Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 203

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 203 av 364 FørsteFørste ... 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 199 200 201 202 203 204 205 206 207 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 ... SisteSiste
Viser resultater 4,041 til 4,060 av 7273
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gleder meg til denne ja, du er som vanlig en uke foran oss andre :-D

Sett noe annet nytt som er bra i det siste????

Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Da har jeg nettopp storkost meg med:

Sam Raimi ruler, og her er han tilbake til det han kan best.. Horror!!

Fantastisk film med fantastisk Lyd og meget bra bilde. Surround kanalene brukes meget aktivt når noe uggent skjer rund deg, og det skjer rett så ofte i filmene hans DTS HD MA lyd seff.

Filmen 9,5/10 bilde 9/10 og lyd 10/10. Anbefales sterkt.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henning: Kan sterkt anbefale Blu-ray.com - The Descent Blu-ray og Blu-ray.com - Eden Lake Blu-ray

Har ikke sett Drag me to Hell ennå, men det er vel nogen lunde i samme sjanger =]

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Henning: Kan sterkt anbefale Blu-ray.com - The Descent Blu-ray og Blu-ray.com - Eden Lake Blu-ray

Har ikke sett Drag me to Hell ennå, men det er vel nogen lunde i samme sjanger =]
    Takker for tips! The Decent står i hylla men ikke sett enda (der har vi noe å gjøre i kveld...) den andre må bestilles :-D

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du har Lionsgate utgivelsen med 6.1 PCM, da

Newcomer KeNjeN sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Menn som hater kvinner.

Meget bra og spennende film.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Gleder meg til denne ja, du er som vanlig en uke foran oss andre :-D

Sett noe annet nytt som er bra i det siste????
    Venter i spenning på Transformers som de får i oslo imorra, og jeg forhåpentligvis på tirsdag..

Ellers har jeg vært gjennom CSI s09 denne uka/helga, gjorde seg meget godt i 1080p og dts hd ma lyd.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Venter i spenning på Transformers som de får i oslo imorra, og jeg forhåpentligvis på tirsdag..

Ellers har jeg vært gjennom CSI s09 denne uka/helga, gjorde seg meget godt i 1080p og dts hd ma lyd.
    Stadig foran ja. Blir artig å høre hvordan Transformers 2 funker i hjemmekinoen :-D

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Alligator People (eh, ...1959 og øh, s/hv).

Har ikke bortgradert til blu-ray, sikkert av økonomiske årsaker. Men så får jeg med meg severdige sort/hvitfilmer og filmer som aldri kommer på blu-ray.
    Som The Alligator People, f.eks. En god B-film etter at de fleste temaene i horrorgenren er oppbrukt. Her er det ekteskapet som står på spill og til slutt ryker. En nybakt ektemann er blitt behandlet etter en stygg flyulykke med hormoner fra alligatorer ettersom reptiler visstnok har evnen til å gro ut skadde og avrevne lemmer og reparere ødelagt vev. Det går imidlertid fruktansvärt galt og den overivrige doktoren/vitenskapsmannen må behandle bieffekten (alligatoriseringen) med radioaktiv stråling. Men for mye stråling medfører forverring av tilstanden og når behandlingen går over tiden, er også alligatormennesket er et faktum.

Filmen bæres oppe av gode skuespill, faktisk. Bildene er klare og gode som god s/hv-film kan være og cheez-faktoren får man ta med som bonus. Historien er behagelig kort og grei, omkring en time og et kvart.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så i går kveld "Body of lies" på BD. En god, gjennomført film, men med litt for lite action. Med gode kommentarer og skuespill jevnt over. Di Caprio gjør en god jobb her. Lyden var litt skuffende (synes jeg), men bilde var bra. 7/10 fortjener den siden det er et omstritt tema, og passende skuespillere med et bra bilde.

Anbefales.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp sett denne

-vacancy-jpg

Store deler av tiden klarte jeg ikke helt å leve meg inn i filmen, men pga de scenene som engasjerte meg får den terningkast 3.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drag Me To Hell
    Sam Raimi's siste, vel hva skal man si... til tider meget spennende, til tider litt kvalm og til tider meget latterlig! Siste halvtimen ble dessverre mest av det siste, i tillegg til veeeeldig forutsigbar! Denne blir nok aldri sett igjen for min del.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,289
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett to filmer på kino de siste dagene.

Den ene er SVIK med Lene Nystrøm aka Aqua Lene...

Den andre er Surrogates med Bruce willis....

Først til det positive som er SVIK.
    Jeg mener at denne filmen var bedre, ganske mye bedre enn Max Manus.

Jeg vet at flere andre ikke deler denne oppfatningen. I Max Manus føler jeg at vi kun kommer innpå Max,Aksel.. alle de andre er plakatfigurer.

I SVIK så føler jeg at vi kommer innpå både motstandsmenn og fienden og dessuten får vi innblikk i hvordan finansnæringen og enkelte myndighetspersoner i Norge var under krigen..

Pill råtne og på lag med nazistene, de ble heller aldri straffet for dette...

Lene Nystrøm sjokkerte... Sjokkerte med storartet skuespill som jeg aldri i verden trodde at hun hadde mulighet til å framvise....

Hun synger så bra, er så kald og rollen som agent sitter som støpt til henne.

Jeg synes også Kåre Conradi og Fritjov Sjåheim spiller helt topp som to brødre på hver sin side av krigen, med Eva Karlsen i midten.

Fritjov Sjåheim spiller en ytterst sleip krigsprofittør som sjonglerer fra sin nattklubb mellom nazister, penger, og sin allierte familie.. både på brorsiden og på konefronten. Ikke helt sammvittighetsløst alltid.

Jeg likte filmen meget godt iallefall, filmen holdt på spenningen hele veien og jeg kjedet meg ikke et sekund.

Så Surrogates da... fy for et makkverk.. kjedelig gørr midt på tre action.
    Dette er ikke en typisk Willis film.
    Ikke akkurat Die Hard for å si det på den måten.

Den actionen vi blir servert er sparsom og delt opp i snevre porsjoner.

Ellers er det mye prat og sentimentalitet rundt gamle amerikanske klisjeer...

Selvfølgelig er det jo gammal amerikansk baseball som får folk til å forstå hva som virkelig er viktig her i livet.
    Filmen var et stort snork for min del.

Teit, lam og litt for treg for en action..

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger vel ingen introduksjon:

Film, bilde og lyd 10/10 (mulig jeg må strekke meg til 10,5/10 på lyden), blir ikke bedre enn dette.

Mange filmer blir fort mye skarp diskant når man drar på litt ekstra, men her var det bare dynamikk i bøtter og spann.
    Har ingen filmer som kan måle seg med det trykket dette DTS HD MA sporet leverer.. kontinuerlig i 2 1/2 time..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så på denne nye filmen til X-man. ( X-Men Origins: Wolverine ). Det var en veldig bra film.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Så denne selv igår. Synes den var sånn midt på treet, ikke noe mer. Ble faktisk litt skuffet. Lyden var også noe merkelig synes jeg. Stemmene gikk noe opp å ned i volum. Etter å ha snoket nettet er jeg hvis ikke den eneste som har lagt merke til dette. Ser ut som noe som er lagt inn med vilje, selv om det er langt over min forståelse hvorfor...........
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    I går kveld/natt fikk jeg sett den nyeste Star Trek filmen i 1080P. En fantastisk bra film om du er "trekkie" eller ikke. Og for en lyd..

Veldig bra film, selv for meg som ikke er en "trekkie". Å som du sier, satan for en lyd
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,289
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så "State of Play" med Russell Crowe i går på bluray.

Dette var en drivende god thriller, i sjangerform som filmer jeg har sett i det siste minnet den meg litt om den svenske filmen "menn som hatar kvinnor".
    Meget bra casting til denne filmen, bla to tidligere Oscar vinnende skuespillere med..
    Helen Mirren og Russel Crowe

Storyen var meget bra og skuespillet til Crowe var meget bra.

Crowe er en eksepsjonell skuespiller som innehar kanskje det største registeret i filmverdenen idag, du ser ham like overbevisende som Schizofren genial mattenerd, Gladiator, soldat og kaptein, eller som bokser eller nynazist.

Eller som i denne filmen en småsjuskete reporter...

Tror dette er en av de bedre filmene jeg har sett i år.
    Som terningkast gir jeg den en sterk 5+
    Meget bra bilde og lyd også..

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg filmen Boy A på Blu Ray,det er en drama film.
    Filmen var bra i grunn så jeg gir den terningkast 4.
    Lyden var bra,men bildet var ikke så bra,så ikke ut som HD mere som en vanlig DVD med middels bra kvalitet.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kautokeino-opprøret [2000]. Alltid greit å se ikke-amerikansk film, som denne. Hadde likevel forventet mer av filmen i form av dypere innsikt i personene og hendelsene. Regissøren Nils Gaup valgte å fortelle historien fra samisk synsvinkel, noen av de impliserte var i tillegg hans forfedre. Personlig hadde jeg forventninger om større drama og mer "gritty" realisme i de aksjonsfylte scenene, noe nærmere en dramamatisert dokumentar. I tillegg syntes jeg filmen var altfor kort.

Herreveldet utøvet av administrative autoriteter og kirkemakt var en vel så stor del av bakgrunnen som kunne ha vært tema i seg selv. Den sekterisk religiøse, læstadianske revolten og motstanden mot undertrykkelsen var nok mye mer fundamentalistisk basert, bokstavtro og krassere. Den var antakelig heller ikke så ensidig love&peace-aktig som i filmen, etter hva jeg har erfaringer med.

Som blockbuster og familiefilm (11 års aldersgrense) antar jeg filmen fungerer, men kontrastene i de faktiske hendelsene var nok større .

Side 203 av 364 FørsteFørste ... 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 199 200 201 202 203 204 205 206 207 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •