Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 246

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 246 av 364 FørsteFørste ... 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 242 243 244 245 246 247 248 249 250 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 ... SisteSiste
Viser resultater 4,901 til 4,920 av 7273
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cornelis

Jeg må si jeg likte filmen meget godt.
    Den minnet meg litt om hvordan filmen om Johnny Cash var laget.

Man får se glimter fra Cornelis barndom og hans klatring fra ingenting som statsansatt psykiatrisk pleier til landskjent trubadur i skandinavia.. og også nedturene og oppturene hans...

Dette er Hans-Erik Dyvik Husbys første film, og jeg må si jeg er imponert over skuespillet og det svenske språket fra en nordmann.

Nå liker jeg både Cornelis låter og Turboneger så dette kan nok spille litt inn. Men jeg satt og ble underholdt i kinosalen, fikk høre mye musikk... så denne filmen kan godt gå inn i musikkfilm sjangeren.

Litt om bildet, for dette er en film som har utrolig kornete bilde, så ikke vent noe highdef fra denne.

Bildet er nok så kornete for å gi et inntrykk av 60 og 70 tallet som vi kjenner fra videoklipp som alltid er kornete.
    I denne filmen funker det, får litt 70tall feeling...

Men si meg pirk, pirk, hadde de aliminiums ølbokser på den tid? Trodde det kun gikk i brune flasker?
    Noen som vet.

Jeg likte filmen godt iallefall, liker du visene og låtene til Cornelis så liker du nok denne filmen også. Gir litt innblikk i fyrens liv...

Gir den terningkast

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig sett Kung Fu Hustle og skal si jeg ble positivt overrasket :-D

Her var det masse kul "kung fu ",knall bilde ( blu ray ) og en av de bedre lydopplevelsene jeg har opplevd hjemme i stua mi......dypbass så det holder og bra bruk av surround og bakhøytalere 8)

Helt grei handling selv om det hele tar litt av og scenene blir rimelig overdrevet,men jeg digget det.....kul action med masse effekter for både øyne og ører.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En ganske snill mann

Her er Moland i sitt ess som regissør og med seg har han en stor mengde meget gode svenske og norske skuespillere. Bjørn Floberg er alltid genial som badass skurk.

Denne filmen er kjempespennende, driv og vendinger hele veien og en masse spennende og nasty!! karakterer som danner handlingen... Du lurer hele tiden på hvordan det skal gå med hun, og hva som hender videre med han, og de andre. Kjempespennende og funny.

Bildet på bluray er helt rått!! Kjempedetalj og skarphet, så ikke fnugg av filmgrain. Så dette var en helmaks positiv overraskelse. Er rett og slett referansekvalitet på blurayen.

Genial film, har du ikke sett den så råder jeg deg til å se den..
    Terningkast 6 fra meg.
    En ganske perfekt film.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var nesten litt småsjelven av forventning da jeg satte på Christopher Nolans siste verk igår. Med de forventningene jeg hadde så kunne den nesten umulig innfri, men heldigvis tok jeg feil! Filmen er en reise i drømmeland, og effektene er fantastiske.
    DiCaprio og hans team lever av å stjele informasjon i folks drømmer. Uten å røpe så mye av selve handlingen, så må de i et siste oppdrag gjøre det omvente, nemmelig plante en ide i en annen manns drøm.
    Utover i filmen med drømmefrekvenser i flere dimensjoner med ulike tidsskalaer, så skal man faktiske holde tunga rett i munnen for å ikke miste oversikten.

DiCaprio har aldri vært min favoritt, men denne er som skapt for ham. Eneste castingen jeg setter spørsmålstegn med er Joseph Gordon-Levitt og Ellen Page, som jeg rett og slett syns virker for unge til sin tildelte rolle. Her skulle jeg gjerne sett noen med mere tyngde i spillet sitt.
    Denne er et must, og jeg gleder meg allerede til å se den en gang til

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The karate kid

Hadde små forventninger, og dei innfridde.... :-D
    Plottet er som en kansje kan forvente, med en tynn og middelmådig historie.
    Historien er i grove trekk som i foregående filmer med flytting, mobbing og revansj.
    Skuespiller prestasjonene er heller ikkje av ypperste klasse, tiltross for en ok tolking av Jackie Chan i rollen som mentor.

Filmen passer nok godt for unger og yngre ungdom, men du som husker di orginale karate kid filmene fra din ungdom blir nok skuffet.

Terning kast:2

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tron legacy 3D

Da har jeg nettopp vært på sandnes kino og sett Tron. Hadde store forventninger til denne, og den innfridde så det holdt. Meget kult look over filmen, og rå lyd. Så filmen i 3D,og heldigvis så kommer det ikke ting ut av bildet hele tiden. Meget gjennomført 3D bruk, og de velger å la den virkelige verden være 2D (med brillene på)

Anbefales sterkt, og spesielt hvis du elsker orginalen. Tror jeg legger meg på en 10/10, årets beste film.. som forventet
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var prisen på sandnes i 3D?

Sist jeg så var The Karate Kid (2010) på Blu-ray. Denne var egentlig som forventet. Turneringer, training montage, sett mye av det samme i Bloodsport, Never back down etc.

Klisjefylt film med et par underholdene øyeblikker.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo

Var nesten litt småsjelven av forventning da jeg satte på Christopher Nolans siste verk igår. Med de forventningene jeg hadde så kunne den nesten umulig innfri, men heldigvis tok jeg feil! Filmen er en reise i drømmeland, og effektene er fantastiske.
    DiCaprio og hans team lever av å stjele informasjon i folks drømmer. Uten å røpe så mye av selve handlingen, så må de i et siste oppdrag gjøre det omvente, nemmelig plante en ide i en annen manns drøm.
    Utover i filmen med drømmefrekvenser i flere dimensjoner med ulike tidsskalaer, så skal man faktiske holde tunga rett i munnen for å ikke miste oversikten.

DiCaprio har aldri vært min favoritt, men denne er som skapt for ham. Eneste castingen jeg setter spørsmålstegn med er Joseph Gordon-Levitt og Ellen Page, som jeg rett og slett syns virker for unge til sin tildelte rolle. Her skulle jeg gjerne sett noen med mere tyngde i spillet sitt.
    Denne er et must, og jeg gleder meg allerede til å se den en gang til
    Jeg hatet Inception, men smaken er delt...
    Liker det andre han har laget..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Hva var prisen på sandnes i 3D?
    Tror jeg betalte 140 kr
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dyrere en 2D da.

Så forresten samlingen din på Blu-ray.com, slettes ikke værst

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Litt dyrere en 2D da.

Så forresten samlingen din på Blu-ray.com, slettes ikke værst
    Takker. Hvis det var bildene du henviste til så ligger de her også. 'Hvilke spesial utgaver eier du' tråden mener jeg.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp var bildene jeg så

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Expendables

Ja det var avkobling fra julekjaset ja :-D

Syltynn historie... Beinhard Action... Høy underholdingsfaktor... Og et par gubber som begynner og dra på åra...

Og tror jammen Sly er i litt bedre form en han var på Rambo-4...

Bilde: Bra.
    Til tider kansje litt vel mørkt.

Lyd: dts hd-ma 7.1
    Helt greit lydspor. Til tider når de hardeste action senene pågikk lider det litt av at det er lagt på for mye lyd. Skulle ønske de fikk frem skudd, smell og eksplusjoner mere.
    ( for tiden er min referanse på sikkelig attakk, smell og råhet i lyden Hot Fuzz )

Grei skuring på en kveld så gir den en

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Så From Paris with love igår på Bluray, synes dette var en bra actionfilm med masse humor, godt og se John Travolta i godt gammelt slag.
    Hadde ingen forventninger til filmen, så for meg var dette kjempegod underholdning hele veien. Mye tøff action med Travolta, mye skyting og plaffing. Synes også handlingen var spennende nok til å være i kategori relativt hjernedød. Jeg vil gi den 6.5 på IMDB.

Tittelen på filmen synes jeg bare er teit.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ruins Shrooms

Jeg har sett to skrekkfilmer i romjulen. En veldig dårlig og en som ikke var så værst. Først den dårlige... ruins på dvd.

Denne fikk jeg anbefalt i et filmblad, noe som jeg ikke kan skjønne hvorfor.
    Denne filmen var overteit, hadde elendige spesialeffekter, og jeg synes alt ved filmen var dritt... Kjedelig.

Så til den positive overaskelsen, Shrooms på bluray.

Dette var virkelig en god skrekk synes jeg, mye spennende vendinger osv. Minnet kanskje om endel andre skrekkfilmer fra villmarken... Men jeg tror jeg holder en knapp på Shrooms. Denne var mye bedre enn Ruins.

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre bra skrekkfilmer på blu-ray ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    Andre bra skrekkfilmer på blu-ray ?
    Vel du har jo REC

Orfphanage finnes jo

The Mist finnes jo også, skrevet av Stephen King og regissert av Frank Darabont som bla også gav oss "Frihetens Regn" og "Den Grønne mil".

The New Daughter, jeg synes denne var bra, men den er det delte meninger om.

Disse varierer i kvalitet, noen synes den ene er bedre, andre mener noe annet.
    Ellers synes jeg skrekk fortsatt er best på dvd, remakene av skrekk har vært forferdelig skuffende synes jeg.
    Tenker spesielt på Omen og Halloween som var noe skikkelig dritt i forhold til originalen. Så er man glad i disse så er det bedre å vente til de er på bluray i originalen.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole (2010)

Har egentlig fått for meg at denne filmen kom til å være kjedelig ut fra trailerene, men idag bestemte jeg meg for å se den alikevel. Var faktisk overraskende bra film, med noe av det bedre jeg har sett på lenge med tanke på bilde og lydkvalitet. Storkoste meg igjennom hele filmen

Newcomer chras sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wrong side of town

I går så jeg Wrong side of town.. uheldigvis.
    Fantastisk klisjefyllt harry møl.
    Dårlig skuespillere, historie du skjønner slutten av etter første minuttet av filmen og action scener som er "speedet" opp.

Styr unna!

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

I går så jeg Toy Story 3 og den er jo en STOR film:-)

Side 246 av 364 FørsteFørste ... 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 242 243 244 245 246 247 248 249 250 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 356 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •