Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 248

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 248 av 364 FørsteFørste ... 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 244 245 246 247 248 249 250 251 252 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste
Viser resultater 4,941 til 4,960 av 7273
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Salt
    Kan strekke meg til en svak firer på denne. Mange rare/usannsynlige handlinger fra de forskjellige karakterene ødelegger for meg. De gangene cat women tar fraspark fra veggen i kampscenene er bare sååå tøffe!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Næh, SALT får en god femmer fra meg!

Lag på lag med mulige intriger. Svært få (om noen) dødpunkter. Likte den svært godt! :-)

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Salt
    Kan strekke meg til en svak firer på denne. Mange rare/usannsynlige handlinger fra de forskjellige karakterene ødelegger for meg. De gangene cat women tar fraspark fra veggen i kampscenene er bare sååå tøffe!
    Takk, vi tenker visst ganske likt. :D
    Men terningen ser ut til å stoppe på tre ni av ti ganger for mitt vedkommende. Underholdende og original film, bevares. Samtidig er den litt vrien, og nokså forglemmelig. Men terningkast tre for en actionrull med leppedyret er slettes ikke verst.

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle til å skrive om "Salt" som jeg så i går kveld jeg også. Morsomt å se at de siste postene er om den. Og enda mere morsomt at jeg er enig med de fleste her.

Jeg ble skuffet. Masse rare ting som skjedde og generelt dårlig plott. Come on... Hoppe fra en trailer til en lastebil som kommer mot deg i motgående kjørefelt på en motorvei?? Gasse og styre en bil via en annen person, ved hjelp av en strømpistol som gass og håret som styring?

At det tynne rekelet (Angelina) kan gjøre så mye skade rundtomkring i et knekort skjørt er jo ganske unaturlig i seg selv.

Jeg gjettet hvordan filmen kom til å slutte ganske tidlig. Jeg sa det til kona også. Syntes egentlig de avslørte seg med en liten scene som skulle være avgjørende for slutten.

Terningkast 3

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    angående salt så ble scriptet skrevet for en mannlig skuespiller i hovedrollen, de byttet bare til en dame underveis, er jo en slags jason bourne light dette her...
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så de to første ep. (av tils. seks) av TV-miniserien "The Singing Detective" (1986) på DVD. Dette ga virkelig mersmak, så jeg bestilte TV-miniserien "Pennies from Heaven" (1978) i samme slengen. Begge får god omtale som banebrytende i seriesammenheng. Manusarbeid bak begge er gjort av Dennis Potter, visstnok en legende i britisk fjernsynshistorie.

Begge seriene selges billig på play.com.

-the_singing_detective-1-jpg

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Inception, og synes ikke det var det helt store. Effektene er jo bra, bevares, men historien ble for kompleks og altfor lang. Min terning stopper på en treer.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Næh, SALT får en god femmer fra meg!

Lag på lag med mulige intriger. Svært få (om noen) dødpunkter. Likte den svært godt! :-)
    Enig der. En kjempefilm.

Ikke mye å trekke på denne. Det er jo en actionfilm på godt og vondt.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Resident Evil: Afterlife

Så den nyeste RE igår.

Som film vil jeg si 3'er på terningen. Men liker man filmene i denne serien er det god underholdning.

Litt treg og tåpelig start, men den kom seg virkelig etterhvert. Sitter igjen med en deja-vu fra Matrix. Dere skjønner når dere ser den.

Soundtracken er som vanlig ypperlig på disse filmene og trekker nesten stemmningen opp mot en 4'er.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen

Så den nyeste RE igår.

Som film vil jeg si 3'er på terningen. Men liker man filmene i denne serien er det god underholdning.

Litt treg og tåpelig start, men den kom seg virkelig etterhvert. Sitter igjen med en deja-vu fra Matrix. Dere skjønner når dere ser den.

Soundtracken er som vanlig ypperlig på disse filmene og trekker nesten stemmningen opp mot en 4'er.

Geir Arne
    Anbefaler å se den i 3d hvis du har mulighet, de har brukt james cammerons 3d kamera til å filme den, samme som ble brukt til avatar. en av de bedre 3d filmene. Jeg kjøpte den på 3d blu-ray fra play.com og den hadde norske tekster.
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Anbefaler å se den i 3d hvis du har mulighet, de har brukt james cammerons 3d kamera til å filme den, samme som ble brukt til avatar. en av de bedre 3d filmene. Jeg kjøpte den på 3d blu-ray fra play.com og den hadde norske tekster.
    Enig, denne filmen var som skapt for 3D, den beste 3D filmen jeg har sett. Var skikkelig lagt opp til 3D også.

Var helt rått når Mila gikk rundt og siktet med pistol. Pistolen kom ut av lerretet.

De ekle virusfolka kom ut av lerretet de også..

Synes det var et veldig lite område filmen utspant seg på, sett iforhold til de forrige filmene...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Iron Man 1 og 2

Kjøpte Iron Man 1 og 2 på blu-ray i helga, og det skuffet ikke!
    Personelig så elsker jeg jo Marvel universet og disse filmene var ingen dårlig del av dette.
    Veldig bra effekter, og storyen var meget bra fremstillt.
    Om noe, så var faktisk oppfølgerne enda bedre enn orginalen!
    Gleder meg til Avengers (vist den kommer da?), håper da at Edward Norton får være Hulken
    Terningkast 5

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Takk for tipset.

Har ikke sett den i 3d ennå. Men har jo tv som støtter det, så kanskje på tide å se den 1. filmen.

Geir Arne

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

To Live and Die in L.A (1985) Directed by William Friedkin.

Dette var en strålende film med strålende cast Bla. William Petersen fra CSI. Soundtracket klikker også perfekt sammen med filmen, Dafoe gir også god innsats som Eric 'Rick' Masters.

Noe av det beste jeg har sett på en stund. Anbefaler Blu-rayen på sterkeste. 9/10

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så 2012, og det var et aldeles fantastisk makkverk av en film. Har man bortimot 3 timer å kaste bort så kan den til nøds fungere, men det er jaggu ikke mer heller. Lyd og bilde greit nok (BD), men absolutt ikke fantastisk.

Terningkast 1 fra meg, men hadde terningen gått lavere så ville jeg vurdert det.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vil ikke skrive så mye mer enn at jeg advarer dere mot å kaste bort tid på denne.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag har jeg sett to meget bra filmer

Let Me In er filmatisering av samme boka som den svenske er filmatisert etter, altså ikke en film remake men en bettermake ? Ikke sett den svenske/første da jeg velger å ikke ødelegge potensielle amerikanske utgaver (av denne og flere andre..)
    Meget bra film som tar en litt ny vri på den populære vampyr sjangeren. Meget bra bilde og lyd på denne. 8.5/10 på filmen.

Monsters så på coveret ut som litt barnefilm, men er en slags Cloverfield/District 9 greie. Ikke forvent for mye action, men meget bra gjennomført film om aliens som har infisert halve mexico. Bra bilde og meget bra lyd der lydbilde får fritt spillerom. 9.5/10 på filmen synes jeg.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Shallow. Jeg har lagt merke til dette at du nekter å se annet enn hollywood blockbusters mange ganger, men å kalle noe en "bettermake" uten å ha sett originalen? Det blir litt vel søkt...
    Let me in er forøvrig en meget god film, men den svenske originalen er ikke på noen måte dårligere. Dessuten tilførte ikke hollywood versjonen noenting som helst til filmen da de er så og si identiske i handlingen.

Det som gjorde begge disse filmene til favoritter for min del var meget gode (unge) skuespillere (i begge filmene) og ikke minst et meget godt script.

Det jeg vil fram til er vel at jeg syns absolutt at du burde se den svenske versjonen også, du kommer nok til å like den også.

PS. Jeg likte også meget godt Monsters.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    @Shallow. Jeg har lagt merke til dette at du nekter å se annet enn hollywood blockbusters mange ganger, men å kalle noe en "bettermake" uten å ha sett originalen? Det blir litt vel søkt...
    Let me in er forøvrig en meget god film, men den svenske originalen er ikke på noen måte dårligere. Dessuten tilførte ikke hollywood versjonen noenting som helst til filmen da de er så og si identiske i handlingen.

Det som gjorde begge disse filmene til favoritter for min del var meget gode (unge) skuespillere (i begge filmene) og ikke minst et meget godt script.

Det jeg vil fram til er vel at jeg syns absolutt at du burde se den svenske versjonen også, du kommer nok til å like den også.

PS. Jeg likte også meget godt Monsters.
    den amerikanske utgaven er nesten like bra som den svenske, men bare nesten....

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk

Jeg vil ikke skrive så mye mer enn at jeg advarer dere mot å kaste bort tid på denne.
    Ikke hør på'n, dere.

MacGruber er en blanding, en inkarnasjon og en parodi av MacGyver og ymse actionhelter. Vel, mest det første siden han viser seg å være feigere enn ei rotte. Ja, til og med enda mer råtten. Han er kanskje ikke helt oppdatert og klamrer seg derfor til fortiden på alle måter. Ingen har vel interesse av å stjele den sure Blaupunkten med tyveribrakett. Og hvilken tøff helt kjører en liten Mazda cabriolet? Han er hevnlysten som Rambo og Charles Bronson til sammen, men motivene er kanskje ikke like edle.

Filmen er hylende morsom til tider, og det er egentlig aldri dødpunkter. Dersom filmen likevel skuffer, ja så forstår man ikke humor, eller man misforsto coveret i den retning at dette er en seriøs actionrull.

Anbefales! Terningkast fire på komedieterningen.

Side 248 av 364 FørsteFørste ... 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 244 245 246 247 248 249 250 251 252 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •