Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 232

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 232 av 364 FørsteFørste ... 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 228 229 230 231 232 233 234 235 236 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 ... SisteSiste
Viser resultater 4,621 til 4,640 av 7265
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jeg synes denne var litt under middels.

Grei nok men synes den viklet seg litt bort mot slutten, mye i storien som ikke stemte helt synes jeg...
    Den versjonen jeg så her hjemme stemte i alle ledd

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jernanger

Fantastiske Bjørn Sundquist viser storhet i denne lille perlen om en grinebiter, som lider på grunn av sin tapte kjærlighet.
    Få kan banne så troverig på film som Sundquist. "Hælvetes hælvete i hælvete"
    Se den!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Warrior King

DVD

En film om Elefanter og kampsport :-D

And the thousands of broken bones :-D

Bortsett fra dålig skuespillere så er det jo en morsom film :-D
    Men er da ikke på samme nivå som Jackie Chan når det kommer til akrobatikk rundt, over, under ting en har rundt seg.

Men tror nok Jaa overgår Chan når det kommer til ren kampsport akrobatikk, spark og slag.. for jævlor, noen av det er rene kunststykkene :-D

Bilde: Dålig, med for mye gain og noe matt farger.

Lyd: Grei... det er da DTS på filmen jeg har
    Men det er engelsk teksting og de snakker stort sett Thai.

Se en actionfylt film med masse kampsport og "litt" overdrivelser av og til... it`s you movie mofo`s :-D

YouTube - Tony Jaa - Longest Fight

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Boondock Saints II: All Saints Day Blu-Ray

Med gain mener du slik skurr/kornete som er på noen filmer? Merka det sykt på War of the Worlds, mens på Zodiac var bildet krystallklart.

Akuratt ferdig med The Boondock Saints II. Langt i fra så god som eneren, følte det ble for mange unødvendige scener.
    Satse på de lager en oppfølger på høyde med den første filmen.

Bildet: 4/5
    Lyd 3/5

Synes den første filmen hadde en bedre Blu-ray utgivelse en denne.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Med gain mener du slik skurr/kornete som er på noen filmer? Merka det sykt på War of the Worlds, mens på Zodiac var bildet krystallklart.
    Lurer på det samme, det er også forskjell på gain og grain...

gain er egentlig et ord for ""forsterkerens evne til å forsterke et signal"" foreksempel..
    gain brukes ikke om film...

grain=korn, filmkorn, noe som på blu-ray, legges på i ettertid for å gi "kino-filmrull-looken" særdeles merkbart i "300".. grain er som oftest bare en måte for regissøren å uttrykke seg eller skape stemning, å er der fordi det skal være der... Er det ikke ønskelig med grain så kan de gjøre filmen helt slett også, noe som vertfall er falskt og stygt...
    På gamle filmer kan selvfølgelig original grain være et problem, for høy iso på filmrullen vs. for dårlig lysstyrke på optikk = mye korn...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grain på film er bare tull mener jeg.

med dårlig gain mener han kanskje at bilde er mørkt?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Grain på film er bare tull mener jeg.

med dårlig gain mener han kanskje at bilde er mørkt?
    Derfor gud oppfant gaming-mode! :twisted:
    Neida.
    Grain er ikke tull, selv menneskets øyne har naturlig grain, når pupillen er helt åpen i et mørkt rom så har vi også mye "grain" i synet vårt, kan fint prøves, når man tenker over det så legger man godt merke til det...

Så litt naturlig grain synes jeg er helt greit, men ikke type 300 hvor det er så overdrevent at man legger godt merke til det, skal være en naturlig del av bildet...

Men nå er vi off topic her, så nå blir nok RoKo irritert som abonnerer på tråden...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84

Så litt naturlig grain synes jeg er helt greit, men ikke type 300 hvor det er så overdrevent at man legger godt merke til det, skal være en naturlig del av bildet...
    Enig, er selfølelig den kunstige overdrevne grain'en jeg siktet til, hva er poenget med bluray om en skal smør en film over bildet som gjør at detaljene blir borte? har også merket fenomenet på flere spill i det siste, heldigvis er det ofte mulig å slå det av.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Film skal se ut som man ellers ser ting i virkeligheten. Er plagsomt når de legger på støy i bildet.

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Undisputed 3: Redemption

Ingen storfilm, og man bør ha sett Undisputed 2 først.

For de som liker filmer med enkel historie og heftige slossescener med god koreografi er denne verdt å se. Scott Adkins skuffer ikke

6-7/10

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hot Tub Time Machine

Plot: Dummere enn Dum & Dummere? Hopp i boblebadet og bli med tilbake til 80-tallet. Hot Tub Time Machine er allerede en kinosuksess i USA, den er også en gal komedie med alt fra John Cusack til Chevy Chase på rollelisten.
    En gjeng kompiser er drit lei av hverdagslivet. Adam har nettopp blitt dumpet av kjæresten sin, Lou er en ustabil alkoholiker som ikke lenger finner festen, Nicks kone kontrollerer alle hans bevegelser og Jacob er besatt av videospill, og vil ikke forlate kjelleren. For å komme vekk fra sin kjedelige hverdag bestemmer de seg for å ta en real guttetur. De reiser til stedet som var det feteste partystedet da de var tenåringer på åttitallet! Der har ting endret seg, men etter en sprø natt med drikking i boblebadet våkner de med skikkelig skallebank, i året 1986...!!!

Alder: Fra 11
    --------------------------------------------------------------------------------------------

Genial, ekstremt underholdene og moro fra start til slutt.

Anbefales!

9/10

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

X-Men Origins: Wolverine

X-Men Origins: Wolverine
    Blu-Ray

Morsom og Action fylt film.
    Litt historie i starten som viser halvbrødrene sabeltann og jærven.

Koste meg med filmen i gårkveld rett og slett.

Bilde: Godt bilde. Noen effekter er av det billige slaget syns jeg.

Lyd: dts hd-ma 5.1... Meget god lyd fra dypbassen til diskant

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,972
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Joneses

Igår kveld koste jeg meg med

Fru Kutcher og Mulder i en morsom liten sak. En ny familie flytter inn i et rikmannsstrøk og går rett til verks med å bli venner med alle. De virker perfekte og har alt det nyeste av stæsj, men hva er det egentlig med familien ?

Plottet røpes ikke i trailere og oppsummeringer og jeg syntes det var forfriskende å ikke helt vite hva greia var. Ingen Sixth Sense avsløring, men gøyal vri.

Demi Moore er overaskende sprek, og Duchovny gjør en strålende jobb. Amber Heard er ikke ubehagelig å hvile øynene på heller.

(Måtte smile litt da jeg så Duchovny, i Fredag bilaget i Dagbladet 30/7 var en kommentar: Du føler deg gammel når ungdommen refererer til Duchovny som Hank Moody istedet for Mulder )

Bra lyd og bilde, kanskje Lyd 8/10 bilde 8/10, og en artig film med litt moral på tampen. 8/10
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Igår kveld koste jeg meg med

Fru Kutcher og Mulder i en morsom liten sak. En ny familie flytter inn i et rikmannsstrøk og går rett til verks med å bli venner med alle. De virker perfekte og har alt det nyeste av stæsj, men hva er det egentlig med familien ?

Plottet røpes ikke i trailere og oppsummeringer og jeg syntes det var forfriskende å ikke helt vite hva greia var. Ingen Sixth Sense avsløring, men gøyal vri.

Demi Moore er overaskende sprek, og Duchovny gjør en strålende jobb. Amber Heard er ikke ubehagelig å hvile øynene på heller.

(Måtte smile litt da jeg så Duchovny, i Fredag bilaget i Dagbladet 30/7 var en kommentar: Du føler deg gammel når ungdommen refererer til Duchovny som Hank Moody istedet for Mulder )

Bra lyd og bilde, kanskje Lyd 8/10 bilde 8/10, og en artig film med litt moral på tampen. 8/10
    Den skal ses ikveld

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Absolute Power

Jeg så absolute power med Clint Eastwood og Gene Hackman. Jeg synes filmen var drivende bra, gode skuespillere og en grei blanding av thriller og drama.

Gir den absolut tommelen opp. Terningkast sterk firer.

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hulken Blue ray
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Newcomer wilson65 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thunder
    I går så jeg Ladykillers med Tom Hanks. Det var en skikkelig drittfilm, noen få morsomme sekvenser, men ellers helt bånn. Totalt bortkastet tid.
    Haha, den har jeg også sett en gang og jeg er heeelt enig med deg Skikkelig dritt film :lol: Men igår kveld så jeg Hancock i Bluray Den var sånn halv bra, men den var altfor kort synes jeg da men..

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,523
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Hulken Blue ray
    Det var en skikkelig minianmeldelse...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS

Plot: Dummere enn Dum & Dummere? Hopp i boblebadet og bli med tilbake til 80-tallet. Hot Tub Time Machine er allerede en kinosuksess i USA, den er også en gal komedie med alt fra John Cusack til Chevy Chase på rollelisten.
    En gjeng kompiser er drit lei av hverdagslivet. Adam har nettopp blitt dumpet av kjæresten sin, Lou er en ustabil alkoholiker som ikke lenger finner festen, Nicks kone kontrollerer alle hans bevegelser og Jacob er besatt av videospill, og vil ikke forlate kjelleren. For å komme vekk fra sin kjedelige hverdag bestemmer de seg for å ta en real guttetur. De reiser til stedet som var det feteste partystedet da de var tenåringer på åttitallet! Der har ting endret seg, men etter en sprø natt med drikking i boblebadet våkner de med skikkelig skallebank, i året 1986...!!!

Alder: Fra 11
    --------------------------------------------------------------------------------------------

Genial, ekstremt underholdene og moro fra start til slutt.

Anbefales!

9/10
    Man, hvor kom denne fra.

Må se denne Håper Chevy Chase finner tilbake til timingen han hadde i "Christmas Vacation" en gang til

Høres artig ut med... "men etter en sprø natt med drikking i boblebadet våkner de med skikkelig skallebank, i året 1986...!!! " ... Men det gjelder å ha lave forventninger.

"Dummere enn Dum & Dummere? " ...lover ikke så bra.

Håper på en National Lampoons Vacation film til med Chevy Chase før han er for gammel.

Blir vel med å se Christmas Vacation hver jul.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alle har egne dokker, surrogates, som opptrer på vegne av menneskene. Virker ikke som om noen mennesker i det hele tatt går utenfor sin egen husdør lenger... Sønnen til oppfinnerern av surrogates blir drept med et merkelig våpen, som ikke bare "dreper" dokka, men også personen som sitter og styrer dokka. Willis som er etterforsker begynner å rulle opp saken, og det viser seg at ganske mye ikke er som det burde være...
    Bruce Willis er seg selv som vanlig, noe som jeg liker. Men en merkelig casting er det å sette inn James Cromwell, som jeg også liker veldig godt, som professor og oppfinner, når han omtrent hadde nøyaktig samme rollen den litt lignende filmen I, Robot.
    Overraskende bra film, da jeg egentlig hadde null forventninger til denne, dog litt negativt at filmen faktisk ikke er lengre enn 88 minutter.

Side 232 av 364 FørsteFørste ... 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 228 229 230 231 232 233 234 235 236 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •