Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 22 av 364 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 7266
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så Alien vs. Predator i går kveld...

Helt grei film, men ikke noe mer enn det. Den var veldig bra kvalitetsmessig (effekter, 3d osv.) men synes den langt ifra levde opp til de andre alien filmene. Noe av dette tror jeg skyldtes det faktum at filmen var basert rundt nåtiden (2004) og ikke framtiden.

I grunn, bra film, men bare en halvgod "oppfølger".

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så "Dark Blue" som hadde printet terningkast 5 på baksiden (fra dagbladet og aftenposten)

Synes filmen var dårlig, men bedre enn å kjede seg.

Gir den IKKE en femmer. Tenker mere i baner 2+/3.

Etter at filmen var ferdig og byttet inngang på tven så begynte tilfeldigvis "SCREAM3" akkurat da på TV3.

Den var ikke stort bedre, men man må vel nesten ta den for hva den er. Litt morsomt var det hvertfall til tider.

DrE

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "25th hour" i kveld. Spike Lee og Edward Norton var dynamitt :shock:

Kul film, uforutsigbar, gode historie... Handlingen dreier seg om siste døgn i frihet før en syv år lang dom for narkotikahandel, siste sjangse for å gjøre opp mellomværende og ta farvel...

God lyd, til tider skikkelig rå surround-mixing. Anbefales. 5 av 6

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld så jeg Generalens Datter. Dette var en helt OK film som klart var verdt det sammen med Lyd og Bilde (til 89kr)

"Det finnes en rett måte, en gal måte og militærets måte."

Travolta og sexy militær berte redder filmen, bare synd hun dør så tidlig

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble A Bronx Tale, en undervurdert film som kostet 25 kroner.

Og Final Destination, en helt grei film, uten de store spenningsmomentene.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt off topic, men i går så jeg livet passere i revy og gir det terningkast 3.

(fikk skrens på glatta)

DrE

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Falling down handler om en strabasiøs hjemtur fra jobben på en dårlig dag. Når verken hjem eller jobben eksisterer, er det ikke til å undres over at alt annet mellom disse stedene blir særdeles kaotisk.

Kort og godt en kvalitetsfilm.
    Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THE SAINT - beste filmen noensinne synes jeg....det er ikke lett å få meg rørt av en film...men denne rører meg...det er ikke noen tradisjonell kjærlighetsfilm,men den måten hovedpersonene finner hverandre er nydelig..jeg drømmer om en slik dame som Elizabeth Shue sin karakter.
    Det er også en fantastisk handling med action,humor og hele pakken.
    Denne filmen er perfekt. Passer både gutt og jente.

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble det:

The final Countdown,
    Helt OK film fra 1980, om ett hangarskip som blir sendt tilbake i tid.
    Rett før Japan angriper Pearl Harbour.
    Helt grei film, verdt å se 1 gang...

National Treasure,
    Morsom og spennede film som til tider minner litt om Indiana Jones.
    Absolutt verdt en titt...

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt et par kvelder på å se Band of Brothers.
    En utrolig bra serie.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En utrolig bra serie.
    det støtter jeg deg på ! herregud det må være den råeste krigsserien som noensinne er laget.Det er utrolig mye mer realistisk enn den gjennomsnittslige hollywood film hvor heltene overlever alt og juler fienden ved hver eneste anledning.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stiigen
    En utrolig bra serie.
    det støtter jeg deg på ! herregud det må være den råeste krigsserien som noensinne er laget.Det er utrolig mye mer realistisk enn den gjennomsnittslige hollywood film hvor heltene overlever alt og juler fienden ved hver eneste anledning.
    Bøyer meg i støvet for BofB. Jeg og sambo satt som støpt forran tven til vi hadde sett hele rukkelet!

DrE

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Falling down handler om en strabasiøs hjemtur fra jobben på en dårlig dag. Når verken hjem eller jobben eksisterer, er det ikke til å undres over at alt annet mellom disse stedene blir særdeles kaotisk.

Kort og godt en kvalitetsfilm.
    Anbefales!
    For et sammentreff! Jeg så den igår jeg også!

Jeg har sett den 100 ganger før, og er uten tvil favorittfilmen min etter LOTR. Jeg prøvde å telle hvor mange tema filmen hadde, men det ble for mye, så jeg bestemte meg heller for å bare nyte filmen.

"I'm an American. You're a sick asshole."

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,977
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så The Bourne Supremacy i går. Meget bra film synes nå jeg
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "say hello to my little friend" - scarface 8)

og "yah, sure has, yah" - fargo :lol:

så jeg i går.

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så The Rock i går kveld. Helt sjefs film!! :P

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legend Of Speed (1999)

Vi har alltid likt bilfilmer… Mcfilmer… Kort sagt filmer med fart… Gutta boys filmer….
    Klasikkere som Bullit og Fear is the key var med på å legge grunnlage for dagens bilfilmer…. Året var 2000. Nicholas Cage var en stjerne I ordets rette betydning. Filmen het Gone In Sixty Seconds. En actionfilm som handlet om å stjele biler. Denne gjorde det greit nok på markedet, men for mange var ikke denne god nok… Biltyver har vi sett nok av på film… Dette var noe regissør Rob Cohen hadde forstått. Han ga oss den nyere tids mest omtalte bilfilm, Fast And The Furious. Cohen tok oss med til undergrunnsmiljøet hvor det dreide seg om fart, raske og kule biler, damer og penger… Filmen tok mildt sagt verdas ungdom med storm. En film som var på alles lepper.. Filmen blandet råe biler med kvikke replikker, og en Vin Diesel I en glansrolle…. To år senere kom 2Fast 2Furious, begrepet kalkun ble stemplet hardt på denne filmen. Og den fortjente det… Den manglet alt som gjorde nr1 så bra…. Fast and the furious, 2fast 2furious og gone in sixty ga oss også en bølge med b-filmer over det samme temaet…
    Men noe skjedde, noe innså at de kanskje ikke kunne servere oss bilfilm etter bilfilm så lenge de ikke var istand til å servere oss gode historier med interresant rollefigurer og god action…
    Neste steg ble naturlig nok Mc verdenen.. Biker boyz var filmen som skulle snu trenden atter en gang… I mine øyne står fortsatt Biker Boyz som en meget god film, definitivt på høye med Fast and the furious, om ikke bedre på mange punkter… Og som seg hør og bør, så fikk også denne filmen endel copycats på nakken.. Den mest kjente av disse er nok Torque, en utrolig platt, idiotisk film som bomma på alt den kunne.. To kvikke kommentarer er ikke nok til å redde en film….
    Så her står vi, året er 2004 og det er lite av bilfilmer, det er lite av Mc filmer. Derimot har vi nok av mainstream action og komedie fra hollywood… Let’s rewind…..
    I 2000 kom Gone In Sixty, som startet denne trenden, iallefall er det noe de fleste tror… Sannheten er en annen. Asia lagde sin egen Fast and The Furious I den gode herrens år 1999… Filmens navn var Legend of Speed (Lit feng chin che 2 gik chuk chuen suet). Hva er så spesielt med denne? En bilfilm fra asia, detta kan aldri i verda gå bra. MEN, det var nettopp det som skjedde, det gikk meget bra, faktisk over alle forventninger...
    Jeg ble introdusert for denne filmen for et par år tilbake av en kamerat av meg som elsker asiatiske filmer.. Dessverre var det noe feil med cd1, så jeg fikk kun med meg del 2 av filmen. Ja, dette var piratkopi, de som vil gi meg inn kan sende meg en mail... Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg så slutten på denne filmen, men det var en del.. Men på dvd fant jeg den ikke.. Frem til en av arkivets debattanter fant den hos koreandvdz.. Da va det en bygdefjomp som ikke var sen om å bestille.....

Filmen introduserer oss for Sky (Ekin Cheng). En real drittsekk i ordets rette betydning. Sky er en rikmanns sønn. Han elsker street racing, har et ego på størrelse med månen, får de damene han vil, ”vennene” hans forguder han, og lover er til for å brytes.
    Filmen tar oss til et mc løp mellom Sky og en konkurrent. Hvorpå Sky selvfølgelig vinner. Hans konkurrent kan derimot ikke betale, og Sky knuser beinet hans så han aldri kan kjøre mc igjen.. Sky’s dame, Kelly, forguder han åkke som han gjør. For hun dreier det seg om raske biler, penger, og sex... Vi får senere vite at Kelly har levd et liv i ensomhet...
    Sky er den beste. Sky har den råeste bilen. Sky er den nye tidens Black Tone. Black Tone var en legende i sin tid. Han vant alt som var vinne, han hadde rekord på rekord... MEN, et tap var nok til å forsvinne.. Black Tone’s overmann, Tang Fung , har sittet inne, men ventetiden er over. Nå er han fri, nå skal han kjøre, nå skal han slå denne drittsekken Sky. Mannen Sky knuste beinet på, var foresten bror til Tang Fung. Tang Fung er en skurk uten samvittighet.
    Et race mellom de to er uungåellig.. Det er her filmen tar en interresant vri. Sky blir presset av veien i høy hastighet, Kelly mister livet mens Sky desperat prøver å redde hun. Det hjelper ikke at Tang Fung kommer kjørenes forbi uten å løte en finger....
    Sky havner på sjukehus og buret. Han har en rik mor som bestikker han ut av det meste. Men minnet av Kelly klarer han ikke å rømme fra.. Herifra får vi oppleve en mann på søken etter sannheten om sin far, hevn for Tang Fung’s offere, og ikke minst søken etter seg selv...

Det vil neppe være et sjakktrekk å avsløre resten av filmen. Men den er verdt å se..
    I mine øyne er denne minst på høyde på med Fast And The Furious. Ekin Cheng kan spille. Mannen har filmer som A Man Called Hero Og Stormriders bak seg.. Vi får se en forvandling fra gjennomført drittsekk til angrende synder, til en mann med et mål... Asiatisk film dreier seg ofte mer om enn gruppe personer, enn amerikansk film hvor alt fokus er på hovedpersonen. Det er ikke bare Sky vi blir kent med. Vi blir også kjent med hans venner og hans fiender... Legg spesielt merke til Paddy (Moses Chan). Litt tilbakestående, men et geni når det gjelder å skru bil. Noen som tenker på fast and the furious? ....
    Det er imidlertid to ting som kan bli litt plagsomt i lengden. Musikken kan gå litt over stokk og stein når det gjelder pompøsitet. Helte feelingen har en utrolig sterk tilstedeværelse... Men man overlever, det hadde bare vært så hyggelig om de hadde tonet den litt ned..
    Den andre tingen er humoren. Man gliser et par ganger. Men asia har en lei tendens til å ha med en eller flere utrolig masete, smiskete og plagsomme figurer i filmene sine. Denne filen er intet unntak. Vi får møte to slike. Extremt overdrevent og irriterende...

Denne dvdutgaven gir oss Dolby Digital, Dolby Stereo, og DD 5.1 spor... Jeg har kun testet stereosporet. Det er greit nok. Litt spiss lyd til tider, litt tilbaketrukket hvor detaljnivået er minimalt, motorlydene er heller ikke så mye å skryte av. Men dette er som sagt en billigutgave fra HK, så det er grenser for hvor mye man kan forvente...
    Bildet siden gir oss 4:3 Letterbox. Endel støy, visse artifakter her og der, litt blasse farger. Men greit nok..

Extramaterialet byr på scenevalg, trailer, underteksvalg og Data Bank.
    Undertekstene består av engelsk,koreansk, og kinesisk. Talen kan man velge om skal være på cantonese eller mandarin....
    Data bank gir oss:

Production Note – En liten dokumentar om filmen. Med intervju av en figur jeg tror er regissøren. Dette er på cantonese uten tekst, så jeg vet seriøst ikke om det er en interresant dokumentar eller ikke...

Synopsis – Går utifra at dette dreier seg om historien om filmen, dette er bare tekst som selvfølgelig står på kinesisk, jeg skjønte ikke bæra...

Stars File – En ovesikt over filmens skuespillere og deres mereritter... Også på kinesisk.

Photo Gallery – Bilder fra filmen.. De derimot skjønte jeg.. )
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjensyn med Mononoke Hime ikveld. Fin film, absolutt.

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så QT's TRUE ROMANCE i kveld. Aner ikke hvorfor jeg ikke har sett den før, siden det var enda perle fra denne regissør-guruen :shock: .

Kjempefilm , anbefales. 5 av 6

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    True Romance er bra. Jeg har den til og med på DVD, men det er ikke den type film jeg gidder å se mer enn 2-3 ganger innen en årrekke.

Side 22 av 364 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •