Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 220

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 220 av 364 FørsteFørste ... 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 216 217 218 219 220 221 222 223 224 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 ... SisteSiste
Viser resultater 4,381 til 4,400 av 7269
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Green Zone

Jeg likte heller ikke 2012 så godt, var bra effekter greit nok... men så standar Hollywood-pakke er ikke min greie.....

Så GREEN ZONE på kino i kveld med en kamerat, fy så dårlig... håndholdt og elendig oppløsning helt elendig bilde... kornbilder som ser ut som de er tatt i fylla fra Irak. Lyden reagerte jeg også på, ikke topplyd i kinoen for å si det sånn.

Etter å ha sett Hurt Locker som var så fantastisk bra i forhold så ble Green Zone med Matt Damon en gedigen nedtur... vi gikk midt i filmen...
    Tommelen ned for meg iallefall..

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Hangover (Blu-Ray, UNSENCORED)

Var dette årets morsomste film i fjor.?
    Var dette den filmen folk har skrytt så uhemmet av.?

Innhold : 4/6
    Bilde : 5/6
    Lyd : 4/6

Joda, filmen er tidvis hysterisk morsom og skjønner godt folk synes den er bra.!
    American Pie humoren gikk av moten på 90'tallet for min del, å dette blir litt i samme gata...

Filmen ER bra, og vell verd å trimme lattermusklene med, men mine forventinger var vist for store.

| KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Hangover (Blu-Ray, UNSENCORED)
    Var dette årets morsomste film i fjor.?
    Var dette den filmen folk har skrytt så uhemmet av.?

Innhold : 4/6
    Bilde : 5/6
    Lyd : 4/6

Helt enig med Scorpioen84........helt grei film men den tok liksom aldri av men jeg hadde nok for store forventninger til filmen.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sunshine (2007)

Så denne på Blu-ray i dag, at det kostet 40 millioner dollar og lage denne er ufattelig med tanke på at Armageddon kostet 140 millioner når den ble laget, effektene er fantastisk i HD. Chris Evans viser at han er god skuespiller, får håpe han gjør det like bra som Captain America

Kan trygt anbefale denne!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

District 9

Okai... den var faktisk noe aneledes en jeg hadde sett for meg på forhånd... Og hoverdpersjonen er noe irriterende i starten kjenner jeg da jeg tengte litt på filmen etter nattatid.. hehe

Etter min smak da så er filmen litt forutsigbar, men noen små overaskelser dukker også opp.

Lydmessig der den rimelig grei, med generøs dypbass der det skal være :-)

Så bygger det jo opp til en oppfølger her :-)

2 timer meg grei underholding dette

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennligs nevn filmens tittel også i hovedtekstfeltet.

Da får vi også i mailen vi mottar se hvilken film kommentaren dreier seg om, og slipper å måtte "bomsjekke" for dette på forumet.
    Tittelfeltet er nemlig ikke med i mailene vi mottar.

OK?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Children of Men

Konge film! Bra plot og spennende fra start til slutt. Jevnt over gode skuespillerprestasjoner.
    Bildet var fantastisk og lyden var også meget bra. Skuddene hadde spesielt god punch og jeg skvatt skikkelige til da den første eksplosjonen gikk av.

Handling: 10/10
    Bilde: 10/10
    Lyd: 9/10

Awesome!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Day of the Jackal

The day of the Jackal (1973). Filmingen av thrilleren til Frederick Forsyth. En fransk konservativ organisasjon blant krigsveteraner planlegger drap på den president Charles De Gaulle etter at Frankrike gir Algerie selvstyre. Etter at organisasjonens egne attentatforsøk mislykkes, leies en iskald og beregnende leiemorder inn, Sjakalen.

Filmen er herlige 2:20 t lang og handlingen følger utviklingen parallellt mellom den franske etterretningstjensten og Sjakalen i dennes grundige forberedelser. Fin-fin thriller med godt skuespill, nostalgisk 70-talls estetikk og solid spenningsoppbygging. Dessverre bare monolyd og med lav oppløsning, men bortsett fra dette - topp underholdning.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Hurt Locker

Tittelen på filmen for Hr.Kolbu ... The Hurt Locker

Hadde veldig høye forventninger til denne filmen med sine 6 Oskar... Og den innfridde nesten 100%... men kunne nok vært hentet litt mere ut av filmen ;-) ( action junkie... )

Bilde er bra... litt mye gain til min tv som gjør at bildet blir kornete :-/

Lyden er bra... merket den var litt skarp av og til men ellers satt lyden der den skulle.

Dette er nok en av de beste eller den beste krigsfilmene om krig i moderne tid (affganistan/Irak) og anbefales og se :-)
    Det er nok historien som er det viktigste i denne filmen.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hadde veldig høye forventninger til denne filmen med sine 6 Oskar... Og den innfridde så og si 100%... men kunne nok vært hentet litt mere ut av filmen ;-)

Lyden er bra, merket den var litt skarp av og til men ellers satt lyden der den skulle.

Dette er nok en av de beste eller den beste krigsfilmene om krig i moderne tid og anbefales og se :-D
    Har aldri skjønt hva folk ser i denne filmen. Var i mine øyne en helt middelmådig krigsfilm.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pearl Harbor

*Angående The Hurt Locker*
    Endelig en annen kritiker

Synest også den er sånn midt på treet.

Men er det ikke bra vi ha forskjellig smak 8)

Jeg har nå pløyet meg gjennom Pearl Harbor, ikke så mange som synest denne er noe bra. Denne rangerer jeg høyere enn the Hurt Locker.

** Pearl Harbor **

Meget bra bilde, meget clean, nesten støyfritt. Flotte farger og fine panoreringer.

Lyden sitter også meget bra, er mye dialog, spesielt i starten (dvs 1 og en hall time ). Men så smeller det virkelig under angrepet av Pearl Harbor.
    Også en fin bruk av bak-kanaler.

Filmen, eller storryen, kjenner vel alle til. Ja Amerika rocker som vanlig
    Endel romantikk uten at jeg synest det ødelegger filmen, synest faktisk det er greit med litt "pauser" imellom slagene.

5/6 på min terning.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hadde veldig høye forventninger til denne filmen med sine 6 Oskar... Og den innfridde så og si 100%... men kunne nok vært hentet litt mere ut av filmen ;-)

Lyden er bra, merket den var litt skarp av og til men ellers satt lyden der den skulle.

Dette er nok en av de beste eller den beste krigsfilmene om krig i moderne tid og anbefales og se :-D
    Se mitt innlegg i #4386... :neutral:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Assassination of Jesse James
    (til ære for roko som tydeligvis krever nye regler til tråden)

I følge blu-ray.com skal denne være grei på kvalitet, men fy dette var ikke pent å se på, vil si den stygeste Blu-Ray filmen jeg har sett...
    Lyden er også ganske graut, her er det ingen krisp god lyd...
    Men handlingen da.? Nei... Her hopper vi fra farm til farm og venter på at alt skal stramme seg til...

Bilde 2/6 (Som å se en DVD)
    Lyd 3/6
    Handling 3/6
    Total : ikke verd din til på blu-ray

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford Blu-ray (2007)

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv så jeg Twilight New Moon.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A serious man, 9 og 2012

Kjører minianmeldelse av siste påskekvelders filmer:

A serious man:
    Coen-brødrenefilm som nok av mange vil oppfattes som en film av det sære slaget. Flere flotte referanser til musikk, film, religion, historie og selve livet. Handlingen dreier seg om en mann som blir utsatt for utallige prøvelser i sitt dagligdagse liv som lærer, far, mann, nabo, bror og menneske. Historien foregår i et jødisk område i Amerika på 60-tallet og dreier seg først og fremst om menneskets tro på, og viljestyrke til å gjøre rett og galt, samt konsekvensene av deres handlinger.

Jeg scorer denne høyt. Men samtidig vil jeg nok ikke anbefale denne for de som forventer seg en mainstream hollywoodfilm som skal få deg til å gapskratte. På tross av at dette skal være en komedie, sort sådan.

5/6.

9:
    Handlingen er lett å forklare: Tøydukker, gjort til live, med hver sine unike egenskaper må bruke disse sammen for å redde verdens og deres egen eksistens. Her er menneskene utryddet, men arven er tatt opp av et fåtall tøydukker som lever menneskenes liv videre. Men det finnes en trussel, og det er roboter som er ute etter å ta kontroll over verden.

Filmen er en halvannen times opplevelse i lyd og bilder som gjør at du mister pusten flere ganger i løpet av dens varighet. Handlingen er så som så, men animasjonen og hvordan jeg levde meg inn i karakterene veide opp for dette.

5/6.

2012:
    Ekte Hollywoodunderholdning der man vet hva man får dersom man leser bakpå coveret. Jordas undergang er nær, og helt normale mennesker må til for å redde det som kan reddes av menneskeheten. Middels skuespill, middels oppbrukt historie og dermed også middels spenningsnivå filmen gjennom. Allikevel vil jeg gi honnør til en del effekter som ser kule ut og ganske bra lyd.

Ganske lang film (ca. 2:30) som gir det jeg forventer av en film som dette. God påskeaftenunderholdning som gjør at jeg hopper litt i stolen utenom det vanlige, men samtidig som jeg ofte ser på displayet hvor lang tid som er gått av filmen.

3/6.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    The Assassination of Jesse James
    (til ære for roko som tydeligvis krever nye regler til tråden)
    Takk, men de er ikke akkurat "nye"... ;-)

Newcomer okasin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Case 39 ( Case 39 (2009) ) i går..
    Men jeg viste ikke helt hva jeg gikk til trodde dette var en drama film, men så feil kan man altså ta.. he he..
    Likte filmen godt, mye spenning.. syns det var en "artig grøsser"..

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Bilde 2/6 (Som å se en DVD)
    Jeg må si at dette overrasker. Jeg så noe lignende i Hjemmekino også.
    Noen av DVD-filmene har jo super kvalitet så da lurer jeg litt på hvordan skalaen 1-6 blir brukt.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp sett 2012, og selv om jeg er selverklært katastrofefilm-elsker, så ble det en nedtur! Det hele ble egentlig en blek og handlingslammet kopi av Deep impact, som tross et budsjett som sannsyneligvis er mikroskopisk iforhold til 2012, i det minste klarer å engasjere litt iallefall! Men for all del, actionscene er blendende, men med åra så skal det liksom litt mere til enn at verden raser sammen før man blir imponert 8)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Takk, men de er ikke akkurat "nye"... ;-)
    Det er aldri blitt oppført som noen regel for tråden i trådens første innlegg/post...
    Ergo tråden har ingen regler for utforming, at det sto i innlegg nr906 på side 45 og ble skrevet i 2005 av noen andre en trådstarter, i en tråd som er 220 sider lang, teller ikke i min bok, vertfall ikke for nye bidragsytere... ;-)

Rapporter gjerne tråden med en notis om hvilke regler du ønsker skal gjelde så man får de inn i første post, da følger jeg de gladelig...
    Inntil da, finner jeg det ulogisk at det ikke er nok å skrive filmens tittel i Tittel-overskriften til innlegget..
    Og må skrive det på nytt i selve innlegget så de få som abonnerer ser hvilken film det er uten å måtte trykke på en link...

Jeg skriver gjerne tittelen både 2 og 3 ganger, men ikke ta det som en selvfølge at alle vet denne "regelen" da det ikke står skrevet...
    OK?

Beklager min ulogikk angående "problemet"...
    Og beklager om dette virker litt krast, ingen sure miner ment.

Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg må si at dette overrasker. Jeg så noe lignende i Hjemmekino også.
    Noen av DVD-filmene har jo super kvalitet så da lurer jeg litt på hvordan skalaen 1-6 blir brukt.
    Jeg har ikke lest hjemmekino så jeg vet ikke hva de legger i hva de har sakt..
    1-6 ja, tja, som jeg tenker det pr nuh...
    En Blu-Ray SKAL jo være bedre en DVD...

1: dårligere en dvd "macyver på tv2"
    2: dårligere en dvd, rikstv SD sending
    3: identisk med en god DVD
    4: Vesentlig bedre en DVD, vises at er restaurert og overført i HD
    5: skikkelig bra og skrapt HD blide, manger bare det lille ekstra av noe
    6: 100% strålende 1080 HD bilde
    Denne ble litt skeiv i toppen ser jeg, nesten så jeg skulle harr identisk med DVD på 2/6...
    Denne filmen kan jeg prøve å beskrive som et dårlig forsøk på å oppskallere DVD-platen...
    Om så hele trynet til Brad Pitt tar hele 90" skjermen så er skjegget bare en grøt, ikke en sjeggstubb har antydning til HD, ikke en svetteperle eller noenting kan man se på skuespillerne...
    Nå bruker riktignok filmen endel effekter med blury kanter/hailo og særdeles liten dybdeskarphet, men det er den generelle kvaliteten jeg mener...

(beklager langt OT innlegg alle sammen)

Side 220 av 364 FørsteFørste ... 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 216 217 218 219 220 221 222 223 224 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •