Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 253

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 253 av 364 FørsteFørste ... 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 249 250 251 252 253 254 255 256 257 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 ... SisteSiste
Viser resultater 5,041 til 5,060 av 7269
    Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Piranha

Piranha 2D Blu-Ray

Hel-amerikansk dirttfilm forsøkt gjemt bak en haug med festende modeller.
    Skuespill = dårlig
    Digitale effekter = dårlig
    Handling = dårlig
    Den er dog god på pupper og bittelitt grøss..
    Grøssere som foregår i 100% dagslys og skyfri himmel fungerer ikke..
    Komedie er det heller ikke...

Handling : 2/6
    Bilde : 3/6 (digitale effektene er helt håpløse)
    Lyd : 4/6
    Total : 2/6

[YOUTUBE]l26laWfYxk4[/YOUTUBE]
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjensyn med første sesong ep. 1 og 2 av TV-serien Carnivàle. Opprinnelig planlagt seks sesonger av denne men skrinlagt etter to.

Carnivàle går i samme gate som Twin Peaks men er mer konsekvent i handling og har bedre sammenheng i plot. I det hele tatt mer troverdig, men dealer tematisk med fantasy/mystery så man må senke garden for realisme bitte-litt.

Serien har tonnevis med stemning, interessante karakterer + handling og en hærskare med fans. Et mystrium er det at TV-selskapet HBO kansellerte serien.

Begge ses. til salgs samlet på play.com for tida for 25 pund.

-carnivale-1-1-jpg

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alt jeg kan si er:

Nå gikk jeg riktignok inn i denne med helt feil forventninger men dette var noe møl.

Trodde dette skulle være en overnaturlig sci-fi thriller med Matt Damon og lekre Bryce Dallas Howard hvor Matt så fremtiden til folk han rørte og så skulle redde folk fra katastrofer. Tenkte at endelig hadde Clint laga en bra film... vel vel, så feil kan man ta.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    469
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_

Alt jeg kan si er:

Nå gikk jeg riktignok inn i denne med helt feil forventninger men dette var noe møl.

Trodde dette skulle være en overnaturlig sci-fi thriller med Matt Damon og lekre Bryce Dallas Howard hvor Matt så fremtiden til folk han rørte og så skulle redde folk fra katastrofer. Tenkte at endelig hadde Clint laga en bra film... vel vel, så feil kan man ta.
    Da styrer jeg unna den , genialt med gjespe bildene

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte at endelig hadde Clint laga en bra film... vel vel, så feil kan man ta.
    Du tuller vel virkelig nå..?

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Legend of the Guardians

Så nå Legend of the Guardians og dette var helt ok barnefilm, liker godt animasjon pga historiene og humor men denne manglet det meste av den sorten, men den er nok spennende nok for den yngre garde som den jo er myntet på. Men den var en fryd for øyne og ører, utrolig flotte bilder og et lydspor som hadde meget aktive bakkanaler.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Piranha 2D Blu-Ray

Hel-amerikansk dirttfilm forsøkt gjemt bak en haug med festende modeller.
    Skuespill = dårlig
    Digitale effekter = dårlig
    Handling = dårlig
    Den er dog god på pupper og bittelitt grøss..
    Grøssere som foregår i 100% dagslys og skyfri himmel fungerer ikke..
    Komedie er det heller ikke...

Handling : 2/6
    Bilde : 3/6 (digitale effektene er helt håpløse)
    Lyd : 4/6
    Total : 2/6
    Filmen åpenbarer seg ikke som noe mesterverk hvis man forventer en alvorspreget monsterfilm og dømmer deretter. Jeg fant den underholdende etter litt justering av hjernefrekvensen. Da jeg så Richard Dreyfuss' takling av sin rolle helt i starten forsto jeg fort at dette er hensiktsmessig useriøst. Trikset er å ikke ta filmen for mye på alvor. Da ser og aksepterer man lettere hvor useriøs og blodsprutende morsom den faktisk er. Jeg vil påstå at filmen er en slags splatterkomedie, der skaperne får særlig utløp for sin ambivalens overfor festing, nakenhet og silikon. Noen grøsser kan dette umulig være ment som. Derav de noe noe tøysete, tvilsomme effektene.

Terningkast 4

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde desverre litt forventninger til denne filmen. Leste ikke så mye info om den på forhånd, jeg regnet med at det var en spennende thriller og ville vite minst mulig om historien. Jommen sa jeg smør.
    Et langdrygt gjespedrama der 98% av filmen er langtekkelig dialog. Synes faktisk ikke at skuespillerne overbeviste nevneverdig heller.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Det kan ikke herske noen tvil om at Clint er en av vår tid store regisører/skuespillere! Alt annet faller på sin egen urimelighet.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det kan ikke herske noen tvil om at Clint er en av vår tid store regisører/skuespillere! Alt annet faller på sin egen urimelighet.
    Nå har jeg, av de nyere filmene, kun sett Mystic River og nå Hereafter, og ingen av de, jaffal ikke sistnevnte var noe å skrive hjem om.

Gran Torino står usett i hylla og frister ikke mer nå etter Hereafter. Million Dollar Baby har jeg av en eller anne grunn ikke kommet meg til enda, ikke lossless lyd på blu har stått litt i veien. 'Invictus' ser søppel ut, 'Changeling' har ikke frista, 'Hjelp Bestefar er i verdensrommet' har jeg glatt droppa. Han har valgt å lage Iwo Jima på japansk og da har Flags of our fathers blitt dratt litt med i dragsuget (samt ikke lossless).
    Ellers av de gamle så er Firefox og Heartbreak ridge ok, men hadde aldri særlig sansen fom ham som skuespiller heller..

Folk må gjerne like ham/filmene han lager, men det er ikke min kopp te desverre, jeg sørga for en opptur på slutten av søndagskvelden med å se AVP for n'te gang heller
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

kan ikke være en seriøs ment, eller så må det være en avstumpet løk av en person. å si at nå må clint eastwood komme med noe bra, når du ikke har sett noe av filmene hans sier vel mer om anmelderen enn clint eastwood....
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    +1

kan ikke være en seriøs ment, eller så må det være en avstumpet løk av en person. å si at nå må clint eastwood komme med noe bra, når du ikke har sett noe av filmene hans sier vel mer om anmelderen enn clint eastwood....
    Har sett noen av dem, og valgt bort endel basert på kriterier jeg legger til grunn når jeg vurderer om jeg skal kjøpe en film eller ikke. Jeg har min smak som man kan være enig eller uenig i, men det er MIN smak. Jeg baserer de fleste valg på trailere, sjanger, skuespillere jeg og resigører som har laget andre filmer jeg har likt.

Hvis andre vurderer annerledes så er det helt opp til dem.

Når jeg skrev at Clint endelig hadde laget en bra film så var det basert på at utifra trailer og det jeg hadde hørt så virket Hereafter som en helt annen film, en film som jeg hadde sett frem til, og det har jeg somregel ikke gjort med hans filmer..

Så kan jeg si at jeg regelmessig får komentarer om at 'den filmen må du bare se' om filmer jeg har velgt bort, og selv om det ikke er mange av disse helomvendingene jeg gjør, så har jeg ennå tilgode å like noe jeg hadde valgt å ikke se. Og nei det var ikke fordi jeg hadde bestemt meg på forhånd eller noe slikt tull, målet er å like mest mulig..

Og vær grei å hold diskusjonen saklig, personangrep/skildringer blir bare barnslig /me thinks

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal ikke jeg presse deg til å se Clint sine filmer, men å la vær å se en film fordi den ikke har lossless lyd er vel litt dumt. Jeg har sett mange filmer med vanlig DTS lyd som det ikke har vært mulig for mine ører å høre at det ikke er DTS HD Master Audio. Jeg er ikke noen fan av Iwo Jima filmene, men Changeling rørte litt ved sjelen til en som har barn selv...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Nå skal ikke jeg presse deg til å se Clint sine filmer, men å la vær å se en film fordi den ikke har lossless lyd er vel litt dumt. Jeg har sett mange filmer med vanlig DTS lyd som det ikke har vært mulig for mine ører å høre at det ikke er DTS HD Master Audio. Jeg er ikke noen fan av Iwo Jima filmene, men Changeling rørte litt ved sjelen til en som har barn selv...
    Mange av de beste filmene jeg har sett har faktisk vært DVDRIP. Hvor jeg senere har kjøpt filmen rett å slett fordi den er verdt å eie samt se igjen i god kvalitet for morroskyld.

Jeg er en av personene som ikke falt i Avatar gropa noe særlig fordi jeg så litt lengere enn fantastiske effekter.

Jeg driter en lang marsj i om filmene har lossless lyd ultra HD oppløsning så lenge den er bra. Lyd og bildekvalitet er heller en bonus i mine øyne.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alt jeg kan si er:

Så denne i går, og jeg er helt enig. Hadde store forventninger til denne, siste Eastwoodfilmen jeg så var Gran Torino, og den syns jeg var knall. Hereafter derimot, syns den var kjedelig, vi kom aldri inn på hovedpersonene, og jeg tenkte "endelig" når den var ferdig.

Terningkast 2 fra meg.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gran Torino står usett i hylla og frister ikke mer nå etter Hereafter.

Har ikke sett Hereafter, men Gran Torino likte jeg veldig godt. Før jeg så den hadde jeg ikke noe spesielt godt inntrykk av Eastwood som skuespiller, tenkte at "hvor vanskelig er det å spille ordknapp tøffing" (i Dirty Harry og western-filmene), men du verden for en kul figur han gjør i Gran Torino.

Synes jeg da.

-gran-torino-trailer-jpg

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    men å la vær å se en film fordi den ikke har lossless lyd er vel litt dumt.
    Nå er ikke dette en avgjørende faktor, men en sånn siste spikeren i kista greie. Å se en film for meg er synonymt med å kjøpe en sone A bluray, og hvis jeg ikke er såå sugen på å se en film så gidder jeg ikke bruke penger på den. Det er endel filmer som jeg bla. venter på å kjøpe på ny på blu i påvente av forhåpentligvis rerelease med lossless. Music and Lyrics, Last Samurai etc..

Hadde en deal med en på jobben for endel år tilbake at hvis han så Starwars så skulle jeg gi Donnie Darko en sjanse til. Det endte opp med at han tok helt av på Starwars og glemte å holde meg til min del av avtalen.. Har kjøpt DD på ny på Bluray og kommer nok til å se den igjen når/hvis jeg noengang kommer ajour med usett bunka

Nå er Skyline på vei inn i spilleren og den har jeg også gleda meg stort til..

Også godt å se at andre har syntes Hereafter var under middels

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte jo se Star Trek (BD) igjen nå når jeg har HD lyd i heimen også

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå er Skyline på vei inn i spilleren og den har jeg også gleda meg stort til..
    Lykke til med Skyline da, det tror jeg faktisk er den verste filmen jeg har sett hittil i år. Og jeg er vanligvis veldig glad i sci-fi.

Og bare for å vise at jeg ikke er en slik pompøs filmliker så må jeg nevne at jeg (i motsetning til de fleste her ser jeg) koste meg meget med Piranha, man må vite litt hvilke filmer man går til på forhånd og innstille seg deretter.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til med Skyline da, det tror jeg faktisk er den verste filmen jeg har sett hittil i år. Og jeg er vanligvis veldig glad i sci-fi.

Og bare for å vise at jeg ikke er en slik pompøs filmliker så må jeg nevne at jeg (i motsetning til de fleste her ser jeg) koste meg meget med Piranha, man må vite litt hvilke filmer man går til på forhånd og innstille seg deretter.
    Skyline gadd jeg ikke å se mer enn noen få minutter av før jeg slo av og jeg er også glad i sci-fi. Det var rett og slett bare dritt, Hereafter har jeg ikke hatt noen stor lyst til å se, men skal se den bare for å se om jeg og Shallow har lik smak der...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Side 253 av 364 FørsteFørste ... 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 249 250 251 252 253 254 255 256 257 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •