Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 174

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 174 av 364 FørsteFørste ... 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 170 171 172 173 174 175 176 177 178 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 ... SisteSiste
Viser resultater 3,461 til 3,480 av 7273
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nettopp sett Cloverfield. En lydfest uten like. Har ikke turt å kjenne på kjøleribbene til suben enda.. En elsk/hat-film som alle med godt anlegg burde se uansett.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Holder på med denne fantastiske pakken nå.
    Har akkurat sett Kill Bill 1 og både bilde og lyd er knallbra, spesielt lyden.
    Filmen i seg selv er i mine øyne fantastisk. Typisk Tarantino med masse svart humor. Gleder meg til å se nr. II.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld var det en aldri så liten førpremiere på RocknRolla...
    Premiere på kino er 5. desember.

Jesus!
    Det er ikke annet å gjøre enn å bøye seg i støvet for Guy Ritchie...!

Dette var en ren og skjær fornøyelse fra scene 1.
    Humor i store doser, samt et plott som bare Ritchie kan forfatte.

Han følger 100% opp stilen i sine tidligere filmer (Snatch og Lock, Stock and Two Smoking Barrels).

SE DEN!

Film: 5¾ av 6
    Kinokvalitet: 2½ av 6

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, det var gledelige nyheter :-D Gleder meg alltid stort til en Ritchie-film !!
    ...er det jeg alltid har sagt, Madonna fortjente aldri den mannen

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Ah, det var gledelige nyheter :-D Gleder meg alltid stort til en Ritchie-film !!
    Ja, og vet du hva?
    Når filmen er over kommer en flott beskjed om at karakterene "returnerer" i oppfølgeren! :-D

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp avsluttet film nr.2, så den første i går:

Meget underholdende og svært ulike filmer. En er zombie film med masse gore, og den andre har noen av de råeste bil-scenene noen sinne. Death Proof tok litt vel lang tid før den kom skikkelig igang, men når det begynnte så var alt glemt og tilgitt. Var ikke så særlig imponert over looket på Planet Terror og første halvdel av Death Proof med dirt effekter o.l. men funka forsåvidt greit.
    Planet Terror har en 'clean' utgave som special feature, men denne har bare DD, ikke TrueHD lyd.
    Disse filmene må bare oppleves, så kan man like dem eller ei, jeg storkoste meg ihvertfall.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,739
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok sjansen på å gå på kino igjen, siden det er kommet ett helt nytt kino kompleks i bydelen - Ringen.

Så den siste 007. Helt grei action-film, men ikke noe mer.

Den som er merkelig, er at folk godtar den varen som blir levert av ett helt nytt kino-senter. Lyden var helt grei, men kan ikke betegnes som god. Bildet var derimot en tragedie. Skulle jeg tippe kontrast-nivået, så hadde det vært under 800:1. Sort var det ikke antydning til. Kvelds- og natt-scener var tragisk dårlig. Selv dags-scener manglet dybden og så flate ut. Itillegg så var ikke bevegelser noe gode heller. Frister ikke til gjentagelse. Synd for selve kino-salen var meget god.

Film: 4 av 6
    Bilde: 1 av 6
    Lyd: 3 av 6
    Sted: Ringen kino

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, ikke bra å se.
    Men nå har jeg jo en viss idé om dine preferanser, mtp både lyd og bilde. ;-)
    Og som nok ligger et stykke over hva man i allmenhet oppfatter som godt?
    Likefullt er det interessant å lese.
    Har fortsatt tilgode å oppleve Ringen Kino i nåværende form, men har jo tanker om et besøk!
    Håper for all del at jeg ikke blir like skuffet?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg Kung fu panda.

Synes den var morsom, men er nok litt skummel for de små jentene mine.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shark Swarm (2008) - It Can't Get Any Worse than this!

Trykk på bildet for hele omtalen:

Shark Swarm er en oppriktig elendig fadese av en film. Bortsett fra Arman Assantes glitrende rasshøltolkning finnes det ikke en eneste lyspunkt i dette makkverket. Selv tok meg selv i å undre på hvorfor jeg ikke i all verda skrudde av denne torturen og heller fyrte opp støvesugeren og gikk på hybelkaninjakt.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så I am Legend igjen for en 6 timer siden.

Kommer ikke bort fra at det er den filmen som gir det klart beste HD bilde hos meg :-D

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte også I am Legend godt harman/kardon, men det trakk endel ned at effektene på "vampyrene" eller hva de er for noe var så dårlig. Synes godt de kunne kostet på seg å gjøre disse bedre.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Animatrix (2003) - Fra best til verst (blu ray)

Trykk på bildet for komplett omtale:

The Animatrix er i mine øyne en meget ujevn produksjon hvor 3 av de 9 kortfilmene er av superb kvalitet mens resten føltes mer som intetsigende fyllstoff. Men utgivelsen byr på et overraskende godt lydspor og bildekvaliteten er intet dårligere, på toppen av det hele får man en god del ekstramaterial som nesten er et must for enhver fan av The Matrix.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sett den alternative versjonen da ?

Den versjonen viser at de "genetisk endrede" viser intelegens og delvis menneskelig adferd og sparer livet til Legned.
    Mens kino versjonen viser de som en mere kanibaliske sider uten noen form for menneskelig adferd som ender i et kabom.

Men kom av sporet her nå... bildemessig er det eneste filmen som ikke gir noe støy i bildet i det heletatt når jeg ser den :-)

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Den versjonen viser at de "genetisk endrede" viser intelegens og delvis menneskelig adferd og sparer livet til Legned.
    Mens kino versjonen viser de som en mere kanibaliske sider uten noen form for menneskelig adferd som ender i et kabom.

Men kom av sporet her nå... bildemessig er det eneste filmen som ikke gir noe støy i bildet i det heletatt når jeg ser den :-)
    Sett begge ja
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg ikveld " MUMMY - Tomb of the Dragon Emperor"

Fantastisk god film som jeg kommer til å ser igjen. Lydmessig var filmen også god!!

:-D

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lee Evans - Live At The O2

Så siste showet fra denne gale mannen igår :-D Går i samme sporet som tidligere show, men så lenge det fortsatt funker, så tåler jeg noen gjentagelser

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Den alternative versjonen er bedre innholdsmessig, men dessverre forblir "vampyrene" like elendig utført effekt/cgi-messig.

Newcomer MacBeth sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

W.

W. på kino i går. W. er om George W. Bush og hovedrollen spilles av Josh Brolin hvor han gjør en bra rollefigur. Regi Oliver Stone. Interessant å se Bushs vei til "The Precidency". Fikk nesten litt sympati for Bush etter hans oppvekst og liv før presidentperioden. Men, bare nesten...

I filmen spørres Bush om hvordan historien kommer til å dømme ham, og han svarer; "Når den historien skrives er vi alle døde...". Det morsomme er at Bush som nå vel er den mest upopulære presidenten i USAs historie, bare er slått av Harry S. Truman, og historikerne begynner vel nå å enes om at Truman kanskje bør regnes som en av det virkelig store amerikanske presidentene. Så om 50-60 år er kanskje Bush jr. en stor president ;-)

Ellers bra rolletolkninger av Thandie Newton som Condoleezza Rice og James Cromwell som George H. W. Bush (poppy) samt en morsom cameo av Ioan Gruffudd (Hornblower) som Tony Blair.

Anbefales.

Og så er det bare å vent på Frost/Nixon. Ut fra traileren ser Frank Langella ut som han kommer til å gjøre en brukbar rolle som "Tricky Dick".

Newcomer MacBeth sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Der Baader Meinhof Komplex

Så riktignok Der Baader Meinhof Komplex for noen uker siden på kino, men for alle oss som vokste opp på 70-tallet er denne et must. Meget god film, og flotte rolletolkninger. Meget bra setting! Du ble satt rett tilbake til 70-tallet og terrorfrykten.

Anbefales på det sterkeste.

Og bare som et lite apropos, så slipper Christian Klar antakelig ut før jul...

Og dere er redd for zombier, folk med motorsager og haier ;-)

Side 174 av 364 FørsteFørste ... 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 170 171 172 173 174 175 176 177 178 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •