Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 162

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 162 av 364 FørsteFørste ... 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 158 159 160 161 162 163 164 165 166 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 ... SisteSiste
Viser resultater 3,221 til 3,240 av 7273
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    FY f for en fantastisk film, for et sylskarpt bilde og for en handling. Den mannen som gav denne filmen middelmådig kritikk i avisen fortjener vel å bli spent fast i en gapestokk eller noe lignende.
    Interessant. Filmen har blitt slaktet omtrent i flere aviser leser jeg. Ken spennende at andre mener noe annet, da ser jeg filmen med andre øyne hvis du skjønner hva jeg mener.

Både gruer og gleder meg til å se den filmen, den første kan jeg personlig bare komme på ett ord for: Makkverk. Hvis man har lest bøkene var den første filmen latterlig dårlig. Det beste hadde ganske enkelt vært å lage flere filmer så man fikk mer tid til historien i filmen(e), men det er selvsagt mange problemer med det.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke lest bøkene... men jeg hørte flere kommentarer på vegen ut som også kritiserte de aviskritikerne, folk ringte tilogmed rundt for å si hva de mente om disse... alle synes det var en storveis film. Når man er på kino så merker man fort hva folk synes... Det var bred klapping etter filmen...
    Det er også verd å merke seg at svenske aviser har gitt filmen terningkast 4 og 5 over hele veien. De norske kritikerne stinker av "svensk" syndromet.

En veldig underholdende film synes jeg, og bildet var så klart at om det er i nærheten på dvd eller blueray så er det i det hele tatt fantastisk.

Jeg synes også den første ARN filmen var litt drøy, det var litt for mye oppstart og karakterbygging, men synes at disse filmene fortjener å bli tatt som en film... og ikke to. Jeg mislikte ikke den første filmen, men vi fikk så mye mer i film nr 2.

Veldig nær Braveheart feeling for meg iallefall..

Du må iallefall se Baasma representere Norge, det var skikkelig heia Norge følelse når de norske vikingene kom til hehe...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jon Selås er jo ikke noe annet enn en narr, er vel absolutt ingen som helst som bryr seg om hva den fjotten av en bladsmører skriver.
    Han liker jo intetsigende filmer som absolutt alle andre hater.

Dersom du i det hele tatt ser på hva fyren har slaktet i sin tid så er det absolutt ikke langt imellom storverkene fra en rekke respekterte regissører.

Dagbladets anmelder gidder jeg ikke kommentere engang.
    Det blir altfor fjernt fra virkeligheten. Slike kliniske anmeldertyper som bare liker bisarre laangdryyyge dramaproduksjoner som absolutt ingen andre bryr seg om kan vel heller anmelde dette om de synes det er så festlig.
    Men da hadde de kanskje ikke heller hatt noen jobb?

hehehe

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg "Heat". Det virket som den varte og varte, uten at dette nødvendigvis trenger å være positivt.
    Konklusjonen er at jeg ikke kommer til å se den igjen, og at jeg ikke skjønner meg på dem som forguder denne filmen.

SoundThug
    Guest
    I går så jeg There will be blood. Rimelig heftig story for å si det sånn. Her er det skuespillerprestasjoner av ypperste klasse no doubt! Anbefales!

SoundThug
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    I går så jeg "Heat". Det virket som den varte og varte, uten at dette nødvendigvis trenger å være positivt.
    Konklusjonen er at jeg ikke kommer til å se den igjen, og at jeg ikke skjønner meg på dem som forguder denne filmen.
    Jeg er faktisk HELT enig med deg. Denne filmen har fått veldig gode kritikker. Jeg så den for 4-5 år siden vil jeg tro, og ble helt målbundet! Av kjedsommelighet!!!! Tenkte da at andre må ha skjønt noe jeg ikke skjønte, og lot det dermed ligge. Men nå... skjønner jeg fremdeles ikke bæra av hvorfor denne filmen er bra.. Lenge leve virkelige klassikere som goodfellas etc

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SoundThug
    Jeg er faktisk HELT enig med deg. Denne filmen har fått veldig gode kritikker. Jeg så den for 4-5 år siden vil jeg tro, og ble helt målbundet! Av kjedsommelighet!!!! Tenkte da at andre må ha skjønt noe jeg ikke skjønte, og lot det dermed ligge. Men nå... skjønner jeg fremdeles ikke bæra av hvorfor denne filmen er bra.. Lenge leve virkelige klassikere som goodfellas etc
    Er vel kanskje graden av realisme som gjør HEAT bra, er enig i at den er litt lang.

Men det er en bra film...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så jumper på BD i kveld.Vannvittig lydspor i DTS HD!
    Bildet er bra men litt kornete,men etter hva jeg har skjønt er det slik denne skal være...
    Ellers syns jeg filmen er bra,veldig god underholdning hvis du liker denne typen film.
    Terningkast 4/6 totalt.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Newcomer Eirik81 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg street kings, helt ok film som er verdt å få med seg

Street Kings (2008)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har to filmer jeg har sett
    Først Southland tales...

Så Southland tales på hjemmekinoen. Southland Tales er noe så sprøtt som en Sci-fi/action/komedie/dommedags/musikal film.. regissert og skrevet av samme mann som gav oss Donnie Darko.
    Her fikk vi mye av de samme tingene som var i Donnie men i en mye større verden. De som likte strobelysene og alle de sprø tingene i Donnie kan glede seg til det samme i mye større målestokk.
    Filmen er helt sprø, the Rock spiller her en lignende rolle som det Jake Gyllendal gjorde i Donnie Darko... noe som er ganske så komisk da overbola the Rock går rundt nervøs og turer på halliser og framtidsvisjoner mens han nervøst bøyd går rundt og tvinner lillefingre! :lol:
    Michelle Gellar spiller dum blond bimbo så bra som omtrent ingen andre enn hun kan.
    Sært gjensyn med spåkona/dvergdama fra Poltergeist også.

Jeg så bakomfilmen for å se hvor mange A4 ark med LSD regissøren hadde spist, men det fikk jeg ikke svar på. Derimot fikk jeg et innblikk i den syke tankegangen...
    Jeg likte denne filmen veldig godt, det er en annerledes film helt fjernt fra det meste annet.
    Jeg klarer ikke å sette en karakter men vil gi den en sekser terning. Dette er en film man enten elsker eller hater..

Så Hancock på kino.... Den innfridde ikke forventingene jeg hadde til den...
    Den begynte greit, men halvveis ut i filmen gikk den fra å være en komedie til å bli litt vel seriøs... ikke galt, men ikke det jeg hadde forventet...
    Litt kjipt var det også at alle høydepunktene var i traileren... så hadde liksom sett de. Helt grei film, Will spiller bra for tiden... en terningkast 4

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Olsenbanden nr. 13 ble unnagjort i kveld.

Så nå er det en igjen før en må finne noe med litt mere futt i :-D

Cloverfield på blå disk er først ut etter Olsenbanden nr 14 er sett :-D

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så to filmer på rappen ikveld... Først ute var Hitman. Hvis jeg har forstått noe riktig her i verden, så er alså denne bygget på et spill... vel, mine forventninger var omtrent fraværende, og konklusjonen etter denne filmen er såre enkel: Aldri har jeg prøvd spillet, aldri vil jeg prøve spillet, og aldri vil jeg se filmen igjen!

Nr.2 ut var Michael Clayton. Etter Hitman var dette en befrielse å se for sinn og sjel! Skal det sies at jeg i utgangspunktet er veldig glad i slike advokatfilmer, og Michael Clayton ble intet unntak.
    George Clooney er seg selv lik, og er en meget habil skuespiller, for all del, men ble etter min mening skyggesatt av Tom Wilkinson. Anbefales hvis du liker sjangeren!

(Hver gang jeg ser Tom Wilkinson så klarer jeg ikke å la være tenke på scenen i The Full Monty der Wilkinson sitter i et jobbintervju, og et par av hans "kompiser" står utenfor vinduet og vifter med hage-gnomene hans, hehe priceless )

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er alle 14 Olsenbandene unnagjort :-D

14 koselige kvelder med de største :-)
    Trist og tenker på at de alle har takket av.

Men de lever for evig i min film samling :-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Olsenbanden nr. 13 ble unnagjort i kveld.

Så nå er det en igjen før en må finne noe med litt mere futt i :-D

Cloverfield på blå disk er først ut etter Olsenbanden nr 14 er sett :-D
    ------------------------------------

Danke

Hva er det du snakker om, det er futt i Valborg da??

hehe, viste ikke de hadde så mange filmer engang, tror jeg bare har fått med meg ca 4 og en halv..

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    ------------------------------------

Danke

Hva er det du snakker om, det er futt i Valborg da??

hehe, viste ikke de hadde så mange filmer engang, tror jeg bare har fått med meg ca 4 og en halv..
    Aud Schønemann døde 31.okt 2006

Orginale olsenbanden er det 14 filmer med ja.
    Samleboksen: DVDstrax scandinavias largest online DVD shop

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Aud Schønemann døde 31.okt 2006

Orginale olsenbanden er det 14 filmer med ja.
    Samleboksen: DVDstrax scandinavias largest online DVD shop

Er fullt klar over at Schønemann er død.

Jeg tenkte da selvfølgelig på rollen Valborg.. den lever jo videre.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble det et hyggelig møte med Die Hard 4. Mest på grunn av at jeg endelig kan spille av og utnytte "HD-lydsporet".

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona hadde leid 27 Dresses når jeg kom hjem fra en kunde i går kveld. Herregud...... Ikke lei den. Værste klisset jeg har sett på lenge
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer n5k sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tre meeeget korte anmeldelser fra filmer jeg har sett i helgen:

The Assasination of Jesse James - Terningkast: 3 minus
    Den siste revejakten - Terningkast: 4 pluss
    Mannen som elsket Yngve - Terningkast: 5 minus

(Må kanskje legge til at jeg stadig får høre at jeg er streng når jeg vurderer filmer. Jeg krever f.eks. en bra story og driter i effekter. Effekter kan ikke rettferdiggjøre en ellers shait film.
    Eks: Folk i bandet mitt fatter ikke at jeg gir Transformers terningkast 1 (minus kanskje). De gir den 5+ bare "fordi det er Transformorers". Jeg gir trekk for skuespillerprestasjoner, handling etc...)

Side 162 av 364 FørsteFørste ... 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 158 159 160 161 162 163 164 165 166 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •