Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 239

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 239 av 364 FørsteFørste ... 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 235 236 237 238 239 240 241 242 243 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 ... SisteSiste
Viser resultater 4,761 til 4,780 av 7269
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blu-Ray

Bilde:
    Filmen kom ut i 1990 og filmen har fått en brukbar oppgradering på bildesiden.
    Varierer litt i kvalitet, fra veldig god hd til dvd kavalitet.
    Alt i alt syns jeg det er veldig god oppgradering der flere detaljer er komme frem.

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Greit, men ligger på Lo-End HD lyd nivå om en kan si det slik.

Som jeg skrev etter og sett predator-1... Liker du Predator filmene så er det vært og oppgradere de til blu-ray :-D

Hælvete så vanskelig det skulle være å få med bilde da

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Blu-Ray

Bilde:
    Filmen kom ut i 1990 og filmen har fått en brukbar oppgradering på bildesiden.
    Varierer litt i kvalitet, fra veldig god hd til dvd kavalitet.
    Alt i alt syns jeg det er veldig god oppgradering der flere detaljer er komme frem.

Greit, men ligger på Lo-End HD lyd nivå om en kan si det slik.

Som jeg skrev etter og sett predator-1... Liker du Predator filmene så er det vært og oppgradere de til blu-ray :-D
    Er det Predator2 du snakker om?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår såg jeg Tombstone på blu-ray, bra film, liker spesielt Val Kilmer sin Doc Holyday. Synd utgivelsen hadde svært varierende bilde, fra bra på lyse scener til meget kornete og masse støy på mørke scener.
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oj oj :-D Den satt der den skulle :-D
    Og for en ristene avslutning da mann :-D

Bilde: Kort og godt meget bra.

God lyd, men det som imponerer mest er avslutningen i tronesalen på slottet...
    På grensen til helseskadelig rent bassmessig ;-) anbefaler og ikke begynne med for my lyd i suben på slutten da det kommer besøk fra den andre siden...

Hadde sånn midt på treet forventninger til filmen, men den holdt seg bra.
    Grei historie, mindre forutsigbar en gjennomsnittet. (skal få kredd for det)

Mye vold, mye blod, bare og sette seg tilbake og bli underholdt.

Karakter:
    Ble underholdt bra hele tiden, om med bra bilde og lyd så strekker jeg meg til... en 5`er :-)

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg "En ganske snill mann".
    Fikk terningkast 5 i en eller annen avis, og ble "ukens anbefaling" her nede i Danmark.

For en drittfilm mann.
    Handler om mat og sex. Kjip mat og sex med støgge damer.
    Ingen driv i filmen. Så se filmen er som å se en 65 år gammel dame lukeparkere.
    Skjer veldig lite, vi er for det meste på samme sted, men små variasjoner kan øynes.

De kunne med fordel klippet vekk noen måltider og hyrdestunder med utleiedamen. For filmen var alt for lang.

Tommelen ned, og terningen lander på 2.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    I går så jeg "En ganske snill mann".
    Fikk terningkast 5 i en eller annen avis, og ble "ukens anbefaling" her nede i Danmark.

For en drittfilm mann.
    Handler om mat og sex. Kjip mat og sex med støgge damer.
    Ingen driv i filmen. Så se filmen er som å se en 65 år gammel dame lukeparkere.
    Skjer veldig lite, vi er for det meste på samme sted, men små variasjoner kan øynes.

De kunne med fordel klippet vekk noen måltider og hyrdestunder med utleiedamen. For filmen var alt for lang.

Tommelen ned, og terningen lander på 2.
    filmen er jo fornøyelig da, alt som skjer er jo så trist at det er morsomt. filmen minner mye om filmene til coen brødrene, bare på norsk.
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Newcomer E.H.D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Da har jeg nettopp storkost meg med
    Ashton Kutcher er CIA, Katherine Heigl er alminnelig. De forelsker seg og Ashton slutter i jobben. 3 år senere er de lykkelig gift, men så innhenter fortiden Ashton, og plutselig må han fortelle/vise hva han egentlig gjorde før de møttes..
    Litt som Mr. and Mrs. Smith der bare den ene er spion. Meget bra samspill mellom de to hovedrolle innehaverene, og bra balanse av humor og action. Og Magnum P.I. med full bart som litt overbeskyttende svigerfar er jo bare en ekstra bonus.

Lyd og bilde helt i toppskiktet, DTS HD MA. Bilde 9/10, Lyd 9,5/10 og filmen 9.5/10

Lionsgate Bluray sone A som sikkert er sonelåst.
    Hei, har du mulighet til å sjekke om den spiller på en sone B Blu-ray spiller?
    Jeg har ikke funnet info på nettet om den er sonelåst er ikke, ser at Lionsgate har noe sonefrie utgivelser.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oj oj :-D Den satt der den skulle :-D
    Og for en ristene avslutning da mann :-D

Bilde: Kort og godt meget bra.

God lyd, men det som imponerer mest er avslutningen i tronesalen på slottet...
    På grensen til helseskadelig rent bassmessig ;-) anbefaler og ikke begynne med for my lyd i suben på slutten da det kommer besøk fra den andre siden...

Hadde sånn midt på treet forventninger til filmen, men den holdt seg bra.
    Grei historie, mindre forutsigbar en gjennomsnittet. (skal få kredd for det)

Mye vold, mye blod, bare og sette seg tilbake og bli underholdt.

Karakter:
    Ble underholdt bra hele tiden, om med bra bilde og lyd så strekker jeg meg til... en 5`er :-)
    [PHP][/P Dro du noen paraleller til Star Wars?:-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Libanon

Jeg så "Libanon"... Jeg mener dette er en veldig kul og annelerdes krigsfilm.
    Dette tror jeg aldri er gjort på film før. Helt unik kameraføring her.

Vi følger en Israelsk tropp med tanks ved grensen i Libanon, og får se alt fra tanksens synspunkt... Dette gjør at du får en følelse av å være midt i handlingen siden du ser alt in "point of view"

Den er litt kort, men det passet samtidig filmen perfekt.
    En lekkerbisk. Genialt filmet...

Triller en sekser pga originalitet.. Shalom.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var hos en kompis å så film idag. Da jeg som regel styrer unna alt annet enn HD filmer, og da aller helst Blu-Ray var jeg ikke så sugen på å se en Region 5 DVD, men han klarte nå å overtale meg.

Kveldens film ble derfor Machete. Uten tvil årets høydepunkt for meg innen film. Når Robert Rodriguez har klart å slå sammen en rollebesetning som består av blant annet: Danny Trejo, Robert De Niro, Jessica Alba, Michelle Rodriguez, Jeff Fahey, Cheech Marin, Don Johnson og selveste Steven Seagal som badguy ( for første gang noensinne vil jeg tro ) kan det ikke gå galt. Storkoste meg igjennom hele filmen, og gleder meg til gjensyn så fort den blir tilgjengelig på Blu-Ray.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane

Var hos en kompis å så film idag. Da jeg som regel styrer unna alt annet enn HD filmer, og da aller helst Blu-Ray var jeg ikke så sugen på å se en Region 5 DVD, men han klarte nå å overtale meg.

Kveldens film ble derfor Machete. Uten tvil årets høydepunkt for meg innen film. Når Robert Rodriguez har klart å slå sammen en rollebesetning som består av blant annet: Danny Trejo, Robert De Niro, Jessica Alba, Michelle Rodriguez, Jeff Fahey, Cheech Marin, Don Johnson og selveste Steven Seagal som badguy ( for første gang noensinne vil jeg tro ) kan det ikke gå galt. Storkoste meg igjennom hele filmen, og gleder meg til gjensyn så fort den blir tilgjengelig på Blu-Ray.
    Er den sluppet i sone 5?? Trodden den knapt var kommet på kino?
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Er den sluppet i sone 5?? Trodden den knapt var kommet på kino?
    Dukket opp i ettermiddag ja. Her kan du se bildekvaliteten på den. Lyden var også helt grei. Så den som sagt hos en kompis som kun har stereo anlegg, så at det kun var stereo spor på den gjorde ikke noe der. Ikke fullt så kult å se den i min egen hjemmekino, så drøyer nok gjensynet her til den kommer på Blu-Ray.

-twawk-jpg
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

9

9
    Blu-Ray
    Sett på 4.1 og 91" HD-ready

Jeg var skeptisk når jeg trykket kjøp på denne i sommer, den har også stått i hyllen i 3mnd nå, men ble sett i går kveld...

Tim Burton er jo kjent for småsære filmer, og dette er en av de...

for meg var dette en MYE bedre film en Corpse Bride og Nightmare Before Christmas...

Bilde / Animasjon : Bildekvalitet er 100%, ikke en ting å sette fingeren på, animasjonen er også helt strålende, rett og slett imponert... Det er ikke så mye farger i filmen, stort sett brunt, likevel er det meget pent å se på...

Lyd : Her også må jeg si 100%, klar tale og subben vrengte i de største eksplosjonene (subben som er dårlig, på svs vil jeg tro det vil være heftig), kraftig bruk av lave frekvenser akkurat der de skal være...
    Lyder fra fingre mot metall (du skjønner når du ser den), og alle effekter er topp...
    Stemmer : personene som er brukt i rollelisten over stemmer er også helt flott satt sammen, passer karakterene perfekt...

Handling : Når jeg på forhånd vet litt om Tim Burton og Co så ble handlingen helt i deres gate... Flott fortalt og animert, historien er en liten anelse svak i hva det store poenget/budskapet er...

Karakterer...

Bilde : 10/10
    Lyd : 10/10
    Handling : 7/10

Jeg ble litt imponert :-D

Edit: dama sier 6-7/10, hun håpet på mer Musikal siden det var Tim Burton... :-P

Sitat Opprinnelig postet av hunden
    Denne må vel være den optimale filmen dersom man skal teste bilde og lyd på kinoen sin.....
    Det er absolutt det råeste jeg har sett av referansebilde og lyden var absolutt knall den og :twisted:
    Her får man ihvertfall testet sortnivået på tv`n og bildet er så " crisp " at man rett og slett sitter og måper.

Men nå så jeg denne filmen på en kombinasjon av Philips BDP 9500 og en LG 50PS 8000 som fungerer utmerket......ingen diskusjon rundt denne påstanden takk

Selve filmen var overraskende bra med masse action og spenningsnivået holdt seg gjennom hele filmen.
    En relativt mørk/dyster film som jeg likte meget godt.

Bør sees.
    Vedlegg 64177
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alien VS Predator 2

Er det noen som har skjønt det plotet som filmen avsluttes med ???

" This world are not ready for this Technology..."

" But it`s not for this world, is it miss (et eller annet)..."

Er det noe svar på dette i den nye film nr 3 av alien vs predator ?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alien VS Predator 2
    Er det noen som har skjønt det plotet som filmen avsluttes med ???

" This world are not ready for this Technology..."

" But it`s not for this world, is it miss (et eller annet)..."
    Det er vel ett hint til Alien filmene hvis jeg ikke tar helt feil.

Her er ett lite uttak fra noe behind the scenes fra filmen om akkurat det du lurer på angående slutten.

"She is Ms. Yutani, the second half of Weyland-Yutani. The company from the Alien movies...it was stated by the Straus brothers in the special features that the idea is that they reverse-engineer from the Predator pistol and create new technology which launches Weyland-Yutani to the most powerful organization in the galaxy and helps them fast-track space travel, etc."

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Det er vel ett hint til Alien filmene hvis jeg ikke tar helt feil.

Her er ett lite uttak fra noe behind the scenes fra filmen om akkurat det du lurer på angående slutten.

"She is Ms. Yutani, the second half of Weyland-Yutani. The company from the Alien movies...it was stated by the Straus brothers in the special features that the idea is that they reverse-engineer from the Predator pistol and create new technology which launches Weyland-Yutani to the most powerful organization in the galaxy and helps them fast-track space travel, etc."
    Ahh... om det stemmer da så er det åpnet for en eller flere kommende filmer ;-)

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld ble det Inside, eller À l'intérieur som den så fancy heter på Le French 8)

En gravid kvinne mister sin mann i en bilulykke, og handlingen legges 4 mnd etter dette. Alene og storgravid i et stort hus, ringer det sent en kveld plutselig på døra... en ukjent kvinne vil låne telefonen da bilen har streiket. Hun slippes ikke inn, men selvfølgelig... inn skal hun! (btw, morsom liten detalj med husnummeret)
    Vel... trodde det var en skikkelig rysare man skulle se, og den begynner forsåvidt bra! Første 20 bygger opp til noe som virker veldig lovende, men så syns jeg filmen sklir mer og mer ifra rysare til splætt! Er med andre ord endel liter blod(og fostervann!?!) som sprutes rundt omkring iløpet av filmens beskjedne 79 minutter... dessverre føles selv 79 minutter som i overkant lenge!

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår falt valget på Green Zone med Matt Damon.
    Offiiser Miller fører an et militært eliteteam på jakt etter masseødeleggelsesvåpen. Istedet avslører de en dødelig konspirasjon med mord og bedrageri med forgreininger opp til øverste hold.

Må si jeg likte den. Spekket med action og god lydkvalitet.
    Spiller på mye av det samme som Bourne trilogien.

Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,487
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Igår falt valget på Green Zone med Matt Damon.
    Offiiser Miller fører an et militært eliteteam på jakt etter masseødeleggelsesvåpen. Istedet avslører de en dødelig konspirasjon med mord og bedrageri med forgreininger opp til øverste hold.

Må si jeg likte den. Spekket med action og god lydkvalitet.
    Spiller på mye av det samme som Bourne trilogien.

SÅ Green Zone i helgen,men syns ikke den var noe særlig for å vere helt ærlig!
    Bra lyd og bilde,men selve filmen var skuffende synes jeg,og når ikke "Bourne-filmene" stort lenger enn til knærne i mine øyne!

Men smak og behag selfølgelig
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    SÅ Green Zone i helgen,men syns ikke den var noe særlig for å vere helt ærlig!
    Bra lyd og bilde,men selve filmen var skuffende synes jeg,og når ikke "Bourne-filmene" stort lenger enn til knærne i mine øyne!

Men smak og behag selfølgelig
    Enig, en drittfilm rett og slett...

:evil:

Side 239 av 364 FørsteFørste ... 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 235 236 237 238 239 240 241 242 243 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •