Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 20 av 364 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 7271
    Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    the Unsaid med Andy Garcia i går. Ganske grei film om skyldfølelse og fortrengning... Både litt spennende og litt forutsigbar på samme tid. Gjennomsnittlig lyd og bilde.

3,8 av 6

Newcomer energyst sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    King Arthur directors cut

Ja den var lang ihvertfall. Men historien var forsåvidt grei den. Filmen handler om Arthur og hans heltegjeng fra det runde bord.

Viktig å få med seg:
    •Slaget på isen. Meget effektfyllt når kamera følger issprekkene som brer seg.
    •Siste slaget ved borgen. Bra at vi heller ikke vet hvordan slaget skal utføres.

Minuser:
    •Så lang så lang. Når gjespingen gjentar seg i slossescenene da vet vi at directors cut ikke alltid er morro.
    •Var det isopor eller snø? Må være isopor...
    •Hva fader gjør den dama der? Snakk om å hale ut tiden...

Anbefaler å få med seg filmen. Ikke misforstå meg - den er bra!

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har titta på skrekkfilmen House of the dead i helga. Til tross for ekstremt høgt alkoholinntak og gode vener vart det ein prøve for tålamotet. Me var veldig morosamme, og der var mykje puppefiksering og trampolinezombiar i filmen. Absolutt ikkje anbefald tå oss!

Måtte skaparane brenne i dårlegnynorskhelvete til evig ti!

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat av meg sa King Arthur var utrolig gøy film å se. Så denne skal jeg nok kjøpe meg på DVD. Men så har jeg også en spesiell interesse for den mystiske folkegruppen piktene (som man møter på i denne filmen).

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg:

Catwoman,
    ikke noen spess bra film, grei underholdning, men Halle Barry var jo til tider grei å se på da.

Anchorman,
    lengesiden jeg har ledd så tårene trillet. Will Ferrell er morsom som vanlig, utrolig mange kjente fjes i små "gjesteroller".
    Absolutt verdt en titt.

Newcomer royervin sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Toy Story

Jeg så Toy Story i går kveld. Faktisk for første gang. Kjøpte den egentlig til ungene i jula, men den var jo artig for voksne også.

Etter at hjemmekinoanlegget har fått seg en oppgradering, har filmopplevelsen blitt mye større. Skulle gjerne hatt prosjektor og lerret, men det må vente...

Angående King Arthur: Kona så den for et par uker siden, og karakteriserte det som en skikkelig møkkafilm. Jeg har ikke sett den ennå.

Roy

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående King Arthur: Kona så den for et par uker siden, og karakteriserte det som en skikkelig møkkafilm. Jeg har ikke sett den ennå.
    :lol: :lol: jeg forventer ikke at noen kvinner skal like filmer som dette. Dette er en guttefilm! Når man skal bedømme om man vil se en film eller ei må man ikke høre på kvinnfolk. Jeg pleier å like best de filmene min kone hater.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    :lol: :lol: jeg forventer ikke at noen kvinner skal like filmer som dette. Dette er en guttefilm! Når man skal bedømme om man vil se en film eller ei må man ikke høre på kvinnfolk. Jeg pleier å like best de filmene min kone hater.
    Joa, men kona mente den var kjemisk fri for handling, og "guttefilmer" som f.eks. 2fast 2furious klarer jeg meg fint uten.

Roy

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Toy Story

Jeg så "Ondskapen" (Ondskan) i går. En film som bygger på Jan Guillou's delvis selvbiografiske bok med samme navn. Filmen var etter mitt syn meget underholdende og har en sterk historie. Dog er jeg litt skeptisk til sannhetsgehalten - har nemlig en anelse om at Guillot har "spritet opp" virkeligheten en del.
    Bildet på utgaven er bra, men ikke supert. Videre var utgaven utstyrt med et DTS lydspor i tillegg til DD5.1. Jeg brukte DTS-sporet, men ble ikke imponert av lydkvaliteten.
    Men filmen anbefales.

Sitat Opprinnelig postet av royervin
    Etter at hjemmekinoanlegget har fått seg en oppgradering, har filmopplevelsen blitt mye større. Skulle gjerne hatt prosjektor og lerret, men det må vente...
    He, he... Ser man det. En aktiv stereomann (har nemlig selv frekventert Hifisentralen tidligere) som lager hjemmekino. Velkommen skal du være - du har ganske sikkert mye å bidra med her på dette forumet også!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Toy Story

Sitat Opprinnelig postet av Oban
    He, he... Ser man det. En aktiv stereomann (har nemlig selv frekventert Hifisentralen tidligere) som lager hjemmekino. Velkommen skal du være - du har ganske sikkert mye å bidra med her på dette forumet også!
    Har vært med på AVForum ganske lenge også, men er ikke spesielt aktiv. Hjemmekino har jeg holdt på med i et par år, men kvantespranget kom ikke før etter nyttår med nye høyttalere og forsterker.

Roy

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går pakke jeg opp Underworld med Kate Beckinsale i hovedrollen :shock: .

Filmen handler om vampyrenes kamp over varulvene (gjesp, blir de aldri ferdige :wink: ), og filmen var utstyrt med DTS lydspor i tillegg til DD.

Filmen var bra, lyden imponerende, masse LFE-mat, huset skalv jevnt og trutt gjennom hele :!: filmen. OK bilde. Anbefales.

4,7 av 6

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett Days of Thunder nok en gang. En helt fantasisk stemning og et bra soundtrack er det som gjør denne filmen. Liker de fleste Simpson/Bruckheimer produksjoner.

Er en ganske gammel utgivelse med middels billedkvalitet, og et greit lydspor, virker som om de har glemt LFE kanalen i enkelte scener.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kveld ble det "Ghost in the shell 2 : Innocence" og "Blade Runner".

De fleste har sikkert fått med seg første GITS, som er vel mer eller mindre en liten kult-hit verden over. Nummer to tror jeg ikke får den samme utstrakte aksepten som første pga tematikken og stilen i filmen er litt "far-fetched". Veldig bra animasjon og visuell stil. Storyen er forsåvidt interessant men krever konsentrasjon for å få med seg. Bør kanskje sees et par ganger slik at den synker inn.

Trenger man si noe om Blade Runner da? Nei. Det er bare rett og slett den perfekte sci-fi film

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett et par Tarantino gjensynsfilmer i det siste. Kjøpte nemlig "The Tarantino Collection" nylig som inneholdt "Reservoir Dogs", "Jackie Brown", "Kill Bill I" og "Kill Bill II". Hadde Pulp Fiction fra før, så denne samlingen var en grei måte å oppdatere Tarantino-samlingen på. Til nå er det to av disse jeg har sett igjen:

"Kill Bill I" trenger jeg vel ikke si så mye om. Den er action fra ende til annen, og kona som så den for første gang synes den var bra.

Den filmen jeg føler for å si mest om er "Jackie Brown". Det er en film som jeg alltid har sett på som kjedeligere enn de andre Tarantino-filmene. Grunnen er vel soleklar: Der de andre har masse action og et drap i ny og ne, så er Jackie Brown mye nærmere drama-genren enn de andre. Dessuten var forventningene høye forrige gang, siden jeg hadde Pulp Fiction friskt i minnet. Denne gangen var jeg mer avventende. Og denne gangen tror jeg at jeg skjønte mer av hva Jackie Brown handler om. Det er rett og slett en hyllest til sterke kvinner. For alle kvinnene i denne filmen er sterke og førende og bruker menn, selv om mennene tror det er motsatt. Og sett i lyset av mann/kvinne-relasjoner er dette en meget interessant film. Det underliggende plottet har også en del vrier som holder på spenningen. Jackie Brown er nok den av Tarantinos filmer som i minst grad er preget av låning fra mange ulike genrer på en gang. Den er dermed ikke så spennende visuelt sett. I tillegg har den noen dvelende sekvenser innimellom som gjør at man ikke bør se denne når man er på sitt trøtteste. Likevel er den interessant, og jeg må si jeg likte den bedre andre gangen enn første gang jeg så den. Sjelden jeg gir terningkast, men jeg vil gi denne en sterk firer. Trekket kommer av at den ikke suger deg inn i handlingen i så stor grad som man kan ønske, men hvis man er interessert og bruker huet litt underveis, så er filmen faktisk interessant og til dels tankevekkende.

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en Tarantino og Rodriguez. From Dusk to Dawn fra 1996. Sjanger; Action sto det på coveret? To børdre er på rømmen og tar far, sønn og datter som gisler i en bobil og rømmer til Mexico. Ganske typisk Tarantino med en hel del sjanger mixing. Ble vel sittende igjen med et spørsmål om denne filmen egentlig ga meg noe særlig?

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gigantiske spoilers for Jackie Brown. Har du ikke sett den, så ikke les posten!

Roffe
    Jeg er enig i at Jackie Brown mangler en del vold-sekvenser i forhold til de andre QT-filmene som er der ute. (Ikke at Pulp Fiction er gjennomsyret av vold da..) Uansett, det fins vel bare 2 vold-scener i hele filmen, og det er når Robert DeNiros rollefigur dreper "Melanie" og Ordell dreper han igjen. Når Ordell blir drept er jo lyset av, så man ser jo ingenting, og når Beaumont blir drept, så ser vi det jo fra 100 meter borte, og det eneste vi egentlig får med oss er banningen til Beaumont etterfulgt av skuddene. (Ufattig morsom scene forresten :P)

Jeg *elsker* Jackie Brown. Jeg tror faktisk jeg liker den bedre enn Pulp Fiction, og det skal mye til. Jeg er litt splittet. Jeg anser Pulp Fiction som et mesterverk, men det er få filmer som jeg nyter så sinnsykt som Jackie Brown. Dialogen, rollefigurene og mest av alt *musikken* er perfekt. QT er et *geni* når det gjelder musikkbruk. Han er ikke dårlig på casting heller. Samuel L. Jackson gjør sin fineste figur noensinne i denne filmen.

Jeg er så storforelsket i Jackie Brown (både filmen og rollefiguren) at jeg klarer ikke uttrykke det. Det er de små tingene som jeg venter på gang etter gang når jeg ser filmene igjen. Når Ordell ser at Max og Jackie snakker sammen på kjøpesenteret, så sitter jeg og venter på replikken og når Samuel L. Jackson lirer av seg "What the fuck is up with this shit?" med dét tonefallet og dét ansiktsuttrykket, så ligger jeg på golvet og skrattler. Det er både kult og morsomt samtidig.

Et av favorittøyeblikkene mine er når Max Cherry går ut fra omklednigsrommet med pengene. Salgsdama er på telefonen, og istedenfor å bare gå ut med posen full av penger, så dingler han den foran dama og peker på den for å indikere at han fant posen med "håndklær" som kona la igjen. Det er bare så kult. Hvorfor gikk han ikke bare rett ut? Hvorfor risikere alt isammen, ved å dingle pengene rett foran henne? Hun kunne jo ha sett dem. Hvordan vet han det? Ahh! Jeg elsker det!

Hvorfor gjør han det? Fordi han er blitt kjent med Jackie. Hun gjør akkurat det samme. Hun dingler pengene rett foran politiet ved å legge dem på bunnen av posen. Hun har den effekten av å påvirke. Minner meg veldig om Chilli Palmer, John Travoltas rollefigur i "Get Shorty" som absolutt alle han møter tar etter.

Et av mine andre favorittøyeblikk er når Max og Ordell sitter i bilen på slutten. Her har vi en "stone-cold killer" og en bail bonds man med en pistol mot seg. De sitter i en svart bil på vei for å hente narkopengene hans, og hva hører de på på bilstereoen? The Delfonics - Didn't I (Blow your mind this time.) Det er kontrastene av den uskyldige, romantiske sangen og situasjonen som vises på skjermen, kombinert med ansiktsuttrykkene og den tause stillheten mellom de to som bare gjør scenen helt uforglemmelig.

Det er ikke mange filmer som blir bedre og bedre for hver gang jeg ser den. Det fins filmer som er bedre enn jackie Brown. Lord of the rings er en klar vinner. Men LOTR er ikke en film jeg elsker mer og mer for hver gang jeg ser den. Opplevelsen av å se dette mesterverket er nok å se en gang i halvåret. Jackie Brown og Falling Down er de to filmene jeg forelsker meg i mer og mer for hver bidige gang jeg ser dem.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Formel 1
    Nok en Tarantino og Rodriguez. From Dusk to Dawn fra 1996. Sjanger; Action sto det på coveret? To børdre er på rømmen og tar far, sønn og datter som gisler i en bobil og rømmer til Mexico. Ganske typisk Tarantino med en hel del sjanger mixing. Ble vel sittende igjen med et spørsmål om denne filmen egentlig ga meg noe særlig?
    Spoilers ahead:

Hehehe. Er mange som elsker første halvdel av filmen men hater den siste halvdelen. Jeg er litt splittet. Det hadde vært kjekt å sett mer "menneskelig" interaksjon, men på den andre siden så er jeg jo fan av vampyr-genren.

Filmen er ikke QTs beste arbeid, men mye av dialogen og skuespillerne er rimelig bra. Den står jo ikke tå til tå mot Pulp Fiction på noen som helst måte; det er jo en slags splatterfilm, men rollefigurene er interessante og en del av samtalene virker bra og realistisk skrevet. (For meg ihvertfall.)

For å bli litt superficial her: Salma Hayek. :shock:

Enough said.

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, det foregikk mye for en vampyr fan på "Titty Twister" som var oppe fra Dusk til Dawn. Men synes likevel ikke det var noe vesentlig nytt i vampyr henseende, det samme med kors, vievann, trestokker gjennom hjertet, død ved soloppgang osv..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes den filmen er skikkelig underholdende, og for en som ser den første gang er det også ganske stilig hvordan den bytter sjanger halvveis. Det gjelder bare å klare omstillingen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Hawaii, Oslo i går kveld. God film da den er litt alternativ. Dårlig film da den egentlig er veldig kjedelig. Totalt sett terningkast 2.

Ikke en film jeg kommer til å se igjen. Tja, eneste måtte vel være dersom jeg skulle sitte fastlåst i ventehallen på en flyplass og noen tilbød meg å se den etter å ha kjedet meg i 14 timer...og det var mange timer til flyet gikk.

Side 20 av 364 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •