Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 250

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 250 av 364 FørsteFørste ... 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 246 247 248 249 250 251 252 253 254 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 ... SisteSiste
Viser resultater 4,981 til 5,000 av 7273
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Tror det er en elsk eller hat film. Jeg måtte også slå den av underveis. Noe av det værste jeg har sett, og jeg har sett mye dritt. Har derimot venner som synes den er helt knall, men har enda til gode å se noen som synes den var "helt grei"
    Jeg syns scott pilgrim var helt grei, men jeg skjønte jo med engang at det var en litt spesiell film, og at de satser på folk som liker litt sånn rar romantikk og regissering.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trolljegeren

Så Trolljegeren her og ble positivt overrasket. Syntes dette var en meget bra film, Jespersen var meget bra og ble imponert av effektene i en norsk film.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Daybreakers (2009) - IMDb

Spennende tvist på en vampyrfilm. Vampyrene har tatt fullstendig over jorda, kun 5% av menneskeheten igjen. De sliter med å finne mat (blod) og er i ferd med å dø ut...
    Denne kom i posten helt overraskende (hender det skjer med Lovefilm, kan jo være et år siden man huket av filmen) så jeg hadde ingen forutsetninger før jeg så den. Ingen klassisk vampyrfilm, men er man vampyrfan så bør man nesten få meg seg denne. Anbefales!

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Chosen One

La meg si det først som sist:
    Coveret lyver!

Den første timen skjer det praktisk talt ingenting. En sentimental, liksom-alkoholisert bilselger (Rob Schneider) subber rundt i et umorsomt vakum. Han får besøk av verdens tre kjedeligste vise menn fra regnskogen, som er hellig overbevist om at nettopp han er den utvalgte. De kan selvfølgelig ikke engelsk, derfor har de følge av en eksotisk, småsexy men herregud så kjedelig tolk. Den neste halvtimen skjer det heller ingenting av betydning. Ikke før helt mot slutten, og da går heller ikke ting som man ønsker. Jeg hadde om ikke annet håpet på en for meg lykkelig slutt. En ende på lidelsen.

Filmens eneste lyspunkt er Steve "bugeye" Buscemi, som spiller broren. En homofil, selvutnevnt munk. Buscemi er en vanvittig dyktig skuespiller, egentlig. Smart og nesten litt ufrivillig morsom. Kanskje filmen hadde vært bedre dersom rollene ble byttet om? Buscemi i hovedrollen, og Schneider som munk. Det tror jeg kunne utgjort en stor forskjell.

Filmen er ingen komedie per definisjon. Snarere et innholdsløst drama.
    Hvis du har et inderlig ønske om å oppleve at en søvnig, suicidal Rob Schneider selger Nissan og sier "what did he say" et dusin ganger, ja så er dette filmen for deg.

Terningkast? Jeg er noe så sjeldent som en fan av Rob Schneider. Men jeg har til gode å se en terning som er så kjedelig som han er i denne forøvrig kjedelige filmen. Som regel er en terning rød og blank, med tydelige sorte prikker. Blanke og fine. Folk samler på terninger. Ingen vil ha denne filmen i samlingen.
    For ordens skyld får jeg gi den terningkast én. Var det ikke for bugeye hadde jeg helst sett at terningen ble kvernet til et fint pulver og gitt til grisene.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Tournament

The Tournament (2009) - IMDb

Blu-Ray

Bilde: Sånn gjennomsnittelig bra.
    Bra nok til og avsløre en feil... "Franskmannen" mister ene pistolen under kromspringene.

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Brukbart. Syns noen av skuddene ikke var nok fremmpå da skytingen fåregikk ganske nærme kramera for og si det slik.
    Mye luftpistol skyting som ikke står i stil til virkeligheten.
    Gjevnt over god lyd... bare og skru opp litt
    (lite trykk i skuddene kan skylles jeg bruker 60hz x-over til sub)

Filmen var som forventet etter og ha sett kun en trailer til filmen.
    Maaaange liter "blod" og masse action og en del moderne slåssing... :-D

Og ikke minst grunnen til at jeg trykket "Pay" da jeg så på den på Play... Kelly Hu :-D

Digger rett og slett den dama :-D
    Så ser hun jo sånn passe brukbar ut også da ;-) hehe

Sittet og tengt litt på karakter til filmen... føler denne kommer til og sees en god del ganger til :-D

Karakteren blir en meget sterk : 4

Anbefales en kveld der en vil underholdes av action og "litt" overdreven vold av noen "litt" småsyke karakterer ;-D

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Byen mellom liv og død

Så nå Byen mellom liv og død, og dette er den sterkeste krigsfilmen jeg har sett, fantastisk,grusom og realistisk. Handler om da japanske tropper inntok Nanking i Kina i 1937 og slaktet 300000 mennesker.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Så nå Byen mellom liv og død, og dette er den sterkeste krigsfilmen jeg har sett, fantastisk,grusom og realistisk. Handler om da japanske tropper inntok Nanking i Kina i 1937 og slaktet 300000 mennesker.
    Kan tenke meg det, ja. Bestilte selv "Philosophy of a Knife" i etterkant av at jeg satt meg litt bedre inn i historien om krigshandlingene Japan holdt gående i forkant av 2. v.krig. Filmen "Men behind the Sun" forteller også om krigshendelsene og spesielt forskningsavdelingen Unit 731 som "PoaK" gjør det. Sistnevnte var lagt opp som en dokumentar på fire timer med bruk av dokumentarisk bildemateriale. Virkelig grimme greier som forandret mitt syn på de japanske såkalte storhetsidealer!

Men over til filmen i kveld: "2046". Denne er en ren nytelse i bilde, musikk, farger og fortellerform. Romantisk drama - javel, men sann namme-nam for øye og øre! Jeg ga den en 10-er på IMDb, sånn bare for å veie opp for alle 8-erne den har fått.

-2007-12-xx_2046-1-jpg

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wow, dette var VIRKELIG ikke min greie. "Et must for alle sci-fi-fans - Filmmagasinet". Med andre ord, Filmmagasinet blir ikke min referanse når det gjelder filmsmak. Elendige karakterer og elendige skuespillerprestasjoner.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg

Wow, dette var VIRKELIG ikke min greie. "Et must for alle sci-fi-fans - Filmmagasinet". Med andre ord, Filmmagasinet blir ikke min referanse når det gjelder filmsmak. Elendige karakterer og elendige skuespillerprestasjoner.
    Helt enig, rett og slett et makkverk!:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Helt enig, rett og slett ett makkverk!:-D
    filmen er jo genial da, ikke noe sånn hollywood skvip vi er vant til....
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Newcomer Reddal sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A serious man

Jag hadde gledet meg til å se denne, liker Cohen brødrene sånn passe, men filmen fikk jo glimrende kritikk.

Underveis tenkte jeg, nå blir det vel snart moro, eller nå skjer det vel noe action, eller snart kommer det vel en morsom hendelse som jeg kan le av.

Nei!:evil:

Makkverk av en film, nesten 2 timer som jeg heller kunne brukt på å se maling tørke!
    Terningkast 0

-Reddal

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,452
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    filmen er jo genial da, ikke noe sånn hollywood skvip vi er vant til....
    Sier vel litt om det jeg altid har ment, en mans makkverk, en annes herlighet. Med andre ord. Det nytter ikke å basere sitt ønske om å se film på andres meniger. Du må hvite om den andre har meniger om film som stemmer overens med dine egne. Ellers blir det god dag økseskaft.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fritt vilt 3

iikveld ble det fritt vilt 3, helt grei slasher, kunne vært bedre, men hadde sine spennende sekvenser, bra lyd og bilde,
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår fikk jeg endelig

Men dette syntes jeg ble en skuffende affære..

Filmen begynner bra og har potensiale til å bli tidenes hevn-film, menmidtveis faller den sammen til en suppe og man får bare lyst å kaste disken vegg imellom for å ha kastet bort potensialet..

The Rock slipper ut av fengsel etter 10 år og setter igang en jakt på de 5 som fikk ham fengsla og som drepte broren hans. Han som organiserte hele greia skjønner fort at han er på tynn is og hyrer en leiemorder for å ta The Rock av dage først.

Leiemorderen og assistent dama hans, Maggie Grace, er helt fantastiske og burde heller vært egen film.

Lyd og bilde er bra 9/10 på begge kanskje. Første halvdel av filmen 10/10, siste halvdel 2/10.

Senk forventningene og bli heller positivt overrasket.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate JohnBuer07 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    iikveld ble det fritt vilt 3, helt grei slasher, kunne vært bedre, men hadde sine spennende sekvenser, bra lyd og bilde,
    Kunne vært litt bedre ja. Enig i den. Men jeg likte den godt jeg.
    Så du samme feilen som jeg gjorde? Med blodet på skjorta? HEHE.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JohnBuer07
    Kunne vært litt bedre ja. Enig i den. Men jeg likte den godt jeg.
    Så du samme feilen som jeg gjorde? Med blodet på skjorta? HEHE.
    la ikke merke til noe feil, men kontinuitetsfeil er ikke uvanlig

Intermediate JohnBuer07 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blodflekken var på feil side et lite par sekunder hehe

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harry Potter "og de vises stein"

Harry Potter "og de vises stein"

Blu-Ray

Da er jeg i gang med og se Harry Potter filmene. Skal se alle 7.
    Så denne på kino kun en gang da den kom, og må si det er mye en har glemt.

Bilde:
    Bærer preg av oppskalering... men ikke den værste oppskalerings jobben jeg har sett.

Lyd:
    PCM 5.1
    Grei lyd, ikke mye action her så ikke noe som imponerer eller skuffer.

Karakter: En ren... 3

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Karate Kid

I går smådubbet jeg meg igjennom Karate Kid og kan nok konkludere med at jeg har blitt for gammel for slike tenåringsfilmer dessverre, likte den originale da den kom men det er visst lenge siden. Bra bilde og lyd var det da, den får terningkast 3 fra meg.

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bridge To Nowhere

Side 250 av 364 FørsteFørste ... 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 246 247 248 249 250 251 252 253 254 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •