Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 188

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 188 av 364 FørsteFørste ... 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 184 185 186 187 188 189 190 191 192 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 ... SisteSiste
Viser resultater 3,741 til 3,760 av 7271
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

American Pie Bryllupet

Fy flate for noen påfunn den gjengen står for... :-D

Og Shitbrake får igjen seg litt Stifler`s mom, lucky bastard hehe

Hmm, ser mange filmer som sendes på tv for tiden

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Body of Lies på BD. Utrolig vellaget og ikke minst spennende. Ridley Scott er virkelig en mester i sitt arbeid. Leonardo DiCaprio gjør en meget god rolle som CIA-agenten Mr Ferris. Imponerende arabisk. Russel Crowe er etter min mening enda bedre i sin tolkning av den litt kyniske bakmannen i USA. Mark Strong også svært overbevisende i rollen som Hani. Filmet i fantastiske marokko. Og det kjøres noen vanvittig bra biler. Les Toyota Landcruiser!!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Terminator Salvation: Dystopiens renesansse?

(klikk på bildet for å lese hele omtalen)

Half Past Dead: En herlig actionfilm med svære baller!

Speed: Adrenalinfylt actionbombe som for alltid vil stå som et kroneksempel på denne sjangerepoken.

(klikk på bildet for å lee hele omtalen)
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Newcomer haavard08 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jernanger BD

I går ble det Jernanger på BD sammen med fruen!
    En varm og god film til ettertanke! Bjørn Sundquist spiller som vanlig kjempegodt og har maange kjempe kule kommentarer og sitater! Anbefales! 8)

-e77c22ba-701b-4a99-b14e-ec9e3b8ba6da-jpg

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pride and glory

Så Pride and glory igår og for en film, denne anbefales på det sterkeste, meget bra skuespill og historie. Til tider litt kornete bilde men det er bare en effekt ellers var bildet veldig bra, DTS HD Master var også på plass og skuffet ikke.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Noen filmer jeg har sett i helga + forige helg.

Zombie Strippers (2008)
    Zombie Strippers! (2008)
    pg
    Helt grei film, mumoristisk og ellers grei og se på, somregel ikke så veldig skummel, men det er vel ikke formålet.
    Men litt langdradd, man kan lett se at dette kanskje er en litt lavbudsjettsfilm, men vil si den egentlig greier seg ganske bra.
    Men ikke full score

Terningkast
    4,5

Dø Snø (2009)
    D&#xF8;d sn&#xF8; (2009)

Grei nok, men ikke veldig bra egentlig, syns generelt dårlige dialoger og lite fantasifult, hvilke norske filmer handler ikke om en gjeng "ungdommer" på ei hytte i skogen liksom? de aller fleste handler om det desverre. Men grei nok underholdning.

Terningkast
    5-4,5

Rambo (2008)
    Rambo (2008)

Mye skyting og dreping er altid kult.

Terningkast
    5

Antichrist (2009)
    Antichrist (2009)

Kunstnerisk og bra film, litt vanskelig og forstå budskapet og handlingen, eneste som er litt synn er at den er litt kjedelig fram til over halve filmen, så tar det helt av.
    Mye kul saktefilm osv også i denne.

Terningkast
    5

Fatso (2008)
    Fatso (2008)

Endelig en norsk film som ikke handler om norske ungdommer i skogen.
    Filmen har mye humor, ganske bra film sånnsett, serlig scenen helt i starten på Kiwi var veldig morsom.

Terningkast
    5

Alle filmer sett hjemme i HD, foruten Antichrist som er sett på DD Kino

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Taken

Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det er vel ikke akkurat å ta seriøst hva Einar Aarvig anmelder en film som. Dette er TV2s frokost-tv filmanmelder.... resten burde si seg selv.

Ikke noe negativt ellers om Aarvig, men fyren har en veldig "spesiell" filmsmak..

Jeg hørte anmeldelsen hans på frokost-tv og det gikk i vendinger som...
    "Håpløst amerikansk", "Fylt av klisjeer", "overdrevent patriotisk" og sitat "kjedelig".
    "Håpløst amerikansk" - Ja
    "Fylt av klisjeer" - Ja
    "Overdrevent patriotisk" -Ja
    "kjedelig" - Nei

Så denne filmen i går og gir den terningkast 2.
    Maggie Grace(Kim) gjør en heller middelmådig rolle. I filmen skal hun være 17 år. Etter oppførselen og faktene hennes å dømme minner hun mer om en 10-åring.
    Filmen er veldig snever og dreier seg kun om at pappa redde datteren fra skurkene. Hva som skjer med andre er klekkende likegyldig. Man blir sittende igjen med mange ubesvarte spørsmål gjennom filmen.
    Liam Neeson(Bryan) gjør en grei rolle, det er ikke hans skyld at manuset ikke er bedre. På coveret til DVD'en stod det "Nr 1 i USA". Det kan jeg i og for seg forstå siden hevngjerrighet har en så stor rolle i filmen. Og som i 24-seriene er det selvsagt helt greit å drepe for fote og torturere så lenge det er de "snille" som gjør det mot de "slemme". Og tilfeldigvis er noen av de største skurkene arabere...
    Filmen egner seg greit som hjernedød underholdning en kveld, men det er IKKE en god film.

Denne sier det meste.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fantastisk! nok sagt. Sone A Canada Bluray, sonelåst.Ikke verdens beste bilde, og ikke noe spesiell lyd å utnytte DTS HD MA, 6.5/10 på lyd og bilde 9.8/10 på filmen.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pandu
    Filmen egner seg greit som hjernedød underholdning en kveld, men det er IKKE en god film.
    Alle kan/skal ikke like de samme filmene, men jeg har aldri forstått folk som skiller mellom god underholdning og bra/god film..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Årets beste film til nå !

Har ikke spillt spillet, men denne rådigga jeg. Herlig mørk stemning, kule skuespillere, knall bilde & lyd.

9/10

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pride & Glory

Tja. Ikke så dum film, men når filmen var ferdig fikk jeg følelse av å ha sett den før. Kanskje ikke den mest orginale filmen. Men likvel grei underholdning.
    BD går det i for det meste hos oss og denne gangen ingen unntak. Så for de som jakter på masse lyd opplevelser så er det vel heller ikke det helt store. Bildetkvaliteten var god.

En firer vil jeg kvalifisere denne til. Edward Norton løfter denne filmen til god underholdning.

A.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cloverfield

Jeg liker ikke noe særlig dokumentarmåten å filme på, men det måtte nok til for å skille den fra andre filmer i monster-angriper-sjangeren. Filmen i seg selv var ikke bra nok til å oppmuntre meg til å se den en gang til, men lydeffektene var imponerende. Surroundeffektene ble mer fremtredende siden det ikke er musikkspor som overdøver alle andre lyder. Og sub'en fikk virkelig jobba.

Mener å ha lest en sammenligning mellom denne og War of the worlds. Cloverfield hadde mye fetere lyd som strakte seg over det meste av filemen fra angrepet kom og til slutten. Cloverfield var en kjedelig film, men hvis noen vil demonstrere sub'en(e) sin(e) for kompiser så sett den på og spol fram til angrepet. War of the worlds kan jeg ikke anbefale for den var bare kjedelig.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Cloverfield

Jeg liker ikke noe særlig dokumentarmåten å filme på, men det måtte nok til for å skille den fra andre filmer i monster-angriper-sjangeren. Filmen i seg selv var ikke bra nok til å oppmuntre meg til å se den en gang til, men lydeffektene var imponerende. Surroundeffektene ble mer fremtredende siden det ikke er musikkspor som overdøver alle andre lyder. Og sub'en fikk virkelig jobba.

Mener å ha lest en sammenligning mellom denne og War of the worlds. Cloverfield hadde mye fetere lyd som strakte seg over det meste av filemen fra angrepet kom og til slutten. Cloverfield var en kjedelig film, men hvis noen vil demonstrere sub'en(e) sin(e) for kompiser så sett den på og spol fram til angrepet. War of the worlds kan jeg ikke anbefale for den var bare kjedelig.
    Cloverfield er en av extremt få filmer som har nok bass til at forsterkerne i svsene mine får en antydning til lunken arbeidstempratur :-D

Satt og nøt den på THX nivå for noen kvelder siden :-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Cloverfield er en av extremt få filmer som har nok bass til at forsterkerne i svsene mine får en antydning til lunken arbeidstempratur :-D

Satt og nøt den på THX nivå for noen kvelder siden :-D
    Jeg har for liten forsterker og små høyttalere til å dra på så høyt, men den lille SVS'en min jobba rimelig greit. Det som er tøft er at det skjer noe hele tiden når det først har begynt å skje noe. Jeg kjente ikke på BASH'en da.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble Terminator 3 i går siden jeg har sett oppigjen 1 og 2 i løpet av denne uken. Greit å mimre litt etter og ha sett den siste som går på kino Men nr. 2 "Judgement Day" er jo fortsatt den beste av di nå 4 filmene!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Ble Terminator 3 i går siden jeg har sett oppigjen 1 og 2 i løpet av denne uken. Greit å mimre litt etter og ha sett den siste som går på kino Men nr. 2 "Judgement Day" er jo fortsatt den beste av di nå 4 filmene!
    Det er så rart å se effektene i såpass gamle filmer. Var dødsimponert første gangen jeg så T1, men sist jeg så den var det nokså dårlig i forhold til det de får til nå.

Men T2 er best ja selv om Kristianna Løken er OK å se på.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelper at hun er delvis norsk også :-D

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så rart å se effektene i såpass gamle filmer. Var dødsimponert første gangen jeg så T1, men sist jeg så den var det nokså dårlig i forhold til det de får til nå.

Ja artig og se utviklingen av effekter osv i di filmene der, rimlig stor foskjell fra første filmen til den som går på kino nå ja

T3 har sine feminime fordeler ja selv om filmen ikke er av den beste

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Australia (2009) - storslått underholdning.

-------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nettopp Taken. Det er en av de definitivt beste jeg har sett i år. Høyaktuell story, fett lydspor. Kunne ha brukt litt mer tid rundt de forskjellige elementene i filmen, men folk i dag har vel ikke tid til å konsentrere seg så lenge av gangen.

Side 188 av 364 FørsteFørste ... 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 184 185 186 187 188 189 190 191 192 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •