Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 261

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  48
Side 261 av 364 FørsteFørste ... 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 257 258 259 260 261 262 263 264 265 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 ... SisteSiste
Viser resultater 5,201 til 5,220 av 7278
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Så også denne her om kvelden og denne hopper elegant rett in på listen over tidenes BESTE filmer!

Jeg forstår ikke at det går an å ikke like den, og kan vel ikke annet enn å synes synd på dem som går glipp av gleden/fornøyelsen ved å elske denne filmen. Må jo bare konstatere at det er en elsk eller hat film, men makan til lekkert utført film kan jeg ikke se at kommer med det første.

Lyd og bilde er helt i toppskiktet/referanse, og med extended cut med 17 mer moro hvorav halvparten er ren action, så er dette i mitt syn en absolutt MÅ HA! Er visst også forskjell i bitrate på lyden på extended/theatrical med dobbel bitrate p[ Extended utgaven.

10/10 på alle punkt. Se den, nyt den, elsk den og ikke minst gruble over den. Det er mer bak historien enn man tror ved første titt..

Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_

Så også denne her om kvelden og denne hopper elegant rett in på listen over tidenes BESTE filmer!

Jeg forstår ikke at det går an å ikke like den, og kan vel ikke annet enn å synes synd på dem som går glipp av gleden/fornøyelsen ved å elske denne filmen. Må jo bare konstatere at det er en elsk eller hat film, men makan til lekkert utført film kan jeg ikke se at kommer med det første.

Lyd og bilde er helt i toppskiktet/referanse, og med extended cut med 17 mer moro hvorav halvparten er ren action, så er dette i mitt syn en absolutt MÅ HA! Er visst også forskjell i bitrate på lyden på extended/theatrical med dobbel bitrate p[ Extended utgaven.

10/10 på alle punkt. Se den, nyt den, elsk den og ikke minst gruble over den. Det er mer bak historien enn man tror ved første titt..

Kan ikke si meg enig i at den kommer på listen over tidenes filmer, men det var grei underholdning i 2 timer. Lyd og bilde holder bra nivå og filmen i seg selv syns jeg ikke var noe mesterverk. Terningkast 3 fra meg.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe tipper jeg kommer til å digge den også.

Selvom alle anmelderne slakter den opp og ned.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikveld ble det

Artig sak om en alenemor med 2 sønner (16 og 10 kanskje) som flytter inn i et nytt hus i en liten småby. Nede i kjelleren finner de en dør i gulvet som er låst igjen med 6(!) hengelåser. 'La oss åpne den' er jo det første de tenker på, og vips så er morroa igang. Legg til en over gjennomsnittet søt nabopike som storebror blir betatt av, og du har en vinner-oppskrift.
    Var betydelig mer futt i denne enn jeg hadde venta, en slags 'Drag me to hell'-light.. meget underholdende.

Filmen er laget for 3D, og som de fleste 3D filmer så smitter det over i litt extra dybdefølelse i måten ting blir filmet. Ser at det er noen scener her og der hvor ting kastes mot skjermen, men ikke nok til at det blir slitsomt.

Sone B Bluray fra tyskland: bra bilde, men muligens litt sterke farger, og lyden DTS HD MA (er og på tysk) var ypperlig. Bilde 8,5/10, lyden 9/10 og filmen 8/10. Jeg likte den ganske godt jaffal..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

[YOUTUBE]x2zN53Vwnz0[/YOUTUBE]

Kill The Irishman

Hadde egentlig ikke hørt om denne filmen før bror min anbefalte den. Glad han gjorde det, for denne filmen var knallbra. Er du i humør for en mafiafilm anbefaler jeg deg å sjekke denne ut.

8/10

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

28 days later...

28 days later...
    Blu-Ray fra play.com

I disse The Walking Dead tider tenkte jeg denne måtte være kul å se...

En advarsel, ikke kjøp den!
    Bilde : 1/6
    Lyd : 2/6
    Handling : 2/6

Horribelt bilde, dobbeltsjekket, å det står blu-ray på både coveret og plata...
    Hadde vært samme opplevelsen å se den på en god DivX DVD-rip...
    Bare smør å horriblet bilde.. :evil: Årets nedtur.
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84

Fox Crime starter på en runde med -The walking dead om noen vil sjekke ut serien som faktisk er ganke bra

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Highlander - special uncut edition - widescreen (DVD).
    Noen som har sett denne på BD?
    Har sett den på BD. Lyd og bilde er helt ræva. Ufattelig at man kan gi ut slikt crap.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    28 days later...
    Blu-Ray fra play.com

Er en grunn til bilde og lydkvaliteten er dårlig.

"the majority of the film was shot using a European model Canon XL-1s standard-definition camcorder at 720x576 resolution (thanks to Grubert for the info), a decision on the part of the filmmakers to give the film a rough-around-the-edges visual style."

Kilde: HighDefDigest

Men er enig at det ble litt nedtur når jeg så den på BD. Er ikke akkurat sånn kvalitet man forventer seg.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,671
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikveld ble det

Dette er ikke en film som er tyskspråkelig?

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    28 days later...
    Blu-Ray fra play.com

Jeg er såklart enig angående lyd og bilde. Derimot er jeg helt uenig ang. handlingen.
    Du lar kanskje skuffelsen over det audiovisuelle påvirke dommen, men hvis du er så misfornøyd med handlingen skjønner jeg ikke helt misnøyen over resten. Det er vel det samme om lyd og bilde er ræva dersom du mener at handlingen er like ræva.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Jeg er såklart enig angående lyd og bilde. Derimot er jeg helt uenig ang. handlingen.
    Du lar kanskje skuffelsen over det audiovisuelle påvirke dommen, men hvis du er så misfornøyd med handlingen skjønner jeg ikke helt misnøyen over resten. Det er vel det samme om lyd og bilde er ræva dersom du mener at handlingen er like ræva.
    "Finalen" i militærleiren var en av få høydare i filmen, men ellers synes jeg ikke det var noe å juble for, ingen imponerende handling, heller ingen imponerende skuespill eller minneverdige øyeblikk... :neutral:

Synd for meg, men jeg føler faktisk ikke for å gi dette mere en en 2'er på terningen.. Jeg vet ikke hvor lavt budsjett den ble laget på, men jeg forventet nok litt mer...
    Det har jo kommet flere Zombie/infeksjon-filmer fra England, jeg har bla sett, The Zombie Diaries, jeg synes faktisk den var bedre..
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Dette er ikke en film som er tyskspråkelig?
    Neida, amerikansk film, er faktisk ganske mange bra filmer som ikke er ute i USA ennå, og muligens aldri. Foretrekker og tysk fremfor UK, smale cover og vendbar coverart hater de aldersmerkingene på ryggen av uk..

Men som de fleste(alle?) Tyske utgivelser så er det tysk lydspor på og.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,671
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, ok, takk for svar

Kjerringa er tysk, så tenkte deg hadde vært gøy med en god tysk skrekkfilm, men takler ikke dubbing har sett nok av det når hun fortsatt bodde i tyskland

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Finalen" i militærleiren var en av få høydare i filmen, men ellers synes jeg ikke det var noe å juble for, ingen imponerende handling, heller ingen imponerende skuespill eller minneverdige øyeblikk... :neutral:

Synd for meg, men jeg føler faktisk ikke for å gi dette mere en en 2'er på terningen.. Jeg vet ikke hvor lavt budsjett den ble laget på, men jeg forventet nok litt mer...
    Det har jo kommet flere Zombie/infeksjon-filmer fra England, jeg har bla sett, The Zombie Diaries, jeg synes faktisk den var bedre..
    Jeg syns filmen er original og engasjerende fra start til slutt. Hele filmen er ett stort høydepunkt i mine øyne. Skuespillprestasjoner er som man må forvente av en slik film. Sjanger, land og budsjett tatt i betraktning. Jeg ville gitt den terningkast 6 etter forventninger, forhold og forbehold. Terningkast fire dersom jeg var vanskelig og forventet gudfaren av virusfilmer. Terningkast 2 kan jeg ikke forstå. Men det later til at du har andre forventninger og dømmer deretter helt annerledes. Så vi må vel bare enes om å være uenige.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Ah, ok, takk for svar

Kjerringa er tysk, så tenkte deg hadde vært gøy med en god tysk skrekkfilm, men takler ikke dubbing har sett nok av det når hun fortsatt bodde i tyskland
    I så fall kan du se 'We are the night'. Vampyr greie som I traileren ser ut til å være engelskspråklig, men som tydeligvis er tysk. I tillegg så jeg trailer for en sci-fi horror greie før 'the hole'.. hva var nå navnet på den igjen.. Minna om Pandorum..

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,671
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I så fall kan du se 'We are the night'. Vampyr greie som I traileren ser ut til å være engelskspråklig, men som tydeligvis er tysk. I tillegg så jeg trailer for en sci-fi horror greie før 'the hole'.. hva var nå navnet på den igjen.. Minna om Pandorum..

Takker for tips, skal sjekke ut "we are the night" nærmere

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    28 days later...
    Blu-Ray fra play.com

Seriøst? dette er jo en av de beste zombiefilmene etter min mening, og definitivt på topplista mi (etter Dawn of the Dead 2004).

Å sammenligne den med The Walking Dead går bare ikke an, to forskjellige former for underholdning.

Hva bilde og lydkvaliteten angår så kunne de absolutt ha kjørt filmen en runde igjennom restaureringsboksen før de ga den ut på BD:razz:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Transformers-3

Transformers 3 (2011) - IMDb

Endelig fikk jeg kommet meg i vei på kino.

I motsettning til de fleste andre så jeg filmen i 2D.
    Så at det er mange sener med 3D morro der. Men det vil da være en nedtur og se filmen i 2D på hjemmekinoen etterpå bildemessig...

Håpet og bli alene på visningen, men det kom 2 til like før start.
    Snakket med marskinisten like før om og få lyden opp på referanse 80-85dB, men ble da ikke fult så mye. Ja ja, ble da høyt nok i de litt over 2,5 timene filmen gikk

Jeg ble underhold meget bra, en hel masse action som bør få en hver hjemmekino til og skjelve i shasier og elementer :-D

Karakteren blir : 4

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

41 year old virgin who knocked up sarah marshall and felt superbad about it

-41-virgin-knocked-sarah-marshall-superbad-jpg

uffffffffff...... denne var skikkelig kjip, bare massevis med bæsjhumor hele veien, den misslykkes totalt med å være mer morsom enn filmene den parodierer.
    styr unna folkens

Terningkast 1

Side 261 av 364 FørsteFørste ... 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 257 258 259 260 261 262 263 264 265 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •