Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 273

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 273 av 364 FørsteFørste ... 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 269 270 271 272 273 274 275 276 277 283 293 303 313 323 333 343 353 363 ... SisteSiste
Viser resultater 5,441 til 5,460 av 7269
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Wow for en intens action film! Både en handling som gir mening og intense skuespiller prestasjoner. Endelig også en film som har troverdig action, ikke overdreven som så alt for mange filmer nå for tiden.

Skarpt og fint bilde, med flotte naturscener fra diverse eksotiske steder.

Soundtracket av Chemical Brothers er tight og passer perfekt.

Dette er en film både for de som ønsker seg en seriøs film med innhold samtidig som den tilfredstiller de som vil ha thriller og action.

Må bare ta med et bilde av Saoirse (for å vise at hun ikke er en svett kjerring )

Alt i alt fortjener denne for film, bilde og lyd
    Enig jevlig bra film dette.. storkoste meg...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harry Potter: And the Deadly Hallows part 2

Harry Potter og dødstalismanene - del 2 (2011) - IMDb

Wow. Etter og ikke ha sett den på kino eller ikke sett noen trailere til den så kan jeg ikke si annet en... " Fy **** for en avsluttning " :-D

Etter og tengt over det så er det Den Beste filmen jeg har sett av de filmer som er kommet ut i år 2011 :-)

Her tror jeg det er snakk om Golden Globe Spesielt på lyd siden, som er helt fantastisk :-D

Bilde: Veldig bra ! kunne ikke se mye og utsette på den

Lyd: DTS HD-MA 5.1
    Her der det muligens et lydspor som overgår Tron Legasy ikke på bass, men hele lydsporet og alle kanaler sett under et.
    Er rett og slett i et en fantastisk lydsene filmen har :-D
    Og for et lydtrykk i enkelte sener :-D
    Det er også et bra bass spor med god dyp bass av og til ;-)

Ble litt varm i trøya faktisk mens det pågikk som værst her ;-)
    Og jeg håper denne filmen finner veien til Golden Globe pris(er).
    Beste film eller bilde er nok et lang skudd, men beste lyd er det fult mulig denne filmen fortjener

Film: 6
    Bilde: 6
    Lyd: 6 (fortjener muligens høyere karakter ?)

Det er jo så en gleder seg til neste gang en ser Potter på rekke nå med denne avsluttningsfilmen.

Såååå Anbefales folkens

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp sett Hangover 2, og må si at den var meget skuffende
    Siden jeg lo masse av den første filmen hadde jeg forhåpninger om at den nye var noenlunde like morsom. Her var mesteparten av ideene resirkulert og oppkonstruert, i den første var det nytt og mere naturlig med alle tingene som skjedde...
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rare Exports i kveld, og for en positiv overraskelse dette var :-D

En ekspedisjon på en fjelltopp finner spor av julenissen... og med julenisse så menes ikke den fjøs-nissen vi er vant med her, men en gammel mean jævel fra gamle samiske eventyr... Nissen vekkes til live, og ting begynner å skje i bygda.
    Kan nesten ikke si mer enn SE DEN!

Beste julefilmen jeg har sett på år og dag!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har sett årets dårligste film.

Hodejegerne.

Heretter er det forbud mot å vise den idioten Aksel Henie på skjerm eller projektor her i hjemmet.

At det går an, hele den samlende pressen er enten bestukket ellers liker de bare å slekke rXXX til Aksel Henie.

Samme med Jo Nesbø, skal aldri lese en eneste bok.

La oss to eksempler fra storyen.

SPOILER

Altså hva er logisk? Han skyter kameraten sin i hodet fordi han ikke tør sende ham på sykehus.

Hva med sin værste fiende? Nei han vil han ikke skyte, pga han og en dum hund, hopper han istedenfor ned i en utedass, der blir han lenge.

Et lite høydepunkt å se Henie i ekskrementer.

Årets dårligste film, hele veien utrolig irriterende for hver eneste lille vending, den ene dummere enn den andre.

FYSJ!!!

Drittfilm.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Beaver

Så igår The Beaver med Gibson og Foster. Denne hadde jeg ingen forventninger til men du verden for en bra film. Temaet er depresjon, et alvorlig tema men filmen har også i alvoret en god dose humor samt at det er store skuespillerprestasjoner her.
    Finner du mening i en film uten kjempestore eksplosjoner og og kjellerdyp bass så anbefaler jeg denne.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke

Har sett årets dårligste film.

Hodejegerne.

Heretter er det forbud mot å vise den idioten Aksel Henie på skjerm eller projektor her i hjemmet.

At det går an, hele den samlende pressen er enten bestukket ellers liker de bare å slekke rXXX til Aksel Henie.

Samme med Jo Nesbø, skal aldri lese en eneste bok.

La oss to eksempler fra storyen.

SPOILER

Altså hva er logisk? Han skyter kameraten sin i hodet fordi han ikke tør sende ham på sykehus.

Hva med sin værste fiende? Nei han vil han ikke skyte, pga han og en dum hund, hopper han istedenfor ned i en utedass, der blir han lenge.

Et lite høydepunkt å se Henie i ekskrementer.

Årets dårligste film, hele veien utrolig irriterende for hver eneste lille vending, den ene dummere enn den andre.

FYSJ!!!

Drittfilm.
    Sjerpings...

filmen er laget etter en bok av jo nesbø, altså må du sende kritikken den veien, ikke til aksel hennie....
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cowboys vs Aliens i går kveld... og bare for å si det med en gang, denne storyen er neppe bygd på en sann historie 8)
    Jeg liker både cowboyfilmer og aliensfilmer, men denne kombinasjonen ble litt snodig gitt...

Joda, Daniel Craig er etter min mening den beste JB ever, Harrison Ford er forever en legende, Olivia Wilde er snadder, og Sam Rockwell er som alltid knakende god. Mitt forhold til aliens gjennom noen tiår med filmer er at disse liksom skal være intelligente som få, men disse suppegjøkene fremstår jo som en gjeng med tilbakestående tufser.
    Grei nok hjernedød underholdning for et par timer, men ikke noe mer.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Sjerpings...

filmen er laget etter en bok av jo nesbø, altså må du sende kritikken den veien, ikke til aksel hennie....
    Og Hennie er IKKE en god skuespiller etter mitt syn. Det er mange bedre enn ham, og Hodejegerne som bok må jo være helt teit.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?....., og Hodejegerne som bok må jo være helt teit.
    Det er langt fra Nesbø sin beste bok, men den er inteligent bygd opp og godt skrevet. Litt unyansert å kritisere boka ut fra filmen. At en ikke liker filmen er jo helt greit, men har lite med om boka er god eller ikke.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Sjerpings...

Ehm. Kanskje en fordel å rette evt kritikk til manusforfatter og regisør, det er de som har laget filmen :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Ehm. Kanskje en fordel å rette evt kritikk til manusforfatter og regisør, det er de som har laget filmen :roll:
    men mange av tingene som er helt far out i filmen er enda mer ute i boken, f.eks det med utedassen... kan ikke se at hodejegerne er noe verre på dette enn mange andre filmer.

Det er ikke så mange action og thrillere som ikke trenger noe "suspesion of disbelief". Hvis du ikke godtar premissen i en filmen så kommer du liten vei med de fleste filmer....

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Green Lantern " Emerald Knights "

Green Lantern: Emerald Knights (Video 2011) - IMDb

Lite viste jeg at det var en drøss med Green Lantern filmer da, trodde jo selfølgelig det ikke var animasjons film da jeg bestilte den, men likevel var den ikke så værst.

Bilde: Ganske Bob Bob, ikke sant.

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Helt greit. Ganske så dyp rumlende bass her ja.

Film: 3
    Bilde: 3
    Lyd: 5

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    såg igår kong curling på blu-ray, fornøyelig film, liker sære ting, kulissene var bra og likte at noen av scenene var symetriske. Som flere andre har komentert var bildet litt uskarpt her og der, men ikke personene, uskarpheten var mest i kantene, kan det være objektivet på kameraet som gjør det?

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jägarna 2

Likte den første Jägarna filmen veldig godt, men må si jeg var litt skeptisk til en oppfølger. Filmen ble vel litt tilfeldig valgt og forventningene var vel så som så. Jeg hadde ikke lest noen omtaler av filmen på forhånd.

Mulig mine labre forventninger kom filmen til gode, men jeg må si at dette var en veldig positiv overaskelse. Gode skuespillprestasjoner flott filming i naturskjønne omgivelser. Selv om det forholdsvis fort peker seg ut en bad-guy så holdes spenningen på topp til siste slutt!

Det er jo ikke noen "effekt"-film med masse dyp bass og action scener, men jeg synes lydsporet bidrar til å sette den rette stemningen i filmen. Bildekvaliteten var også upåklagelig!

Film: 5
    Lyd: 5
    Bilde: 5

Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Hennie er IKKE en god skuespiller etter mitt syn. Det er mange bedre enn ham, og Hodejegerne som bok må jo være helt teit.

Hennie ødela Max Manus for meg. Min far var i hjemmefronten og hadde snudd seg i graven.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Hennie ødela Max Manus for meg. Min far var i hjemmefronten og hadde snudd seg i graven.
    +1

Maks Manus var plastikkplakater av norsk propaganda.

Hva med hvordan Max og gutta følte og hva de gjorde. feks ingen av likvidasjonene var med... noe som var tilfelle.

Men "Flammen og Citronen" derimot fra Danmarks hjemmefront var jovlig bra...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tekken (anno 2010)

Tekken : 2010
    Tekken (2010) - IMDb

Så den skulle gå tidigere i dag på tv2 filmkanalen, så da måtte en jo bare se siden en har trykket på noen knapper med tekken tv spill.

Grei film, bittelitt overdreven slossing men filmen er tross alt etter et tvspill så noe morro må det jo være også :-)

Bilde: SD... Ok. Rikstv og tv2 filmkanalen er ikke hd kanal hehe

Lyd: Var ikke noe og rope hurra for med tv signalet.

Grei kveldsunderholdning tross alt.

Og noe gjorde jo kvelden... ;-) Hello Christine Monteiro :-D
    Denne ass cracken er slettes ikke stygg og se på :-D

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Experiment

Ikveld satt jeg og madammen oss ned og så The Experiment med Adrian Brody og Forest Whitaker.

IMDB: The Experiment (2010)

-experiment-jpg

Denne filmen hadde jeg overhodet ingen forventninger til, men en virkelig god film om hvordan mennesker forandrer seg når de får tildelt roller som fangevoktere eller fanger i et psykologisk eksperiment.

Filmen er amerikansk og setter ting på spissen men det er lett å leve seg inn i filmen. Bildet er gjevnt over bra, men dette er en film uten store effekter så det er ingen wow faktor her, men det gjør ingen ting. Lyden er i DTS-HD og er sikkert bra, men uten store effekter. De effektene som er der sitter allikevel godt.

En film jeg lett anbefaler videre, og det var gøy at dama også likte denne godt.

Bilde: 4
    Lyd: 4
    Film: 4

-the_experiment_adrien_brody-jpg

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje verdt å nevne at det er en remake av den opprinnelige tyske filmen med samme navn. Hvis man vil se en litt mindre amerikansk versjon så er kanskje "originalen" verdt en titt.

Das Experiment (HQ-Trailer-2001) - YouTube

Side 273 av 364 FørsteFørste ... 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 269 270 271 272 273 274 275 276 277 283 293 303 313 323 333 343 353 363 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •