Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 210

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 210 av 364 FørsteFørste ... 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 206 207 208 209 210 211 212 213 214 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 ... SisteSiste
Viser resultater 4,181 til 4,200 av 7271
    Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg så Walk Hard - The Dewey Cox Story for en stund tilbake.
    Jeg hadde ikke så store forventninger her, men gamblet på at den var morsom, og inviterte til og med mine foreldre.
    Det ble umiddelbar suksess!
    Filmen har mange referanser tilbake til mine foreldres tid, og det satt som en kule for mine foreldre. Jeg dro ikke kjensel på så mange av hendelsene, men lo meget hardt likevel, da John Reilly er innmari god til å kombinere musikk og humor. Han har blitt en yndling hos meg.

Walk Hard er en god og gjennomført film, med oppsiktsvekkende gode lyrikker i sangkopiene.

Dette ble en god latterkveld

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så også Step Brothers for en tilbake.
    Her spiller John Reilly og Will Ferrel sammen i en ganske idiotisk film, som viste seg å bli ganske morsom.
    Første gang jeg begynte å se den gav jeg opp etter bare 5 min, den virka helt corka.
    Så prøvde jeg meg igjen, og da var jeg antaglivis i bedre humor-modus. For da satte denne filmen inn noen skikkelige punchlines. Jeg gråt av glede.
    I Step Brothers er det mange gullkorn, og opplevelsen av filmen avhenger av at man setter seg inn karakterene, og ser hvor innmari flinke Reilly og Ferrell er til å spille karakterene helt ut.
    Mye dumt, og mye barnslig, og gøy var det.

Sikkert en elsk eller hat film. Dama hatet den og jeg elsket den

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Pink Floyd The Wall: Pink Floyd The Wall (1982). En meget bra film!:-)

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pga anstrengt studentøkonomi blir det endel gjensyn med filmer jeg har sett. Og det går i DVD. Dette er jo ikke til forkleinelse for filmer med gode og klare historier. I så måte er The Straight Story (1999) en enkel og uhyre effektiv følelsesvekker. En riktig tåreperser, om man vil, uten hverken store eller dramatiske effekter eller fortellerelementer. Kan minne om The World's Fastest Indian men med en langt enklere story.

Handlinga er straight og enkelt nok om en gammel mann som rammes av et lett slag og skjønner at livet ikke varer evig. Han bestemmer seg for å besøke sin bror som bor et-par stater unna. Broren (Harry Dean Stanton) stiller også handicappet etter slag og bror Alvin krysser (stats)grensene for å gjøre et forsoningsbesøk etter mange års uvennskap. Framkomsten skjer av mange og høyst personlige grunner pr. gressklipper med hjemmesnekret vogn bakpå.

Mange scener der personene bare tier, sier tusen ganger mer enn all verdens dialog. En u-tro-lig realistisk, hjertevarm og troverdig rolletolkning av Richard Farnsworth, opprinnelig stuntmann, i det som ble hans siste rolle. Regissøren er utrolig nok David Lynch, noe man absolutt ikke skulle tro, for her er ingen doble personligheter eller alternative tidslinjer som krysser hverandre. Men siden Walt Disney-selskapet er inne på produksjonssiden finnes vel svaret der. Se filmen og bli et snillere menneske!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så nettopp

James Camerons 'Avatar' på den lokale kinoen, som dessverre ikke hadde 3D.
    Men WOW for en film! Helt klart den beste filmen jeg har sett siden Ringenes Herre, og går rett inn på topp 10 lista, hvis ikke topp 5. Fantastiske omgivelser og den flotteste filmen visuelt sett jeg noen gang har vært borti, og James Cameron har virkelig skapt sin helt egen verden som det er umulig å ikke forelske seg i. Skal ikke gå inn på handlingen siden den kan leses overalt på nettet, men råder dere til å se den filmen uten å nøle et sekund!
    Helt klart en 6-er!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt fantastisk film og det er langt fra bare effekter! En av de beste filmene jeg har sett på lenge, og effektene er helt state of the art. Fotorealistisk som bare det, bortsett fra nattscenene med alt lyset, men det er jo ikke noe vi ser vanligvis. Na´viene ser helt ekte ut selv om de er 3m høye og blå. Jeg syns historien var meget bra og "skuespillerene" gjør en meget bra jobb. Denne anbefales på det sterkeste! Helt klar 6er!

3D er jeg ikke helt fortrolig med da brillene ikke helt passer og de stjeler for mye lys, men det er en kul effekt. Skal se den i 2D også.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer chras sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Helt fantastisk film og det er langt fra bare effekter! En av de beste filmene jeg har sett på lenge, og effektene er helt state of the art. Fotorealistisk som bare det, bortsett fra nattscenene med alt lyset, men det er jo ikke noe vi ser vanligvis. Na´viene ser helt ekte ut selv om de er 3m høye og blå. Jeg syns historien var meget bra og "skuespillerene" gjør en meget bra jobb. Denne anbefales på det sterkeste! Helt klar 6er!

3D er jeg ikke helt fortrolig med da brillene ikke helt passer og de stjeler for mye lys, men det er en kul effekt. Skal se den i 2D også.
    Slenger meg på denne, det her var gøy!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så også Avatar.

Dette er den beste filmen jeg har sett i år, både hva gjelder handling, lyd og bilde.

Dette er den nye referansefilmen med bilde og lyd!
    Jeg kjente virkelig bassen sparke skikkelig, helt ypperlig lyd..

Bildet er noe av det skarpeste, ja det skarpeste jeg noensinne har sett på kino.

Handlingen er helt rå, ikke et eneste kjedelig sekund og det på en tretimers film.

Angrer på at jeg ikke så den i 3D.

Årets film for min del, terningkast 6.
    Gleder meg til gjensyn på bd.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så 15th Anniversary Edition av Stargate. Den har fått 1080p og DTS HDMA. Bortsett fra at de ikke har fjernet kablene som "flyene" i siste kampscenen henger i så synes jeg at både lyd og bilde var bra. Filmen i seg selv trenger jeg sikkert ikke å skrive noe om.
    Samsung UE65HU7505
    Yamaha CX-A5100, NAD 208, Onkyo PA-MC5501 SVS AS-EQ1, Samsung BD-H5900 sonefri
    2xSVS STS-01 front, 2xSVS SCS-01 senter, 4xSVS SBS-01 surround, 2xSVS PC-2000 sub, 4xDynavoice Magic FX-4 atmos.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coraline (2009)

Stop motion film med mye CGI bakgrunner. Utrolig detaljrik film som en nydelig å se på. Litt Tim Burton stil over det, men uten musikkinnslag. Spennende historie (til å være 11års grense..), visuelt kjempeflott. Har ikke mulighet for HD-lyd så jeg får ikke sagt så mye om den, men den skipes i alle fall med DTS-HDMA.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Har ikke mulighet for HD-lyd så jeg får ikke sagt så mye om den, men den skipes i alle fall med DTS-HDMA.
    Forsterkeren din har jo 5.1 analog inngang, anbefaler deg snarest å kjøpe en rimelig bluray med innebygget dekoder for hd lyd. Du vil ikke angre. (Gjelder hd lyd generelt, ikke denne knkrete filmen da )
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coraline (2009)

Stop motion film med mye CGI bakgrunner. Utrolig detaljrik film som en nydelig å se på. Litt Tim Burton stil over det, men uten musikkinnslag. Spennende historie (til å være 11års grense..), visuelt kjempeflott. Har ikke mulighet for HD-lyd så jeg får ikke sagt så mye om den, men den skipes i alle fall med DTS-HDMA.
    Morsomt. Skal se denne med familien nå, har store forventninger

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Metallica " Cunning Stunts "

Endelig fått sett hele konserten på dvd etter og ha forsøkt i drøye 2 år :-D

Tror du ikke de jævlene prøvde og ta livet av subene mine da... Her sitter/ligger jeg og koser meg på Master Volum på -15dB til Enter Sandman... så går det av noe hælvetes fyrværkeri som skremmer undertegnede noe så helt grønnjævlig inni hælvete så han er på vei til og falle ut av stolen :-O

Håper denne konserten kommer på blu-ray i fremtiden :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -hjelp-det-er-juleferie-jpg

Denne filmen ser jeg og noen gode venner hver lille julaften.

Edit: litt uggent bilde, men de fleste ser vel at det er: Hjelp det er juleferie.

Active steelbook_g sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så There Will Be Blood på onsdag. Hadde store forhåpninger for filmen, hørt mye positivt. Men ble skuffet, ble all for lang for min del.

Er glad jeg lånte filmen og ikke kjøpte den selv.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coraline (2009)

Imponerende hva de har fått til her, det ligger utrolig mye arbeid bak.
    Visuelt flott film, god historie og gode karakterer. Den kan nok være vanskelig for 11-åringer å forstå denne. Ikke noen barnefilm nei.
    Spennende opplevelse. Anbefales.

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Sikkert en elsk eller hat film. Dama hatet den og jeg elsket den

Eg er på dine side.. Syns den var morsom, samme med walk hard

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_

Nok et mesterverk fra Tarantino. Løp å kjøp!

Fantastisk lyd,bilde og film 10, 10 og 10.
    Var en meget god film. Tarantino klarer på en mesterlig måte og få to historier å flettes sammen til en mesterlig slutt. Brad Pitt gjør nok her en av sine beste filmer og Christoph Waltz er ekstremt bra og troverdig i sin rolle som Nazi-oberst. Alt i alt meget godt register krigsfilm med flotte komplotter. Skulle bare ønsket den var "Based on a true story".

Når det gjelder kvaliteten på selve filmen var bilde godt, lyden vil jeg ikke si så mye om da jeg så den på 2.0.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Så en helt JAVLIG DÅRLIG FILM i kveld på kino.
    Den var så elendig at vi gikk over midtveis.

Den het- PARANORMAL ACTIVITY.

Håndholdt skikkelig rævva... REC og Cloverfield sier dere.. NEI, langt i fra...:???:

I en leilighet, et par som liksom er redd for poltergeister og demoner...
    UFFF en natt så flytter døra på seg ... uhu så redd vi ble.

Natten etter så flytter soveromsdøra seg igjen.... Nå føler vi oss SNYTT her. :twisted:

Så en natt dunker det på badet, og det dunker mer her jeg bor for å si det sånn. :???:

Tips styr så langt unna som du kan, se heller en dokumentar...

Nettopp sett denne, og var forberedt på å hoppe litt i sofaen. Syntes ikke den levde opp til forventningene.
    Inntrykket jeg sitter igjen med er :[spoiler]fy f..n for ei stresse-kjerring, mens jeg egentlig hadde gleda meg til å grue meg til leggetid Kanskje ikke helt en spoiler men.. [/spoiler]

Eneste anbefaling jeg kan gi, er se ihvertfall med theatrical ending, syntes den var bedre en alternative.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Inglorious Bastards

Blu-ray

Nå er jeg sandelig ikke sikker på hva jeg skal skrive da jeg satte meg ned meg høye forhåpninger...

Var jævlig mye bla bla bla bla i filmen og lite action.
    Er kansje bare jeg som har vært bortskjemt med mye action i det siste...

Bygget opp historien i Kill Bill stil så man vet hva som skjer.
    Historien er ganske så bra, er ikke så forutsigbar som en skulle tro. Og en ny måte og fortelle en historie fra 2.v.k

Liker konseptet... altid hyggelig med en død Nasist eller ti eller et par hundre... :-D

Bildet er gjennom hele filmen er meget bra, man ser skalpene blir sjært av med kniv

Lyden er jo fryktelig kjedelig, hadde ikke gjort så mye om det sto bare dolby Digital på covret...

Så vil gi filmen karakteren 4 av 6.

Side 210 av 364 FørsteFørste ... 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 206 207 208 209 210 211 212 213 214 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •