Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 177

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 177 av 364 FørsteFørste ... 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 173 174 175 176 177 178 179 180 181 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 ... SisteSiste
Viser resultater 3,521 til 3,540 av 7276
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Likte også I am Legend godt harman/kardon, men det trakk endel ned at effektene på "vampyrene" eller hva de er for noe var så dårlig. Synes godt de kunne kostet på seg å gjøre disse bedre.
    Så "I am Legend" på Blu-ray i går kveld, og må si at det nok var mer av en "hyperaktiv zombie"-film enn jeg hadde trodd på forhånd. Jeg syntes heller ikke at spesialeffektene på disse virusinfiserte "menneskene" var spesielt troverdig.

Jeg vil for øvrig tilføye at jeg likte slutten på den alternative versjonen bedre enn originalen som visstnok gikk på kino. Det var litt mer happy end, uten at jeg syntes det ble for klissete av den grunn. (Vil ikke gi noe mer spoilers enn dette).

Jeg hadde hørt at denne var vesentlig annerledes på slutten og skippet derfor fram til de siste minuttene. Når jeg får anledning skal jeg se hele den alternative versjonen i sammenheng, for det er ting i filmen som helhet som kan tyde på at det var den alternative versjonen som var planlagt laget fra starten av, og at en del ting i handlingen kanskje gir mer mening.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Ja det er jo en ørliten mulighet

Men så traileren nettopp og den ser jo skikkelig fet ut!
    Filmen var veldig bra, en av årets overraskelser spør du meg.

Anbefales virkelig!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I julens ånd ble det National Lampoon's Christmas Vacation!

God gammel klassiker som hører julen til, må se denne engang hver jul!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    I julens ånd ble det National Lampoon's Christmas Vacation!

God gammel klassiker som hører julen til, må se denne engang hver jul!
    Jupp! Samme her. Dette er en film vi bare MÅ ha med oss - hvert sabla år! :-D

Så den sist mandag kveld, men det blir vel sikkert én runde til i løpet av jula... ;-)

Nå har jeg den på DVD, HD DVD og Blu-ray. Ingen tvil om at sistnevnte er best, med (omsider) full 16:9 og langt bedre fargebalanse enn både DVD og HD DVD.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jupp! Samme her. Dette er en film vi bare MÅ ha med oss - hvert sabla år! :-D

Så den sist mandag kveld, men det blir vel sikkert én runde til i løpet av jula... ;-)

Nå har jeg den på DVD, HD DVD og Blu-ray. Ingen tvil om at sistnevnte er best, med (omsider) full 16:9 og langt bedre fargebalanse enn både DVD og HD DVD.
    Nok en grunn til og skaffe seg hd, for det er ikke bilde og lyd som imponerer i sd versjonen Det blir nok en runde til i romjula ja vil jeg tro!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Max Manus (2008)

klikk på bildet for komplett omtale.

Til tross for gode effekter og tilsvarende gode skuespillere er det ikke dette som virkelig gjør denne filmen til en filmatisk perle utenom det vanlige. Det er realismen og nøytraliteten. Filmen og personen - la oss kalle det konseptet - Max Manus er ikke ute etter å servere oss en ridder på hvit hest, det er ikke ute etter å skape falske heltebilder eller fremstille alle tyskere som noen sadistiske jævler som selveste satan har spyttet ut fra casa del *******, nei, Max Manus gjør sitt ytterste for å fremstille historien og personene så virkelig som det er mulig å komme. Dermed klarer filmen det nesten umulige; den er bare seg selv mens publikummet selv må ta en stilling i forhold til filmens store spørsmål; var det egentlig verdt det og hva ville vi selv ha gjort i en tilsvarende situasjon?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp sett:

og

Begge på Bluray seff.

Death Race var meget underholdende. Folk kan synes hva de vil, men Paul W.S. Anderson ruler!! (Gleder meg til HD gjensyn med Event Horizon om en ukes tid) Rå bilkjøring, liten mega-dose action, og helt vill dts hd ma lyd..

Resident Evil så jeg heldigvis først, og den var glemt nesten før bluray skuffa var åpnet.. Dårlig cgi, som en lang cut-scene fra ps3/xbox360 spill med litt bedre cgi enn in-game. Hvor ble det av folka som laget FF:Spirits Within ?? den er jo 7 år gammel og milevis foran alt annet.. akk ja. Får heller håpe på ny RE liveaction film..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg

The Good, The Bad, and The Ugly, A Fistful of Dollars og Hang'em high her om kvelden på TV2 film

Såg Once Upon a Time in the West i kveld. Fy flate for ein fantastisk bra film!! Beste western eg har sett !!

Såg og ferdig The day teh earth stood still, orginalen... ikkje så værst den heller. Litt forskjell på den og den ny version... :-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fruen kunne ikke vente - hun fikk Mamma Mia i gave og ville se filmen sent i går kveld.

Skjønner henne godt - supert bilde og flott lyd! Her er det bare å dra på volumet.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wanted (2008)

klikk på bildet for komplett omtale

Filmens største problem er at regissør Timur ikke eier begrensninger, riktignok er dette en actionfabel hvor realisme er et fremmedord men ei og anna scene blir allikevel tatt så langt at mange av oss instinktivt vil lure på om regissøren har blanda russisk vodka og lsd.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A Knight's Tale (2001) - Romeo & Julie goes Rock'n Roll

klikk på bildet for komplett omtale

A Knight's Tale er filmen som få hadde sett for seg. Den åpner frisk til tonene av Queen's We Will Rock You og avsluttes til AC/DC's You Shook Me All Night Long. Underveis har den bare ett mål, og det er å underholde sitt publikum. Med et skuspilleresemble i storform, feel good musikk, lattervekkende dialoger og et flott visuelt uttrykk lykkes denne filmen overraskende godt. Man skal ved andre ord ha rimelig mye botox i maska for å ikke kunne glise godt av denne filmen.
    -------
    Mvh
    Rune

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holiday - meget hyggelig film, nydelige skuespillere og skuespilleri - anbefales til peiskos og rødvin.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellboy 2: The Golden Army (2008)

klikk på bildet for komplett omtale.

Hellboy 2: The Golden Army er en hyggelig virkelighetsflukt som begynner ekstremt bra, fortsetter ekstremt bra før den dupper rimelig av for så å avslutte ganske så greit. Sammenlignet med eneren har den både sine svakheter og styrker, men totalt sett vil jeg nok rangere den over eneren. Dette er lettglemmelig underholdning på sitt beste. Men spennende blir det når treeren kommer; vil vi da endelig se Del Toros komplette visjon og vil vi da sette mer pris på den? Frem til da kan vi jo fylle opp popcornbøtta og kose oss med disse to hellboy filmene.
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ble Die Hard igår. Er vel en film de aller fleste har sett, og selv har jeg sett den mange ganger, men dette var første gang på blådisc. Jeg blir ALDRI lei av å se Alan Rickman, og hans tilstedeværelse i denne filmen er intet unntak :-D
    Forøvrig, lyd- og bildekvaliteten syns jeg var litt skuffende!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble Wall-E på blu-ray i går, deilig lyd og bilde, DTS-HD MA og gode greier.

Filmen var ikke hysterisk morsom, men den sikter vel heller ikke etter det. Det var en veldig koselig film med et utrolig mangfold av artige og snedige detaljer.

Kona sovna, etter 10 min, så det blir nok en runde til med denne veldig snart

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg igår kveld IRONMAN på Blu-Ray. God film som kommer til å sees flere ganger. Filmen for av meg terningskast 6

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transporter 3 (2008 )

klikk på bildet for full omtale

Transporter 3 er på mange måter undertegnedes store mareritt. Filmen er for så vidt underholdene samtidig som den er en middelmådighet. Ved å vike så langt fra grunnkonseptet setter denne filmen seg i en vanskelig situasjon hvor fansen går glipp av det de forventer samtidig som den appellerer til et nytt - og kanskje mer modent - publikum. Selv savner jeg den lekne humoren og atmosfæren fra de to første filmene. Om man sammenligner de tre med livet til en mann kan vi si at den første var den hyperaktive ungen mens toeren var den risikosøkende ungdommen som ville pushe strikken så langt det gikk. Treeren fremstår mer som pjokken i slutten av tenåra som lider av en alvorlig kjønnsidentitetskrise. Denne filmen ender dermed opp som denne seriens store fallossymbol.
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Host

Sør-Koreansk monsterfilm med en gripende historie,
    mye bedre enn king kong.
    Terningkast 6

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier endel om hvor forskjellige vi kan være...

The Host får 1 av meg, mens King Kong havner på en sekser 8)

O.T. : Fornøyd med Yamahaen Julius Sounds ?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Knallbra film som skuffet litt i bildekvalitet på Blu-ray.
    Dette er vel den nest dårligste bildekvaliteten jeg har sett på BD hvis ikke jeg husker feil. På en annen side var lyden meget bra. Dialoger sitter som et skudd og alle effektene i bakkanalene imponerer. Kanskje den filmen med mest info i bakkanalene som jeg har sett.

Filmen i seg selv synes jeg var meget bra. Filmen viser vanvittig pene bilder, virkelig kunst. Skulle bare önske at transferen hadde värt topp slik at man hadde fått enda mere ut av dette. Jeg var meget skeptisk i begynnelsen og en viss fyllescene som viste helt elendig skuespill, men dette tok seg kraftig opp og filmen fanget meg mere og mere. Meget imponerende.

Kung Fu Panda. Hva kan man si? Mesterlig!
    En herlig film som absolutt bör nytes på Blu-ray/High Def. Bildet er intet mindre enn fantastisk og lyden like så. Filmen i seg selv er både morsom og relativt spennende.

Journey To The Center Of The Earth.
    Bläh, dette var ikke noe for meg. Flat barnefilm uten noe spesielt å bli fenget av. Vi prövde oss först på 3D-versjonen men bildet var stort sett dobbelt og nesten helt uten farger. Grusomt å se på. Så da den vanlige BD-vesonen , noe som var langt bedre for öynene, men allikevel kjedelig. Kommer nok ikke til å se den igjen. Ever.
    Etter filmen var ferdig så vi noen utvalgte klipp i 3D, noe som forsåvidt var litt artig, men jeg kommer ikke til å kaste bort penger på en 3D-film igjen med det förste. Teknologien er langt fra bra nok forelöpig.

Eraser.
    Jeg liker slike filmer, synes de gir en finfin stemning.
    Arnold er den samme, ikke noe fra eller til. Han passer i rollen og filmen fenger. Bildekvalitet er bra og lyden likeså, selv om dette er langt fra det beste formatet har å by på. Et hyggelig gjensyn.

ELF.

Denne gikk på TV og jeg fikk endelig sett den. Den var langt mere barnefilm enn jeg hadde forestilt meg, men allikevel meget underholdene. Will Ferrell er et unikum og klarer å få det meste morsomt på han egen helt spesielle måte. Fin julefilm med masse varme og humor.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 177 av 364 FørsteFørste ... 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 173 174 175 176 177 178 179 180 181 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •