Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 161

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 161 av 364 FørsteFørste ... 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 157 158 159 160 161 162 163 164 165 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 ... SisteSiste
Viser resultater 3,201 til 3,220 av 7271
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Skvætt av den... :-O he he :-D
    Så å sei bære når en må inn i bygningen å leit ætti hund som e sikkelig spennanes da :-) he he
    Ska sjå den igæn i løpet av de 2 første dagan no :-D
    Hehe, som jeg sa så var publikum lettskremt, Men det er flere ganger en skvetter i starten ja! tøffeste av alle var nok katta

Sitat Opprinnelig postet av Akto
    En utrolig dårlig filmatisering av en grei bok ...
    Sant nok, og det hele topper seg med den latterlige eksplosjonen på slutten.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Death Sentence med Kevin Bacon igår...

For en film, og for en hjemmekinofilm!

Krystallklart bilde(dvd) det beste jeg har sett på lenge...
    Lyden er også fantastisk, fantastiske detaljer som kommer gjennom rommet. Pistolskudd og glass splinter gir en god opplevelse...

Jeg likte handlingen ganske greit, var veldig inspirert av lignende filmer... men jeg likte det meget godt. Kameravinklingene var meget bra gjort og lys, filming var i det hele tatt eksepsjonelt bra.
    Actionsekvensene var helt fantastiske, fikk meg en stund til å tenke på
    Rambo4. Dere skjønner sikkert hva jeg mener om dere ser filmen.

Det er gjengaktiviteter og hevn som er filmens handling.

Det eneste jeg ikke likte var politietterforskeren, hun stemte ikke helt og ble litt teit eller... trodde ikke helt på hennes rolle.

Ellers var det en meget severdig film i mine øyne og ikke minst ører....

Gir filmen terningkast 5- meget bra actiondrama.
    Gir bildet terningkast 6 perfekt
    Gir lyden DTS terningkast 6 perfekt

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Last Boy Scout

Så denne for andre gang i går kveld. Dette er uten tvil en av mine aller største favoritter. Med en typisk 90-talls look og et knallsterk manus, så er dette en actionkomedie som sent blir glemt. Jeg har aldri sett Bruce Willis toppe en film så bra som han gjør her. Alt ved karakteren hans er velsmakende fra ende til annen. Replikkene er tøffe og uforglemmelige. Savner den allerede, så jeg tror ikke det går lenge før jeg ser den igjen.

Men filmen er ingen kunst, det er en typisk kompisfilm som garantert vil slå ann i de fleste selskap.

Karakter: sterk 5/6

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I Am Legend... Blu Ray

Sett den før, men da så jeg kino versjonen med min gamle PB12 Plus/2 sub.

Denne gangen så jeg den alternative versjonen men mine to tårn.
    Og litt over normal lydnivå :-D

Kommer ikke helt over hvor bra bildet er på filmen :-D
    Ser ansiktet til Will i nærbilde så ser en virkelig hver detalje i ansiktet :-D

True HD lyden er veldig bra :-D
    Mye snaddermat for en sulten sub :-D kan nevnes spessielt en sene med eksplusjoner på torget foran huset... :-D

Må være det beste filmen med True HD så langt.

PS... vil anbefale og se kinoversjonen 1. gangen du ser filmen for så og se den alternative.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr. Deeds med Adam Sandler, kanonbra film

Morsom er den, men det er vel alle filmer med han i

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    In The Valley of Elah - BluRay.

DTS HD MA med fin bildekvalitet. Lyden er selvfølgelig klokkeklar og detaljert hele filmen gjennom. Det tekniske, som kameraføring og fargekorreksjon av samtlige klipp var genialt. Et lite innslag av svart/hvitt i mange av klippene, dødskult! Utsnitt og bevegelse i bildet er flott.

Historien falt i smak her også. Gjennomført og bra. Tommy Lee gjør en sjefsjobb. Spennende.

4/5.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'There will be blood' - Bluray

FILM/HANDLING:

Med sine 2 og 1/2 timer kunne jeg ikke finne ett eneste kjedelig sekund. Og dette sier mye da jeg i kanskje 2/3 av filmene jeg ser finner nettopp kjedelige partier, men dette kan også skyldes at jeg ser svært mye film, og gjerne er litt ukritisk på forhånd angående hvilken jeg velger..
    Skuespillerprestasjonene i filmen står ikke tilbake for noen av de beste jeg har sett så langt. Så fikk jo også filmen Oscar for bl.a. beste hovedrolleinnehaver..
    Handlingen er rett og slett suggerende i det man hele tiden tar seg i å tenke på tittelen 'There will be blood' og da lurer på når blodet skal begynne å flyte.. Mer sier jeg ikke om dette
    Helt klart en film som pga handlingen alene skal ses om og om og om igjen..
    Terningkast 6.

LYD:

Med sitt ukomprimerte lydformat, og avspilt på Yamaha DSP Z11's Cinema DSP H3 11.2 lydformat, så var dette en vanvittig opplevelse! Her får man alt fra storslåtte eksplosjoner, til de fineste detaljer i rolige og nervepirrende sener. Og ikke minst det jeg elsker over alt i gode filmer; strykeinstrumenter som gir den rette 'edgy' stemning i de rette partier..
    Terningkast 6. (finnes 7?)

BILDE:

Meget gode farger og klare bilder generelt. Dette er dog ikke en filmopplevelse hvor man klarer å la fokuset hvile på bildekvaliteten, all den tid man lar seg oppta av den fantastiske lyden, stemningen og spørsmålet om videre handling.
    Terningkast: 5+

Dette gir altså sammenlagt en soleklar 6'er i mine øyne. MUST SEE er en beskjeden betegnelse..

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'I am legend' - Bluray

FILM/HANDLING:

Utgangspunktet er nokså fasinerende i seg selv; Tenk deg å bli forlatt alene, kun med en kjøter som venn. Ettersom månedene og årene går er det ikke rart man blir litt fortvilet. Det man trodde var en feilfri kur mot kreft skulle vise seg å nærmest utrydde menneskeheten. Heldigvis (eller uheldigvis) er vår venn (Will Smith) doktor og bruker de fleste av sine krefter på å finne en løsning på problemet. Men dette skal vise seg å være en svært vanskelig oppgave. Den store bragden skuerspillermessig er dog ikke i forhold til selve problemstillingen, men derimot hans tolkning av det å bli forlatt alene i verden. Få, om noen, kan forestille seg hva menneskehjernen finner på under slike forutsetninger. Svææært spooky, garantert ’jumpy’! Will Smith tar steget opp i de seriøse skuespillerprestasjoners liga.
    Terningkast 5.

LYD:

Filmen ble avspilt i HD-format, noe som gjør opplevelsen svært sterk totalt sett. You gotta hear it to believe it!
    Terningkast 5+.

BILDE:

Bildekvaliteten er svært god. Her er meget raske og krevende scener hvor lyd og bilde smelter sammen og gir deg en totalopplevelse som fillerister deg! Tatt dette i betraktning kommer du neppe til den konklusjon at det visuelle skofter på noe punkt!
    Terningkast: 5+

Sammenlagt karakter: 5+

Se den!

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10,000 BC igår... dvs jeg klarte ikke å se hele filmen engang! (Regner med de siste 20min jeg ikke orket å se, gjør den til en klassiker i filmhistorien :twisted: )
    Totalt uengasjerende skuespill, og manusforfatteren kan neppe forvente en Oscar heller... Skuffende!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Olsenbanden 1-14... :-D

Driver om dagen og ser Olsenbanden filmene 1-14 :-D
    Kommet til og sett nr 3 i kveld :-D

Morsomt og se våre største samlet på plasmaskjermen :-)
    Med en pizza og iskald brus blir det kos :-)

Samleboksen av Olsenbanden 1-14 anbefales og ha i samlingen :-D

Bildeformatet er 4:3
    Lyden er : Dolby Digital 2.0

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meget underholdende film. Så 'Never back down' her en kveld tidligere, og dette ble et gledelig gjensyn med Amber Heard..
    Ble ikke helt overbevist over bildekvaliteten på reg B Blurayen, så får se om Reg A blir bedre når den kommer. filmen 7.5/10
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    30 days of night, dvd.
    Bra dts lydspor.
    Ypperlig film i vampyr sjangeren, får fart på blodpumpa rett som det er.
    Holder på spenningen hele veien.

Active kjetilae sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som så smala sussie på nrk3 idag!? kongefilm, anbefales om man liker litt sær humor!! :-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J

Jeg hadde ingen forventninger til denne utenom bra bilde og god lyd.
    Denne filmen får meg til å tenke på DareDevil;
    I utganspunktet en historie det går an å lage en fantastisk film av, men som i begge disse filmene ödelegges totalt av castingen.
    Hayden Christensen er i mine öyne bare ufordragelig, jeg klarer ikke å like hans rolletolkninger, ei heller Jamie Bells overspilling.
    Samuel L. Jackson har jeg sett passe bedre i de fleste filmene han har gjort.
    Filmen i seg selv synes jeg var veldig "enkel" og synes det lyser litt hastverk over det hele.

Terningkast 2.
    Bilde og lyd: meget bra.

Jeg vil ta for meg litt flere filmer etc jeg har sett i det siste.

The Wire - Season 4.

Milde himmel, denne serien er bare helt utrolig bra.
    Dette må väre en av de beste castinger i historien. Det finnes ikke en karakter som ikke passer perfekt i rollen sin her.
    Historien er komplisert og man trenger litt tid for å få full oversikt, men når alt sitter så kan man bare nyte dette og håpe det aldri tar slutt.
    Terningkast 6.
    Bilde og lyd: Ingenting å utsette.

10.000 BC.

En underholdende film. Historien får meg til å trekke litt paralleller med Apocalypto. Bra bilde og lyd, selv om det ikke er direkte vanskelig å se at sabeltanntigeren er animert. Jevnt over greit skuespill, töffe kulisser og god kameraföring.
    Terningkast 4.

Resurrecting The Champ:
    Egentlig en veldig god film, men to ting trekker litt ned:
    Samuel L. Jackson sin tolkning av rollen. Skulle virkelig önske at han bare brukte sin vanlige stemme og ikke den totalt unaturlige og slitsomme versjonen han bruker her.
    Det andre er at filmen blir litt langdryg. Den trekker liskom bare ut og ut, selv om den ikke er dårlig.
    En svak 4.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at det er flere som har fått øya opp for the wire. Er på slutten av sesong 4 selv og gleder meg til 5ern kommer på box i denne mnd. (?)

I dag har jeg sett:

L.A. Confidential
    med Kevin Spacy, Russel Crowe, Guy Pearce, Kim Basinger & Danny DeVito

Satte meg ned for å se denne filmen med blandede følelser. Hadde høye forventinger ettersom den ligger høyt på imdb top250, men vet også ved erfaring at det ikke er den beste kilden å sortere gode / dårlige filmer med.

Vil ikke si for mye om hva filmen baseres på, annet enn at det handler om et drap i en cafè hvor tre politimenn etterforsker saken på hver sin måte. Dette er en fantastisk film med knall solid plot og gode skuespillere. Det er helt klart at man oppnår klimaks for en hver spenningskurve av å se denne. Bør sees!!

5/6

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gompan
    Flott at det er flere som har fått øya opp for the wire. Er på slutten av sesong 4 selv og gleder meg til 5ern kommer på box i denne mnd. (?)

I dag har jeg sett:

L.A. Confidential
    med Kevin Spacy, Russel Crowe, Guy Pearce, Kim Basinger & Danny DeVito

Satte meg ned for å se denne filmen med blandede følelser. Hadde høye forventinger ettersom den ligger høyt på imdb top250, men vet også ved erfaring at det ikke er den beste kilden å sortere gode / dårlige filmer med.

Vil ikke si for mye om hva filmen baseres på, annet enn at det handler om et drap i en cafè hvor tre politimenn etterforsker saken på hver sin måte. Dette er en fantastisk film med knall solid plot og gode skuespillere. Det er helt klart at man oppnår klimaks for en hver spenningskurve av å se denne. Bør sees!!

5/6
    Det er såpass lenge siden vi har sett The Wire - Season 1 at vi lurer på å begynne på den igjen. Sikkert morsomt å se alt om igjen nå når man kjenner rollekarakterene såpass godt. The Wire er den absolutt beste serien jeg har sett, så gleder meg også til Season 5 selv om det er utrolig tris at det er siste sesong.

L.A. Confidential er en knallfilm, helt enig.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    The Wire er den absolutt beste serien jeg har sett, så gleder meg også til Season 5 selv om det er utrolig tris at det er siste sesong.
    Vel, sesong 5 var såpass svak i lys av dei andre at det nok var greitt å gje seg der.

Den var veldig god, og absolutt verdt å sjå. men ikkje på høgde med dei fire føregåande sesongane.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble det Arn Tempelridderen, helt grei film, masse kjente svenske fjes som forsåvidt gjør det de skal gjennom hele filmen, hovedrollen fremstilles ikke som den skarpeste kniven i skuffen fra starten av, men mot slutten tar det seg opp. 4/6. Som vanlig når det er tatt ifra en god bok, så mangler det litt, men for all del den er verd og se.

Så til slutt så jeg Meet the Spartans.

Har sluttet og ha forhåpninger til slike filmer for de er bare fyllmasse på dårlige søndager likevel. Ikke sjokkerende er den regelrett latterlig dårlig, tror jeg småhumra en gang i løpet av hele filmen. Elendig story, latterlig dårlige skuespillere som engasjerer omtrent like mye som polsk frijazz! Denne gidder jeg ikke engang og gi karakter!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusbe
    Vel, sesong 5 var såpass svak i lys av dei andre at det nok var greitt å gje seg der.

Den var veldig god, og absolutt verdt å sjå. men ikkje på høgde med dei fire føregåande sesongane.
    The Wire er en serie du absolutt bør se to ganger for å henge 100% med. Den er såpass omfattende i historie at det er lett å glippe taket på både personer og situasjoner som har hendt. Spesielt når du ikke har mulighet til å se hele sesongen i et jafs. Nesten litt synd at det ikke er en "dette har skjedd tidligere.." på starten av hver episode.

I dag har jeg sett:

Night at the Museum
    med Ben Stiller, Dick van Dyke, Robin Williams og Owen Wilson

Denne filmen handler om Ben Stiller som får seg jobb på et litt spesielt museum, der alt våkner til live om natten. Jeg viste på forhånd at dette kom til å bli en typisk familiefilm hvor du kan se slutten helt fra starten av, og det skuffer litt. Allikevel er den en film som har mye. Den er morsom, spennende, litt romantisk og veldig levende. Animasjonene var i toppklasse, og skapte mye liv underveis i filmen.

Spesielt anbefalt som familiefilm.

4/6

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går dro jeg faktisk til Fredrikstad Kino å så to filmer.

Wall-E

og

Arn-Riket ved veiens ende

Lyd og bilde til begge filmene var helt fantastisk.

Wall-E
    Wall-E er kanskje den beste Pixar filmen jeg noensinne har sett... Så skal det legges til at jeg er litt svak for sci-fi med utsikt mot verdensrommet og framtidsdupeditter...
    Gir den en sterk terningkast 5, originalt manus og fantastiske bilde og lydopplevelser.

ARN-Riket ved veiens ende..

FY f for en fantastisk film, for et sylskarpt bilde og for en handling. Den mannen som gav denne filmen middelmådig kritikk i avisen fortjener vel å bli spent fast i en gapestokk eller noe lignende. Selvom jeg skal innrømme at Film 1 bar litt preg av å være oppstart film hvor hele oppveksten og alle karakterene skal beskrives så hadde film nr 2 absolutt ALT.
    Jeg har ingen som helst problem med å sette denne filmen feks et lite hakk foran Bravehart. For det er her oppe denne filmen fortjener sin plass... For en historievandring og for en handling. Alt er praktfult...

Spesielt morsomt er det for oss nordmenn når Anders Baasmo Christiansen & co trer inn for å representere Norge noe så gjennomført morsomt... noe dere virkelig må få med dere...

Terningkast 6

Må sees

Side 161 av 364 FørsteFørste ... 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 157 158 159 160 161 162 163 164 165 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •