Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 249

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 249 av 364 FørsteFørste ... 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 245 246 247 248 249 250 251 252 253 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 ... SisteSiste
Viser resultater 4,961 til 4,980 av 7273
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    angående salt så ble scriptet skrevet for en mannlig skuespiller i hovedrollen, de byttet bare til en dame underveis, er jo en slags jason bourne light dette her...
    Syntest jeg leste en plass at Salt opprinnelig var ment til Tom Cruise.

Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Ikke hør på'n, dere.

MacGruber er en blanding, en inkarnasjon og en parodi av MacGyver og ymse actionhelter. Vel, mest det første siden han viser seg å være feigere enn ei rotte. Ja, til og med enda mer råtten. Han er kanskje ikke helt oppdatert og klamrer seg derfor til fortiden på alle måter. Ingen har vel interesse av å stjele den sure Blaupunkten med tyveribrakett. Og hvilken tøff helt kjører en liten Mazda cabriolet? Han er hevnlysten som Rambo og Charles Bronson til sammen, men motivene er kanskje ikke like edle.

Filmen er hylende morsom til tider, og det er egentlig aldri dødpunkter. Dersom filmen likevel skuffer, ja så forstår man ikke humor, eller man misforsto coveret i den retning at dette er en seriøs actionrull.

Anbefales! Terningkast fire på komedieterningen.
    Jeg gir denne en stryk på komedieterningen..

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    @Shallow. Jeg har lagt merke til dette at du nekter å se annet enn hollywood blockbusters mange ganger, men å kalle noe en "bettermake" uten å ha sett originalen? Det blir litt vel søkt...
    Let me in er forøvrig en meget god film, men den svenske originalen er ikke på noen måte dårligere. Dessuten tilførte ikke hollywood versjonen noenting som helst til filmen da de er så og si identiske i handlingen.

Det som gjorde begge disse filmene til favoritter for min del var meget gode (unge) skuespillere (i begge filmene) og ikke minst et meget godt script.

Det jeg vil fram til er vel at jeg syns absolutt at du burde se den svenske versjonen også, du kommer nok til å like den også.

PS. Jeg likte også meget godt Monsters.
    Nå smører jeg jo litt ekstra på da siden remake/hollywood haterne er såå bastante med at 'orginalene' alltid er best (nå påstår jeg ikke at du er en av de )

For meg blir det feil å kalle den svenske for 'orginalen'. Boken er blitt filmatisert i et annet land før, men den amerikanske er basert på boken, ikke filmen.

Eneste 'ekte' remakes er, for meg, når en film blir laget på ny med kun opprinnelig film som utgangspunkt, og det må være en engelsk språklig film som blir laget på ny på engelsk.

For meg vil det at en film er på fransk/tysk/italiensk/spansk(!!) ødelegge så mye at jeg vil påstå at første 5/10 på karakterskalaen gis/trekkes fra hvis den er/ikke er på engelsk.

Men det som kanskje er det viktigste, som jeg også skrev i anmeldelsen, er at handlingen/overraskelsene fort kan bli de samme/tilsvarende, og da velger jeg å spare alle disse godbitene til en amerikansk utgave.
    Og når jeg først har sett filmen på engelsk er det ingen grunn å se den med tekst etterpå så alle argumenter om at "du bør se 'orginalen' også" faller for litt døve ører hos meg.

Filmene trenger altså ikke være hollywood blockbuster for at jeg skal like dem, ta feks Monsters.

Edit: Vet at jeg ikke hadde trengt tekst på den svenske da
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sentinel
    Jeg gir denne en stryk på komedieterningen..
    Du skal selvfølgelig få gjøre det, men jeg savner en begrunnelse. Det kan være interessant å se hva du og han andre fyren tenker utover "styr unna" og "jeg gir denne stryk", for det har null verdi. Særlig personer som ennå ikke har sett filmen kan ha nytte av litt balanse i kritikken.

Forøvrig skal det sies at det er mange fine amatøromtaler i tråden. Noen er jeg enig med, andre ikke. Folk flest redegjør i alle fall for sine synspunkter og terningkast. Da skal meninger respekteres.

Spesielt når man fraråder å se en film bør man skrive litt mer, slik at leserne har noe konkret å forholde seg til.
    Hva som legges til grunne for misnøyen, og hvilken referanse vedkommende støtter seg til, burde utgjøre basisen for hvorvidt en slik bastant oppfordring i det hele tatt skal vurderes. Hvor relevant leseren finner kritikken er helt avgjørende. Noe annet vil være urimelig. Folk er jo veldig forskjellige. Noen forstår bare slapstick, andre streber etter tørr eller intellektuell humor, mens noen forstår ikke og kan ikke more seg over billige poenger og parodier med mindre promillen er stigende.

:-)

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit. Etter at jeg hadde sett den ferdig følte jeg rett og slett at jeg hadde kastet bort nok tid, derfor skrev jeg at jeg ikke ville skrive mer enn akkurat det jeg gjorde Men OK.

Jeg er glad i komedier, og jo mer banale jo bedre - MEN, og det er et stort men, det må være litt mer forseggjort og gjennomtenkt. Filmen hadde elementer med god humor, som for eksempel Blaupunkten du nevnte. Men jevnt over så var det så mange pinlige scener og situasjoner som ødela alt. Den vekslet for ofte mellom å være en slags barnefilm og en actionkomedie. Man fikk gjennom hele filmen en følelse av at de "prøvde for hardt", siden det ikke ble morsomt av seg selv. Kanskje en rotete forklaring av min slakt av filmen men nå fikk du iallefall noen flere setninger fra meg

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, takker! Det er moro å lese dine synspunkter.
    Du er nok inne på noe. Filmen holder ikke helt jevnt kvalitetsnivå fra start til slutt. Derfor gir jeg den "bare" en firer, til tross for at jeg personlig liker filmen godt.

Edit/obs: Filmen er nok på intet tidspunkt ment å være noen actionkomedie. Den skal være litt "pinlig", tror jeg. Dette er tross alt idéen til SNL-folkene.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Quantum of Solace i går kveld. Kan ikke si jeg ble spesielt imponert. Dette var ikke skikkelig Bond i mine øyne. Det begynte allerede i introen, som var ufattelig lang og hadde en dårlig (nesten ugjenkjennelig) remix av Bond-låten. Kameraføringen var også kritikkverdig, jeg synes det periodevis var mye rotete og ustødig filming uten at det burde være nødvendig.

Daniel Craig er ikke heller noen favoritt som Bond. Pierce Brosnan var mye bedre, etter min mening.

Terningkast 3, men bare fordi Olga Kurylenko er nydelig. 8)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Resident Evil: Degeneration

Blu-Ray

Biohazard: Degeneration (2008) - IMDb

Tja, ble ikke så veldig imponert over kvaliteten på CGI her nei, flere ganger hakker det i panoreringer når kamera flyttes raskt sidelengs.

Trutmunn på hun deiligste dama var det jo, såmt hun hadde et "nice rack" ;-) hehe (foresten det på begge action babene)

Bilde: 16:9 format
    Har sett eldre CGI filmer som har bedre bildekvalitet.

Lyden: TrueHD 5.1
    Emm, noe matt og kjedelig lyd. Her kunne det vært gjort mye mere.

Storyen er ganske så tynn, og i starten litt rotete.

Karakter: 3... og da er jeg ganske snill

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikveld har vi sett Trolljegeren på blu-ray, min lokale rema1000 solgte den før sperrefristen. det var noe så uvanlig som en norsk monsterfilm laget i "dokumentar stil" (som blair witch project og cloverfield) der filmen er filmet av de som medvirker i filmen. otto jespersen er bra i rollen som trolljegeren, efektene og lyden var meget bra. Ikke noe skrekkfilm men litt skummel av og til, spesielt for de litt mindre. anbefales.
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk sett endel filmer i det siste...

På bluray...

Så "Kommandør Treholt og ninjatroppen"
    Må si dette var veldig mye kopiert og stjelt fra"Menn som stirrer på geiter".
    Men jeg måtte likevel smile et par ganger. Særlig når de la seg opp til historien... Kjelland platformen selvfølgelig. og Treholt saken..
    Smilte også godt av den lille jævla bikkja.. sikkert fordi bestemor og en kompis har samme rasen.
    En midt på tre komedie.. bedre enn "Kill Buljo", men dårligere enn "Svidd neger".
    Severdig.

Så...
    "Wall Street-Money never sleeps"
    Absolutt severdig film, av det siste "Stone" har gitt ut så synes jeg dette var noe av det bedre. Jeg liker film som legger seg opp mot historien, denne gangen den nokså nylige "finanskrisen". Ankepunktet må kanskje være at Stone til tider blir litt vel i overkant politisk... men det gikk ganske bra i denne filmen synes jeg.
    Helt sykt, sprøtt gjensyn med Charlie Sheen i en birolle, varmt. Snilt av Stone
    å gi en så sliten skuespiller enn rolle i en storfilm.

Gir denne terningkast 4, helt grei tidstrøyte. Angrer absolutt ikke på at jeg så den.

God helg folkens.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Primal Fear (1996)

Filmer som dette gjør det morro å handle mye blind buys, noen ganger treffer man andre ganger kan man bomme kraftig. Dette var virkelig en god film med kule twists å godt skuespill. Viser virkelig hva Edward Norton kan.

9/10

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    ikveld har vi sett Trolljegeren på blu-ray, min lokale rema1000 solgte den før sperrefristen. det var noe så uvanlig som en norsk monsterfilm laget i "dokumentar stil" (som blair witch project og cloverfield) der filmen er filmet av de som medvirker i filmen. otto jespersen er bra i rollen som trolljegeren, efektene og lyden var meget bra. Ikke noe skrekkfilm men litt skummel av og til, spesielt for de litt mindre. anbefales.
    Den var ikke så værst til å være en Norsk film. 8) Flott lyd også.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grown ups

Så denne i går:

Morsom film med "the dream team". Sinnsykt mange kjente og morsomme personligheter med. Fikk ikke noen sinnsyke latterkick, men jevnt over morsom og koselig. Perfekt sammen med kjæresten. Gir denne en sterk 3'er.

Geir Arne

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Scott Pilgrim vs the world

Da filmen var ferdig tenkte jeg: Hva i helve...
    Var kule actionsekvenser og historien var artig. problemet er jo at de to elementene ikke passer sammen, det blir bare møl.

terningkast 3

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Da filmen var ferdig tenkte jeg: Hva i helve...
    Var kule actionsekvenser og historien var artig. problemet er jo at de to elementene ikke passer sammen, det blir bare møl.

terningkast 3
    Scott Pilgrim så jeg i vel fem minutter, og de minuttene opplevdes som en lang lidelse. Grown Ups som nevnt ovenfor så jeg i hvert fall ferdig, tror jeg. Og den var en prøvelse. Sentimentalt piss om fedre som tror de er morsomme, på film og i virkelighet.
    Til sammen får disse filmene terningkast 1. I alle fall ikke mer.

Da var filmen jeg så i går et bedre valg. The New Daughter. Kevin Costner har aldri vært en favoritt hos meg, men denne rollen kler ham perfekt. Historien er original, synes jeg. Spennende, annerledes film som er kjemisk fri for overhormonelle surfeduster og talentløse siliberter, som jo ødelegger så mange filmer som kunne vært bra.

Terningkast 5? Jeg tror det.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Salt

Så Salt, med Angelina Jolie. Actionsekvensene var dødsbra og minnet veldig om Jason Bourne..

Men storyen var helt rævva og ingenting hang på greip. Slutten var idiotisk og jeg skjønner ikke hvorfor Angelina sa ja til et så idiotisk manus.

Kort, ingenting henger på greip, men actionsekvensene var bra.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var filmen jeg så i går et bedre valg. The New Daughter. Kevin Costner har aldri vært en favoritt hos meg, men denne rollen kler ham perfekt. Historien er original, synes jeg. Spennende, annerledes film som er kjemisk fri for overhormonelle surfeduster og talentløse siliberter, som jo ødelegger så mange filmer som kunne vært bra.

Terningkast 5? Jeg tror det.
    Støtter opp 5'ern. Syntes den var veldig bra, og ganske skummel eller ekkel. Verdt å se mener jeg.

Geir Arne

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Herlig britisk komedie om en gjeng muslimer, og som de gode muslimene de er, så skal de selvsagt bli selvmordsbombere. Problemet er at disse gutta ikke akkurat fremstår som de raskeste traktorne på tunet...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scott Pilgrim så jeg i vel fem minutter, og de minuttene opplevdes som en lang lidelse.
    Scott pilgrim var jo helt fantastisk!!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nettop green hornet på kino. (I 3d)

Filmen var som forventet en superheltfilm med en komedisk vri, seth green er morsom, men syns noen av dialogene ble litt rare og historien var så som så, bortsett fra det, absolutt anbefalt, mye fart og spenning og morsomme scener, gav mersmak. Vil gi det en terningkast 5 (svak 5)

3D biten kunne de godt droppet, men men.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scott Pilgrim så jeg i vel fem minutter, og de minuttene opplevdes som en lang lidelse.
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Scott pilgrim var jo helt fantastisk!!
    Tror det er en elsk eller hat film. Jeg måtte også slå den av underveis. Noe av det værste jeg har sett, og jeg har sett mye dritt. Har derimot venner som synes den er helt knall, men har enda til gode å se noen som synes den var "helt grei"

Side 249 av 364 FørsteFørste ... 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 245 246 247 248 249 250 251 252 253 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •