Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 235

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 235 av 364 FørsteFørste ... 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 231 232 233 234 235 236 237 238 239 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 ... SisteSiste
Viser resultater 4,681 til 4,700 av 7271
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eller "Shaun of the Dead Sheep"...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk sett Prince of Persia nå i kveld. Vil si at filmen var både underholdene, spennende og godt laget. Og helt klart den beste filmen som har blitt konventert fra et video spill. Kan fort bli en oppfølger eller 2 her tror jeg.

Gir filmen en sterk femmer.. :-D

Active steelbook_g sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Case 39

Så Case 39 i går sammen med samboeren:

Oscar-vinner Reneè Zellweger har hovedrollen i denne skremmende, overnaturlige thrilleren om en sosialrådgiver som har fått den noe uvanlige og urovekkende saken til Lillith Sullivan - en jente med en merkelig og mystisk fortid. Når Emily (Zellweger) åpner hjemmet sitt for Lillith i et forsøk på å hjelpe henne, trekkes hun inn i et livsfarlig mareritt hun kanskje ikke vil overleve.

Presonlig så hater jeg grøssere/skrekk filmer, men samboeren elsker det. Filmen var helt grei og man blir underhold, men føler jeg har sett det før. Selve bildet synes jeg var veldig "kornetet".

Helt greit film, gir den 3 av 6.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Expendables

så denne på kino igår. Hadde store forhåpninger for denne filmen. Mye action og lite handling, fikk mange ohh og ahhh moments mens jeg så filmen. De som tror at de blir smartere av å se denne filmen har misforstått. Dette er god gammel dags action film med mye skyting og eksposjoner, skikkelig gutte film med andre ord.

Gir den 4 av 6

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Killers

Da har jeg nettopp storkost meg med

Ashton Kutcher er CIA, Katherine Heigl er alminnelig. De forelsker seg og Ashton slutter i jobben. 3 år senere er de lykkelig gift, men så innhenter fortiden Ashton, og plutselig må han fortelle/vise hva han egentlig gjorde før de møttes..
    Litt som Mr. and Mrs. Smith der bare den ene er spion. Meget bra samspill mellom de to hovedrolle innehaverene, og bra balanse av humor og action. Og Magnum P.I. med full bart som litt overbeskyttende svigerfar er jo bare en ekstra bonus.

Lyd og bilde helt i toppskiktet, DTS HD MA. Bilde 9/10, Lyd 9,5/10 og filmen 9.5/10

Lionsgate Bluray sone A som sikkert er sonelåst.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår var jeg og såg The Expendables, den var som forventet. Brutal, bråkete og tøff, historien var ikke så mye å skryte av men det at så mange gamle actionhelter var samlet i en film var gøy. Anbefales alle som liker 80-talls action8)
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg Kick-Ass
    Sitat Opprinnelig postet av IMDB
    Dave Lizewski is an unnoticed high school student and comic book fan who one day decides to become a super-hero, even though he has no powers, training or meaningful reason to do so
    Artig og underholdende, lett voldlig og passe blodig. Har vel aldri sett en så brutal jentunge før. Terningkast 3-4.

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    I går så jeg Kick-Ass

Artig og underholdende, lett voldlig og passe blodig. Har vel aldri sett en så brutal jentunge før. Terningkast 3-4.
    Jeg storkoste meg med denne filmen i går! Synes traileren så litt teilt ut, men grunnet god rating på imdb fikk filmen en sjans. Må si den overasket meg veldig positivt. Mye humor og en del herlige actionsekvenser.

Jeg har ingen problemer med å trille ut en 5 for denne!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Of Human Bonfage (1934).
    Bette Davis første store rolle. Giftig, forderverlig og forførersk. En stakkars bløthjertet mannlig legestudent med klumpfot forelseker seg i serveringsjenta Mildred (Davis). Det bærer nesten ut i fordervelsen for den oppofrende student som tar svikefulle Mildred tilbake gang på gang.

Regissøren (og romanforfatteren bak manusutarbeidelsen, W. Somerset Maugham) lar studenten gro seg gjennom erfaringer og en vellykket klumpfotoperasjon til å gå framtiden trygt i møte med forretningshusarvingen Sally (underskjønne Frances Dee fra I Walked With A Zombie). Det går ned og hjem for tøyta Mildred som dør av ikke oppgitte årsaker -syfilis, sult, narkomani?

Somerseth Maugham har skrevet romanen filmen bygger på. Som libertiner, festmenneske og bifil mann skal forfatteren ha latt historien gjenspeile noe av egen bakgrunn og erfaringer. Figuren Mildred skal f.eks. være basert på en mannlig forelskelse som S. M. fortapte hjerte og testikler til. Regien i filmen bærer preg av tiden (1934), kledelig goth-stemning, stemningsfulle location-opptak, tidlig noir-følelse.

Elendig versjon fra GMVS Entertainment, beste utgave skal visstnok være en fra Roan Group utgitt i en trippelutgave. Tilgjengelig herfra om noen skulle være interessert, ha-ha! (Cover-bilde under.)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av taita
    Jeg storkoste meg med denne filmen i går! Synes traileren så litt teilt ut, men grunnet god rating på imdb fikk filmen en sjans. Må si den overasket meg veldig positivt. Mye humor og en del herlige actionsekvenser.

Jeg har ingen problemer med å trille ut en 5 for denne!
    Joda, jeg koste meg forsåvidt også, det var noen herlige episoder.
    [SPOILER]F.eks. fikk jeg litt hakeslepp da Big Daddy skjøt jentungen, og antydning til latterkule da Kick-Ass først ble knivstukket for så å bli meid ned av en passerende bil.[/SPOILER]
    Men jeg kom ikke helt forbi college-film-stemplet jeg hadde gitt den på forhånd. Så, ok jeg kan nok strekke meg til en 4-er

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dorian Gray, Forever Cursed

Jeg har sett Dorian Gray.

Først trodde jeg dette var nok en vampyrfilm, men det er det ikke. Det er istedenfor en story om en gutt som selger sjelen sin for evig ungdom.

Filmen har virkelig en interessant story, og er bra filmet. Filmen drar oss med tilbake til den tiden.. Jack the Rippers tid omtrent........ Filmen minner littegrann om "From Hell" i formen også... synes jeg.
    Filmen minner litt om en slags Jekyll and mister Hyde. Bare i adskilte deler....

Jeg likte filmen og kan anbefale den..
    Gir den terningkast 5

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sherlock Holmes

Sherlock Holmes anno 2009 på Blu-Ray

Sherlock Holmes (2009)

Handlingen er jo litt forutsigbar... tok den da de besøker "labratoriet" til M.
    Men må si jeg ikke tok meg nær av det da det er god underholdning

Bra bruk av LFE med noen små drag av og til.
    God og behagelig lyd, så er det mye morsom vokaler fra R.D.J.

Bildet er meget bra.
    Vil si det er blant de beste på Blu-Ray...
    Og bilde effekter som jeg ikke så var laget på data...

Robert John Downey Jr. er i sin beste rolle jeg har sett ham i.

Vil gi filmen karakter 5 av 6

Så nå er det bare og vente på film nr. 2 ;-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ringens Brorskap

Ringens Brorskap (kino versjonen) Blu-Ray

Hva skal man si da...

Bildet er heller skuffende til Blu-Ray og være :-(
    Eneste som ikke faller helt igjennom er Farger, de er svært overbevisende.
    Spessielt syns jeg natur og skog er meget naturlig.

Fra DVD versjonen virker det som de bare har pusset litt på fargene, og bare i enkelte sener litt på skarpheten.
    Om jeg skulle bruke en beskrivelse så måtte det bli Underlegen blu-ray eller B film kvalitet på bildet.

Nå har jeg slaktet bildet... Så da må en vel gi den et plass i margen....

Lyden er helt hinsides god :-D
    Den er oppgitt til DTS HD-MA 6.1 (Discrete) (første gang jeg har sett en blu-ray kodet Discrete)
    Klar og tydelig lyd, ganske bassrikt.
    Og et LFE spor som regelrett fillerister det som måtte stå i veien ;-) Jeg måtte dempe LFE etter møtet med Balrogen... det var rett og slett en opplevelse for og si det mildt med MasterVolum på -15dB ... (h)
    Gjentar... JEG DEMPET LFE... Jeg...

Kort oppsymering...
    Ta bildet fra DVD versjonen legg til et av de beste HD film lydsporene du kan finne, og du har filmen.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Road

Så The Road i går kveld. Så The Book of Eli forige uke og endte opp med å samenligne begge filmene. Må si at The Road gikk av som vinner av de to. Bildet på filmen var utrolig bra, historien var også bra. Eneste jeg ikke likte med filmen var slutten. Men er absolutt en film som er verdt å se. Viggo Mortensen spiller veldig bra og det ser ut som mannen er nær døden.

Ble anbefalt filmen av en kamerat som hadde lest boken, jeg har ikke lest boksen så vet ikke om den er bedre enn filmen.

Gir den 4 av 6.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid lurt på hvordan en bok kan være bedre enn en film. Det er to helt forskjellige medier. Ingen setter seg vel ned med brus, popcorn og 3D-briller for å se en bok. Jeg prøver å forestille meg at venner inviteres for å lese boken. Samtalen går: Er det noe action i denne boken? Hvem spiller i den? Er dama noe bra?
    Ja jøss! Og hør på den lyden!

En ting er at innholdet i boken kan være mer omfattende. Det er grenser for hvor mye av dette som får plass i en normal filmlengde. Og hvorvidt boken synes å være mer interessant av den grunn, kommer helt an på hvilket forhold man har til bøker og film. Skulle en film ikke yte boken rettferd, så har vel ikke jeg interesse av å lese boken, hverken før eller etter at jeg eventuelt ser filmen. Jeg interesserer meg ikke for bøker. Men tar bokormene høyde for dette i sine kvasi-intellektuelle sammenligninger? Nei! Jeg vil si at i 100 av 100 tilfeller er film bedre enn å se eller høre på deres irrelevante meninger. Samme hvor dårlig den måtte være. Nå snakker jeg åttitalls italiensk Vietnam-krig, ninja og Troma-nivå. Jeg får om ikke annet brukt hjemmekinoen.

Beklager avsporingen.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Jeg har alltid lurt på hvordan en bok kan være bedre enn en film. Det er to helt forskjellige medier. Ingen setter seg vel ned med brus, popcorn og 3D-briller for å se en bok. Jeg prøver å forestille meg at venner inviteres for å lese boken. Samtalen går: Er det noe action i denne boken? Hvem spiller i den? Er dama noe bra?

En ting er at innholdet i boken kan være mer omfattende. Det er grenser for hvor mye av dette som får plass i en normal filmlengde. Og hvorvidt boken synes å være mer interessant av den grunn, kommer helt an på hvilket forhold man har til bøker og film. Skulle en film ikke yte boken rettferd, så har vel ikke jeg interesse av å lese boken, hverken før eller etter at jeg eventuelt ser filmen. Jeg interesserer meg ikke for bøker. Men tar bokormene høyde for dette i sine kvasi-intellektuelle sammenligninger? Nei! Jeg vil si at i 100 av 100 tilfeller er film bedre enn å se eller høre på deres irrelevante meninger. Samme hvor dårlig den måtte være. Nå snakker jeg åttitalls italiensk Vietnam-krig, ninja og Troma-nivå. Jeg får om ikke annet brukt hjemmekinoen.

Beklager avsporingen.
    +1

Snakk om å treffe spikeren på hodet, akkurat dette slår meg hver gang og

Men enda værre er det når de gjør motsatt, så at de har skrevet bokversjoner av ringenes herre filmene og nå..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beklager avsporingen.
    +2
    Dette er som og banne i kirka her hjemme men det er godt og vite at jeg ikke er alene om denne oppfatningen, Er så møkk lei av og høre hver gang at "boka var nok bedre".

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beklager avsporingen.
    -1

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    +1

Snakk om å treffe spikeren på hodet, akkurat dette slår meg hver gang og

Men enda værre er det når de gjør motsatt, så at de har skrevet bokversjoner av ringenes herre filmene og nå..

Hehehe den var funny du...:lol:

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haaha!

Side 235 av 364 FørsteFørste ... 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 231 232 233 234 235 236 237 238 239 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •