Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 21 av 364 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 7271
    Newcomer Junior74 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Formel 1
    Nok en Tarantino og Rodriguez. From Dusk to Dawn fra 1996. Sjanger; Action sto det på coveret? To børdre er på rømmen og tar far, sønn og datter som gisler i en bobil og rømmer til Mexico. Ganske typisk Tarantino med en hel del sjanger mixing. Ble vel sittende igjen med et spørsmål om denne filmen egentlig ga meg noe særlig?
    Hvis jeg ikke tar helt feil er bare halvparten laget av Quentin Tarantino, den andre er av Robert Rodriguez. Det sies at i denne filmen tar Rodriguez over styringa inne i TittyTwister baren og at den første delen er laget av Tarantino. Dette er grunnen til at filmen blir "todelt". En strålende film

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Manchurian Candidate, ble ganske skuffet etter å ha lest mange svært gode kritikker av denne. Jeg synes filmens handling var SVÆRT lite troverdig, og sånt ødelegger i noe som blir fremstilt i som seriøs politisk thriller. Filmen er grei nok, lyd og bilde likeså. Den har et par scener som gjør den verdt å se, men som helhet er den for lang og ulogisk.

edit: Filmen er best når den fokuserer på Denzel Washington og hans voksende paranoia, dessverre kommer dette helt i skyggen for resten av handlingen, synd!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, hadde ventet mer av den filmen. Helt ok thriller, dog.

Igår så jeg Road to Perdition, et par år etter alle andre, får jeg inntrykk av.
    Fin film, igrunnen, særlig scenen i regnet på slutten av filmen likte jeg god. Den var relativt snill til gangsterfilm å være, men Jude Laws småsprø skurkerolle veier opp for det.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Junior74
    Hvis jeg ikke tar helt feil er bare halvparten laget av Quentin Tarantino, den andre er av Robert Rodriguez. Det sies at i denne filmen tar Rodriguez over styringa inne i TittyTwister baren og at den første delen er laget av Tarantino. Dette er grunnen til at filmen blir "todelt". En strålende film
    Såvidt jeg vet er dette feil. Tarantino har bare bidratt med script på denne, mens Rodriguez har regien.
    Men det er jo velkjent at Tarantino og Rodriguez trives i hverandres selskap, så det kan nok hende Tarantino har bidratt litt med forslag på regisiden også. Men han er ikke kreditert noen regi, og det står heller ikke noe om noe slikt på trivia-siden for filmen på imdb.com.

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så I.robot i går.

Året er 2035 og handlingen er lagt til Chicago. Robotfirmaet USR skal til å lansere sin nye robot versjon NS-5, da noe "går galt". Den nye NS-5 kan nemlig bryte med de 3 robotlovene. Med Will Smith som purk kan man jo tenke seg til mye av handlingen. En helt ok film å slå i hjel kvelden med. Bra bilde og DTS spor.

Litt mye reklame i filmen som Audi og JVC. Kult å se 2035 modellen av Audi i alle fall :lol:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hater produktplasseringene i I, Robot. De tar litt for mye fokus, så det blir irriterende til tider. Litt mindre closeups på disse merkene, så ville filmen bli mye mer severdig, etter min mening.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig der. De første fem minuttene av den filmen føles som en converse-reklame.

Selv har jegt sett Secret Window, hadde ganske lave forventninger til denne, og de ble infridd. Helt ok tidtrøyte, men veldig forutsigbart. Slutten synes jeg ble et tullete antiklimaks av dimensjoner.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke slutten på Secret Window var noe ille i det hele tatt.... forutsigbar... men ikke dårlig
    Men skulle ønske de hadde gjort den litt mindre forutsigbar! :wink: liker filmer som ikke er så lette og skjønne med en gang!

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    polkalizer Skrevet: 21/01/2005, 11:34 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Helt enig der. De første fem minuttene av den filmen føles som en converse-reklame.
    Hva ligger i uttrykket "converse-reklame"? Jeg vet betydningen av ordet, men da jeg ikke er "amerikansk markedsfører" lurer jeg på hva du vil oversette uttrykket med?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har på seg joggesko av typen Converse, disse blir vist frem flere ganger og dialogen i starten av filmen er stort sett "fete sko hva er det har på beina? -Converse '04 retro edition" :wink: Du tenker vel kanskje på product placement / produktplassering.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg Paycheck med Ben Affleck og Uma Thurman. Dette var en meget positiv overraskelse, ettersom jeg hadde middels forventinger på forhånd. Filmen kan definitivt anbefales, iallefall som leiefilm.

PS tror til og med at kona likte denne, spesielt overraskelsesmomentet i filmen (som jeg ikke skal røpe)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått sett A Nightmare Before Christmas. En knallfilm, helt klart, selv om den kanskje var litt for strømlinjeformet for min smak. Dere som har barn, kjøp umiddelbart.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Full metal jacket. Dette er en storfilm av dimensjoner for mitt vedkommende. En hærlig blanding av krig og svart humor. Stanley kan det å lage film. Men som vanlig så hevder man at dette er en anti-krigsfilm, men jeg syntes det snarere er tvert imot. Alle vet at krig er et helvete...man trenger ikke å se en film for å forstå det. Jeg har sett stort sett alle krigsfilmer som er laget i moderne tid og jeg har fremdeles stor glede av å se slike filmer. ikke det at jeg ønsker krig, men det er noe som fasinerer når man kommer ned på det primære plan om kampen for å overleve.

Krigsfilmer skremmer ikke! så enkelt er det. I krig skjer det så mye faenskap at det bare er en del av "deal'en". Krig må self prøve å unngåes, men når det først er krig så må man gjøre det som trengs for å vinne!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Film og film, men jeg gløttet uansett på "U2 - rattle and hum".

Nedtur.

Innholdet er ikke allverden og lyden er rett og slett skuffende.

Hvorfor er ikke den plata like godt gitt ut med mono-lyd??

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag hadde jeg "barnefri" og så Tomb Raider 2, Cube 2 og Riddick. Helt greie filmer, men Riddick synest jeg utmerket seg! Elsker Sci-Fi filmer og denne innfridde totalt!

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frenzy, Alfred Hitchcoock.
    Dette er en klassiker. Sen Hitckcoock, vi snakker nå om 70-tallet.
    Handlingen er satt til London hvis by ikke er ukjent med seriemordere. Og det er vel det Frenzy handler om, rent bortsett fra brittiske matvaner og Engelsk middelklasse. Frenzy ble publisert som en thriller/grøsser. Grøsser-elementet er nok ikke påtrengende i dag og underbygger nok ikke myten om Hitch som The master of Suspense, men som sagt en klassiker det er det utvilsomt. At lydsporet er mono drar egentlig ikke filmen nevneverdig ned, det underbygger vel at dette er en gammel film.
    God gammel film, en må se med andre ord.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Frenzy, Alfred Hitchcoock.
    Dette er en klassiker. Sen Hitckcoock, vi snakker nå om 70-tallet.
    Handlingen er satt til London hvis by ikke er ukjent med seriemordere. Og det er vel det Frenzy handler om, rent bortsett fra brittiske matvaner og Engelsk middelklasse. Frenzy ble publisert som en thriller/grøsser. Grøsser-elementet er nok ikke påtrengende i dag og underbygger nok ikke myten om Hitch som The master of Suspense, men som sagt en klassiker det er det utvilsomt. At lydsporet er mono drar egentlig ikke filmen nevneverdig ned, det underbygger vel at dette er en gammel film.
    God gammel film, en må se med andre ord.
    når det kommer til slike filmer er ikke den tekniske kvaliteten i høysetet. det at "strangers on a train" er filma i 4:3 med monolyd gjør meg absolutt ingen ting. :wink:

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Containerkuppet

Containerkuppet

Jeg er stor fan av filmer som "I Kina spiser de hund" og "Gamle menn i nye biler", og jeg ble ikke skuffet av denne. Sprø humor og halvveis udugelige skurker som på en komisk måte blandes inn i alskens lyssky aktiviteter. Lite dødtid, morsom film. Synes danskene er flinke jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg såg "G.I Jane" i går kveld.
    Dette var ein DVD5, og det var utruleg låg bitrate på filmen. Syns dette ødlagte mykje.. Anbefalas ikkje på store lerret. Bitraten var kanskje på 2-2.5mbit gjennom heile filmen.
    Sjølve filmen har eg ikkje nåke i mot

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett noe så tvilsomt som The Rundown (norsk tittel Welcome to the Jungle :P ). Den var egentlig langt bedre enn forventet, ganske underholdende egentlig. Christopher Walken er jo også alltid severdig.

Side 21 av 364 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •