Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 230

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 230 av 364 FørsteFørste ... 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 226 227 228 229 230 231 232 233 234 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 ... SisteSiste
Viser resultater 4,581 til 4,600 av 7271
    Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Den siste Revejakta

I går snurret jeg "Den siste Revejakta" på BlåRai

Det er typisk meg å si "den var bra til å være norsk"...
    å det stemmer jo forsåvidt også på denne filmen...

Lydsporet er bra nok, manuskriptet er bra med noen gullkorn som får en til å le av å til, og bildet er stort sett meget bra...

Men, jeg er veldig lei av stemmene og trynene på de 3 skuespillerne vil har i Norge, for vi har bare 3 utdannede skuespillere i dette landet sant?
    Å bare en person som får lov å spille politi i samtlige filmer og tv-serier...

Lyd : 7/10
    Bilde : 8/10
    Handling : 7/10

Verd en titt for nostalgien for de som er over 50år...
    Jeg har derimot ingen relasjoner til 70'tallet, men uansett en bra Norsk film...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blue Man Group: How to be a Megastar Live!

Fantastisk konsert på Blu-Ray med skikkelig trøkk i trommslagene, en anbefaling til de som liker konserter på BD.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Løp å kjøp!!!!!

Dette er noe av det kuleste jeg har sett på lenge. Litt A-team over det hele.

Warner bluray så den er sonefri. (nei den er ikke offisielt sluppet ennå, har release 20 juli i usa for de som må vente på slikt )

En gjeng soldater blir dissa av en ukjent cia agent, og de bestemmer seg for å ta igjen. Inn kommer en snerten dame i form av Zoe Saldana med kontakter til å hjelpe dem, og det blir bare bedre derfra.
    Er visst en DC tegneserie utigra introen, men denne filmen har nesten gått litt under radaren. Masse skyting og eksplosjoner, en helt fantastisk 'Don't stop believing' sekvens..

Fantastisk bilde og helt rå DTS HD MA lyd.

Film 10/10, lyd 10/10 bile 9.5/10

edit: greide ikke la være: NB! ingen spoiler

[youtube]IKU7l5JykIo[/youtube]
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_

Løp å kjøp!!!!!

Dette er noe av det kuleste jeg har sett på lenge. Litt A-team over det hele.
    Da bør du glede deg til A-Team, for den er mye bedre. Likte selv godt The Losers, men den er liksom litt dårligere på alt enn det A-Team var.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Da bør du glede deg til A-Team, for den er mye bedre. Likte selv godt The Losers, men den er liksom litt dårligere på alt enn det A-Team var.
    Gleder meg stort til A-team ja
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ninja Assassin

Ninja Assassin 2009 på Blu-Ray

Denne kunne jo vært så meget, men er mere en krysning mellom en B-film med meget bra bilde,, Tarantino's kill-bill med det mest monotone blodet en datamaskin kan hoste opp, og Blade anno 2009 (på et eller annet vis var det Blade jeg tenkte på i deler av filmen)... og en avslutning som ikke merkes; "oi der var rulleteksten"...

Jeg forventet nok mye, en kul ninja/kampsport film, men her var det ingen kampsport, tror noen hadde kropskontakt 4ganger i filmen, ellers var det feig-ninja-taktikk som gjaldt... Og henretting av jenter, så man er sikker på at den som ser på skjønner at hevn er det filmen handler om...

Vet ikke jeg, får ikke til å sette ord på det, filmen er kul, overdreven (så til de grader), men jeg likte den ikke... Dialog, Effekter, Skuespill alt annet var for monotont...

Bilde : 9/10 om man ser bort fra tåpelige PC-effekter
    Lyd : 7/10 bra..
    Handling : 5/10
    "You are doing it wrong!"
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Percy Jackson, Lyntyven

Syns egentlig at dette var en heilt grei film. Effektene var så som så, handlingen var ikke noe særlig. Men, lyden derimot, den var bra!

Anbefaler å se denne pga lyd. min PC13-Ultra sparket godt fra seg i denne filmen.

Bilde: 8/10
    Handling: 4/10
    Lyd: 9/10
    Effekter: 4/10 (Utifra at Avatar er en 10er.)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ninja Assassin

Ninja Assassin

Blu-ray

Tøff film :-) trodde den skulle være litt døll jeg... men den gang ei... ble så volumet ble satt til -20dB da det var tyngde og ganske dyp bass her et sted også.
    Det er mye som foregår i skyggene man ikke vet om... ;-)

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Behagelig lyd selv med mye stål mot stål.
    Men det er tyngde i bass som gjør den morro og se på et anlegg kapabelt til og gjengi den.
    Og i starten er det et bra drag langt ned dypbassen, kansje vært et waterfall...

Bilde: Mye, veldig mye mørke sener.
    Blod er rødt og det er fremhevet...
    Syns det ellers var et bra bilde, brukbart skarphet.
    Noen dataeffekter er nok litt low-key..

Ellers er mange av stuntene (akrobatikken) gjort av.
    Legg merke til hvordan de kjører kamera i de heftigste kampsenene...

Filmen er vært og se for de som liker action :-D

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alice in Wonderland
    Arrggh kjedelige greier, leide den mest fordi Depp spiller i den, råbra bilde.. men filmen blir litt kjedelig synes jeg. Er ikke noen særlig Burton fan heller. Gir den terningkast 3

En helt vanlig dag på jobben
    Dette var litt interessant historiemessig, rundt kongehuset og Sven O.

SPOILER...

Jeg lurer fælt på om Nils Ole Oftebro spilte seg selv...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IP Man

IP Man

Blu-Ray

Filmen ble litt lang for meg med den historien.
    Men det er da en god del bra kampsport i filmen.

Bildet: Bra og gjennomsnittelig.

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Grei skuring, det er ikke noe film for den imponerende lyden.

IP Man som han het.
    Det er da han som lærte opp "den beste"... Bruce Lee faktisk.

Gir den karakteren: 3 av 6

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

What Just Happened

Jeg skulle ønske at Catherine Keener og Sean Penn ble skutt i hodet.

Ellers en helt grei film. Bare ikke forvent særlig mye humor, for sjangeren som er oppgitt på coveret lyver en god del i så måte. Ikke forvent spenning, heller. Drama til en viss grad kan forventes, men helt poengløst drama sådan. Kanskje den rette klassifiseringen er kjedelig? Aldri se den to ganger. På en skala fra 0-2929 gir jeg den 104.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Case 39

Jeg likte denne filmen. Kan ikke røpe for mye, men filmen gir litt assosiasjoner til the Ring og Omen for å nevne noen uten at den nødvendigvis levde helt opp til disse... (noe som vanskelig kan gjøres)

Jeg synes den var litt morsom, og creepy på samme tid. Måtte dra litt på smilebåndet når det stod på som værst.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Terminator Salvation

Synes slett ikke den siste Terminator-filmen var så ille jeg, masse bra action og fete effekter. Hva mer kan man be om av en slik sommerfilm, egentlig? Køl opp lyden.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olemak
    Synes slett ikke den siste Terminator-filmen var så ille jeg, masse bra action og fete effekter. Hva mer kan man be om av en slik sommerfilm, egentlig? Køl opp lyden.
    Synes også den siste Terminator var knallfet.... Arnold var tilogmed med på slutten jo... Helrått i hjemmekinoen.8)

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den siste filmen med Mel Gibson

Tittelen er like forglemmelig som innholdet. Tidlig i filmen så jeg påfallende likhetstrekk mellom Gibson og Futuramas Calculon som skuespiller. Og det var et av få minneverdige øyeblikk iløpet av hele filmen.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Tittelen er like forglemmelig som innholdet. Tidlig i filmen så jeg påfallende likhetstrekk mellom Gibson og Futuramas Calculon som skuespiller. Og det var et av få minneverdige øyeblikk iløpet av hele filmen.
    Så den er ikke noe å trakte etter altså, trodde den var bra jeg men tar deg på ordet spareblære. Det er Edge of Darkness ikke sant?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig. Vet ikke helt hva jeg skal si. Den er ikke direkte dårlig, bare uengasjerende. Filmen er et forsøk på å kopiere Taken i den grad det er mulig uten å bli beskyldt for plagiat og dårlig fantasi, tror jeg, men spenningen Taken briljerer med mangler Edge of Darkness totalt. Det forsøkes å gi filmen større politisk tyngde, trolig for å avlede påfallende likhetstrekk med andre filmer i og nær sjangeren, og kanskje for å vinne en høyt ansett pris. Dette fungerer som et par solide bremseklosser på en høyst middelmådig historie vi på en måte har sett før. Jeg bryr meg ikke om hva Gibson og datteren i filmen måtte rote seg borti. Jeg synes det burde forbli et anliggende mellom dem og copyright-politiet i L.A.-la-land.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Riktig. Vet ikke helt hva jeg skal si. Den er ikke direkte dårlig, bare uengasjerende. Filmen er et forsøk på å kopiere Taken i den grad det er mulig uten å bli beskyldt for plagiat og dårlig fantasi, tror jeg, men spenningen Taken briljerer med mangler Edge of Darkness totalt. Det forsøkes å gi filmen større politisk tyngde, trolig for å avlede påfallende likhetstrekk med andre filmer i og nær sjangeren, og kanskje for å vinne en høyt ansett pris. Dette fungerer som et par solide bremseklosser på en høyst middelmådig historie vi på en måte har sett før. Jeg bryr meg ikke om hva Gibson og datteren i filmen måtte rote seg borti. Jeg synes det burde forbli et anliggende mellom dem og copyright-politiet i L.A.-la-land.
    Nå skal det mye til for å slå 'Taken' i denne sjangeren, men synes 'Edge of Darkness' var meget bra. Litt mer konspirasjon over det hele, og litt mer overraskende. Eneste minuset er den hekkans dialekta som var nesten umulig å tyde..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arctic Outbreak

Så en helt vanvittig dårlig film med Val Kilmer... Han spilte bare i noen scener, resten var dominert av en utrolig dårlig jente. En skuespiller som ikke taklet skuespillet i det hele tatt.
    En irriterende jente som gikk rundt og hylte og grein hele tiden.... samme hele tiden.

En film som prøvde å etterligne "The Thing" men som ikke engang nådde skosålene til "The Thing".

Styr hardt unna er min anbefaling. Denne tar jeg på Showtimes fornøyd garanti.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

From Paris with love

Så From Paris with love igår på Bluray, synes dette var en bra actionfilm med masse humor, godt og se John Travolta i godt gammelt slag.

Side 230 av 364 FørsteFørste ... 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 226 227 228 229 230 231 232 233 234 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •