Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 251

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 251 av 364 FørsteFørste ... 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 247 248 249 250 251 252 253 254 255 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 ... SisteSiste
Viser resultater 5,001 til 5,020 av 7273
    Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Igår fikk jeg endelig

Men dette syntes jeg ble en skuffende affære..

Filmen begynner bra og har potensiale til å bli tidenes hevn-film, menmidtveis faller den sammen til en suppe og man får bare lyst å kaste disken vegg imellom for å ha kastet bort potensialet..
    Jeg så denne for et par kvelder siden, og jeg må si meg ganske uenig. Riktignok synes filmen å ta en ny retning etter en stund. Men det ble ingen nedtur for min del. Selvfølgelig kunne det jo vært moro om filmen fortsatte i samme ville, nådeløse tempo som i den første halvtimen. Høye mengder testosteron og hjerneødem har sin sjarm. Det kunne imidlertid blitt for mye av det gode også. Kanskje var det riktig å gjøre det slik, tross alt. Filmen gikk fra å være hjernedød hevnfilm til å bli mer sammensatt og uforutsigbar, uten at dette senket adrenalinet mye. Da filmen var over hadde jeg bare gode følelser og et ønske om å se den igjen en gang. En ekte mannfolkfilm med variert spenning, mener jeg.

8/10 fra start til slutt.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Jeg så denne for et par kvelder siden, og jeg må si meg ganske uenig. Riktignok synes filmen å ta en ny retning etter en stund. Men det ble ingen nedtur for min del. Selvfølgelig kunne det jo vært moro om filmen fortsatte i samme ville, nådeløse tempo som i den første halvtimen. Høye mengder testosteron og hjerneødem har sin sjarm. Det kunne imidlertid blitt for mye av det gode også. Kanskje var det riktig å gjøre det slik, tross alt. Filmen gikk fra å være hjernedød hevnfilm til å bli mer sammensatt og uforutsigbar, uten at dette senket adrenalinet mye. Da filmen var over hadde jeg bare gode følelser og et ønske om å se den igjen en gang. En ekte mannfolkfilm med variert spenning, mener jeg.

8/10 fra start til slutt.
    Enig!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Igår fikk jeg endelig

Men dette syntes jeg ble en skuffende affære..

Filmen begynner bra og har potensiale til å bli tidenes hevn-film, menmidtveis faller den sammen til en suppe og man får bare lyst å kaste disken vegg imellom for å ha kastet bort potensialet..

The Rock slipper ut av fengsel etter 10 år og setter igang en jakt på de 5 som fikk ham fengsla og som drepte broren hans. Han som organiserte hele greia skjønner fort at han er på tynn is og hyrer en leiemorder for å ta The Rock av dage først.

Leiemorderen og assistent dama hans, Maggie Grace, er helt fantastiske og burde heller vært egen film.

Lyd og bilde er bra 9/10 på begge kanskje. Første halvdel av filmen 10/10, siste halvdel 2/10.

Senk forventningene og bli heller positivt overrasket.
    Elendig film, alt ser tøft ut, men er så cheesy og misslykket at det er trist, burde hatt humor hvis det er ment som en parodi, men det ble ufrivillig parodisk, slapt.
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sobert iført sort dress og knallrød fez framførte 1,91 m høye Tommy Cooper banale one-linere og (bevisst) klønete tryllekunster som fikk folk til å gråte av latter. Sjekk YouTube for klipp.

I går lo jeg meg gjennom første DVD på denne samleren og ser fram til nr. 2. T. C. er en av Englands største komikere i moderne tid. (Egentlig var T. C. walisisk, han døde i 1984).

Opptak fra TV og filmer, OK kvalitet kildematerialet tatt i betraktning. Mono lyd, men helt greitt.

-tommy_cooper_dvd-jpg

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harry Potter og Mysteriekammeret

Harry Potter og Mysteriekammret.

Blu-Ray

Da var 2. filmen i serien sett.
    Litt mere fart i denne.
    Syns faktisk den var morsom av og til også, så en måtte le...

Bilde: Tipper denne også muligens er oppskalert fra SD ?
    Litt bedre en 1. filmen. Men det er noe småsnusk enkelte steder og noen billige effekter.

Lyd: pcm 5.1
    Syns det var helt grei lyd på denne.
    Faktisk litt grom bass som setter romet litt i bevegelse i forbindelse med blandt annet en forvokst "bok-orm".

Ble da sittende og se hele filmen bare avbrutt av en tur på bimmelim.
    Så jeg er fornød etter og sett den.

Karakter: 4

Newcomer PunkBuster sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så i går kveld Pineapple Express, og hvis du bort fra at jeg sovnet ca. 45 minutter uti filmen, så var den ikke så verst. Grei handlingsplan fra start til slutt, humor og bra skuespill.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takers

Så akkurat Takers, dette er en ransfilm om en ransgjeng som skal gjøre det siste store kuppet men som har en beinhard "cop" etter seg,
    hørt det før? Filmen er grei tidtrøyte men har du sett mye film så får du følelsen av og ha sett denne mange ganger før. Lyd og bilde er bra og det er jo endel action så du sovner ikke.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harry Potter og Fangen fra Azkaban

Harry Potter og Fangen fra Azkaban

Blu-Ray

Lite steg opp i bildekvaliteten fra film nr 2.
    Ellers så blir en mere inne på og se alle filmene når en blir bedre kjent med karakterene kjenner jeg.

Bilde:
    Begynner og nærme seg bedre kvalitet på bildet, men syns ikke det er opp på sikkelig Blu-Ray kvalitet enda.

Lyd: PCM 5.1
    joda, litt mere morro med mere effekter... Litt bass som får en til og smile.
    Rett og slett et gjenomsnittelig bra lydspor.

Syns da det er litt morro av og til også såååå... karakter da... hmmm

Karakter: Gir denne en sterk: 4

Newcomer PunkBuster sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Die Hard ( 1988 )

Bruce Willis spiller politibetjent John McClane i det som later til å bli en vanlig jul. På besøk hos sin kone i Los Angeles inntar en gruppe terrorister festen og det hele utvikler seg til et gisseldrama. John kommer seg unna og tar opp jakten på terroristene på egenhånd.

Meget spennende og actionfylt thriller, uten bruk av overdrevne effekter og halvdårlige databilder. En film du ikke vil gå glipp av!

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Young Guns (1988)

Etter å ha vært å sett "True Grit" på kino nylig ble jeg litt inspirert (om du kan kalle det det) til å se mer western. I postkassen i dag lå klassikeren "Yung Guns" som vi har kost oss med i kveld. Verken bilde eller lyd var direkte imponerende, men hva skal man forvente når filmen tross alt er fra 1988.

Underholdningsverdien var uansett stor og krydret med 80-tallsmusikk ble det en riktig så trivelig stund i kruttrøyken!

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RED
    Bruce Willis, John Malkovich

En overraskende sprek actionkomedie-fest. Artig historie, bra tempo og masse galskap. Smart plasserte overdrivelser. I mange filmer er tilsvarende overdrivelser irriterende, her virker de etter hensikten. Jeg tror dette sier det meste.

Terningkast:

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The kings Speech

edit: kom vist med alikevell
    Såg denne i kveld.

"Oscar-vinner for beste film, beste regi og originalmanus, og med både Oscar, Golden Globe og Bafta til Colin Firth for beste mannlige hovedrolle. Sann, rørende og humoristisk. En film om den britiske tronarvingen Albert og hemmeligheten rundt hans stamming." - Filmweb.no

Denne filmen er anbefalt for alle men egner seg best of ungdom\vaksen.

Hadde egentlig ikkje så store forhåpninger for denne filmen (Oscar taller ikkje alltid rett) men håpte litt at den skulle være god. Men for og være ærlig så hadde eg aldri trudd at filmen skulle være så god. Det er liksom ein film som klarer og plassere seg mellom uten at den akkuratt havner i mellom dvs. ikkje for mykje humor og eller ikkje for lite drama. den hadde sine rørende stunder.
    Når eg såg filmen fekk eg ein følelse av at dersom du vill så kan du få til det meste og klare dei største utfordringane. dette er enkelt og greit ein film som kan sterkt annbefalast.

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RED

En overraskende sprek actionkomedie-fest. Artig historie, bra tempo og masse galskap. Smart plasserte overdrivelser. I mange filmer er tilsvarende overdrivelser irriterende, her virker de etter hensikten. Jeg tror dette sier det meste.

Terningkast:

+1

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RED

Terningkast:

+2
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Red kommet ut i "butikken" enda? Eller har dere importert den?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Shutter Island i går. Kjøpte den for lenge siden, men var ikke før i gå kveld jeg fikk tid til å sette meg ned å se den. Ikke spesielt original story, men tøff og intensiv film. Avsløringa på slutten kom som en bombe mot meg! Overaskende handling, overaskende impulsiv, og ikke minst overaskende slutt!

Anbefales!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harry Potter og Ildbegeret

Harry Potter og Ildbegeret

Blu-Ray

Må si jeg faktisk får en hvis ringenes herre følelse av potter filmene... Harry og Frodo virker og være ganske like egentlig... hehe

Bilde:
    Greit bilde, noen effeker virker litt billige. Ellers helt gjennomsnittelig.
    Ellers så får jo den livlige frøken Hermine på seg finstasen i denne filmen så da må en holde seg våken.

Lyd: PCM 5.1
    Gjennomsnittelig bra.
    Ingen pluss... Ingen minus...

Ble nok en gang sittende og se hele filmen uten tissepause noe som tyder på at det er god underholdning.

Karakteren blir vel enkel i kveld... en ren: 5

Newcomer E.H.D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Har Red kommet ut i "butikken" enda? Eller har dere importert den?
    Den har norsk release 9. mars.
    Og jeg må bare henge meg på de andre som har skrytt av denne. :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Due Date, den var vel kort oppsummert overdrevet.
    Streber hardt etter og være like morsom som Hangover, men har ikke nubbsjans. Provoserende film..

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Så Trolljegeren her og ble positivt overrasket. Syntes dette var en meget bra film, Jespersen var meget bra og ble imponert av effektene i en norsk film.
    Har også sett Trolljegeren..
    Herlig norsk film, et og annet hull i story-logikken, å jespersen er noe vanskelig å ta alvorlig etter alt tullet han har gjort frem til nå, men han passer godt i rollen.
    Filmingen var til tider til å få vondt i hodet av ("dokumentar-feelingen")..

Men herlighet for en herlig norsk film som vrir og vender på de norske eventyr, med et og annet gullkorn man husker lenge etterpå.

Lyd : 5/6 (en go del god bass, å slutten er bare smertefull )
    Bilde : 4/6 inklusive effekter
    Handling/Story : 5/6 Godt norskt!

5/6
    i-liked-it
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Side 251 av 364 FørsteFørste ... 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 247 248 249 250 251 252 253 254 255 261 271 281 291 301 311 321 331 341 351 361 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •