Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 212

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 212 av 364 FørsteFørste ... 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 208 209 210 211 212 213 214 215 216 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 ... SisteSiste
Viser resultater 4,221 til 4,240 av 7273
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,527
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8

Dette var en kul film, når jeg så traileren så trodde jeg dette skule bli en kjip Event Horizon inspirert film, noe det viste seg at det ikke var, Jeg storkoste meg! 8 \ 10
    Må si meg enig her, en meget bra film! Eneste minuset er at den kunne godt vært lenger!:-D Terninkast 5.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8

Dette var en kul film, når jeg så traileren så trodde jeg dette skule bli en kjip Event Horizon inspirert film, noe det viste seg at det ikke var, Jeg storkoste meg! 8 \ 10
    Nettopp ferdig sett her også. Meget underholdende. Eneste jeg venta på var [spoiler]evil robot [/spoiler]

Også har han jo kanskje tidenes kuleste låt på vekkerklokka si i filmen da

[youtube]z8f2mW1GFSI[/youtube]
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Wild Bunch

Gammel Western... lånt på blu-ray.

The Wild Bunch (1969)

Har sett filmen delvis på tv før så den ble noe lang for min del.
    Men... du ser noen filmtriks, spesielt hva blod gjelder hehe.

Active steelbook_g sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så Avatar på 3D i går på kinoen. Jeg kan ikke skjønne at jeg har drøyet det så lenge med å se denne filmen. Jeg kan ikke si noe som andre ikke allerede har sagt, filmen er fantastisk bra og bør ses av ALLE.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Kung Fu Panda

Blu-Ray

Har sett den før så skal ikke skrive noe om den.

Men det er bare en nytelse fra start til stopp :-D

Tiden er ca 1.20.00 og jeg sier bare "WOW" hold fast på løse gjenstander :-D

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steelbook_g
    Så Avatar på 3D i går på kinoen. Jeg kan ikke skjønne at jeg har drøyet det så lenge med å se denne filmen. Jeg kan ikke si noe som andre ikke allerede har sagt, filmen er fantastisk bra og bør ses av ALLE.
    +1

Så den på den digitale Ringen Kino i Oslo. Uten tekst, vel og merke, for det er mange som sier at teksten til dels ødelegger filmopplevelsen.

Med Dolbys polariserte 3D-briller er dette noe HELT annet enn de tradisjonelle 3D-filmene der det benyttes briller med to farger.
    Dog kunne jeg tenkt meg enda mer dedikerte 3D-briller med høyere kvalitet. Man får en viss matthet i glasset, uansett hvor nye eller rene brillene er.
    Dermed vil enkelte scener klart preges av mangende "utsikt"... ;-)

En annen ting; vil Avatar på BD ha denne avanserte formen for 3D, eller vil den utgis med den tradisjonelle todelte fargen?

Er det noen som vet hvor man får kjøpt bedre 3D-briller - av den ene eller andre sorten?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,527
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    +1

Så den på den digitale Ringen Kino i Oslo. Uten tekst, vel og merke, for det er mange som sier at teksten til dels ødelegger filmopplevelsen.

Med Dolbys polariserte 3D-briller er dette noe HELT annet enn de tradisjonelle 3D-filmene der det benyttes briller med to farger.
    Dog kunne jeg tenkt meg enda mer dedikerte 3D-briller med høyere kvalitet. Man får en viss matthet i glasset, uansett hvor nye eller rene brillene er.
    Dermed vil enkelte scener klart preges av mangende "utsikt"... ;-)

En annen ting; vil Avatar på BD ha denne avanserte formen for 3D, eller vil den utgis med den tradisjonelle todelte fargen?

Er det noen som vet hvor man får kjøpt bedre 3D-briller - av den ene eller andre sorten?
    Avatar vil komme med denne avanserte formen for 3D så for å se den i ordentlig 3D i hjemmekinoen må man oppgradere litt. Men jeg syns ikke film i 3D tilfører veldig mye, og systemet stjeler for mye lys og farge til at jeg kommer til å ofre veldig mye for å få dette fort i hjemmekinoen. Jeg kommer til å kjøpe Avatar på BD og se den flere ganger i 2D...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Avatar vil komme med denne avanserte formen for 3D så for å se den i ordentlig 3D i hjemmekinoen må man oppgradere litt

Hva skal til for å se denne i 3D hjemme?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

[YOUTUBE]yMEhkTxs3_E[/YOUTUBE]

Så denne i går og må si at den var ganske så spennende og jeg gir den en klar anbefaling. Meget god lyd på denne.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop

Så denne i går og må si at den var ganske så spennende og jeg gir den en klar anbefaling. Meget god lyd på denne.
    Hadde ingen forhåpninger til filmen, og jeg satt også igjen skikkelig posetivt overrasket.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,073
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Avatar i 3D i dag i sal 3 i på Sandnes Kino. Fantastisk!

Kurvet lerret, en actionfylt film med en dybde jeg ikke har opplevd i en kino før (doh, its 3D!).

At det i tillegg virket for meg å være montert en ekstra vegg med Subwoofere for kvelden var et pluss som virkelig ristet innvollene!

Anbefales!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Matrix " Reloaded "

Blu-Ray

Det er et steg opp fra dvd til blu-ray ja, og det er noe mere driv i bassen også :-)
    Kan nevne at lyden er meget behagelig, volumet sto på -20dB igjennom hele filmen

Litt usikker, men på tvn min virket det som bildet ikke var opptimalt enkelte steder.

Men anbefaler klart og se alle 3 filmene på blu-ray om du ikke har det

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp sett:

-famefront-jpg

Filmmessig vet du akkurat hva du får. Man følger x antall nye elever på Performing Arts skolen gjennom 3 år. Mye musikk og dans og humor og drama. Jeg syntes filmen var meget bra.
    Lydmessig blir man blåst overende. Dette DTS HD MA lydsporet var helt fantastisk, 10.5 av 10 ?? En kostymefest scene, scene 9 tror jeg, 'carn evil', rå musikk, hinsides bass. Bra dyp bass er gjenganger i nesten all musikk i filmen.
    Filmen har også førsteklasses bilde. Anbefales sterkt.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Meet the Fockers

På tv...

Endelig en komedie jeg ikke har sett før som jeg kunne le av :-D

For og fatte poenget med filmen så må du se den første filmen som heter: Meet the parents før du ser: Meet the fockers ;-D

Robert De Niro er spessielt morro :-D som en noe nevrotisk kontrollfreek..

For de som IKKE har sett filmene så skal jeg ikke røpe innholdet.
    Men liker du gode komedier så er disse filmene et must og få sett :-D

Anbefales :-D

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Fall, igjen.

Har tidligere bedømt denne og fant de parallelle virkelighetene i filmen verdt et gjensyn. Men sitter bare igjen med et skyldbetynga Luemann-kompleks. Regissør Tarsem Singh, hva for en rupekvise er det? Mannen er kreditert med én cølle film før denne, The Cell, som har vært geniforklart og kanonisert av new age-ere og emokids og ... luemenn? Vet ikke for jeg har ikke sett filmen.

T. S. har også en film i kjømda, War of Gods, som jeg gar-rrantert heller ikke skal se. Pedo-petter! The Fall! Pøh! Jeg hater selvgode filmtitler som består av bare ett eller to-tre buzzord.

Nei, smak på denne: The Saga of the Viking Women and Their Voyage to the Waters of the Great Sea Serpent. Ekte blondiner med nesten ekte skinnbikinier på flukt fra ordentlig ekte slemminger. Og den skal jeg nå ko-oose meg med i all dens svart-hvite eventyrmagiske overstadige uekthet. Rapport følger!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Der var den unnagjort. The Saga of the Viking Women and Their Voyage to the Waters of the Great Sea Serpent. Fort & kjapt i drive-in kinofromat, 1:06 time. Med Roger Corman som regissør eller Samuel Z. Arkoff som produsent (her, begge to) er resultatet gitt. Underdogs, lavt budskjett (boots på siste bilde) og spekulasjoner i sin & sodomy, så også her. Heftig voice-over i starten setter stemning og tilfører filmen en viss cred og tilføyer den nødvendige (vulgærpopulær)historiske bakgrunnen.

Vi får bl.a. vite at det kalde og ugjestmilde nord var omkranset av bratte fjell - og det i Danmark! Det er her dramaet foregår nemlig, i det kalde Stonjold. (Se kart. Alt er sant som er tilstrekkelig langt borte.) Likevel fjaser De blonde halvnakne rundt gjennom hele filmen. Men ikke alle er blonde: skurkene, under anføring av høvding Stark, som tar til fange først mennene, siden kvinnene (som ikke har sett sine menn på tre år) og stakkars pene, men akk så svikefulle Inger (som ofrer seg for at stammefrendene skal kunne unnslippe) er alle mystiske, mørke og sikkert farlige. I tillegg antydes hhv. homofili og lesbisk legning.

Samtalene blant skjoldmøyene dreier seg ofte om mannfolkmangel etter tre lange år uten. Ute på The Unknown Sea (se kart) befinner det seg i tillegg et uhyre som får Freuds fallosfantasier til å blekne som batong i bedehus. Absolutt noe som setter fantasiene i svingninger i underetasjen, øh..-bevisstheten.

Lydbildet skulle ha hatt noe av all den gode metallen i dag (filmen er fra 1957), det hadde sikkert blitt mer severdig. Forutsett at det ikke tippet over i ironi, noe filmen ellers er helt fri for. Her spilles det etter beste manér. OBS: man må stålsette seg mot et skrekkelige paukerammelet med trompetskringing og felegnissing på toppen. Farlig for sexlivet det der, kan skape traumer. Ellers står filmen seg bra uten markedsføring med 2.1 på IMDb avgitt av 578 kvalitetsbevisste kinofrelste.

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avatar, en skikkelig gøy film opplevelse!!! Anbefales i 3D!

Newcomer chras sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tomme Tønner

Jeg så Tomme Tønner i går på _Sagatun kino_ (ikke hamar kino )
    Hadde ingen forhåpninger til denne filmen, men jeg ble veldig positivt overasket.
    Dette var gøy!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deja Vu med bl.a. Denzel Washington - ordinær DVD.

Nydelige bilder
    Flott lyd
    Noe snål handling, men absolutt en severdig film.

Bassen gir gode vibrasjoner

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IMDb

The Hitcher (2007)
    Grei underholdning, mye action.
    God lyd og meget bra bilde.
    En fin søndagskveld-film

Side 212 av 364 FørsteFørste ... 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 208 209 210 211 212 213 214 215 216 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •