Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 240

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 240 av 364 FørsteFørste ... 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 236 237 238 239 240 241 242 243 244 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 ... SisteSiste
Viser resultater 4,781 til 4,800 av 7271
    Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    SÅ Green Zone i helgen,men syns ikke den var noe særlig for å vere helt ærlig!
    Bra lyd og bilde,men selve filmen var skuffende synes jeg,og når ikke "Bourne-filmene" stort lenger enn til knærne i mine øyne!

Men smak og behag selfølgelig
    Ja enig der. Er ikke i nærheten av samme kalibre som Bourne filmene
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den nye Predators filmen i dag, ganske kul egentlig, ok lyd og greit bilde, bare synd at nesten alt skjer i mørket....
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Så den nye Predators filmen i dag, ganske kul egentlig, ok lyd og greit bilde, bare synd at nesten alt skjer i mørket....
    for å bruke et nylig brukt utrykk "den når ikke predator" til knærne engang, svært skuffende film
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenlignet med spenningen det var i den første predator filmen så stemmer det uttrykket ganske bra.
    Helt grei underholdning hvis man ikke har noe annet å gjøre men ikke mye mer enn det.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Sammenlignet med spenningen det var i den første predator filmen så stemmer det uttrykket ganske bra.
    Helt grei underholdning hvis man ikke har noe annet å gjøre men ikke mye mer enn det.
    Enig med deg. Synes den var helt grei underholdning, selv om den selvsagt ikke kunne måle seg med den første Predator filmen.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kick Ass

YES KICK ASS :-D Endelig en sikkelig action komedie :-D

Har ikke sett, eller lest noe mye om filmen.
    Bare sett noen får anmeldelser i tråden som den gode anmeldelser

Og må vel bare si folket hadde rett :-D
    Mye latter, mye action :-D og en avslutning som setter vanlige action filmer i skyggen :-D

Bilde: Like it :-D

Lyd: Den rett og slett kicker ass ;-)
    Mye effektbruk, greit trykk i bassen og kommer da litt lyd ut av surround høytalerne også

Og det som virkelit toppet filmen syns jeg er denne jenta :-D
    You dont mess with...

I action komedie sjanger så er det vel den første 6`eren jeg har gitt en film :-D
    Anbefales alle og se minst 1 gang :-D

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag falt valget på A bridge too far fra filmskapet.

Denne virkelighetsnære rekonstruksjonen spilt inn på andre verdenskrigs slagmarker og med rolleliste som omfatter Sean Connery, Anthony Hopkins, Robert Redford og Laurence Oliver hadde jeg veldig stor tru på at dette var en bra film.

Filmen falt rett og slett ikke i smak på noen måte. Filmen er gammel og det bærer stort preg gjennom hele filmen.
    Men meget god lyd og bildekvalitet var ikke aller verst.

Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Mye latter, mye action :-D og en avslutning som setter vanlige action filmer i skyggen :-D

Mye effektbruk, greit trykk i bassen og kommer da litt lyd ut av surround høytalerne også

I action komedie sjanger så er det vel den første 6`eren jeg har gitt en film :-D
    Shit for en mengde smileys.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    +1

M3n j3g lik3r d3t!!! :lol:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Filmen får en til og smile

Bortsett fra den monotone og kjedelige Nicolas Cage da som trekker noe ned

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

You dont mess with...

Så denne for andre gang i kveld og er helt enig, terningkast 6!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gladiator

Gladiatoren - Special Edition (Blu-ray) (Action 2000)

Bilde : Skuffende... klare "halo"er rundt alle linjer og kontraster etter oppskarping, kampsenene var blå-sort oppskapet veldig og ikke spesielt pene...
    Jeg forventet virkelig mye bedre...
    Som en bra oppskapet DVD...

Lyd : Bra, men i partier var veldig overdrevet "loadness-war" på film liksom...

Filmen : Så ekstendet versjon 2t 50minutter, noen nye scener, men de har faktisk også kuttet ut noen som er i kinoversjonen
    (Der slavene går under de røde trådene freks.)
    Sjekket også etterpå at det ikke var ekstendet som hadde dårlig bildekvalitet, men det er samme bilde på kino-versjon...

Bilde : 5/10
    Lyd : 8/10
    Filmen : 8/10

Ikke så mye å juble for blu-ray formatet...
    Har man DVD'n holder det nok lenge...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

How to train your dragon

Da har jeg nettopp sett ferdig

Fyyy f..n så rått!!!! Denne filmen får jo Banshee scenene i Avatar til å virke som en flokk spurv på vei sørover..
    Filmen handler om en gjeng vikinger som plages av drager som brenner ned landsbyen og stikker av med sauene. Sønn av høvdingen er i sentrum av alle problemer som oppstår, og så langt fra en drage dreper som det går an å komme.
    Men en rekke tilfeldigheter gjør ham til landsbyens nye håp da han blir venn med den mest myteomspunne dragen som finnes, 'Night Fury'.
    Animasjonen er helt fantastisk, og stemmene er bra matchet til karakterene (omtaler her kun orginal engelsk tale selvfølgelig da dubbing (fra engelsk) burde vært straffet på linje med terror )
    Bildet er tilnermet perfekt, og Dolby TrueHD lyden sitter som et skudd med bra effekter i alle kanaler og massiv bass. En anbefaling er å ikke la seg friste til å skru opp de 3 db man føler mangler i første 2/3 av filmen. Det ekstra volumet kommer senere

Filme 10/10 lyden 10/10 bilde 10/10 Anbefales sterkt!!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Gladiatoren - Special Edition (Blu-ray) (Action 2000)

Bilde : Skuffende... klare "halo"er rundt alle linjer og kontraster etter oppskarping, kampsenene var blå-sort oppskapet veldig og ikke spesielt pene...
    Jeg forventet virkelig mye bedre...
    Som en bra oppskapet DVD...

Lyd : Bra, men i partier var veldig overdrevet "loadness-war" på film liksom...

Filmen : Så ekstendet versjon 2t 50minutter, noen nye scener, men de har faktisk også kuttet ut noen som er i kinoversjonen
    (Der slavene går under de røde trådene freks.)
    Sjekket også etterpå at det ikke var ekstendet som hadde dårlig bildekvalitet, men det er samme bilde på kino-versjon...

Bilde : 5/10
    Lyd : 8/10
    Filmen : 8/10

Ikke så mye å juble for blu-ray formatet...
    Har man DVD'n holder det nok lenge...
    det har komt en remastered utgave med suverent bilde, klag på den du har kjøpt og be de bytte, er det engelsk utgave (tror hele europa har samme) så kan du få den byttet også, dette er de paramount sier:

Dear Customer,

Thank you for your e-mail. We would like to thank you for taking the time to write to us regarding Gladiator blu-ray.
    Universal Pictures UK has been pleased with the success of Gladiator on Blu-ray, which has resulted in a high level of customer satisfaction. However, whilst there was no technical fault on the original Blu-ray master, a small number of enthusiasts have expressed a preference towards slight technical alterations. After careful consideration, we have revisited the mastering process to address those concerns.

If you wish to exchange your original UK purchased DVNR (digital video noise reduction) feature disc we ask that you send us just your disc 1 in an envelope with your name and address enclosed. Please keep your original packaging and we will post you out a new disc 1.

Universal Pictures (UK) Ltd
    ‘Gladiator Exchange’
    Prospect House
    80-110 New Oxford Street
    London
    WC1A 1HB

Kind Regards
    Universal UK Customer Service
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    det har komt en remastered utgave med suverent bilde, klag på den du har kjøpt og be de bytte, er det engelsk utgave (tror hele europa har samme) så kan du få den byttet også, dette er de paramount sier:

Dear Customer,

Thank you for your e-mail. We would like to thank you for taking the time to write to us regarding Gladiator blu-ray.
    Universal Pictures UK has been pleased with the success of Gladiator on Blu-ray, which has resulted in a high level of customer satisfaction. However, whilst there was no technical fault on the original Blu-ray master, a small number of enthusiasts have expressed a preference towards slight technical alterations. After careful consideration, we have revisited the mastering process to address those concerns.

If you wish to exchange your original UK purchased DVNR (digital video noise reduction) feature disc we ask that you send us just your disc 1 in an envelope with your name and address enclosed. Please keep your original packaging and we will post you out a new disc 1.

Universal Pictures (UK) Ltd
    ‘Gladiator Exchange’
    Prospect House
    80-110 New Oxford Street
    London
    WC1A 1HB

Kind Regards
    Universal UK Customer Service
    Jøss, den var jeg ikke klar over...
    Men jammen bra jeg ikke har kjøpt den,
    det er en leiefilm jeg leverer tilbake på mandag... :-D

Syntes det var rart at en slik laber bildekvalitet ikke er blitt reagert på, siden alle reagerte på LOTR-bildet...
    Kanskje det ikke er høyttaleren/forsterkeren min det feiler noe heller da, for jeg hørte knitring og vrenging i venstre høyttaler under det jeg kalte "loadness-war på film", helt rart (tenkte ikke å nevne det)...

Takk for info Bodin :-D
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RESIDENT EVIL Afterlife

Det ble ikkeno fest i dag allikevel, og bra er det

Det ble istedenfor en tur ut på kino med en kamerat...
    Dette er den første 3d filmen jeg har sett og det fenget som bare f...

Det var skikkelig kult å se en siktende Milla Jovovich veive to gunnere opp i trynet på deg... og jeg skvatt skikkelig et par ganger når Zombiene hoppet opp i trynet på meg. Bilde var helt rått, og lyden var ikke mye værre.

Handlingen er ikke all verden, men i actionfilmer som dette så er det jo smell og bang vi har kommet for å se.. Jeg elsker Resident evil serien, og digger Milla.

Som 3D gav dette en utrolig mersmak, viste ikke at det ble så bra.. Men kommer til å se mer 3D framover det er helt klart..

Det legges også an til en oppfølger til skjønte jeg...
    Vil gi filmen en sterk terningkast 4, 3D effektene gir jeg 6.

Jeg likte filmen, den var veldig underholdende.

Er det forresten noen som har fått sett NOKAS enda? Er veldig spent på hvordan denne er, det blir nok neste kinofilm... eller bluray.
    Er det forresten noe annet enn selve ranet som vises?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Jøss, den var jeg ikke klar over...
    Men jammen bra jeg ikke har kjøpt den,
    det er en leiefilm jeg leverer tilbake på mandag... :-D

Takk for info Bodin :-D
    Ta ansvar å send den inn uansett

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokas!

Så filmen på kino i går.
    Må si jeg hadde store forventninger til denne filmen!
    Må innrømme at jeg ble meget skuffet.
    Var egentlig litt rotete film, hoppa endel i tid og fra polti til ranerne.
    Fikk bare sett fra selve ranet. Jeg savnet å få innblikk i planleggingen og flukten fra ranet. Men filmen slutter altså når de får tak i filmene å kjører bort!

Filmen gikk heller ikke i dybden. Fikk ikke vite noe om ranerne osv. Var egentlig litt rotete. vet at dette er en dokumentar men uansett....

Får ihvertfall ikke vite noe nytt etter å ha sett filmen. Alt som vises på filmen vet du allerede fra før av.

Styr unna!
    Gir den en sterk 2`er

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Da har jeg nettopp sett ferdig

Fyyy f..n så rått!!!! Denne filmen får jo Banshee scenene i Avatar til å virke som en flokk spurv på vei sørover..
    Filmen handler om en gjeng vikinger som plages av drager som brenner ned landsbyen og stikker av med sauene. Sønn av høvdingen er i sentrum av alle problemer som oppstår, og så langt fra en drage dreper som det går an å komme.
    Men en rekke tilfeldigheter gjør ham til landsbyens nye håp da han blir venn med den mest myteomspunne dragen som finnes, 'Night Fury'.
    Animasjonen er helt fantastisk, og stemmene er bra matchet til karakterene (omtaler her kun orginal engelsk tale selvfølgelig da dubbing (fra engelsk) burde vært straffet på linje med terror )
    Bildet er tilnermet perfekt, og Dolby TrueHD lyden sitter som et skudd med bra effekter i alle kanaler og massiv bass. En anbefaling er å ikke la seg friste til å skru opp de 3 db man føler mangler i første 2/3 av filmen. Det ekstra volumet kommer senere

Filme 10/10 lyden 10/10 bilde 10/10 Anbefales sterkt!!
    Så denne igår. Fet film med ett sinnsykt fett lydspor
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den tidligere speedwaystjernen Jensen Ames(Statham) kjemper for å overleve i en futuristisk og postindustriell ødemark. Ames som er uskyldig anklaget og satt i fengsel for det grusomme mordet på sin kone, blir tvunget til å utfordre landets mest voldelige forbrytere i et brutalt og tv sendt billøp som organiseres av fengseldirektøren.

En fullspekket actionfilm fra ende til annen. Armerte biler og et tonn med magasin og geværer.
    Flott lyd og fine bildegjengivelser faller denne actionfilmen på en:

Side 240 av 364 FørsteFørste ... 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 236 237 238 239 240 241 242 243 244 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •