Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 204

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 204 av 364 FørsteFørste ... 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 200 201 202 203 204 205 206 207 208 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 ... SisteSiste
Viser resultater 4,061 til 4,080 av 7269
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Underholdning til tusen, sammen med et meget bra lydspor. Mye liv i bak-kanalene samt drivendes musikk og bassen trøkker virkelig når den skal. (slutt scenen fikk hele rommet mitt til å riste !, og det skjer sjeldent !)

Bilde : 4/5
    Lyd : 6/6
    Filmen : 4/5

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tvers i gjennom konge!!!!

Gøy underholdning rett og slett. Chuck Norris er fremdeles sjef8) 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -electric-mist-jpg

Det er en veldig god film, men den mangler litt mer spenning.

Lyd og bilde er bra.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    -electric-mist-jpg

Det er en veldig god film, men den mangler litt mer spenning.

Lyd og bilde er bra.
    Har bare sett halvparten, men enig i det du sier.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Transformers Revenge Of The Fallen på blu-ray i går og etter den skuffede følelsen jeg hadde etter å ha sett denne filmen på kino har jeg nå endret mening. Dette er en meget bra action/adventure film som imponerer med ypperlig bilde og lydkvalitet. Den er ikke like bra som Transformers, men den er ikke langt ifra( dette mente jeg ikke da jeg kom ut av kinosalen). Etter det jeg har funnet på nettet har Michael Bay begynnt å jobbe med Transformers 3 og den skal sannsynligvis ha premiere sommeren 2011. Gleder meg!

Film 9/10, Bilde 9,5/10 og lyd 10/10.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Så Transformers Revenge Of The Fallen på blu-ray i går og etter den skuffede følelsen jeg hadde etter å ha sett denne filmen på kino har jeg nå endret mening. Dette er en meget bra action/adventure film som imponerer med ypperlig bilde og lydkvalitet. Den er ikke like bra som Transformers, men den er ikke langt ifra( dette mente jeg ikke da jeg kom ut av kinosalen). Etter det jeg har funnet på nettet har Michael Bay begynnt å jobbe med Transformers 3 og den skal sannsynligvis ha premiere sommeren 2011. Gleder meg!

Er det DTS HD-MA på den ?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp!
    Mvh Andreas

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg så denne på Mandag.

Freeman liker jeg godt og kommer greit ut som juvelglad gamling. Banderas er ikke min favoritt og trekker helhetsintrykket ned.
    Litt kjedelig første halvtimen, men så tar den seg opp og blir tildels ganske spennende. Slutten likte jeg også godt uten å røpe for mye.
    Grei underholdning på en vanlig mandagskveld.
    Lyd og bilde helt greit. LFE kanalen lite i bruk.

Terningkast 4 minus. Minus pga Banderas..:wink:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp!
    Bestilte meg en 3 disk utgave med HD-MA for en del dager siden.
    Men den versjonen blir ikke utgitt før 30. november :-/

"arg og banne på ventetiden" hehe

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Bestilte meg en 3 disk utgave med HD-MA for en del dager siden.
    Men den versjonen blir ikke utgitt før 30. november :-/

"arg og banne på ventetiden" hehe
    Jeg kjøpte fra USA og den hadde release der den 20. november. Ble sendt fra New York den 10, og jeg hadde den her den 19.:-D
    Mvh Andreas

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg komedie filmen Mall Cop på Blu Ray (med han fra Kongen av queens).
    Flott HD bilde i filmen slik Blu Ray skal være,lyden var bra,men savnet litt mere dypbasseffekter/mere trykk/volum i dypbassporet i filmen...
    Morsom film og en fin komedie,lo godt mange ganger.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne for noen dager siden, så min trofaste venn vindunken og jeg så denne ikveld. Nå har jeg sett Snatch flere ganger før, men i påvente av denne på blått, så er det blitt en stund siden nå.
    For det første, bildekvaliteten er dessverre skuffende! Lyden på denne filmen er stort sett med dialoger uansett, så de som vil ha en show-off aften foran kompisene sine, bør nok også finne en annen film for anledningen
    Men tilbake til filmen, så er hele filmen etter min mening satt sammen av scener som hver for seg kan sees alene, og det med skrifta "klassiker" på tvers av hele skjermen! Som jeg alltid har sagt, den bestemora Madonna fortjente aldri Gay Ritchie, for en slik filmperle som han har etterlatt her, er etter min mening mange divisjoner over det skvipet som den x-kona har styret med(ok greit nok, så har jeg aldri vært en stor Madonna-fan!)

Filmen: terningkast 7 av 6
    Bilde: Fuck it; Har du dvd'en, så er det greit nok!
    Lyd: Fuck it; Har du dvd'n så er det greit nok!
    Eierglede: Fuck it; Gi dvd'n bort til en tomsing i julegave, og kjøp denne til deg selv på blått!

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne likte jeg godt. Har sett denne med ungene i dag. Helt klart morsomst for fireåringen og far. Har allerede gått 2 ganger i blu-ray spilleren..
    Når presidenten skal "kommunisere" med Roboten via keyboard så holdt jeg på å le meg ihjel. Mange morsomme scener, men ang animerte monstere så synes jeg Monsterbedriften er et lite hestehode foran totalt sett.
    Lyd og bilde i toppklasse. Dolby True HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor pokker fikk du tak i den??
    Filmen skal jo ikke komme ut for om en mnd???!

(Glem det:P så ikke lenger ned før nå )

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -bladerunner-jpg

En god film, trenger vel ikke si noe mer:wink:

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spider Forest (Geomi sup) (2004). Underholdende, spennende og lett grøssende fra Sør-Korea. Ikke så personlig og symbolsk som Lynch, men Speider Forest befinner seg i samme gate. Minner i fortellerform og tematisk både om Jacob`s Ladder og Mulholland Drive men med størst slektskap til førstnevnte.

Hovedpersonen dør/døde/skal dø -mindfuck, skjønner? Ukronologisk fortellerstruktur og hendelsesrekkefølge, likevel logisk på sin måte. Skiller seg fra Lynchs bruk av surrealisme og symbolikk ved at nevnte effekter er nødvendig for handlingen og framdriften. Samtidig er filmen trist/alvorlig og har fabelens mer enn fantasy-genrens form og genretilhørighet. Balanserer godt med grøsserelementene.

Vanvittig fin musikk, klassisk-inspirert og tidvis vakre bilder. Handlingen foregår i "den virkelige verden", grøssen får et annet preg ved at filmen behandler såkalt evige spørsmål: gode/onde gjerninger, karma/forløsning, liv/død. Krever bearbeidelse og tankearbeid i ettertid. En god film, to vel anvendte timer.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gledet meg veldig... Forventet Batman/Xmen/Spiderman kvalitet...

Men nei dette innfridde ikke, en rotete film som bryr seg mer om å re-skape rutene i tegneserien en å lage en film som fungerer uten at man kan tegneserien utenat...
    I starten av filmen ser effektene ut som noe hastverkarbeid, type "tegne utenfor linjene" feil, vet ikke om det var gjort med vilje, men det funket vertfall ikke...

Hele filmen, plottet og kvalitetene falt igjennom for meg som ikke har lest i tegneserien...

3/6 - klarte ikke å fenge meg...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    State of Play på BD

Vanvittig god film. Russel Crowe er rå som alltid. Filmen er spennende fra førte sekund og helt til slutten.

Lyden (Master Audio) var uovertruffen. Bildet er stort sett meget skarpt, men iblant er bildet noe ute av fokus og det irriterer litt.

Men totalt sett 6 av 6!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Fall (2006) på meg igår. Høy score på IMDb, 8.0 med høyest poenggiving fra folk under 18 år. Det sier jo noe. Den engelske versjonen (fra Play.com) var satt til 15 års grense pga noe blodsøl men filmen tåler godt 12 års grense.

Morsom kobling mellom en godt skildret virkelighet på et sykehus i 1920-årenes Amerika og en eventyrverden som ble rullet ut, godt hjulpet av den 10 årige tilhørerens fantasi og den sengeliggende voksne historiefortellerens morfindøs. Minner mye om Terry Gilliams Tideland. Forskjellen består særlig i at Tideland er en voksenfilm.

Men bildene i The Fall var fabelaktige med "breathtaking" scener gjort på lokation rundt om på kloden. Skal gi filmen en titt til, for i tillegg var den egnetlig en skikkelig hjerteknuser. Regissøren har tidligere gjort The Cell, også den spesiell.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I aften ble det:

Canadisk Alliance Bluray fra playusa.com sonelåst A (regner jeg med da 'alle' Alliance er det)

Underholdende krokodille utgave av Anaconda. Sightseeing båt terger på seg en sulten liten krokofant som dekker til et lite koldtbord.
    Filmen er unrated, men kunne godt hatt ennå mer gore. Ganske bra effekter, godt hjulpet av at nesten alt foregår i mørke scener.
    Ganske bra DTS HD MA lyd, med god atmosfære av australsk bush når det skal være det, og klappende kjever når det skal være det

Bilde 8/10, lyd 8.5/10 og filmen 7.5/10 kanskje..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Side 204 av 364 FørsteFørste ... 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 200 201 202 203 204 205 206 207 208 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •