fra barn i Colombia til proff leiemorder statene. Hele filmen går relativt fort unna, og det er lite å utsette på denne fra meg. Det er så å si null dybde i filmen, men på en dag som dette er det perfekt!

Lyd: DTS HD - Her er surroundeffektene brukt så godt at jeg trodde madammen kom bak meg for å be meg skru ned flere ganger... Men nei, det var bare gode effekter!
    Bilde: Widescreen 2:35:1 - Stort sett bra. Noen slåss scener er stusselig og rotete filmet, og desverre så legger du meget godt merke til det. Ellers syns jeg både filming og farge er bra.
    Film: Relativt tankeløs action. I like!

Terningkast: 4+

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,452
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    The Town

-town-jpg

Jeg skal være førstemann til å innrømme at jeg har vært særdeles skeptisk til Ben Affleck som både skuespiller og Director (spesielt etter Dare Devil...), men en kan jaggu ta feil. Dette er en typisk historie om irsk-amerikanske yrkeskriminelle som man følger fra et ran til det neste. Kul bilkjøring, bra action, noen fine damer og bra skuespill.

Film: Helt kurrant. Jeg er ingen stor fan av Affleck, men dette er god underholdning, og tiden flyr avfårde.

Enig i at dette er en tett, triller flim av Ben Affleck som overrasker positivt.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Enig i at dette er en tett, triller flim av Ben Affleck som overrasker positivt.
    Enig. Beste rollen/filmen siden Good Will Hunting, vil jeg tro?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Town

-town-jpg

Colombiana

-colombiana-dvd-jpg

Dette var rett og slett en dritbra actionfilm! Vi følger Zoe Saldana på veien fra barn i Colombia til proff leiemorder statene. Hele filmen går relativt fort unna, og det er lite å utsette på denne fra meg. Det er så å si null dybde i filmen, men på en dag som dette er det perfekt!

Lyd: DTS HD - Her er surroundeffektene brukt så godt at jeg trodde madammen kom bak meg for å be meg skru ned flere ganger... Men nei, det var bare gode effekter!
    Bilde: Widescreen 2:35:1 - Stort sett bra. Noen slåss scener er stusselig og rotete filmet, og desverre så legger du meget godt merke til det. Ellers syns jeg både filming og farge er bra.

Jeg vet ikke om det knastingen din som ikke funker helt, men det var Mark Steven Johnson som hadde regi på Daredevil. Han ødela forøvrig også Ghostrider.

Jeg så disse i helgen og jeg anbefaler begge to.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Enig. Beste rollen/filmen siden Good Will Hunting, vil jeg tro?
    Mannen har jo talent på regi fronten, som også vises i Gone Baby Gone som forøvrig er en knallgod film.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg vet ikke om det knastingen din som ikke funker helt, men det var Mark Steven Johnson som hadde regi på Daredevil. Han ødela forøvrig også Ghostrider.

Jeg så disse i helgen og jeg anbefaler begge to.
    Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener med knastingen min, men litt dårlig formulert ser jeg i etterkant. Jeg var seriøst skeptisk til denne filmen pga at Affleck står for både hovedrollen og regi. Daredevil syns jeg bare var elendig basert på story og skuespillet. Helt uavhengig av hvem som regisserte den, for det huska jeg ikke.Det skal forøverig sies at Gone Baby Gone var bra, og han gjorde en god jobb med regien der. Ellers er det vel kun Good Will Hunting som jeg kan huske at jeg virkelig har likt fra Affleck, men kommer helt klart til å gi mannen skryt når han treffer blink, sånn som jeg syns han gjorde her.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    I går ble det bla disse to :

Denne gikk jeg inn i med litt høye forventninger etter at blu-ray.com ga 5/5 for filmen.

Ryan Gosling er 'Leie-sjåfør' ala Jason Statham i Transporter, med like presise regler til sine kunder. Han bryr seg ikke om hvem de er eller hva de gjør, han bare kjører. Presist. Filmen åpner med en slik scene og man forstår fort at her blir det godlyd.

På privaten er han enstøing men har et øye for nabo alenemora i form av Carey Mulligan (mmm..). Jobber på dagtid som stuntsjåfør og mekaniker.

Etterhvert ender han opp i trøbbel som det somregel gjør, og skurkene truer dama og da blir 'helten' sinna.

Bilscenene er helt fantastiske, med lyd som får Fast and the furious til å blekne, i tillegg er det mye kul musikk med rå bass i.

Selve filmen synes jeg taper seg vanvittig på slutten, og det ødelegger hele greia for meg. Blir treigt og traust.

Lyden 5/5, bildet 4.5/5 men filmen ender desverre på en 2/5.

Men før det så jeg denne:

I fremtiden er menneskene genetisk programmert til å slutte å eldes etter fylte 25, da starter klokka på venstre armen (bokstavelig talt) å tikke, og alle starter med 1 år, og må 'lade klokka' etterhvert. Tid er penger (igjen bokstavelig talt) og man lønnes i tid og betaler husleie i tid. Tid kan fritt overføres mellom personer med høyrearmen, eller med lagringsenheter. Fattige dør som fluer og de rike kan leve evig.

Justin Timberlake lever fra dag til dag, men en kveld redder han en som er lei livet etter over hundre år, og får 116 år overført mens han sover. Giveren økser seg selv, og JT får skylda. Snuten/Timekeepere følger ham mens han setter ut for å ta knekken på et urettferdig system.

Siden folk slutter å eldes etter 25 så er denne filmen proppet med det beste av unge hollywood, og fytti pokker så mye digg det er å se på her Amanda Seyfried har endelig tatt steget fra styggfin til FIN, og er en utmerket makker for JT. (hu trenger å hores litt opp får å få ut potenisalet, men da skinner hu på høyde med de beste)

Ressigert av fyren bak bla. Gattaca, dette kan ikke bli feil, og selv om jeg og her gikk inn med høye forventniger (egen skapte denne gangen) så var dette helt fantastisk!

Lyd og bilde er helt i toppskiktet og det er kult å se ovegangene fra slum til luksus.

Blir utvilsomt 5/5 over hele fjøla fra meg, løp å kjøp!!

Det jeg lurer på er: Er filmen "In Time" (Blu ray) sone fri eller Sone A og B?

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok låst pga Fox, men de har vel B til tider også.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,498
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Arrival

Selv om den er fra 1996 henger den fremdeles med. SVÆRT bra bilde og med DTS-HD MA 7.1 lyd sitter du klistret til skjermen under hele filmen.

Selv om noen av effektene ikke holder dagens standard, så gjør ikke det meg noen ting. Det er svært få scener hvor du legger merke til det. Selv ikke det kan ødelegge underholdningsfaktoren denne filmen byr på.

En film jeg kan anbefale på det varmeste :-D

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Colombiana

-colombiana-dvd-jpg

Så også denne for et par dager siden.

Helt enig i konklusjonen din. Ikke akkurat dyp, men utrolig underholdende. Jeg ventet med en skikkelig "Leon" film, men så bra ble den ikke. Likevel en klar anbefaling når man vil se vold.

Geir Arne

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når min kone er ute og reiser, pleier jeg å leie hjernedøde actionfilmer som vi aldri hadde hatt bry til å se ellers. Av og til får jeg meg en positiv overraskelse(Fast & Furious 5, The Veteran) andre ganger slår det helt feil. Slik som i dag.

Tvang meg gjennom hele 7-8 minutter av denne før jeg konkluderte med at jeg kastet bort tiden min:

Crank: High Voltage
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig der AW. Hjemme hos oss er det likt. Er det bare meg, eller glemte du å legge med info om hvilken film som sugde??? Får ikke opp noe bilde her jeg sitter nå i allefall...?

Uansett, så så jeg også Drive, og jeg syns Shallow_ over her har vært raus med en 2/5 karakteren. Mulig det bare er oss, men denne filmen falt overhodet ikke i smak. Jason Statham very-light med en relativt uengasjerende hovedrolle. Denne anbefaler jeg uansett ikke videre da jeg syns den var rett og slett kjedelig.

-drive-jpg

PS: Lyden er veldig bra da. Bør i allefall nevnes.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,977
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leo76
    Det jeg lurer på er: Er filmen "In Time" (Blu ray) sone fri eller Sone A og B?
    Som Folkvord bemerket, Fox tittel, og ja denne gangen også sonelåst. Hadde faktisk spilleren i B modus og måtte skifte.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thor (2011)

Som så mange andre filmer som kommer oss i hus, har ikke denne blitt prioritert for visning før i går.
    Hadde mer forhåpninger til lyden enn selve filmen. Som jeg ante forløp filmen seg uten overraskelser av noe slag som klarte å holde tilbake et stort antall gjesp..Zzz.. Zzzz... Hadde det ikke vært for et lydspor som virkelig slapp løs subwooferen hadde nok duppene mine både blitt lengre og enda flere i løpet av filmen.
    Men min samboer koste seg greit i de knappe to små timene filmen varte. Om det hadde noe med en syk, syk oppumpet Thor som flesket sine armer for alt de var gode for aner jeg ikke.. :wink:

Film
    Lyd og bilde

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble Papillon ikveld, en go'gammel klassiker fra '73

Maaange år siden jeg så denne fengselsfilmen med Dustin Hoffman og Steve McQueen. Hoffman hadde etter min mening sitt beste tiår på 70-tallet med denne, All the President's Men, Marathon Man og Kramer vs. Kramer. McQueen er nok for de fleste mest kjent for den ville biljakten i San Francisco, som er tøff som få, men denne overgår Bullit i skuespillerprestasjon en høy gang!
    To halvtriste skjebner har mange år foran seg i et relativt tøft fengsel, får en si. McQueen er den tøffe typen som mot tillegg vil ha sin flukt finansiert, tilbyr Hoffman, en papirsvindler, sin beskyttelse.
    Den franske kolonien på New Guinea bruker sjeldent silkehansker i sitt regime, og dette er noe som McQueen vil smertelig få erfare i sin iver etter friheten.
    Hoffman er som vanlig seriøs og velspillende, men McQueen gjør sin livs rolle etter min mening!
    Anbefales!!!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jackass 3

Jackass 3

Paine is the game kan en vel si om Jackass gutta

Og så vist var det det denne gangen også.
    Et par over the topp stunt er det nok

Ble en film med mye latter og en og annen " auu, føler med deg grimmase" hehe.

Bilde: 720p
    Tilstrekkelig, er da ikke verdens beste kameraer som er brukt...

Lyd: DTS 5.1
    God lyd som avslører smerten kan en si.

Stakars Phill som ble stremt livsjiten ut av... hehe

Er det riktig og si Rip Ryan Dunn... som i fylla bak rattet på en bil kræsjet og tok livet av seg selv og en kompis ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,977
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp sett:

-olgafonda1-jpg

Filmen handler om Farra, ei jente som promoterer bokse-roboten Zeus. Vi er i år 2020, og roboter har tatt over for mennesker i ringen for saftigere kamper. Zeus er verdensmester, men inn kommer en nykomling å ypper seg. En avdanka far som plutselig har fått sin 11 år gamle sønn i fanget kommer inn i kamp scenen med en omprogramert sparring robot.
    Farra prøver så langt som mulig å redde æren, men blir tilslutt nødt til å ta opp kampen med det slemme far/sønn 'problemet'

Olga Fonda kommer ut av intet (russland faktisk) og er noe av det lekreste lerretet mitt har reflektert på lenge. (minner mest om Kate Beckinsale, bare bedre, som om det skulle være mulig). I bi-roller finner vi Hugh Jackman og Evangeline Lilly (som faktisk blir promotert som den kvinnelige 'hovedrollen' wtf ??)

Bilde 10/10 (som vanlig med Disney titler), lyden helt fantastisk 10/10, og filmen leverer på øverste nivå, 10/10

Åja, den heter Real Steel

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Da har jeg nettopp sett:

-olgafonda1-jpg

Filmen handler om Farra, ei jente som promoterer bokse-roboten Zeus. Vi er i år 2020, og roboter har tatt over for mennesker i ringen for saftigere kamper. Zeus er verdensmester, men inn kommer en nykomling å ypper seg. En avdanka far som plutselig har fått sin 11 år gamle sønn i fanget kommer inn i kamp scenen med en omprogramert sparring robot.
    Farra prøver så langt som mulig å redde æren, men blir tilslutt nødt til å ta opp kampen med det slemme far/sønn 'problemet'

Olga Fonda kommer ut av intet (russland faktisk) og er noe av det lekreste lerretet mitt har reflektert på lenge. (minner mest om Kate Beckinsale, bare bedre, som om det skulle være mulig). I bi-roller finner vi Hugh Jackman og Evangeline Lilly (som faktisk blir promotert som den kvinnelige 'hovedrollen' wtf ??)

Bilde 10/10 (som vanlig med Disney titler), lyden helt fantastisk 10/10, og filmen leverer på øverste nivå, 10/10

Åja, den heter Real Steel
    Å kalle Hugh Jackman sin rolle for en birolle er vel rimelig feil da han har den absolutte hovedrollen, Evangeline Lilly derimot har en ganske liten birolle...

Og jeg lurer på om vi har sett samme film da du sier at den handler om Farra som promoterer Zeus, da jeg også ser på hennes rolle som en birolle. Men at hun er fin er det ingen tvil om...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,977
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Å kalle Hugh Jackman sin rolle for en birolle er vel rimelig feil da han har den absolutte hovedrollen, Evangeline Lilly derimot har en ganske liten birolle...

Og jeg lurer på om vi har sett samme film da du sier at den handler om Farra som promoterer Zeus, da jeg også ser på hennes rolle som en birolle. Men at hun er fin er det ingen tvil om...:-D
    Irony - Wikipedia, the free encyclopedia

[youtube]ZQSpR2g5n90[/youtube]

Side 277 av 364 FørsteFørste ... 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 273 274 275 276 277 278 279 280 281 287 297 307 317 327 337 347 357 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •