Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 24 av 364 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 7267
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    Så Tae Guk Gi igår. Jeg angrer på at jeg ikke har fått med meg denne filmen tidligere. En av de beste krigsfilmene de siste tider, og den råder helt i toppen med bl.a Saving Private Ryan. Dette kan vel kalles Koreas svar på SPR, men handlingen er lagt til Korea krigen som bryter ut Juni 1950 mellom Nord og Sør. To brødre blir dramatisk revet bort ifra sin familie og kastet ut i krigen for å bekjempe de "røde hundene" ifra Nord.

Filmen gjorde rent bord på Koreanske box-office og har blitt veldig populær utenfor Koreas landegrenser. Harry Knowles (aint-it-cool-news) hadde forøvrig filmen som Nr.1 på sin "Best of 2004" liste.

Anbefales på det sterkeste.
    Wow...hvor får man tak i denne? Er det er koreansk film?
    Koreansk 3-disc utgave : http://www.dvdasian.com/cgi-bin/dvda...ml?id=g2eCjPDY

Hong-kong 2disc utgave: http://www.dvdasian.com/cgi-bin/dvda...ml?id=g2eCjPDY

Japansk 5-disc utgave: http://www.dvdasian.com/cgi-bin/dvda...ml?id=g2eCjPDY

Jeg kjøpte meg HK utgaven på Outland i Stavanger. Filmen er koreansk. HK disken har utrolig bra bilde, og kommer med DD/DTS spor. Faren for at jeg bytter ut HK disken med Japanske 5-disc box-set er ganske stor

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm på Hk versjonen sto det at country zone var ALL. Vil det si at den spiller på alle dvd-spillere? Jeg har en pio 575 og aner ikke om denne er sonefri fra produsent liksom.

Kostet den på Outland da?

Tror det blir Hk-versjonen på meg..jo mer "vestlig" utgave..jo bedre!

Håper man får se noen GI's også i filmen da...dem var jo der borte dem og...

Uansett, elsker alle filmer hvor dem "fragger" røde!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    Hmm på Hk versjonen sto det at country zone var ALL. Vil det si at den spiller på alle dvd-spillere? Jeg har en pio 575 og aner ikke om denne er sonefri fra produsent liksom.

Kostet den på Outland da?

Tror det blir Hk-versjonen på meg..jo mer "vestlig" utgave..jo bedre!

Håper man får se noen GI's også i filmen da...dem var jo der borte dem og...

Uansett, elsker alle filmer hvor dem "fragger" røde!
    Dersom det står country zone ALL så skal den kunne spilles på alle dvd spillere uavhengig av sone. De fleste dvd spillere kommer ikke sonefrie ifra produsent, med mindre en har noen av disse billigere dvd spillerene som tar alt ifra divx til dasspapir.

Det er svært få GI's du får se i denne filmen, med unntak av en reporter eller to og endel Sabre fly i angrep. Som nevnt så er dette en koreansk film som skildrer korea-krigen. En god del av filmen foregår før den amerikanske landingen skjer, og endel av filmen foregår etterpå og viser inntoget videre opp i nord mot grensen av kina.

Jeg punget vel ut en overpriset sum av 299kr for den på Outland.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på Ondskapen !
    Dette er en film som bare er verdt å se ! Jeg har sett den mange ganger nå, og blir ikke lei den heller.
    En typisk "bli egasjert, og sinna" film.

Må sees !

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at Ondskapen er severdig.
    Få gjerne også med intervjuet med Jan Guillou i ekstramaterialet.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble vist et par filmer ikveld..hehe..
    Først Saw, deretter The Girl Next Door - Unrated(!) for så å avslutte det hele med Ice Age..

Hjemmekinoen lenge leve..hehe

Newcomer tur! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fight club.. genial film

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Ble vist et par filmer ikveld..hehe..
    Først Saw, deretter The Girl Next Door - Unrated(!) for så å avslutte det hele med Ice Age..

Hjemmekinoen lenge leve..hehe
    Hva synes du om Saw og Girl nex door da?

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cold Mountain i går kveld. Drama/kjærlighetsfilm fra den amerikanske borgerkrigen, ganske OK film, manglet allikevel litt på topp score. Pent bilde, lyden så som så. 4 av 6

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saw var tøff..Stiller på linjge med The Grudge....synd det var den klippede sone 1 utgaven jeg så...må få skaffet den uklippede..hehe..

The Girl Next Door var overraskende bra til å være den type film..hadde ikke størst forventninger må jeg si, men ble positivt overrasket..

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Resident Evil: Apocalypse i går. Det er det største makkverket av en film jeg har sett på lenge. Oppkok av den første filmen som er tilført lite nytt.
    Lyd og bilde var meget bra (sone1)
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I natt ble det Zatoichi , et japansk mesterverk jeg forstår er den siste filmen i serien om den mystiske og sverdvingende massør :shock: . Historien var meget bra, gode skuespillere, troverdig miljø, og DD5.1-lydsporet fyllte høyttalerne med lyd rund baut. Meget positivt overrasket - innser nå at jeg har sett altfor lite filmer fra østen :? . Les førøvrig en glimrende anmeldelse her

Min karakter: 5.8 av 6

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zatoichi er knallbra.

Så National Treasure igår. Hadde svært svært lave forventninger til denne. Men jeg synes faktisk den var ganske artig, tross mange logiske glipper og spoonfeeding for de dummeste av oss. Synes filmen hadde bra flyt, og manglet noe av den dvelende oppblåste selvhøytideligheten jeg hadde forventet. Det som er fint med filmen er at handlingen blir drevet fram i så høyt tempo at du ikke får tid til å henge deg opp i eventuelle brister. Skrur man da hjernen i hvileposisjon og finner den riktig sofagris-posituren er filmen finfin.

Hvis Indiana Jones-abstinensene melder seg er den ihvertfall et langt bedre alternativ enn de håpløse tomb raider & AvP -filmene.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble SkyCaptain i går, hadde høye forventninger, da jeg har blitt anbefalt å se den av mange andre. Ble skuffet, ved flere anledninger synes jeg den var direkte kjedelig, og ble sittende å glo på komponentene i stedet for filmen.
    Skal få sett den en gang til for å være helt sikker på om den er så dårlig som jeg vil ha den til å være.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble sittende å se Donnie Darko på nrk2 igår. Har sett den før, men husket lite. Storyen er fortsatt litt uklar (dvs. hvis forklaringen er den jeg tror, så har den en del logiske bristet), men det viktigste for meg blir uansett den upåklagelige stemningen i filmen. At deler av handlingen blir opp til seeren å finne ut av ser jeg på som noe positivt. Fin film - gruer meg til å se directors cut (ny musikk, voiceover og inngående forklaring av alt som skjer).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Går kveld såg eg Dawn of the Dead fra 1978 http://www.imdb.com/title/tt0077402/ , som var ein god horror film med masse blod og action For dei som har sett oppfølgeren så er historia eindel annerledes, men ikkje bedre en orginalen synest eg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rounders.

Matt Damon i hovedrollen som eminent pokerspiller med problemer.

Litt sånn Will Hunting.

Null action, for de som er avhenging av det. Men en grei og underholdene film.
    7av10

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alien v. Predator !
    Slett ikke så dårlig som jeg forventet at den skulle være :wink:
    Faktisk en helt grei Action/Thriller/sciFi. (På en veldig opplagt måte).
    Alt i filmen gikk etter Horror reglene osv, men alt i alt en grei film.
    Ikke skremmende, men engasjerende.

FA

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Collateral. Uvant å se Cruise spille badguy. Anbefales til dem som ikke har sett den!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Open Range, en glimrende film som jeg så for andre gang. Gode bilder, og god lyd. Masse engasjerende handling.
    Absolutt verdt å se.

FA

Side 24 av 364 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •