Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 242

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 242 av 364 FørsteFørste ... 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 238 239 240 241 242 243 244 245 246 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 ... SisteSiste
Viser resultater 4,821 til 4,840 av 7276
    Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Så denne nå og dette var helt ok, verken mer eller mindre
    ikke i nærheten av eneren men morsom film.
    Du oppsummerte det egentlig ganske bra. Historien veldig vag med mange snarveier og interessen dabbet noe av til tider.
    Lyden og bildet er forøvrig veldig bra.

Filmen fikk 6/10 av meg på imdb.

Newcomer codex sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg denne i går kvell, med ett vennepar. Første film i hjemmekino'en etter sofa kom på plass

The Predators

Bortsett fra om at den er en total obvious action film med tørre kommentarer og badass tryner, så er det en helt grei film. Klarte ikke helt og venne meg til og se Adrien Brody(Pianisten) som badass i denne filmen, men han klarte seg relativt bra. Ellers var det en del humor inni filmen, små ting som skjedde og kjappe kommentarer.

Jeg gir filmen 5.0/10

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Å kalle blu-ray en hype må vel være passert nå eller? Selv gode gamle Hitchcock er jo kommet på blått :-D (Ikke ment som en fornærmelse mot deg altså, jeg har glede av å lese dine anmeldelser) :-D
    Nei, æææ. Hype var nok å ta for stært i. Jeg vil ikke i samme kurv som den berømte professoren på NTNU (var det vel?) som på 1990-tallet mente at oppstyret om Internett snart ville være over.

Selvfølgelig mente jeg at mulighetene som blu-ray gir, med forsterkning og forbedring av lyd og bilde i filmen som medium, ofte overstyrer hensynet til filmens fortellende innhold og øh, kunstnerisk verdi. Det hele blir en avveining mellom etikk og estetikk, form og innhold, potet og garnityr. I sin videste konsekvens blir oppstillingen en sammenligning mellom sjangrene dokumentar og fiksjon, antar jeg. Da måtte en trekke inn nytte, hensikt, film som middel og mulighet i sosial kontekst, osv... . Likevel, mens høyoppløst lyd og bilde er en forholdsvis ny greie, vil hypen/oppstusset/reklamen om det nye være en del av distribusjonen og tilvenningen.

Det var *sob* det jeg mente.

Hadde jeg valgt å investere i blu-ray og HD-utstyr, ville jeg sannsynligvis vært fornøyd med de forsterkede og forbedrede effektene. Man forsvarer jo sine prioriteringer. Likevel foretrekker jeg den gode historien. (Og det var jo artig å framkalle en liten reaksjon tidlig i morgengryet.)

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bangkok Adrenaline

Er sjelden jeg kommer med følgende anbefaling, men styr laangt unna. Dette må være noe av det største makkverket jeg har pint meg gjennom noen gang. Eneste lyspunktet er som overskriften på coveret: ganske bra martial arts scener. Men det greier ikke å redde noen verdens ting.
    Null story, elendig dialog, 'skuespillere' som ikke kan levere en troverdig setning om livet stod på spill.. (The Box er 1.000.000x bedre!)

Bilde 1/5, lyd 3/5, filmen 0.000001/5
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Er sjelden jeg kommer med følgende anbefaling, men styr laangt unna. Dette må være noe av det største makkverket jeg har pint meg gjennom noen gang. Eneste lyspunktet er som overskriften på coveret: ganske bra martial arts scener. Men det greier ikke å redde noen verdens ting.
    Null story, elendig dialog, 'skuespillere' som ikke kan levere en troverdig setning om livet stod på spill.. (The Box er 1.000.000x bedre!)

Bilde 1/5, lyd 3/5, filmen 0.000001/5
    En slik anbefaling virker mot sin hensikt.
    Denne må jeg bare se.
    :smile:

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    En slik anbefaling virker mot sin hensikt.
    Denne må jeg bare se.
    :smile:
    Du er advart
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Michael Caine is Harry Brown

Mr. Brown's eneste kompis blir offer for en gategjeng, så han velger å ta saken i egne hender...
    Ingen særegen historie, vi har alle sett slike revenge-historier før, men denne er langt over gjennomsnittet!
    Caine er fortreffelig i rollen. Spiller ikke noe supermenneske som med erfaring som dekorert soldat dreper drittunger på mest mulig finurlig vis, men heller et mer sårt og normalt menneske som rett og slett har fått nok!
    Anbefales! 8)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,280
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Iron Man 2 i går. Synes den var like så underholdende som 1'ern og det virket som om at den hadde litt mer info i LFE-kanalen.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nyeste Dolph Lundgren filmen Icarus på DVD i går.
    Mye action og dreping,bra bilde,bra lyd med fine surround effekter av skyting og kuler (men ikke så mye dypbass).
    Ble underholdt gjennom hele filmen,sånn midt på treet bra,slik som de andre filmene til Dolphern.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lor of War

En film med Nicolas Cage, Jared Leto og Ethan Hawke i hovedrollene. Hadde ingen forhåpninger til denne filmen, men ble positivt overrasket.
    Er basert på hendelser fra vikeligheten og forteller historien om en våpenhandler som gjør det han må for å selge våpen til alle verdens kriger.
    Alt i alt en bra film

edit: Lord of War, skal det være. Rask på avtrekkeren her... :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    En film med Nicolas Cage, Jared Leto og Ethan Hawke i hovedrollene. Hadde ingen forhåpninger til denne filmen, men ble positivt overrasket.
    Er basert på hendelser fra vikeligheten og forteller historien om en våpenhandler som gjør det han må for å selge våpen til alle verdens kriger.
    Alt i alt en bra film

edit: Lord of War, skal det være. Rask på avtrekkeren her... :P
    Så faktisk denne i forgårs for første gang... Synes åpningsscenen var fornøyelig, ellers synes jeg den var helt grei.. Lo godt av noen av scenene fra Afrika, ellers synes jeg kanskje den var litt tam...

Johan

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Så Iron Man 2 i går. Synes den var like så underholdende som 1'ern og det virket som om at den hadde litt mer info i LFE-kanalen.
    Ditto! :-)
    Så den i går kveld - for første gang selv.

Fra omlag 1:30 og utover er det merkbart med sub-fôr her, ja.

En film man må ta slik den er laget - pur underholdning!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Idag ble det gjensyn med Watchmen DC på Blu-Ray. Uten tvil en av mine absolutte favoritt "superhelt" filmer. Kanskje til tider litt forvirrende hvis man ikke har lest tegneserien da dette ikke handler om de vanlige superheltene alle kjenner til (Superman, Batman, Spiderman osv) men en alternativ realitet der de fleste heltene faktisk er normale mennesker og ikke har noen spesielle evner / krefter. Til gjengjeld er den veldig tro til tegneserien for oss som har lest den. Må være 3. gangen jeg ser den, men er ett eller annet med denne filmen som gjør at jeg liker den like godt gang på gang. Gjør selvsagt heller ikke noe at lyd og bilde er helt toppklassen

I mine øyne den perfekte gjenskapelse av en tegneserie.

Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rihanna - Good girl gone bad

Får nesten frysninger, god live følelse.

Bilde: 720p og 16:9 :-D i like

Lyd: DTS HD.MA 5,1
    Rimelig bra lyd, men en tendens litt skarp diskant enda jeg har dempet diskant over 2500 hz 2dB, men det kommer vel med Live opptak.
    Ellers helt knall og detaljert nedover fra diskanten :-D
    Diskanten kan skyldes jeg startet og se konserten på kald elektronikk og kalde høytalere.
    LFE sitter der det skal på +10dB så trengs ikke justeres opp.

Låtene er remixet litt for live konsert.

Etter og pløyet igjennom hele konserten nå så er det 95 min med god trim for både forsterkere og høytalere :-D

Og en skal ikke legge fra seg at Rihanna ser bra ut i HD eller ;-)

En får jo lyst til og kjøre igjennom konserten en gang til mens platen står i spilleren (tar det som et godt tegn)

Jeg vurderer sterkt om denne platen fortjener en ren 6`er faktisk...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Får nesten frysninger, god live følelse.

LFE sitter der det skal på +10dB så trengs ikke justeres opp.
    Denne må nok testes ut tror jeg. Har jeg faktisk ikke sett enda. Men tror jeg styrer unna akkurat de + 10 db du kjører på LFE
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Denne må nok testes ut tror jeg. Har jeg faktisk ikke sett enda. Men tror jeg styrer unna akkurat de + 10 db du kjører på LFE
    Sub er bare hevet 5dB fra ypao.

+10dB er kansje litt feil måte og si det på da men... konserter har en tendens til og bli mixet med LFE "0" så de peeker på samme nivå som resten av høytalerne og mangler det lille ekstra morro dBene (10dB) som er på film :-D

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Sub er bare hevet 5dB fra ypao.

+10dB er kansje litt feil måte og si det på da men... konserter har en tendens til og bli mixet med LFE "0" så de peeker på samme nivå som resten av høytalerne og mangler det lille ekstra morro dBene (10dB) som er på film :-D
    Okay. ASEQ1 og Audyssey i Onkyo'en min er enige om nivået på SUB'ene mine så jeg kjører de der. Får vi se om jeg føler om det er behov for å øke LFE nivået. Lett tilgjengelig gjennom fjernkontrollen isåfall

Newcomer Kenneth1979 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Devil's Playground i går.

Britisk affære med blant annet Danny Dyer, som pleier å være relativt kul i rollene sine, men her blei jeg skuffa. Han spilte litt pysete. Humoren i filmen var genial ved en eller to anledninger, men alt i alt var den nokså midt på treet. De tester ut en ny performance enhancer og ting går galt, folk får bivirkninger som spres med bitt, og de som biter er intet mindre enn habile le parkour zombies. De er kjappe, ville og sprettne. Jeg håpa på noen skikkelige godscener med ville free-runners, men de gjorde ikke så mye ut av seg annet et et par fancy småhopp her og der...dette kunne ha vært såååå utroolig mye fetere.....se den om du kjeder deg....

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vet ikke om denne akkurat hører hjemme her, men skitt la gå. Akkurat ferdig med første episode av The Walking Dead. Denne serien har potensiale til å bli kanonbra. Elsker zombie filmer, å at det nå kommer en tv serie basert på en knallbra tegnerserie tar jeg som ett godt tegn

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane

Vet ikke om denne akkurat hører hjemme her, men skitt la gå. Akkurat ferdig med første episode av The Walking Dead. Denne serien har potensiale til å bli kanonbra. Elsker zombie filmer, å at det nå kommer en tv serie basert på en knallbra tegnerserie tar jeg som ett godt tegn

Den her virker jo litt kul da.
    Går den på tv i statene,eller er den kommet ut på dvd enda?

Side 242 av 364 FørsteFørste ... 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 238 239 240 241 242 243 244 245 246 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •