Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 275

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 275 av 364 FørsteFørste ... 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 271 272 273 274 275 276 277 278 279 285 295 305 315 325 335 345 355 ... SisteSiste
Viser resultater 5,481 til 5,500 av 7276
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Teenage Mutant Ninja Turtles: The Movie (1990)

Teenage Mutant Ninja Turtles (1990) - IMDb Blu-Ray

Oppgradert til Blu-Ray

Bildet er pusset mye på og har kommet opp på et bra nivå med tanke på at dvd`n (europa og usa) ikke holder noen god dvd kvalitet.

+ Bilde
    Alt... Skarpheten er hevet, dybden i bildet følger på og fargene er bedre.
    Den er også justert til 16:9 format.

- Bilde
    Noe gain støy er det selfølgelig.

Lyden: TrueHD 5.1
    Fint oppfrisket lyd, den har på tidligere utgivelser ligget som Stereo 2.0.
    Har nok ikke truffet helt på LFE sporet som virker noe buldrete.

Alt i alt så er det et meget bra oppgradering fra DVD.

Og når jeg i tilegg ikke betalte mange pund for 25 års jubileums samleboksen så er det et må ha produkt for de som har vokst opp i Turtles time :-D

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Lincoln Lawyer

McConaughey spiller en akkurat passe sleip advokat, som stort sett har tatt sakene til de man helst vil se innenfor strømstolens rekkevidde...
    En rik pjokk har havnet i trøbbel, og McConaughey tar saken. Ikke bare det at den er innbringende økonomisk, men saken virker nærmest så opplagt at McConaughey begynner å ane at kanskje pjokken er uskyldig likevel...

Jeg er ikke McConaughey's største fan, men han passer faktisk perfekt til denne rollen. Morsomt å se at øvrige roller er stort sett bekledd av gamle travere i bransjen. Begynner å bli noen år siden jeg la merke til feks Michael Paré i en film Alltid vakre Marisa Tomei står forøvrig for det visuelle 8)

Uten store forventninger foruten at jeg har en softspot for gode advokatfilmer, ble jeg virkelig positivt overrasket over denne. Selv om det ganske tidlig blir avslørt hvem som er de slemme, så er den faktisk veldig spennende. Anbefales!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,090
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vanlig sjanger her i tråden, men denne ble sett i går, ihvertfall den første delen:

Et bilde ut av en annen verden (ja, det er jo Yellowstone og ikke Sørlandet)
    DTS-HD Master Audio 5.1, glimrende !!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Conan the Barbarian (2011)

Conan the Barbarian (2011) - IMDb Blu-Ray

Du verden så morsom den var og se, bare og lene seg godt tilbake og la blodet flyte.
    Og selfølgelig må det noen damer med kvalitets pupper til for og toppe kaka :-D

Fra start til slutt er det noe som skjer helst da av voldelig karater :-D
    Den mest voldelige filmen jeg har sett av 2011 :-D

Bilde:
    Før jeg så den leste jeg noe om at bilde var dålig.
    Men der vil jeg si meg uenig. Bildet er faktisk ganske bra

Lyd: dts hd-ma 7.1
    Veldig bra :-D Masse trykk fra alle kanaler som vil trenge inn i øregangen.
    Mye bruk at Surround kanalene og subkanalen for og få ekstra tyngde i bass.

Film: 5
    Bilde: 5
    Lyd: 6

Ute etter en actionfylt filmkveld... så er denne vært og se :-D

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    imdb: 1408 (2007)

1408

-1408-jpg

Denne filmen drar ut så det holder. Handler i korte trekk om en journalist som oppsøker steder med paranormal aktivitet. Greit crap hele veien.

Bilde: Ok. Ikke noe å klage på egentlig.
    Lyd: DTS HD MA. Lyden er bra den, men filmen fenger ikke så det hjelper lite.

Filmen: Kommer overhodet ikke til å bli sett igjen. Dog er jo Samuel L Jackson innom filmen som er et pluss. Det er ikke skuespillerprestasjonene som er dårlig her, men heller det at filmen rett og slett ikke holder mål. Skjønner godt at den er på salg...

Terningkast: 2

Imdb: Kingdom of Heaven (2005)

Kingdom of heaven

-kingdom-heaven-jpg

En god film som kan sees flere ganger med jevne mellomrom. Filmen handler om en smed som ikke nødvendigvis ønsker den veien som blir til for han. Dette er en litt lang film på 3timer og 9 minutter, men det er et godt driv i den og hvis du liker sjangeren er det et trygt valg.

Bilde: Bra bilde gjennom hele filmen. Gode kontraster, og bra farger i bildet.
    Lyd: DTS HD MA. Også her har produsentene gjort seg flid. Surroundeffektene er meget gode, og sitter godt.

Filmen: God story og fint driv. Bra skuespillere, og passe mye action for denne sjangeren. Absolutt en film som bør sees.

Karakter: En solid 4'er. Anbefales!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ikke vanlig sjanger her i tråden, men denne ble sett i går, ihvertfall den første delen:

Et bilde ut av en annen verden (ja, det er jo Yellowstone og ikke Sørlandet)
    DTS-HD Master Audio 5.1, glimrende !!
    Dette er en fantastisk fascinerende film Dette er noe BBC er utrolig gode på. Anbefales på det sterkeste.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Fikk se Taken i går (på TV). Egentlig en ganske platt film med et "gufs" fra fortiden - US/UK krigsfilmer hvor "de snille" alltid treffer, mens fienden aldri får inn et eneste skudd.

Og på slutten - hvem styrte elve-cruisebåten?

Da den (endelig) var over, sier jeg: "uff, dette var tamme greier" - så kom det kjapt fra fruen: "å, jeg synes det var en god og spennende film, jeg...."

Whatever!
    Du må høre mer på fruen din. Den filmen er fantastisk.

Lenge siden jeg har sett den nå, men ler hver gang jeg tenker på scenene med lysbryteren. Den scenen er bare prikken over i'en i en genial film.

Geir Arne

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Du må høre mer på fruen din. Den filmen er fantastisk.

Lenge siden jeg har sett den nå, men ler hver gang jeg tenker på scenene med lysbryteren. Den scenen er bare prikken over i'en i en genial film.

Geir Arne
    Enig, Taken er både intelligent fortalt og overraskende rå til å være en mainstram agent/spenningsfilm. Hvorfor så blasert Supertramp? Hva ville være en god film i samme janger da?

Nei, jeg er ikke fru Supertramp.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hanna for noen dager siden, etter flere gode annmeldelser herifra. Men jeg må dessverre si jeg ble skuffet.

Det er mulig forhåpningene mine var for høye, men dette ble litt for spesielt for meg. For de med sans for det spesielle er nok denne midt i blinken, og noen scener her var fantastiske. Likte også starten av filmen, men siste timen ble jeg sittende å vente på at filmen skulle bli så bra som jeg hadde forventet. Det ble den aldri.

For meg ble dette en "Leon" done wrong.

Filmen: 3 - Sterk 5 den første halvtimen, 2 den siste timen.
    Bilde: 4 - Ikke noe voldsomme greier, men tar man med at det støttet opp stemningen kan en 5er være greit.
    Lyd: 5 - Involverende og "nøytral". Akkurat passe for filmen.

Geir Arne

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Enig, Taken er både intelligent fortalt og overraskende rå til å være en mainstram agent/spenningsfilm. Hvorfor så blasert Supertramp? Hva ville være en god film i samme janger da?

Nei, jeg er ikke fru Supertramp.
    The Fugitive 8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    The Fugitive 8)
    HVADA? At Taken er en rip av The Fugitive? Jo, når du sier det, hvis det er det du sier. Men det at selv ikke JEG ser sammenhengen må bety at Taken er en god film ut fra mange forhold.

Ekstra tynn blir jo forsvaret for at Taken er original mht. plot, oppbygging, og-alt-det-der, når jeg innrømmer å ikke engang ha sett filmversjonen av The Fugitive. Men jeg fulgte åndeløs med på TV-serien da den ble førstegangssendt på NRK-TV.

Eller, kanskje du mente at The Fugitive er en referansefilm i sjangeren? Da må jeg i så fall handle den inn!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVADA? At Taken er en rip av The Fugitive? Jo, når du sier det, hvis det er det du sier. Men det at selv ikke JEG ser sammenhengen må bety at Taken er en god film ut fra mange forhold.

Ekstra tynn blir jo forsvaret for at Taken er original mht. plot, oppbygging, og-alt-det-der, når jeg innrømmer å ikke engang ha sett filmversjonen av The Fugitive. Men jeg fulgte åndeløs med på TV-serien da den ble førstegangssendt på NRK-TV.

Eller, kanskje du mente at The Fugitive er en referansefilm i sjangeren? Da må jeg i så fall handle den inn!
    Tenker det er en i samme sjanger.

Commando med Arnie er nok så lik Taken.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Tenker det er en i samme sjanger.

Commando med Arnie er nok så lik Taken.
    "Man on fire" er mye bedre enn Taken..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    "Man on fire" er mye bedre enn Taken..
    Vil også si den er endel bedre.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp sett ferdig

Statham er del av en gjeng hitmen og velger etter åpningsscene å pensjonere seg. Et år senere tar han en gjesteopptreden for å redde DeNiro som har prøvd å trekke seg fra et oppdrag han syntes ble litt for hett. Statham samler gjengen fra gamle dager og setter i gang en liten opprydnings jobb.

Filmen er basert på en ekte hendelser og utspiller seg i 1980-1982. Harry møbler og biler, klær og hårsveiser/ansikts hår.
    Mange kjente skuespillere og ei dritlekker Yvonne Strahovski

Lyd og bilde er upåklagelig, ser blu-ray.com har gitt den 4.5/5 på begge og det er nok helt korrekt.
    Filmen var de mindre imponert over, men jeg syntes den var kanon bra, og for en sjelden gangs skyld så er det en bra film som føles som den aldri tar slutt. Når jeg trodde det var 10 min igjen til en liten oppsummering så var det jaggu 45min igjen. Nais

Anbefales sterkt, 9/10 på filmen fra meg.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går startet jeg dagen med Transformers: Dark of the moon. Den var langt bedre enn nummer to, men langt fra nummer en. Egentlig var den ganske slitsom. Terning 3 av 6.

Film nummer to ble Jonah Hex med Josh Brolin. Han gjør jobben sin. Det gjør egentlig alle skuespillerne, men for noe dritt. Terning 1 av 6.

Den siste gikk på NRK. I´m not there. En noe underlig film om karrieren til Bob Dylan. Litt smart til tider. Masse fine ting. Terning 4 av 6.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, javel.

Da er The Fugitive og Man on Fire begge bestilt, takk for tips! Frykter jeg ikke får særlig sympati med tre-mannen Harrison Ford. David Janssen som den feilanklagede og forfulgte i TV-serien var OK såvidt jeg husker. Denzel Washington er jo så irriterende perfekt og uangripelig amerikansk hele tida, men OK.

Her går det fremdeles i DVD-format. Siste fil(er) jeg føler var verdt tidsbruken, var "The Girl who-trilogien". Ser på plakatene at nr. 1 går i am. utg. på "bygdekinoen". Har intet behov for å se hvordan Hollywood ødelegger spenninga. Derimot vil det sikkert være underholdende å se bra skuespillerprestasjoner.

Serien føltes akkurat som en spenningsserie på TV. Helt grei og ikke for dramatisk. Dvs.; ens kritiske sans kunne enda følge plot og handling. Bra typegalleri med "helt allminnelige" folk i rollene, utseendemessig og ift. idealer om super-ditt&datt.

Billig som brød på play.com, hele trilogien i én pakke. Kjøp den gjerne!

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hollywood har ikke ødelagt spenningen. Snarere tvert i mot. Regissør David Fincher(7even, Fightclub og Alien3) har løst historien langt bedre enn svenskene noensinne kunne drømt om.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uttrykte meg nok upresist der. Med `spenning` mener jeg medinnlevelse og realisme (for meg som skandinav) som er kjent med lokasjonene i filmene og forholdene de beskriver, - skjønner?

Jeg vil slippe å se enda et harbour-wiev eller 16-fils motorveilandskap eller New Yorks penisskog og skyline, eller hvor historien nå utspiller seg. Anser meg ikke for noen kulturmisjonær men mener amerikanerne stjeler alt for mye av andres kultureiendom og setter US-stempel på.

Akkurat som samene her nordpå. Men det er nå en annen kjøttgryte.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, javel.

Da er The Fugitive og Man on Fire begge bestilt, takk for tips! Frykter jeg ikke får særlig sympati med tre-mannen Harrison Ford. David Janssen som den feilanklagede og forfulgte i TV-serien var OK såvidt jeg husker. Denzel Washington er jo så irriterende perfekt og uangripelig amerikansk hele tida, men OK.

Her går det fremdeles i DVD-format. Siste fil(er) jeg føler var verdt tidsbruken, var "The Girl who-trilogien". Ser på plakatene at nr. 1 går i am. utg. på "bygdekinoen". Har intet behov for å se hvordan Hollywood ødelegger spenninga. Derimot vil det sikkert være underholdende å se bra skuespillerprestasjoner.

Serien føltes akkurat som en spenningsserie på TV. Helt grei og ikke for dramatisk. Dvs.; ens kritiske sans kunne enda følge plot og handling. Bra typegalleri med "helt allminnelige" folk i rollene, utseendemessig og ift. idealer om super-ditt&datt.

Billig som brød på play.com, hele trilogien i én pakke. Kjøp den gjerne!
    Det eneste jeg syntes var bra med Taken var Liam Neeson, Taken var altfor ensidig synes jeg. En helt grei action, men litt lettvint.

Synes du Denzel er perfekt helt alltid så er han nok ikke den samme i "Man on fire" En meget fordrukken rolle, såkalt antihelt.

Side 275 av 364 FørsteFørste ... 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 271 272 273 274 275 276 277 278 279 285 295 305 315 325 335 345 355 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •