Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 257

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 257 av 364 FørsteFørste ... 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 253 254 255 256 257 258 259 260 261 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 ... SisteSiste
Viser resultater 5,121 til 5,140 av 7269
    Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    1.7 på IMDb.
    -pdvd_085-jpg

Atombomber er fryktelig fali. En avhoppende sovjetisk vitenskapsmann kommer ut for en prøvespregning idet han skal møte sine nye amerikanske venner. Javorsky som russeren heter, mister all menneskelighet, går bananas og dreper bare for å drepe. Hovedrollen "spilles" av Tor Johnson (vampyrdetektiven fra "Plan 9 from Outer Space."). Her synes han å være i bedre form og kravler opp og ned i ei ur, langt unna "de farlige" menneskene.

Filmens mange "plan" og biplott kommer ikke alltid i berøring med hverandre, noe som sammen med regissør Coleman Francis`stakkato voiceover skaper en underlig rytme og mye fin humor. Temmelig surrealistisk blir det f.eks. når deputy Jim beordres av sheriffen til å "Shoot first, ask questions later." Så følger en scene der Jim, som forresten minner ille mye om Sid Vicious, henger ut av cockpiten på småflyet og skyter på en uskyldig far som er ute og leter etter sine to sønner.

Det eneste å klage på er den dårlige belysningen. Man får ta det som en del av estetikken.

"The hunter and the hunted. With only a few hundred yards between him and the enemy. Jim Archer closes in for the kill."

-pdvd_088-jpg

"Joseph Javorsky. Respected scientist. Now a fiend. Prowling the wastelands. A prehistoric beast in the nuclear age. Kill, kill, just to be killing."

-pdvd_073-jpg

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tomme Tønner 2

Så igår Tomme Tønner- Det brune Gullet. Kort sagt en meget dårlig film.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Så igår Tomme Tønner- Det brune Gullet. Kort sagt en meget dårlig film.
    +1

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hobo with a shotgun

Miks Rodrigues, Tromas Tromaville og en blond nederlender, så har du filmen i et nøtteskall. Liker du billige spesialeffekter, kalkulert overspill og overdrivelser i mengder, da vil du som meg elske denne.

Terningkast 6

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inception (BD)

Begynnelsen er litt forvirrende, men filmen tar seg bare opp og opp og opp.

Bilde/lyd er formidabelt

Newcomer cvpowah sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Thor Nå nettop i sal 3 i kinoen i Sandnes i 3D.

Filmen var knall bra. 10/10
    Video kvalitet superb 10/10
    Lyden var antagelig bra, men i sal 3 i sandnes er lyden HELT TRAGISK. Jeg har øreverk nå. Det verker bokstavlig talt i ørene mine. Lyden var SYKT skarp. Det hadde faktisk vert bedre om lyden kortslutta. For jeg tror jeg har skadet hørselen. Lyden var Så SINSYKT dårlig- Skarp-høy-liten/minimal bass... OFF så trist opplevelse. Gleder meg til den kommer på BR så skal nok det bli et plaster på såret. Men fy ****. seriøst. Jeg vil heller høre på lady gaga i 10 timer i strekk enn å se en til film i den kinoen... FY Søren.

Dette ble nesten en anmeldelse om kinoen i sandnes. Men Filmen var veldig kjekk. Morsom. Bra action. Veldig underholdende. Må ses på det sterkeste ! Marvel som har laget den. Og dere vil se noen kjente navn og ansikt fra feks IronMan. De mixer filmene sine sammen i en "verden".

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig surret meg til å se denne i går:

Open Range (DVD)

I utgangspunktet er det skytescenen/duellen som er nevnt som "must see/hear", men jeg ser filmen i sin helhet.

Og dette var veldig bra!

Plottet er såre enkelt og man skulle tro at dette kunne bli litt kjedelig, men den gang ei.

Regien er alldeles strålende, skuespilleriet likeså (spesielt Duvall, Bening og Gambon).
    Filmingen og bildet er vakkert, uendelig vakkert selv om dette kun er DVD utgaven.

Lyden er ut av en annen verden og jeg har to høydepunkter:
    - tordenværet i begynnelsen
    - skytescenen/duellen og da Costners første skudd, selvfølgelig

Tordenskrallet i begynnelsen er så realistisk at jeg av ren instinkt rettet blikket mot vinduene... (gardiner var trukket for, men refleksen er jo der..)

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Steve Austin ute med ny action. Dette er filmer som man må "ta det for det de er". Plotet er såre enkelt og godt brukt og historien er forutsigbar. Likevel blir det ikke "for dumt" som i mange tilsvarende filmer. Jeg syntes den holdt et greit driv og "Stone Cold" er en maskin som banker opp badguys. Jeg liker hele rekken av WWE-filmene så hvis du også gjør det så er dette enkel og god gutteunderholdning en fredagskveld!

Bilde var meget bra, lyden var helt grei - dvs jeg hadde ikke anledning til å nyte denne på høyt volum

Gammel kultfilm som jeg aldri har klart å hive meg rundt å se. Men nå ble det endelig! De fleste her har sikkert sett den, men dette er en psykedelisk komedie ut av en annen verden. Jeg lo og ble sjokkert om hverandre. Meget spesiell film! Verdt å se for de som ikke har sett den!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The last airbender

Luftens siste mester (2010) - IMDb Blu-Ray

Possitivt overasket over filmen.
    Grei historie, litt sånn imponerende sener av og til.. for fantasien.

Bilde:
    Greit bilde.

Lyd:
    Imponerende lyd... Tung bass... "i like" ;-)
    Til og med surroundkanalene er det en del liv i.

Karakteren for filmen : 5

Intermediate JohnBuer07 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sanctum 3D

Jeg så Sanctum i 3D i går
    Hadde hørt både gode og dårlige ting om denne. Har bla fått terningkast 4 noen plasser så jeg.

Men jeg liker dykking veldig godt og har sett en den trailers fra den så tenkte jeg måtte sjekke. Og det er jo aldri galt med en god film i 3D på kino.

Nå er det James Cameron som har produsert denne filmen. Han har ikke resisjert den. (ikke sikker på hvordan det staves hehe). De har slått det stort opp at det er en Cameron film, men det er de jo ikke da.

Uansett så var det filmkveld i går og da var jeg parat.

3D effekten i denne filmen var ikke bra. Mye grums og uklare bilder. Men de jeg ville skulle være klare slik som undervannsbildene var det mye bra på.
    Skal du se filmen, og har muliget til å velge mellom 2D og 3D, så se 2D versionen.

Filmen i seg selv likte jeg veldig godt. God story, og spennende. Litt dårlige skuespiller prestasjoner innimellom, men nå var jo heller ikke dette de aller best betalte skuespillerene i dag.

Alt i alt likte jeg filmen godt, og det er en film jeg kommer til å kjøpe på blu-ray når den kommer.

Anbefales.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Luftens siste mester (2010) - IMDb Blu-Ray

Possitivt overasket over filmen.
    Grei historie, litt sånn imponerende sener av og til.. for fantasien.

Bilde:
    Greit bilde.

Lyd:
    Imponerende lyd... Tung bass... "i like" ;-)
    Til og med surroundkanalene er det en del liv i.

Karakteren for filmen : 5

Jeg og så denne her om dagen, Jeg kommer nok ikke å se den om igjen..
    Jeg gir den terningkast 2.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Zoolander

-003_zoolandarp-jpg

Denne var ganske morsom, Ben stiller passer godt i rollen som feminin jålepung, "fjortisblikket" hans er ubetalelig komisk og vekker garantert latter.

ikke forvent noe oscarmateriale av en historie.

Terningkast 4

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Massakre i Katyn

Så Massakre i Katyn, andre verdenkrig film men denne fenget ikke i det hele tatt, så dårlig at jeg orker ikke skrive mer om den.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    ikke forvent noe oscarmateriale av en historie.
    Til gjengjeld drites hele motebransjen loddrett ut. Det er mer verdt enn noen utmerkelse i mine øyne.

Denne så jeg igjen for bare noen dager siden. Kanskje for tiende gang, uten fare for å overdrive.

De er ignorante, arrogante, innbilske, overflatiske, respektløse og perverse. Hansel, he's so hot right now! Selv i begravelsen til idiotene som omkom i en fatal bensinstasjonulykke sier motegeneralen Mugatu (Will Ferrell) dette.Det finnes ikke maken til film, så jeg slår til med terningkast 6 her.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alien

Alien på Blu-ray... Antology boxen med 6 disker.

Bilde:
    Mere detaljer kommer frem, litt mere spenst i fargene.

Lyd: dts hd-ma 5.1 (THX)
    Litt utydelig lyd enkelte plasser men noen prosent bedre lyd er det fra dvd utgaven.

Er nesten så filmen ble spennede igjen..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expendables

Fikk endelig tid til å se denne, og må bare si fy f@&€&, ordentlig glad vold, satt å gliste og lo hele filmen.

Sly er fom. nå en av mine favoritt regisører, morsomste action-filmen siden Rambo 4. Så filmen på blå-laser, bildet var meget bra, godt sortnivå og skarpt, noe smågrums i panorama scenene, ellers referanseklasse.

Lyden var bra, godt med action i bakhøytalerne, suben bråkte også greit selv om jeg ikke kunne skru volumet dit jeg ønsker.

Intermediate JohnBuer07 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Alien på Blu-ray... Antology boxen med 6 disker.

Bilde:
    Mere detaljer kommer frem, litt mere spenst i fargene.

Lyd: dts hd-ma 5.1 (THX)
    Litt utydelig lyd enkelte plasser men noen prosent bedre lyd er det fra dvd utgaven.

Er nesten så filmen ble spennede igjen.
    Sier meg veldig enig i dette. Fargene og kvaliteten er veldig bra. I tillegg har i hvert fall de filmene som kom i egget som jeg har special edition. I aliens fikk jeg se litt mer bakgrunn om Newt. Den lille jenta. Det var bra

Liker veldig godt denne utvagen jeg. Får 5+ av meg

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble det Vampyr (1932) på meg, regi: Carl Th. Dreyer. En nødvendig film dersom man vil kjenne den filmatiske vampyrhistorien. En veldig rendyrket stilistisk film med svart/hvitt-uttrykket utnyttet til det ytterste. Godt bilde (Master of Cinema-utgaven), ikke så verst lyd (mono, såklart) spennende (etter datidens dramaturgi), halvkomiske og manierte teatralske gester og ansiktsuttrykk (etter nåtidens ditto).

Dette er faktisk en lydfilm og et godt supplement til andre samtidige genreklassikere som "Dracula" og "Nosferatu". Master of Cinema-utgaven har i tillegg mye relevant og informativ ekstramateriale. Filmen er i formatet 1,19:1.

Mannen med ljåen kaller på fergemannen (på vei tilbake til de levendes verden etter fullført oppdrag? [Høyst personlig tolkning]). Illustrasjon fra filmen.

-film_437w_vampyr_w320-1-jpg

-vampyr-1-jpg

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,977
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Mechanic

Nettopp sett dette fyrverkeriet av en film. En leiemorder tar sønnen til sin likviderte sjef under vingen å lærer ham yrket. Meget artig film med mange kule action sekvenser. Meget bra bilde og DTS HD MA lydspor. Anbefales sterkt.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aliens

Aliens " special edition " ... Blu-Ray

Bildet er forbedret fra dvd med mere detaljer.
    Noe bilde støy her og der.
    Minuset er at en ser bedre effektene...

Lyden: dts ha-ma 5.1 ( THX )
    god oppgradering fra dvd. Detaljer kommer frem og vokal er mere tydelig.
    Noe av synkroniseringen meellom bilde og lyd er fjernet, men lyden henger fortsatt litt etter bildet, dog bare enkelte steder.

( hmm, hvordan ville filmen blitt om de gamle lydefektene ble erstattet med nye lyd effekter... )

Filmen er klart vært og oppgradere fra dvd

Side 257 av 364 FørsteFørste ... 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 253 254 255 256 257 258 259 260 261 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •