Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 179

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  48
Side 179 av 364 FørsteFørste ... 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 175 176 177 178 179 180 181 182 183 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 ... SisteSiste
Viser resultater 3,561 til 3,580 av 7278
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hitman (2007) på Blu-Ray, med ganske så bra både lyd og bilde.

Basert på spillet med samme navn, med en leiemorder som både jakter og blir jaktet på... Grei actionunderholdning!

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nett ferdig med HITMAN . God actionfilm med god bilde og ikke minst lyd ! Som ble skrevet tråd ovenfor så er denne fra spillet Hitman.
    Mer om filmen her:

HITMAN

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Underworld Evolution (2006) - Vampyrisk nytelse

klikk på bildet for full omtale (en gammel en, bør nok reskrives en dag):

De fleste har vel fått med seg den forførende dracula, som har blitt
    portrettert som alt mulig, fra en casanova, til en engelsk rikmann, og ikke for å glemme en tv gal tulling. Wiseman ber oss faktisk om å glemme dracula. Og det med god grunn. Dracula er en tåpe sammenlignet med Marcus, som er den første vampyren. Han finnes hverken forførende eller sjarmerende, her er det kun dævelskap og blodtørst som teller. Denne skapningen er ikke pen, han ser rett og slett ut som noe ******* spyttet ut fordi han ble for fæl for de.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Taken

Såg denne på hd via htpcen, med dts lyd. Bildet var greit, men god lyd.
    Selve filmen falt veldig hos smak hos meg, og de jeg såg den sammens med. Den byr på mye action og handlingen er god! Denne filmen anbefales!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    How She Move (2008 )

klikk på bildet for komplett omtale:

På en annen side hadde How She Move en artig effekt i alle fall på meg; disse tanketomme og polerte hollywood affærene som f.eks. Step Up 2 The Streets fremstår som langt bedre filmer etter at jeg så How She Move, og det kan da umulig ha vært meningen med denne filmen!
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skinwalkers (2006)

klikk på bildet for komplett omtale:

Mye kunne ha vært reddet av denne filmen hadde regissøren tenkt på denne sjangerens fans fremfor blødere som lider av frykt for blod. De få actionscenene som tar sted mangler tydelig det bittet de burde hatt og spesialeffektene er av den lett forglemmelige typen. Disse varulvene burde dog ha gjort stor suksess på Halloween, ikke umulig at mange bestemødre hadde syntes at dette hadde vært ganske så søtt.
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -revejakta_1220101568-jpg

Så denne igår på WD TV HD Media Player. Den ga meg litt av den samme godfølelsen som The Big Lebowski gjorde. Men sistnevnte er selvfølgelig i sin egen klasse.
    Filmen var spennende og morsom og jeg likte filmen veldig godt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Attack Girls Swim Team Vs the Undead (2007)

klikk på bildet for full omtale:

Det å anmelde en film innehar et aldri så lite ansvar ovenfor leseren. Man skal kunne gi et objektivt inntrykk av filmen hvor man tar for seg både det positive og det negative. Tro du meg når jeg sier at jeg har prøvd å finne noe positivt med den. Det må jo være noe positivt med en fyr som spiller på ei fløyte og får damene til sengs, ei særdeles ubekvem nesten-sexscene mellom to jenter, eller jenta som skyter en laserstråle ut av musa si? Nei, i dette tilfellet har jeg gitt opp og velger å konkludere med at dette er noe av det dårligste, det mest rævva, det kjedeligste og tåpeligste jeg noen gang har sett.
    -------
    Mvh
    Rune

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så the Vantage Point på BD.

Jeg likte denne meget godt og syntes den hadde relativt høy spenningsfaktor.
    Den amerikanske presidenten blir utsatt for et attentat i Spania, og vi får følge historien sett fra flere personer involvert på forskjellige sett.
    Bilde var bra og lyd likeså, men langt fra det beste.

Så også litt på TV4HD der de viste LOTR Return Of The King i "HD".
    Bildekvaliteten var jaggu ikke ille, men ikke helt i liga med en bra BD. Dette var nok oppskalert materiale. Uansett litt morsomt å se.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3:10 To Yuma

Har akkurat sett 3:10 to Yuma på en 60´Pioneer med en Pioneer Susano forsterker biampa på et KEF iQ 7.2 anlegg.
    Dette er en utrolig bra film, nydelige bilder og fantastisk PCM lyd. WOW !!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Så også litt på TV4HD der de viste LOTR Return Of The King i "HD".
    Bildekvaliteten var jaggu ikke ille, men ikke helt i liga med en bra BD. Dette var nok oppskalert materiale. Uansett litt morsomt å se.
    Neppe!
    LOTR-filmene har lenge vært tilgjengelige i full HD - bare ikke i salg...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fikk jeg sett Max Manus!
    Selv om både Hennie og Broch var tilstede så syns jeg ikke de ødela på noen måte, faktisk den eneste filmen Broch klarte og overbevise meg sånn noenlunde.

Historien er kjent fra før av selvsagt, men de har laget i mine øyne en av Norges beste filmer! Fra første sekund var jeg helt med i filmen og den engasjerte så til de grader at jeg nesten var svett i perioder.

Lyden var i særklasse til norsk film og være, jeg skvatt til rett som det var, og bildet var nydelig og se på! For engangs skyld var det bra og være på kino!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Neppe!
    Er veldig skeptisk.
    Filmen gikk samtidig i SD på TV4, og kvaliteten var som nevnt bra, men ikke på langt nær så bra som f.eks Blade Runner. Detaljer i bakgrunnen var heller ikke nevneverdig imponerende.

3:10 To Yuma er knalltøff. Lånte den bort til en kamerat i Norge før jeg fikk muligheten for HD-lyd hjemme, så jeg gleder meg til å se den igjen!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Neppe!
    .........eller i Extended utgaver desverre.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld så en av de beste filmene jeg har sett på lenge! Gran Torino. Clint Eastwood leverer varene som bare det! Vanvittig bra skuespill av clintern! Gran Torino (2008)

6/6

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det Hulk sin tur ikveld !

Fantastisk god film som ikke skuffet på noen måter! 2 Timer med god underholdning. Interessant var også hvordan filmen ble spilt inn. Dette er noe som er absolutt til å anbefale etter filmen.

10/10

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tokyo Gore Police (2008) - reinspikka galskap med et stort glimt i øyet

klikk på bildet for full omtale:

Tokyo Gore Police er ikke filmen som vil sette Japan på verdenskartet, ei heller er den filmen som vil sanke priser og ende opp med et gedigent publikum. Men Tokyo Gore Police ER filmen som ved hjelp av sjuke mutanter, sjuke effekter og en stor dose beksvart humor bør kunne fremkalle et smil hos de fleste av oss som ikke har lagt igjen for mange kroner hos den lokale kirurgen. Da får man heller tilgi at historien er svak, skuespillerne overdriver litt mye og at effektene ikke holder Hollywoodklasse. Dette var rett og slett moro!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom denne omsider i posten, og en lenge etterlengtet film ble sett i kveld:

Taken [Blu-ray] - 2008

Liam Neeson gjør en utrolig god skuespillerprestasjon i denne fartsfylte action-thrilleren.
    Drivende filmatisering, svært dyktig redigering, rikt og svært fyldig lydbilde i DTS HD Master Audio.
    Senterkanalen fikk mer å bryne seg på enn hva normalt er. Dyp fin stemmepresentasjon.

En film jeg hadde store forhåpninger til, og som ikke skuffet i det hele tatt!
    Et aldri så lite trekk for den påtvungne franske teksten ved engelsk dialog. Litt irriterende i starten, men det gikk raskt over til å bli en liten franskleksjon i stedet... ;-)

5,9 av 6... :-D

PS:
    Kommer i salg her hjemme i februar en gang...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    .........eller i Extended utgaver desverre.
    Om ryktene stemmer så kommer både kino versjonen og extended versjonen på blu ray.

Men for oss som er Extended tilhengere så kommer de en del seinere :-/

Går som på DVD tro, overlegen bilde og lydkvalitet :-D

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Max Manus

Kommer rett fra kino, Denne filmen overasket meg veldig. Ganske mye humor og bra skuespill. Syns ikke det var like mye teaterskole preg på denne som mange andre norske filmer.

Gir den en 5/6, dette er en av de (om ikke den beste) norske filmen jeg har sett. Absolutt verd å se. anbefales

Side 179 av 364 FørsteFørste ... 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 175 176 177 178 179 180 181 182 183 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •