Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 264

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 264 av 364 FørsteFørste ... 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 260 261 262 263 264 265 266 267 268 274 284 294 304 314 324 334 344 354 ... SisteSiste
Viser resultater 5,261 til 5,280 av 7271
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har sett flere gode filmer i det siste:

Super 8 sett på mb3 i Bergen.
    utrolig bra film, handlingen foregår på 70(?)tallet, og omhandler noen unger og spesielt en som har mistet moren sin og ikke har så godt forhold til faren. de spiller inn en zombiefilm på fritiden, som i E.T så er hovedpersonene barn og bi-karakterene voksne. selv om filmen har masse spesialeffekter så er den karakter/historie drevet og det var flere rørende scener, ungene spiller kjempebra og denne filmen anbefales på det groveste.

Super blu-ray
    Denne filmen har litt samme handling som kick-ass men har et mye lavere budsjett, en "taper" mister konen sin til en slesk fyr og i hans desperasjon finner han ut at han vil lage en superhelt for å rette på alt det gale som skjer. filmen er morsom og sær, på samme tid svært voldelig med masse grove voldsscener. det var engelsk blu-ray kjøpt fra play.com den hadde ikke subs men det gikk greit uten. anbefales.

Hesher blu-ray
    denne filmen hangler også om en unge som har mistet moren sin, faren hans sitter bare hjemme i depresjon, og alt er trist. så kommer hesher, han er en fyr som driter i alt, liker å drikke og herje, men på et vis hjelper det på situasjonen. filmen er ganske sær som super men veldig underholdendeu hvis du liker lavbudsjett film som ikke er glatt og overfladisk, anbefales
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Kjeppmarka"
    Grei nok vampyrfilm, men ble litt for dyster for meg og jeg takler dessverre gjentakende pianostrofer dårlig.

Stake Land får kast 4 fra meg.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Commando. Genial film i ekte Schwarzenegger-stil. Regner med de fleste her inne har sett den, og har den i hylla si så trenger vel ikke å mini-anmelde den.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bicentennial Man

-mv5bmtm0mte2ntgzml5bml5banbnxkftztcwmdcymtmymq-_v1-_sy317_cr4-0-214-317_-jpg

Jeg har alltid styrt unna denne filmen fordi den så kjip ut utifra coveret, men i går kveld mannet jeg meg opp og satt den på.

Filmen handler om en hushjelprobot som er spesiell i forhold til andre roboter da han begynner å utvikle intelligens og selvbevissthet, etter hvert som årene går og teknologien går framover blir han mer og mer menneskelig vha. oppgraderinger. Filmen handler mye om hvordan det er og være udødelig mens alle rundt deg ikke varer evig.

Jeg synes det var en god og gripende film, Robin Williams og Sam Neill gjør begge veldig gode roller her.

8/10

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag ble det gjensyn med disse to filmene:

Pitch Black

Den første av Pitch Black filmene. Var en stor overraskelse for meg når den kom. Hadde ikke hørt noe om den, men den ble fort en av mine favoritt scifi filmer. Man møter "antihelten" Riddick som under frakt til ett Max Security fengsel styrter med ca 40 andre normale pasasjerer når skipet blir truffet av en meteor storm. Men det er bare begynnelsen på problemene deres...

En film jeg anbefaler på det sterkeste.

[YOUTUBE]pSWXlm9I05o[/YOUTUBE]

The Chronicles of Riddick

Denne filmen tar sted 5 år etter Pitch Black. Riddick blir jaktet på av leiesoldater men kommer seg unna å reiser til planeten Helion Prime. Kort tid etter dukker en invadere rase kalt Necromongers opp. Det viser seg at det er ikke første gangen Riddick har vært opp mot lederen deres.

Denne filmen mottok veldig blandet reviews når den ble sluppet, men jeg må si etter den dukket opp i en Directors Cut på DVD og Blu-Ray som er 15 minutter lengre, så er den langt fra dårlig. Rekker ikke helt opp til Pitch Black, men må si jeg storkoste meg under denne filmen også.

[YOUTUBE]dHva0-ckVMw[/YOUTUBE]

Kom over en repotasje i forrige uke der det blir bekreftet at de nå har begynt og cast endel roller og at Chronicles of Riddick 3 antagligvis begynner innspilling om ikke så alt for lenge. Jeg gleder meg ihvertfall :-)

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pitch Black har jeg på VHS om du er int. ;-)

Enig i at det er en kongefilm, Riddick 3 gleder jeg meg veldig til, lenge siden jeg har sett Vin Diesel i noe god rolle.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,452
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Pitch Black har jeg på VHS om du er int. ;-)

Enig i at det er en kongefilm, Riddick 3 gleder jeg meg veldig til, lenge siden jeg har sett Vin Diesel i noe god rolle.
    Først på DVD, så måtte jeg ha dem på BD. Noen av Vin Diesels beste etter min mening. Kommer det en nr 3? Supert..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i går kveld så jeg Monsters (2010). Likte den godt. sci fi ser litt dårlig ut på coveret men ikke la det lure deg. den er verdt å se.

Kvelden før så jeg Super 8. Likte den også kjempegodt. litt i sci fi hjørnet om dagen.. anbefales

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I spit on your grave

Så akkurat I spit on your grave, aldri sett originalen men denne likte jeg godt. Ei ung jente leier ei hytte for og skrive bok men får uventet besøk av noen lokale hilbillies som ikke akkurat vil ha kaffe.... dette er en film om hevn, jeg elsker hevn filmer så denne anbefales.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Legend of the Guardians

Legend of the Guardians

Har nok med en liten filmoplevelse og gjøre her ja.
    Meget god historie (syns jeg) forutsigbar... ja, men må si jeg bryr meg fint lite om det da en lever seg inn i filmen med den fantastisk gode bildekvaliteten :-D

Bilde: Fantastisk bilde, skarpt, detaljert, fargerikt... rett og slett av yperste klasse :-D
    Har du stor kalibrert bilde så vil du få et bilde du får hakeslepp av !

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Det er nok det nest beste lydbildet etter Tron Legacy jeg har hatt på anlegget mitt.
    Detaljert, kontrolert, tydelig, god bruk av alle kanaler, ikke overdrevet lyd/bass bare akkurat basse trykk.
    Og det er noen dypere drag i avslutningen også for de som har tilgang til subsoniske toner

Dette er en MÅ HA film i samliger... Med en bildekvalitet som er rett og slett fantastisk er dette en film som kan nytes av liten og stor, kan dog bli ganske spennede for de alder minste.

Karakteren er enkel: 6

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,481
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harsh Times (2005)

Akuratt ferdig med denne å må si den var sykt god, er fan av de fleste filmene til Ayer. Christian Bale gjør en kanon rolle i denne filmen.
    Trenger ikke si så mye mer enn at den knytter deg til skjermen.

Ikke gå glipp av denne! 9/10 8)

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp sett ferdig

Og dette var en av de virkelig store overraskelsene.

Hadde hoppet over denne på release siden den lukta B-film laang vei, men så traileren igjen foran Blitz, og syntes den så ok ut.

Djimon Hounsou er leiemorder med moral i Thailand og filmen starter med at han skal ta en gjeng som driver med menneskehandel/prostitusjon og samtidig få lagt skylden på rivalene for å lokke alle ut i lyset. Det som begynner som en helt vanlig actionfilm viser seg fort å være litt mer gjennomført, og spennende og overraskende handling blandet med mye kul action/skyting. Her går det fra 'vanlig' kaliber skarpskyting via 50 kaliber opp til automat shotgun. Herlig lyd og mange friske svev som følge av tungt skyts som gjør jobben
    (hvis du, som meg, foretrekker å ta fiendene av dage fra litt avstand i feks Crysis/Farcry etc. så kommer du til å digge dette)

Dolby TrueHD lyden var meget spenstig, endel nattklubb scener med bra musikk og ikke minst masse god skyting.
    Meget bra bilde også på denne. Filmen er sonelåst sone A, men tror den er ute i norge også. (Vet bla at Playcom Oslo har etpar Sone A utgaver liggende i billighylla til 99 eller no)

Lyd 8,5/10 bilde 8,5/10 og filmen 9/10. Anbefales sterkt.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Akira

Akira " Steelbox. The Collectors edition"

Såpass mange år siden at jeg ikke husket på noe av handlingen jeg så denne en natt på tv i halvsøvne.

Kom over den til en del under hundrelappen så måtte bare trykke kjøp

Bilde og lyd bærer mye preg av oppskalering så velger og ikke skrive så mye om det. Men både lyd og bilde er helt greit bare en ikke setter høye forventniger
    Bildet er da i oppskalert til format 16:9,
    Lyden er mixet til TrueHD 5.1

Er det vært og kjøpe ? Har du noe kjenskap fra Akira eller lignene filmer så Ja.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg har nettopp sett ferdig

Og dette var en av de virkelig store overraskelsene.

Hadde hoppet over denne på release siden den lukta B-film laang vei, men så traileren igjen foran Blitz, og syntes den så ok ut.

Djimon Hounsou er leiemorder med moral i Thailand og filmen starter med at han skal ta en gjeng som driver med menneskehandel/prostitusjon og samtidig få lagt skylden på rivalene for å lokke alle ut i lyset. Det som begynner som en helt vanlig actionfilm viser seg fort å være litt mer gjennomført, og spennende og overraskende handling blandet med mye kul action/skyting. Her går det fra 'vanlig' kaliber skarpskyting via 50 kaliber opp til automat shotgun. Herlig lyd og mange friske svev som følge av tungt skyts som gjør jobben
    (hvis du, som meg, foretrekker å ta fiendene av dage fra litt avstand i feks Crysis/Farcry etc. så kommer du til å digge dette)

Dolby TrueHD lyden var meget spenstig, endel nattklubb scener med bra musikk og ikke minst masse god skyting.
    Meget bra bilde også på denne. Filmen er sonelåst sone A, men tror den er ute i norge også. (Vet bla at Playcom Oslo har etpar Sone A utgaver liggende i billighylla til 99 eller no)

Lyd 8,5/10 bilde 8,5/10 og filmen 9/10. Anbefales sterkt.
    +1 så den igår og likte den godt:smile: meget bra lyd også8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo

Sgt. Nantz, en erfaren marinesoldat, skal akkurat til å slutte i militæret, da alle styrker mobiliseres for evakuering av L.A grunnet det som ser ut til å være et meteorittregn. Det viser seg selvsagt ikke å være det, men en invasjon fra oven, og Nantz blir satt under kommando på et lag ledet av en nyutdannet løyntnant. Oppdraget er å ta seg til en politistasjon midt i krigssonen for å berge noen overlevende...
    Filmen er så intens og spennende fra første sekund, at jeg var smått sliten da filmen var ferdig! Fantasisk effekter er det også.
    Anbefales!!!
    Så denne i går. Og støtter at denne anbefales.

Jeg er ikke spesielt imponert over sci-fi sjangeren(stort sett), men denne var råbra. Vanvittig bra handling, bilde og ikke minst lyd. Det var også ganske fin nerve i filmen i starten, men denne forsvant når handlingen virkelig tok av. Så mange skudd avfyrt i samme film er det lenge siden jeg har hørt.

Litt usikker på karakter, men sterk 5 eller svak 6 er på sin plass. Denne var virkelig bra!

Geir Arne

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Så denne i går. Og støtter at denne anbefales.

Jeg er ikke spesielt imponert over sci-fi sjangeren(stort sett), men denne var råbra. Vanvittig bra handling, bilde og ikke minst lyd. Det var også ganske fin nerve i filmen i starten, men denne forsvant når handlingen virkelig tok av. Så mange skudd avfyrt i samme film er det lenge siden jeg har hørt.

Litt usikker på karakter, men sterk 5 eller svak 6 er på sin plass. Denne var virkelig bra!

Geir Arne
    Jeg så denne på kino, jeg likte den, men å si at handlingen er vanvittig bra synes jeg blir i drøyeste laget Handlingen er filmens største svakhet spør du meg. Men definitivt en film som er verdt å se i Hjemmekinoen!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, vært film hver kveld nå i det siste. Men i dag lå Battale: Los angeles i postkassen..
    Og det ser ut som en ikke klarer la være og se den og fyre på med høy lyd etter de omtaler som er skrevet... :-D

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Battle: Los Angeles

Battle: Los Angeles

Wow... Virkelig Wow

Bilde: Meget bra :-D
    Mye kamera føring på skulder så en får følelsen av og være der :-D

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Wow... dette var sikkelig saker :-D
    Masse smell og hurra saker som setter utstyr på prøve :-D Fikk Bash ampene på svs`ene litt over arbeidstempratur også etter og sett filmen på brukbart nivå... :-D
    Det er sikkelig kickass lyd. Skulle ønsket jeg hadde klipsch fronter og center på denne filmen :-D

Alt i alt så er det en film med høyt temp, mesteparten ca 80% av den skytes det og er eksplusjoner :-D

Er du litt hypp på Action... dette er filmen for deg :-D

Karakteren: 6 !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T2,med California's guvenør i hovedreollen og "plottet" kjenner vi alle.

Kuult gjensyn på BD.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daghoi
    T2,med California's guvenør i hovedreollen og "plottet" kjenner vi alle.

Kuult gjensyn på BD.
    X-guvenør...

Side 264 av 364 FørsteFørste ... 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 260 261 262 263 264 265 266 267 268 274 284 294 304 314 324 334 344 354 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •