Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 259

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 259 av 364 FørsteFørste ... 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 255 256 257 258 259 260 261 262 263 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 ... SisteSiste
Viser resultater 5,161 til 5,180 av 7273
    Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_

Lurer på hva folk egentlig forventer av denne når den får en rekke 1'ere og annet høgg, ID4 ??

Dette er ikke en hesblesende sci-fi action fra begynnelse til slutt, men en helt genial og fantastisk vri på alien 'invasjon' temaet.

Håper ingen går glipp av denne pga etpar halvlunkne anmeldelser her inne

Anbefaler du denne til en nerd?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Anbefaler du denne til en nerd?
    Hvis man har litt interesse av dataanimasjon og effekter og måten enkelhet kan være helt genialt så er denne uungåelig synes jeg. Se den og gjør deg opp din egen mening.

Noen av de kuleste behind the scenes jeg har sett også. Har lekt litt med 3D animasjon og svært enkel redigering etc. i mine yngre dager og endel av de hjemmesnekra løsningene som ble brukt i denne filmen er det bare å ta av seg hatten for..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Kill the irishman folkens! Så denne ikveld med en kamerat, og kan trygt anbefale denne! Bygget på en sann historie, og skuespillet er svært troverdig. Effekter kunne vært bedre, men dette overskygges helt av fantastisk skuespill, og en historie som trollbinder deg fra start til slutt. Beste filmen jeg har sett på lang tid!

Imdb link: Kill the Irishman

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett 3 av de 5 filmene jeg fikk idag:

Denne hadde jeg gledet meg til, men ble litt skuffet. Hadde tydeligvis trodd at den skulle være litt annerledes. Basert på sanne hendelser, om en gjeng hule-dykkere som blir innestengt og må finne ny vei ut. Trodde det skulle være litt monster og sånnt men kun mennesker i denne her. DTS HD MA lyden var veldig bra, men bildet var tidvis skuffende. Filmer som er laget for 3D pleier ofte ha veldig dybdefølelse, selv i 2D pga måten de er filmet på, men denne synes jeg ble platt. Ellers var det mange ganger bildet virket uskarpt. Lyd 9/10, bilde 6/10 og filmen 5/10.

Direkte på Bluray oppfølgere pleier ikke være såå veldig fasinerende så jeg var forsiktig optimistisk. Surfende rikmanns datter fra Beverly Hills reiser til sør afrika for å følge i sin avdøde surfer-mors fotspor. Blir kjent med en gjeng surfere som hjelper henne å besøke stedene mora har beskrevet i dagboka si. Denne var en meget positiv overraskelse. Viser ingen tegn til lavbudsjett oppfølger, er filmet i sør afrika, og har fantastisk bildekvalitet på de lekre lokasjonene. DTS HD MA lyd som plasserer deg midt uti bølgene, kunne dog vært litt mer snert i musikken, men veldig bra. Lyd 8.5/10, bilde 9/10 og filmen 8.5/10 meget bra synes jeg altså.
    2 timer med snertne damer i bikini er jo ikke det verste man kan hvile øynene på heller

Til slutt ble det denne. Ikke så veldig tilhenger av Cohen brødrene. Big Lebowski og O Brother suger trikk (pun intended) mens Fargo, No Country og Burn After Reading er bra. (Litt engstelig når en film i denne tidsepoken får bra kritikk, There will be blood står ennå usett i hylla)

Men denne var meget artig. 14 år gammel, og rappkjefta som få, hyrer Matti seg en avdanka US Marshall for å få has på fyren som drepte faren hennes. Artig å se denne lille spirrevippen utspille Matt Damon og Jeff Bridges og virkelig stjele hele filmen. Ikke så mye action som man gjerne venter (etter No Country) men det ble aldri kjedelig fordetom. Samme kjappe og smarte dialogen man finne i Kevin Smith sine filmer og ikke minst nylig i Social Network. Litt utfordrende med snøvlinga til Jeff avogtil men det gikk greit. Meget bra bilde og lyd, ser Blu-ray.com har gitt denne full pott, så får vel stole på/kaste meg på det Filmen 9/10.

Da tror jeg at jeg tar kvelden..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for flotte omtaler, Shallow!
    :-D

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Black Swan

Ble denne på meg igår. Mitt forhold til ballett fra før er vel på et mikroskopisk nivå, så i utgangspunktet viste jeg vel ikke helt hva jeg skulle forvente, trass i diverse priser i hytt og pine.
    Det blir tidlig avdekket at Nina(Natalie Portman) har et nogså forvirret sinn i sin jakt på hovedrollen i en stor oppsetning. At hun bor hjemme hos sin litt overbeskyttende mor hjelper heller neppe saken hennes noe bedre. Hun får også konkurranse fra Lily(Mila Kunis) om hovedrollen.
    Vi følger Nina i den intense treningen før oppsetningen, og hennes mørke side blir tydelig mer og mer fremtredende i motspillet mot moren, Lily og treneren i det premieren nærmer seg.

Jeg kommer definitivt ikke til å løse inn billett på noen ballettforestilling av denne filmen, men så er det er heller ikke et rosenrødt miljø vi får se. Portmans destruktive sinn gjør dette til en meget serverdig film, og avsluttningen er virkelig intens og spennende. Anbefales!!
    Terningkast: 5

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Black Swan

Terningkast: 5

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, et bilde forteller mer enn tusen ord! Meget bra Folkvord

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Så... what u got var... bra ?

Jeg ville vel sagt:

Hva jeg fryktet:

Hva jeg fikk:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig god film. Er stor fan av Aronofsky, men følte av og til Black Swan kansje gikk litt over til horror kategorien.

Jeg ga den 9/10. Requiem er fortsatt Aronofskys sterkeste mener jeg.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Town

Så igår The Town. Dette er en film om en gruppe bankranere fra et belastet miljø i Boston. Filmen er ingen direkte actionfilm men synes den har godt driv, mange kjente og bra skuespillere.
    Jeg likte filmen godt til tross for et hav av logiske brister men det er jo ikke denne filmen alene om.
    Bildet hadde skikkelig "filmlook" så bra ut. Lyden var helt grei bare.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Coraline - Blu-Ray 3D (gammel type 3D)

Coraline 3D

Director: Henry Selick (Nightmare before Cristmas)
    Writers: Henry Selick (screenplay), Neil Gaiman (book)
    Stars: Dakota Fanning, Teri Hatcher and John Hodgman

Filmen er samme stil som Nightmare bef.(1993) men av nyere dato som merkes meget godt(2009)
    og i Rød-Grønn 3D om man vil (både 2D og 3D på disken.)

Dette er et lite eventyr om Coraline, om har noen likhetstrekk med Alice in Wonderland uten å dra det noe lengre... Jeg viste hva jeg gikk til å det var en herlig liten film, noe latter, noen ubehageligheter og en stand amerikansk slutt, men den er heldigvis Uforutsigbar.

Bilde : 5/6 (Så den i 3D, alltid litt ubehagelig og feil farger)
    Lyd : 4/6 God tale.
    Handling : 4/6

Liker man Nightmare before Cristmas så er dette også en god film, liker du ikke NBC så er denne hakket dårligere.

| KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Så igår The Town. Dette er en film om en gruppe bankranere fra et belastet miljø i Boston. Filmen er ingen direkte actionfilm men synes den har godt driv, mange kjente og bra skuespillere.
    Jeg likte filmen godt til tross for et hav av logiske brister men det er jo ikke denne filmen alene om.
    Bildet hadde skikkelig "filmlook" så bra ut. Lyden var helt grei bare.
    Så den i går jeg også. Det hadde vært bedre å sett på malinga på soverommet jeg malte først tørke. Forutsigbar. Klisje. Alt for enkelt plott. Ben Affleck stinker. Makan til elendig skuespill har jeg sjeldent sett. Styr unna sier jeg

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Så den i går jeg også. Det hadde vært bedre å sett på malinga på soverommet jeg malte først tørke. Forutsigbar. Klisje. Alt for enkelt plott. Ben Affleck stinker. Makan til elendig skuespill har jeg sjeldent sett. Styr unna sier jeg

__________________________________________________ __________________________________________________ _________

Siste film jeg så var et gjensyn med Ridley Scott's Alien, en film som består av mørk atmosfære med bra musikk, de rolige kamera bevegelsene med creepy lyder skaper stemning til taket.
    En film som holder spenningen oppe helt til siste slutt.

Film 9/10
    Lyd 9/10
    Bilde 8/10

Ikke lenge før Cameron's Aliens går i spilleren tenker jeg...

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Green Hornet

Så The Green Hornet igår, dette var en latterlig film men du ler ikke av den. En bortskjemt sønn av en aviseier kjeder seg og sammen med farens assistent lager de et superheltpar som skal ordne opp i gatene og ta over byen osv.

En skikkelig drittfilm og jeg klarer ikke en film til med Seth Rogen som her har hovedrollen, makan til jabling det er på den mannen, en grusomt irriterende stemme, og han prater/skriker hele tiden.

Bildet og lyd var bra som det ofte er nå til dags.

Intermediate JohnBuer07 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble sittende og se på Ong Bak - 2 i kveld.
    Den gikk på tv1000 og det var ikke så mye annet å se på.

Mener jeg hørte at dette skulle være helt ok.

Den er jo vietnamesisk eller noe slikt. Og full av kampsport.

Jeg er veldig imponert må jeg si. Slåss scenene er utrolig bra.
    Blogspurt men ikke noe overdrevet holywood sprut. Litt overdrevet er det nok, men ikke til å bli kvalm av.

Sist jeg så slike gode kampscener er de gamle Bruce Lee filmene.
    Dette var over all forventning.

Skuespillerene er helt ok.
    Føler at om jeg ikke kan språket til noen så er det vanskeligere å sptte dårlig skuespill. Ofte men ikke alltid nei.
    Men her er det ikke galt.

Effektene er ikke noe overkill der heller. For det meste troverdig og bra. Filmbra that is. Ikke IRL bra.

Nei denne filmen likte jeg. Må få sett 1 og 3 også. Fant ut at de også finnes.

Kan glatt anbefale denne videre. Spes om du liker litt kampsport. Selve storyen i filmen er ikke den aller beste. De konser mest på slåssing.

8/10 fra meg.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den første Ong Bak er utrolig god.

Siste film sett er Black Swan for tredje gang, trenger egentlig ikke si noe mer om denne

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Såg denne i går, har hatt den ligggende i all for lang tid og støvet ned så fant ut at det var på tide og pakke den opp

Til min store overaskelse så var det ein heilt kurant film, den hold meg opptatt i dei litt over 1 time og 20 min filmen varte. dersom du inntresserer deg i fantasi film så er dette ein film som kan anbefaler passer også ypperlig for "mellomsmå" barn.

Lånte en anmeldelse fra nettet:

"After being uprooted from their home Jared Grace (Freddie Highmore) and his family move into an old mansion left to them by their strange Aunt. Jared starts to investigate weird sounds and rooms in the old mansion and comes across a strange book that once opened unleashes a whole world of magical creatures. Some of the creatures are friendly and some are not, but the Grace family must work together to keep the evil Ogre from getting his hands on the book and all of its secrets."

ville gitt den en
    om eg skulle anmelde den

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ble nr tre i rekken av Fockers i går. Likte du de to første så liker du denne også.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,289
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Tron på bluray med projektoren igår...

Wow fikk hakeslepp på skarpheten men dette er vel en av disse Wow filmene der man nesten ser mer på skarpheten og effektene.

Kul film ellers også...

Side 259 av 364 FørsteFørste ... 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 255 256 257 258 259 260 261 262 263 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •