Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 228

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 228 av 364 FørsteFørste ... 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 224 225 226 227 228 229 230 231 232 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste
Viser resultater 4,541 til 4,560 av 7273
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Jeg elsket Serenity men serien er 10 nivåer over!
    Såpass ja. Da må det sjekkes ut!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Jeg elsket Serenity men serien er 10 nivåer over!
    Det var vel og ta i da... Serien er vel alt i alt litt bedre en filmen.
    Husk da og få med "traileren" eller hva en skal kalle det til serien...

Lurer på om jeg ikke bestilte Serenity på blu-ray her en dag, oppgradere den fra dvd

Newcomer hemi426 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så The Road igår, og syntes det var en veldig vellaget, sterk film. Den treffer nok emosjonelt hardere for oss som har barn selv ... Lyd og bilde derimot kan vel kalles middelmådig(på BD).

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Nå vet ikke jeg hvilke forventninger Shallow hadde til The Road men jeg synes filmen var ganske god jeg.
    Eh, jeg forventet at den skulle være bra ?

Litt spoilers her..

Neida, fra spøk til litt alvor. Så nettopp traileren på ny, og jeg baserer som de fleste mine filmkjøp på trailere i tillegg til skuespillere/ressigører etc.
    Fra forfatteren av No country for old men så forventer man litt mer dreping for det første. I tillegg gir traileren inntrykk av at det er en hesblesende jakt preget film hvor disse 2 konstant har skurker i hælene og må gjemme seg eller ta dem av dage.. Sånn er ikke filmen. Jeg trodde Viggo skulle være en skikkelig badass ala 'a history of violence' som ikke ønsket å være noen helt, men måtte ved behov. Han var jo pingle fra ende til annen, og hadde vel neppe greid seg så lenge selv om han var aldri så beskyttende ovenfor ungen

Hvis jeg hadde visst det på forhånd hadde jeg kanskje forventet mindre, og mislikt den mindre. Så hvis jeg kan råde noen andre til å senke forventningene så kan heller noen bli veldig positivt overrasket, mens andre bedre kan vite hva de går til..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men back on topic

Så også her om dagen

Helt fantastisk. Fra ressigøren av Serenity/Firefly som ble nevnt over her. Joss Whedon+Nathan Fillion, og tilsatt litt awesomeness i form av NPH. Kan ikke gå galt!!

Dette er nok en enten elsker man den eller så hater man den, og henger nok litt sammen med forhold til tidligere nevnte serier/skuespillere. Jeg elsker den.

Er jo bare en 40 min lang sak som startet på internett. Musical om en struggeling villain som prøver å bli tatt opp i onskaps liga. Samtidig som han prøver å manne seg opp til å snakke med dama han er hypp på. Også er det jo en über helt som står i veien da, sånn som alle skurker har

Film 11/10, lyd 8/10 bilde 7,5/10

Edit: Ligger forøvrig gratis (og lovlig) ute på nett, bla på youtube.

[youtube]apEZpYnN_1g[/youtube]
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo Dr. Doogie!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Street Fighther " The Legend of Chun-Li "

Street Fighther " The Legend of Chun-Li " ( 2009 )

Sett den på Pc`n, noe som jeg tror er den første gang jeg har sett en film på pcn faktisk.

Grei film som fikk tiden til og gå litt fortere.
    Hadde trodd det var en annen jente som spilte Chun-Li men det funka de med hun som spilte i den også :-)

Lyden ble da ikke så gal eller når en så den med Divaene i stereoen :-D

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,289
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sherlock Holmes

Jeg ble skikkelig skuffet over denne filmen, trodde jeg fikk en krimthriller av typen detektivfilm.. tippet noe ala "From Hell". Men neida, dette var mer Ironman spiller sherlock holmes.

Masse dårlig action, og helt på trynet usannsynelig sådann.

Ironman møter pirates of the caribean.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Ironman møter pirates of the caribean.
    Du, akkurat det hadde vært jævlig morsomt.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Crazy Heart

Så Crazy Heart igår, en film om den forfyllede country sangeren Bad Blake spilt av Jeff Bridges, ingen film for dere som bare vil ha action men for dere som vil se meget bra skuespill anbefales denne. Bilde var greit nok, lyden veldig bra.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår så jeg en gammel klassiker som alle bør ha i hyllene, det er mange år siden jeg har sett denne filmen og den jeg snakker om er nemlig "The Rock".

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Igår så jeg en gammel klassiker som alle bør ha i hyllene, det er mange år siden jeg har sett denne filmen og den jeg snakker om er nemlig "The Rock".
    Whey, den så faktisk jeg og på lørdag kvelden. Pensum med stor P!

Newcomer E.H.D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Nettopp fullført

Etter giga-nedturen 'the road' var jeg litt forsiktig spent på denne. Etter 18 min var første 'højdare' unnagjort og smilet gikk fra øre til øre.

Planeten er nesten øde og nesten alt liv er utslettet av en event som aldri fullt beskrives. Verdenskrig eller naturkatastrofe. Eli vandrer alene i ødet og treffer fra tid til annen personer som vil ha det han evt. har av verdi. Høres ut som 10 andre dommedags-filmer, men syntes allikevel denne brakte mye nytt til sjangeren.

Bildet på Blurayen er helt fantastisk. Litt ensformige farger, men livligere med brunt enn den grå og kjedelige 'the road'. Fantastisk sort nivå/detaljer. Lyden matcher bilder og er helt i toppklasse. Enten det er lyden av landeveien, macheten til Eli eller kuler og krutt. Veldig rolig til tider men når det må så trøkker det skikkelig.

Anbefales sterkt, Bilde 10/10, lyd 10/10 filmen 9,5/10. Warner bluray som er sonefri.
    Helt enig!
    Synes dette er en av det beste filmene jeg har sett til nå i år.

Fantastisk bilde og lyd.

Kjøpt fra Amacon.co.uk 13,89. Men den har kun engelsk døvetekst.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,289
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Box

Jeg så "The Box" med Cameron Diaz.

Dette er en film av Richard Kelly, samme regissøren som gav oss Donnie Darko og Southland Tales.

The Box er en scifi thriller.
    Som alle filmene til Richard Kelly så er filmen veldig "far out".

Jeg likte den, men fortsatt er Donnie Darko best.
    Denne filmen er endel mørkere enn "Southland Tales".

Jeg likte konseptet, men den haltet litt midtveis før det ble bedre igjen.
    Dersom du liker filmer som drar den litt langt ut på viddene så anbefaler jeg denne.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serenity

Blu-Ray

* Oppgradering fra DVD... Jepp.
    * Bassdemo film... Jepp.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Up

Up
    Blu-Ray, DVD og Digital Kopi + Ekstramaterialer i samme cover..
    2D

Denne har stått på høyttaleren til fremvisning en stund nå, i mangel på noe annet se-bart, ble den snurret i går.

Jeg har stort sett tenkt på Up som nok en Pixlar, 3D-demo film med en gammel grettn mann i hovedrollen, å derfor ikke akkurat stresset med å se den...

Men filmen er da skikkelig kos, serverer litt av alt og har et fint/trist budskap som man må ta til seg....

Hadde det ikke vært for karakteren "Dug" hadde ikke filmen på langt vær vært det samme...:wink:

Handling 7/10
    Bilde 9,5/10
    Lyd 9/10

SQuiRl!
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble Østerskog's Absolute Power igår!

Nettopp ankommet fra Play på blått, sett den flere ganger før, men en stund siden nå i påvente av HD-versjonen. Filmen er akkurat like god nå som sist jeg så den... Eastwood spiller en juveltyv som under et innbrudd blir vitne til et mord, utført av ingen ringere enn presidentens sikkerhetsfolk. Eastwood blir oppdaget på vei vekk fra åstedet med fellende bevis mot presidenten, og jakten er i gang...
    Jeg har alltid likt filmen, og det hjelper vel heller ikke at jeg er noe svak for Clint'ern sine måte å fortelle på. Gene Hackman spiller som alltid overbevisende som drittsekk!
    Dessverre var ventetiden på blå-utgaven ikke verdt det! Veldig skuffende bildekvalitet, som neppe kan være allverdens oppgradering fra dvd.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Projekt A - 2

Akkurat sett Projekt A-2 med Jackie Chan

Grei film, bærer jo preg av og være billig film men det e da som altid morro med J.C

Så den fra en fil på pcn så lyd og bilde kan ikke kommenteres.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ninja Assassin

Fikk ikke sove, så Ninja Assassin. Signal-rødt filmblod i bøtter og spann! Avkappede lemmer i slo-mo! Ninjaer med superevner! Den samma gamle "snill ninja mot slemme ninjaer"-historien, men forsåvidt elegant skrevet, med spesielt fine tilbakeblikk.

[YOUTUBE]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/KdZa8E7pQAQ&hl=nb_NO&fs=1&rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/KdZa8E7pQAQ&hl=nb_NO&fs=1&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE]

Måtte jo ha lyden helt på bånn, for resten av huset lå og sov. Så filmen på DVD; virket som om videoen var litt dårlig dekoda; virka litt lavoppløst på en måte. Tror ikke jeg gidder å se den en gang til for å sjekke om BluRay-versjonen er bedre

Totalinntrykk: Ikke så verst i det hele tatt. Ta en hvilken som helst av de "klassiske" ninjafilmene fra 70- eller 80-tallet (med Sho Koshugi i hovedrollen så klart), og oppdater til dagens standard på lyd, filming, spesialeffekter og kampkoreografi. Men kanskje dt som var bra med de gamle filmene, var akkurat at de var så "auteniske" (dvs. ganske dårlige på alle nivåer)?

Sho Koshugi spiller den gamle skurke-ninjaen (så klart), og den japanske boy-band-posøren Rain er en ung og kjekk helt med imponerende sixpack. En av Wachovski-brødrene (Matix) som regissør eller produsent eller noe. Det synes.

Noe ånsdakt tøv, selvfølgelig, men moro lell for alle med et nostaligsk forhold til gamle ninjafilmer. Nå gleder jeg meg enda mer til Kommandør Treholt & Ninjatroppen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olemak
    Fikk ikke sove, så Ninja Assassin. Signal-rødt filmblod i bøtter og spann! Avkappede lemmer i slo-mo! Ninjaer med superevner! Den samma gamle "snill ninja mot slemme ninjaer"-historien, men forsåvidt elegant skrevet, med spesielt fine tilbakeblikk.

[YOUTUBE]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/KdZa8E7pQAQ&hl=nb_NO&fs=1&rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/KdZa8E7pQAQ&hl=nb_NO&fs=1&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE]

Måtte jo ha lyden helt på bånn, for resten av huset lå og sov. Så filmen på DVD; virket som om videoen var litt dårlig dekoda; virka litt lavoppløst på en måte. Tror ikke jeg gidder å se den en gang til for å sjekke om BluRay-versjonen er bedre

Totalinntrykk: Ikke så verst i det hele tatt. Ta en hvilken som helst av de "klassiske" ninjafilmene fra 70- eller 80-tallet (med Sho Koshugi i hovedrollen så klart), og oppdater til dagens standard på lyd, filming, spesialeffekter og kampkoreografi. Men kanskje dt som var bra med de gamle filmene, var akkurat at de var så "auteniske" (dvs. ganske dårlige på alle nivåer)?

Sho Koshugi spiller den gamle skurke-ninjaen (så klart), og den japanske boy-band-posøren Rain er en ung og kjekk helt med imponerende sixpack. En av Wachovski-brødrene (Matix) som regissør eller produsent eller noe. Det synes.

Noe ånsdakt tøv, selvfølgelig, men moro lell for alle med et nostaligsk forhold til gamle ninjafilmer. Nå gleder jeg meg enda mer til Kommandør Treholt & Ninjatroppen.
    Bildet og ikke minst lyden på Bluray'en er helt i toppskiktet. Fantastisk surround bruk på ninja stjerner etc. som flyr forbi deg, og massiv bass.
    Jeg syntes filmen var veldig bra, med bedre blod effekter enn 'Blood the last vampire', men synes du bør unne deg en titt til med skikkelig lyd og bilde.

Ninja Assassin Blu-ray

Side 228 av 364 FørsteFørste ... 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 224 225 226 227 228 229 230 231 232 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •