Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 237

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 237 av 364 FørsteFørste ... 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 233 234 235 236 237 238 239 240 241 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 ... SisteSiste
Viser resultater 4,721 til 4,740 av 7273
    Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pulse og Herbie Fully Loaded

Pulse
    Tidvis skremmende film, og veldig skummel bass. Jeg skal definitivt slutte å lese e-poster fra h*****e. Nå har jeg lært. Gruer meg til Pulse 2. Og særlig Pulse 3.

Herbie
    Festlig, lettfordøyelig, VW-sponset møkk med mye tull, støy og Lindsay Lohan. Matt Dillon og Michael Keaton er alltid en fornøyelse.

Se dem på eget ansvar.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Iron Man 2

Ikke så bra som den første, men alikevel en av de bedre superhelt filmene der ute.

Liker filmsnutten etter rulleteksten der man får se Mjöllnir, som et hint til den kommende filmen Thor

Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane

Ikke så bra som den første, men alikevel en av de bedre superhelt filmene der ute.

Liker filmsnutten etter rulleteksten der man får se Mjöllnir, som et hint til den kommende filmen Thor

What the fuck ??? :-o

Det er jo en og en halv måned til den kommer for salg jo ????

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

DVD'en ligger på nett den........
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strengt tatt er det 3 uker til den kommer, og da har jeg den forhåpentligvis om en

Men at folk gidder ødelegge opplevelsen ved å se en dårlig nedlast ( og da spesielt så kort tid før release) fortsetter å overraske meg..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    DVD'en ligger på nett den........
    DVD ??? er ikke det steinalder formatet da ??? ;-)

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Men at folk gidder ødelegge opplevelsen ved å se en dårlig nedlast ( og da spesielt så kort tid før release) fortsetter å overraske meg..
    Helt enig med deg, men ett DVD iso vil jeg ikke akkurat si er dårlig kvalitet da. Er stort sett full HD det går i hos meg også, men trengte en bra film å behandle fyllesyken min med ;-)

At folk ser "screenere" som jeg regner med er det du mener, fatter ikke jeg heller. Ødelegger jo hele filmopplevelsen.

Jo, sant nok det. Men så lenge jeg kan se den 3 uker før release, kan jeg leve med det

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det stemmer.

Jeg så "Some like It Hot" i dette forferdelige formatet. Jack Lemmon, Tony Curtis og Marilyn Monroe i hovedrollene på flukt fra gangstere. God, gammeldags forkledningskomedie der de to mannlige h.rolleinnehaverne må kle seg som jenter for å få spillejobb på det magre jobbemarkedet i 1930-årenes Amerika. Med Sugar Kane (Marilyn Monroe) som medmusikant i jentebandet de to joiner oppstår det raskt forviklinger. For som hun selv sier "I ain too bright, you see". Det er heller ikke en bredgapet Joe E. Brown som spiller rikingen Osgood Fielding III med giftemål og skilsmisse som hobby.

Faktisk husker jeg ikke om Sugar Kane og Josephine (Curtis) får hverandre (men det virker sannsynlig). Og det forteller jo om dybden i innholdet, særlig på bakgrunn av at det er bare tre timer siden jeg så filmen. Men Daphne (Lemmon) havner hos rikingen og slipper ikke unna.

Proff humor, litt utdatert, gode roller, godt spill, morsomme fjes, klart bilde. #80/IMDb Top 250.

PS. Bildet av Joe E. Brown er ikke fra filmen men illustrerer bredden på gapet på en så fortreffelig måte.

--------curti_lemmon-jpg

-m_monroe-jpg

--------------------------joeebrown02-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettop sett Shooter, Wanted og The bank job med vennegjengen8) god lyd, gode filmer og godt selvskap! - ingen bedre måte og tilbringe søndagskvelden på før en ny skole uke!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vexille

Nettopp sett ferdig

Glimta innom denne en dag på TV1000, og den så rimelig spenstig ut.

Aret er 2057, verden har laget forbud mot android utvikling (robotene, ikke telefonene), og japan isolerer seg fra resten av verden og fortsetter med sitt. 10 år senere begynner omverden å bli nyskjerrige på hva som skjer og sender inn spesialsoldater.
    Meget bra mech-scifi animasjon med masse action og rå lyd.
    Region A bluray som er sonelåst, kommer med japansk og engelsk DD TrueHD lyd, jeg så seff med engelsk.
    Kan varmt anbefales, bilde 9/10, lyd 9/10 film 8/10 og musikk 10/10 (Paul Oakenfold ).

[youtube]VArjD2vip3g[/youtube]
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble det årgangs-goth med Vampyr: The Strange Adventures Of Allan Gray (1932) av Carl Th. Dreyer. Vampyr: The Strange ... har status som en av filmene som introduserte vampyr-temaet i spillefilmmediet. Orginalt tak på temaet med kamerabruk, effekter og fortellerelementer man kan se gjenbruk av den dag i dag. En tidlig lydfilme og C. T. D.s aller første av sorten.

Forbausende moderne tatt i betraktning av spillefilmen som meidum kom rett ut av stumfilm, filmet teater og ekspresjonisme med store fakter og sterk sminke. Fin stemning med realistiske skildringer av tabubelagt hendelser mellom drøm og grøss. Barnemat for oss i dag, men sterk nok kost for sin tids moral og oppfatning av god tone. To scener måtte sensureres i Tyskland før visning der.

Er du glad i vampyr-myten; ta en kikk på denne, men det må være Masters of Cinema`s utgivelse. Det er den restaurerte fra 2008 med ekstrastoff og bakgrunnsmateriale (bilde av cover under).

-----------vampyr-1-jpg

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært syk i 3 dager nå så har blitt tid til litt filmtitting. Tar litt kort om de 3 filmene jeg har pløyd igjennom.

Veldig grei underholdning og masse action. Men blir liksom ikke helt revet med. Effekter og bilde er uten tvil av høy klasse! En film som bør ses.

Terningkast 4.

En god film og likte den godt. Den minner selvfølgelig om The Gladiator til tider. Noe som er uungåelig med samme regissør og hovedskuesspiller. Filmen baserer seg over store områder og historien er litt ukjent for meg da dette er hvordan Robin faktisk ble Robin Hood, noe som helt klart løftet filmen mange hakk for min del.

Terningkast 5.

Siste filmen i rekka. Har hørt en del blanda drops om denne filmen og var derfor ikke så forventningsfull til den. Men den overrasket meg positivt og jeg likte filmen ganske godt! Flott setting og historien var for meg fengslende. Nå skal det nevnes at jeg ikke har spillt spillene og ville sikkert sett på filmen ganske annerledes om jeg hadde hatt det. Generellt gode skuespillere. Passe dose med humor selvom noe blir litt "dette må jeg si fordi det står i manuset humor men har egentlig ikke lyst". Men heldigvis ikke mye av det siste.

Også koselig å se at Disney ikke er redd for å vise litt blood and gore.

Terningkast 5

Sikkert en del som er uenige at jeg rangerer Iron Man under de 2 andre. Men sånn er verden. Smaken er som baken. Jeg liker filmer som overrasker meg istedet for å gi meg det jeg forventer eller mindre.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,526
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Har vært syk i 3 dager nå så har blitt tid til litt filmtitting. Tar litt kort om de 3 filmene jeg har pløyd igjennom.

Veldig grei underholdning og masse action. Men blir liksom ikke helt revet med. Effekter og bilde er uten tvil av høy klasse! En film som bør ses.

Terningkast 4.

En god film og likte den godt. Den minner selvfølgelig om The Gladiator til tider. Noe som er uungåelig med samme regissør og hovedskuesspiller. Filmen baserer seg over store områder og historien er litt ukjent for meg da dette er hvordan Robin faktisk ble Robin Hood, noe som helt klart løftet filmen mange hakk for min del.

Terningkast 5.

Siste filmen i rekka. Har hørt en del blanda drops om denne filmen og var derfor ikke så forventningsfull til den. Men den overrasket meg positivt og jeg likte filmen ganske godt! Flott setting og historien var for meg fengslende. Nå skal det nevnes at jeg ikke har spillt spillene og ville sikkert sett på filmen ganske annerledes om jeg hadde hatt det. Generellt gode skuespillere. Passe dose med humor selvom noe blir litt "dette må jeg si fordi det står i manuset humor men har egentlig ikke lyst". Men heldigvis ikke mye av det siste.

Også koselig å se at Disney ikke er redd for å vise litt blood and gore.

Terningkast 5

Sikkert en del som er uenige at jeg rangerer Iron Man under de 2 andre. Men sånn er verden. Smaken er som baken. Jeg liker filmer som overrasker meg istedet for å gi meg det jeg forventer eller mindre.

Og alle ble sett på BD??:grin:
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Og alle ble sett på BD??:grin:
    Nei var ikke BD. Måtte ty til DVD dessverre.

Men filmen blir ikke noe bedre i mine øyne om bildet er skarpere. Filmens innhold betyr langt mer. Litt av grunnen til at jeg syns Avatar var en film på det jevne og ikke stort mer.

BD kvaliteten blir mer som en bonus om jeg liker filmen

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,526
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei var ikke BD. Måtte ty til DVD dessverre.

Men filmen blir ikke noe bedre i mine øyne om bildet er skarpere. Filmens innhold betyr langt mer. Litt av grunnen til at jeg syns Avatar var en film på det jevne og ikke stort mer.

BD kvaliteten blir mer som en bonus om jeg liker filmen
    Hvor har du fått tak i disse på DVD, ingen av de er sluppet enda...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hvor har du fått tak i disse på DVD, ingen av de er sluppet enda...
    nedlastet piratkopi tipper jeg

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,526
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nedlastet piratkopi tipper jeg
    Jeg skjønner det, ville bare få han til å si det...:-D
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner det, ville bare få han til å si det...:-D
    A gentleman never tells

Men jeg kan si at ihvertfall 2 av dem vil være å finne i BD samlinga mi veldig snart.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,526
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A gentleman never tells

Men jeg kan si at ihvertfall 2 av dem vil være å finne i BD samlinga mi veldig snart.
    Alle kommer i min BD samling, har bare sett Robin Hood enda og det var på kino.:-D
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prince of persia og Robin hood er da ute hvis du går i rette butikken, fikk RH på tirsdag og PP var ute allerede for 2 uker siden

Side 237 av 364 FørsteFørste ... 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 233 234 235 236 237 238 239 240 241 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •