Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 187

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 187 av 364 FørsteFørste ... 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 183 184 185 186 187 188 189 190 191 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 ... SisteSiste
Viser resultater 3,721 til 3,740 av 7266
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,972
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Et godt poeng, men karakter 1 var vel uansett i drøyeste laget. Filmen er jo ikke dårlig. Dama sa sikkert nei, så han måtte se film istedet...
    Når jeg tenker tilbake på barne-ungdomsskolen så var det noen spesielle i klassen som ville bli journalister. M'er og S'er (5'er og 6'er for dere yngre) på alle prøver i alle fag, skikkelige skolelys. Ikke de som så mest film og tv for å si det sånn. (på videregående var disse allerede på egne skoler )
    Så når noen av disse kommer ut i den store verden og ikke får skrive nyheter om krig, religion og fred å sånnt, men heller blir sendt på den lokale kinoen eller blir servert en bunke dvd'er, så kan jeg tenke meg at motivasjonen og interessen ikke er helt på topp nei.

Dette er ihvertfall inntrykket jeg i alle år har hatt av filmanmeldere/kritikere(hatere) i noenlunde seriøse medium, vg/db/aftenbladet/aftenposten etc.
    Om det er sant eller ei ? vel anmeldelsene taler mange ganger klart og tydelig..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Et godt poeng, men karakter 1 var vel uansett i drøyeste laget. Filmen er jo ikke dårlig. Dama sa sikkert nei, så han måtte se film istedet...
    Det er vel ikke akkurat å ta seriøst hva Einar Aarvig anmelder en film som. Dette er TV2s frokost-tv filmanmelder.... resten burde si seg selv.

Ikke noe negativt ellers om Aarvig, men fyren har en veldig "spesiell" filmsmak..

Jeg hørte anmeldelsen hans på frokost-tv og det gikk i vendinger som...
    "Håpløst amerikansk", "Fylt av klisjeer", "overdrevent patriotisk" og sitat "kjedelig".

Newcomer misterstatetrooper sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne i kveld

Hu og hei. Glimrende svensk grøsser/thriller!! Anbefales varmt.
    Trailer YouTube - La den rette komme inn - american trailer

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nico ( Above the law )

Så den for 1. gang på tv.

Hørte rykter om at den skulle være veldig bra, men ble litt skuffet over handlingen.

Men som vanlig hadde filmen et budskap som er blitt et kjennemerke med filmene Steven Segal er med i og i nyere tid "produserer".
    Nå var det da CIA sine opprasjoner i Vietnam/Kambotsja og korupsjon innen politi/fbi/cia som fikk gjennomgå.

Som vanlig er det self. et par gode slåss sener.
    Og Sharone Stone`s rumpe i hotpants var et høydepungt.
    Ellers ikke det helt store.

Men er du en liten Segal fan så er filmen vert og få med seg.

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Og Sharone Stone`s rumpe i hotpants var et høydepungt.
    Ellers ikke det helt store.
    Sharon Stone i hotpants er ikke å forakte! 8)

I dag har jeg sett:

Traitor
    Kanon handling, kanon film. Må ses. 5/6

Taken
    Som alle andre sier. Denne må ses av alle filmentusiaster.. Satt med hjertet i halsen og ørevoksen på øreflippen. Den filmen skal ses igjen.. om ikke lenge 6/6

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Spirit

Så The Spirit igår kveld.... ja den var så dårlig og kjedelig at jeg vet nesten ikke hva jeg skal skrive om den engang, men den hadde fantastisk bilde og bra lyd i Dolby TrueHD.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Transformers

Et stort barnsling mesterverk.!

Seriously, store snakkende roboter.?
    Visuelt vakkert å se på, faktisk en god "innfallsvinkel" og handling...

Men plages litt med ett eller annet, så klarer ikke å sette 6/6 selv om jeg har litt lyst...
    Et must se og must have i samlingen.!

Karakter 5/6
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Et stort barnsling mesterverk.!

Seriously, store snakkende roboter.?
    Visuelt vakkert å se på, faktisk en god "innfallsvinkel" og handling...

Men plages litt med ett eller annet, så klarer ikke å sette 6/6 selv om jeg har litt lyst...
    Et must se og must have i samlingen.!

Karakter 5/6

Men jævlig arti når en skrur opp lyden :-D

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Men jævlig arti når en skrur opp lyden :-D
    Men seriøst lav lyd på Blu-Ray..... Fikk liksom aldri nok lyd, -13dB var normalt greit... hvor da -18dB er samme på andre filmer, PCM... (nei lydsperring var av)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Men seriøst lav lyd på Blu-Ray..... Fikk liksom aldri nok lyd, -13dB var normalt greit... hvor da -18dB er samme på andre filmer, PCM... (nei lydsperring var av)
    Låg på -20db heile filmen æ.
    Å litt over de på ænkelte demo sena...
    Lyden e vældig bra mixa på filmen så den bli aldri ubehagelig å hør på eller som e et stort +

Å Transformers me DTS HD-ma... de ha verri bære værst... :-)

Synd du har anlægg som spælle bære mellomtone enda, fer de legg vældig my arti under 30hz på lydspore :-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett igjennom X-men origins : Wolverine.

Faktisk en veldig artig film, passer godt inn i historien til de tidligere X-men filmene. Synd den kom etter alle de andre da den naturlig nok burde ha kommet først.

Litt harry er den selvfølgelig men sånn skal slike filmer være og det passer meg fint når jeg vil ha litt hjernedød action. Forskjellen fra andre hjernedøde action filmer så har denne en bedre historie rundt seg.

Gir den 5/6

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I helga ble det en lang rekke filmer, her er to av de.

Mega Shark vs Giant Octopus: er det mulig å lage en så rævva film?

(trykk på bildet for å lese omtalen

Dad: en meget hyggelig og følelseladet dramafilm hvor Jack Lemmon gjør en fantastisk sterk rolle

(trykk på bildet for å lese omtalen
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk med meg "Knowing" i helgen.

Sakset fra filmweb:
    I 1959 blir en gruppe studenter spurt om å tegne sin visjon av hvordan verden vil se ut i fremtiden. Tegningene skal forsegles i en tidskapsel og lagres i 50 år. Alt vel og bra, men en gåtefull jente fyller arket med tilsynelatende tilfeldige tall, som hun hevder blir visket til henne av usynlige mennesker.

Et halvt århundre senere, undersøker en ny gruppe studenter innholdet i kapselen, og jentas kryptiske beskjed faller i hendene på den unge Caleb Koestler. Men det er Calebs far, John Koestler, professor i astrofysikk, som gjør en oppsiktsvekkende oppdagelse: Den kodede beskjeden forutser datoene og dødstallene fra alle store katastrofer de siste 50 årene. Ikke nok med det, den forutser ytterligere tre katastrofer, hvorav den siste hinter om ødeleggelser av et verdensomspennende format

Hørtes det ikke spennende ut? Jo da, det trodde jeg også, men så feil kan man altså ta. Denne filmen er noe av det dårligste jeg har sett. Nicolas Cage, som jeg vanligvis har sansen for, leverer en skuffende og lite troverdig prestasjon, og de øvrige karakterene er heller ikke spesielt minneverdige. Filmen begynner faktisk ikke så verst, men den kommer til et punkt hvor langtekkelighet og klisjeer melder sin ankomst. Hadde det holdt seg på dette nivået, hadde filmen likevel endt opp som helt ok i mine øyne, men så var det den siste halvtimen hvor "spenningen" topper seg og alle løse tråder skal nøstes opp... Uten å si noe om hva som skjer (av hensyn til de som likevel vil se denne filmen), så virker det rett og slett som om filmskaperene var helt tomme for ideer når de kom til slutten, og bare kastet sammen noen idiotiske tvister før de slapp denne ondskapen på resten av verden.

Ironisk nok, kunne jeg ikke forutse hvor dårlig denne filmen var. Terningkast 1

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,972
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp sett ferdig

Husker jeg syntes den så kul ut da jeg så traileren for ganske lenge siden, men så ble det visst en rett på video sak. Fant den igjen på Playusa.com, canadisk bluray med dts hd ma lydspor.
    Synes filmen var helt ok underholdning. Coveret sier 'blanding av predator og beowulf' og det gir en viss ide om utformingen.
    Bilde var litt opp og ned, i mange mørke scener var det som om brightness plutselig ble skrudd på fullt så man kunne se hva som skjedde, men ellers bra bildekvalitet. Lyden var også ganske bra, men vær obs med vol i begynnelsen. Var ganske høy dts lyd og filmen starter med et smell, bokstavelig talt.
    Vil si 6/10 på filmen, finnes mange verre måter å slå i hjel 2 timer.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chuck Sesong 1: En meget bra blanding av humor, drama, spenning og romantikk i en serie som holder interessen oppe.

(klikk på bildet for å lese hele omtalen)

Doubt: Et tungt verbalt drama hvor historien utspilles nesten utelukkende igjennom dialog. Tungt, men interresant, fasinerende og spennende.

(klikk på bildet for å lese hele omtalen)

Gomorra: Et oppskrytt action-drama fra Italia hvor vi blir tatt med en lang og rolig reise som desverre ikke viser det den prøver på.

trykk på bildet for hele omtalen

The Lost Boys 1: Nostalgisk 80talls vampyr-film som har oppnådd et kultstempel.

trykk på bildet for å lese hele omtalen
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår så jeg en latterlig billig dvd som overasket stort i både bilde og kvalitet....

Noe så eksotisk som en Mexicansk skrekk faktisk... KM31-ondskapens veikant..
    Bildet var meget skarpt til å være dvd og lyden var ganske grei DTS.

Synes denne filmen gav en skikkelig støkk av og til, også veldig tragisk stemning hele veien. Sånt liker jeg....

Stikkord er sinna ånder, telepati og synske folk...

Jeg kan dra sammenligninger mellom the Ring, Shutter, The Orphanage, Rosemarys Baby etc...

Synes dette er en film å få med seg, spesielt siden den bare koster 49kr på Gamestop

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett Lillebror Stifler på Band Camp i kveld

Leeenge siden sist jeg så en American pai film nå så var gøy med et gjensyn :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så debbie goes to dallas og pussymann 3(klassikker).nydelig bilde.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Fikk med meg "Knowing" i helgen.

Sakset fra filmweb:
    I 1959 blir en gruppe studenter spurt om å tegne sin visjon av hvordan verden vil se ut i fremtiden. Tegningene skal forsegles i en tidskapsel og lagres i 50 år. Alt vel og bra, men en gåtefull jente fyller arket med tilsynelatende tilfeldige tall, som hun hevder blir visket til henne av usynlige mennesker.

Et halvt århundre senere, undersøker en ny gruppe studenter innholdet i kapselen, og jentas kryptiske beskjed faller i hendene på den unge Caleb Koestler. Men det er Calebs far, John Koestler, professor i astrofysikk, som gjør en oppsiktsvekkende oppdagelse: Den kodede beskjeden forutser datoene og dødstallene fra alle store katastrofer de siste 50 årene. Ikke nok med det, den forutser ytterligere tre katastrofer, hvorav den siste hinter om ødeleggelser av et verdensomspennende format

Hørtes det ikke spennende ut? Jo da, det trodde jeg også, men så feil kan man altså ta. Denne filmen er noe av det dårligste jeg har sett. Nicolas Cage, som jeg vanligvis har sansen for, leverer en skuffende og lite troverdig prestasjon, og de øvrige karakterene er heller ikke spesielt minneverdige. Filmen begynner faktisk ikke så verst, men den kommer til et punkt hvor langtekkelighet og klisjeer melder sin ankomst. Hadde det holdt seg på dette nivået, hadde filmen likevel endt opp som helt ok i mine øyne, men så var det den siste halvtimen hvor "spenningen" topper seg og alle løse tråder skal nøstes opp... Uten å si noe om hva som skjer (av hensyn til de som likevel vil se denne filmen), så virker det rett og slett som om filmskaperene var helt tomme for ideer når de kom til slutten, og bare kastet sammen noen idiotiske tvister før de slapp denne ondskapen på resten av verden.

Ironisk nok, kunne jeg ikke forutse hvor dårlig denne filmen var. Terningkast 1
    Synes filmen var genial, skal helt klart i hylla når den kommer i salg! Den fortjener langt mer en terningkast 1...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    The International (2009):
    medvirkende: Clive Owen & Naomi Watts

Flott og orginal historie med knallsterke skuespillerprestasjoner. Vet ikke hva jeg hadde gjort hvis Naomi Watts hadde vært morra mi........ Filmen er spennende og interessant fra start til slutt. Absolutt å anbefale.

5/6
    Så denne i kveld.
    Godt produsert, men noe rotete fremstilt. Clive driver det hele - alene, og dermed blekner de fleste andre skuespillernes prestasjoner. Nesten alle, for det er et par andre også som også i bare å være seg selv er fantastiske, deriblant Armin Mueller-Stahl.

Drivende spennende, men med visse dødpunkter. Jeg gir den 4½ av 6.

Side 187 av 364 FørsteFørste ... 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 183 184 185 186 187 188 189 190 191 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •