Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 158

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  48
Side 158 av 364 FørsteFørste ... 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 154 155 156 157 158 159 160 161 162 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 ... SisteSiste
Viser resultater 3,141 til 3,160 av 7278
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Once upon a time in America er en genial film...

Selv så jeg "Cypher" med Lucy Liu her om dagen...

Den var rett og slett meget bra. Likte storyen
    Rett og slett en meget undervurdert film siden jeg aldri har hørt om den.
    Om jeg skal beskrive den så må det vel sies å være en miks av Memento og Matrix, altså veldig spennende og snedig.

Bilde var perfekt og lyd var i Dts, så synes filmen skorte bra på nesten alt. Dessuten er Lucy meget fin i filmen, den har dessuten en bra cool mystisk tone som jeg likte...

Terningkast:
    Film 5
    Bilde 6
    Lyd 5

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Bank Job (2008)

Akkurat sett den ferdig og må si meg poitivt overrasket. Trodde ikke noe særlig om denne filmen, men viste seg å være ganske underholdende og spennende. Ekstra spennende ble det jo pga av at det basert på sanne hendelser.

7/10

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig satt jeg av litt tid til oppfølgeren til 2001: a space odyssey.

2010 - The year we make contact. Også basert på bok av Arthur C. Clarke.

På ingen måte en kultfilm-Kubrick ala 2001, men allikevel en meget god film.

Handlingen er mere "aktiv" og ikke så underfundig som 2001, og endel klisjeer finnes. Om man bærer over med akkurat det så er det er utmerket film.

Begynnelsen er svak, men nødvendig (liver på jorda) for sammenhengen.
    Vel inne i romskip og in outer space begynner moroa.

Bildet er bra, lyden er til tider meget bra - DD med masse dypbass og det er nok av scener hvor dette gjør filmen stor. Selv kresne jr. kom rausende ned mot slutten av filmen - "hele huset rister, hva ER det du ser på...."

Fikk bare tak i utgave med engelsk tekst, men selv jeg skjønte hva som ble sagt/skrevet

Skuespillet er bra, holdt oppe av Roy Scheider og Helen Mirren - godt hjulpet av "Hal"

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikveld så jeg disse to:

Jeg har egentlig ikke noe forhold til noen av artistene, men dette var to knallbra konserter. Jeg likte spesielt Robbie Williams, selv om musikk-smaken min ligger nærmerere (prog)rock. Man kan si hva man vil om konseptet om å kopiere rat pack-musikken, men jeg klarte å få frysninger flere ganger av denne konserten, og det er ganske imponerende med tanke på at jeg ikke har noe til overs for Robbie Williams.

Kvaliteten på Bluray-filmen var også knallbra. Når Robbie tørket av svetten i pannen kunne du *se* at han hadde tørket bort noe av sminken, for huden på kinnene var betraktelig 'bedre' enn huden i pannen. Lyd-kvaliteten var også helt super... og jeg har et rævva Pioneer-anlegg. Gleder meg til jeg får nye høyttalere slik at jeg kan spille disse konsertene igjen.

Queen-BR'en vil jeg også anbefale. Det var litt annerledes å se Queen like etter Robbie Williams. Det var to veldig ulike show, men de var gode begge to. Det eneste jeg syns var litt synd var at regissøren fokuserte for mye på Freddie Mercury og for lite på resten av bandet. Nå er det utvilsomt Freddie som er frontmannen i dette bandet, og han gjør mer av seg på scenen enn noen andre i verden, men jeg skulle gjerne likt å se litt mer av trommisen og gitaristen. Han som spilte bass virket som en de bare hadde funnet på et gatehjørne. For all del, han kunne jo spille, men han hadde ingen utstråling eller noe. Han bare stod og spilte. Veldig daff figur på siden av Mercury som er så teatralsk som det kan bli på en rocke-scene.

Eneste som var dumt var at Robbie Williams-BR'en ble litt i det dyreste laget. Play.com tok £24 og posten tok 160kr i toll/skatt. 400kr var mer enn jeg hadde planlagt. Konserten er verd pengene, for man får en ganske kul dokumentar om innspillingen av albumet blant bonusmateriale og konserten selv er jo helt konge... men det kan være en idé å vente til BR'en faller under den magiske 200kr-grensen.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The happening

Denne sugde gigantisk tiss! Ikke mer å si om den saken! Ingen logikk i historien, masse dumme "feil" og utrolig teit handling!!!

Skuespillerne.... Sukk!

Ikveld blir det 21! Håper den er bitte litt bedre....

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dan In Real Life ikveld.
    Faktisk en meget underholdende film med masse feel good-følelse i. Steve Carell har jeg fått mere og mere sansen for i det siste, og Juliette Binoche er som alltid sjarmerende.
    Sondre Lerche står for filmusikken, som stort sett er det eneste som jeg ikke faller for med denne filmen.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cars på Blu Ray :-D

Fantastisk bilde :-D

Trenger ikke skrive mere siden den er godt kjent :-D

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sky Fighters:

Fransk jagerfly film , ganske bra og med imponerende filming. Flyscenene er filmet fra jagerfly for å kunne holde den samme farten. Obligatorisk film om man liker fly...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så The Dark knight på kino....

Kanskje tidenes beste superheltfilm? Jeg kommer ikke på noen andre filmer som har vært i nærheten iallefall.

Heath var perfekt i rollen som "the Joker".. Actionscenene var skikkelig bra med driv hele veien. Jeg synes denne filmen var mye bedre enn den første dvs "the beginning".

Terningkast 6

Så senere "No country for old men" Jeg synes filmen var bra og underholdende.
    Jeg må også si at jeg synes Coen brødrene repeterer litt mye av seg selv, men så lenge det funker og er bra så har det lite å si. Tenker da særlig på Stormares rolle i Fargo feks som virker som en ren kopi av fyren i No country...

Filmen er veldig bra snekret sammen i forhold til foto, scener og kameraperspektiv. Noe som er felles for de fleste Coen filmene..

Synes slutten var veldig gjerrig, mye vi ikke fikk vite om hva som skjedde med folk feks... men det var vel kanskje også meningen.

En svak femmer fra meg...

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så "Bourne ultimatium" i går kveld. En meget bra film med spennende kameraføring.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Nå er det utvilsomt Freddie som er frontmannen i dette bandet, og han gjør mer av seg på scenen enn noen andre i verden, men jeg skulle gjerne likt å se litt mer av trommisen og gitaristen. Han som spilte bass virket som en de bare hadde funnet på et gatehjørne. For all del, han kunne jo spille, men han hadde ingen utstråling eller noe. Han bare stod og spilte. Veldig daff figur på siden av Mercury som er så teatralsk som det kan bli på en rocke-scene.
    Nå er det noe som heter at kontraster tiltrekker hverandre.
    John Deacon (bass) har alltid vært anonym og tilbaketrukket, men han var et godt og solid medlem av gruppa i alle år, så lenge Freddie levde.
    Ingen vet egentlig hva han driver med nå. Han har trukket seg helt tilbake. Han har mange barn og sikkert barnebarn og har vel ofret nok for musikken og ville vel trekke seg tilbake. Min helt personlige teori er at han tok Freddies bortgang tyngst av de tre gjenlevende og at han ønsket at Queen som gruppe skulle stoppe når Freddie gikk bort.

Mange av de kjente Queen låtene er hans verk:
    I want to break free
    Another one bites the dust
    You're my best friend
    Friends will be friends
    (sammen med Freddie)
    og min helt personlige teori er at These are the days of our lives, Queens aller siste låt med Freddie i live, er John Deacons låt. Offisielt ble alle låtene fra og med albumet "The Miracle" utgitt i fellesskap - alle stod som eiere av låtene - men vi som har hørt Queen noen tusen timer opp igjennom kjenner igjen komponisten på musikk&tekst.

Her er noen fine mimrebilder:

Fra Magic Tour 1986 - Wembley konserten (tror jeg). Legg merke til mikrofonen - den brukte han aldri - John sang aldri live (og heller ikke i studio) men han mimet ved mikrofonen. Mulig han sang, med mikrofonen var ikke koblet til

Utstyret som bassen var koblet til:

Lite visste denne tassen at han skulle ble en av musikkens mestselgende og stå bi ved en av rockens aller største sanger/fortenner:

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så "The Godfather" for første gang i går. Forklar meg grundig hva som er så fantastisk med denne filmen. Jeg greier ikke å se det. Syns det er en helt grei film, men ikke noe mer. Vet det er mange som er uenig med meg men.

Jeg vil heller kalle den for "To bryllup, noen gravferder, en lovestory, en barnedåp og bittelitt mafiastoff innimellom".

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes heller ikke Gudfaren nr 1 er all verden, men til gjengjeld er
    Gudfaren2 genial. Særlig Robert DeNiro og Pacino...

Men det som driver Gudfaren1 er jo uansett Marlon Brando... Perfekt i rollen som mafiaboss...

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg "Full metal jacket" på Blu-ray. Joda, filmen var grei nok, men jeg synes ikke den var noe særlig mer enn det. Lyden kunne vært bedre, men det er jo en "gamel" film, så kan jo ikke klage. Har også sett filmer med bedre bilde.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag så jeg en gammel Jackie Chan film fra 1977 som heter 36 Crazy Fists.

Kom over billige sone 1 filmer...

Jackies rolle er yterst minimal !!!
    Bildet er dålig.
    Det er susing i lyden.
    Dålig skuespill.

Men det er veldig mye kansport i god Hong Kong style :-D
    Som sakt er det en gammel film...

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp sett ferdig "The departed" (BD, selvfølgelig), og må si det var en bra film. Det bygges opp mye spenning og man sitter som klistret.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg Rush Hour 3 jeg, Carter er alltid like morsom i dei filmene

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nettopp Shanghai Knights på dvd.

Fant en rimelig Sone 1 film som jeg kjøpte for og sammenligne med samme filmen som jeg har på Sone 2.

Sone 1 har bare Dolby Digital, mens Sone 2 har DTS i tillegg.
    Så at på Sone 1 var det lakt til en THX opptimalisering i menyen, usikker om filmen er THX mixet. Tror ikke den er det.
    Både lyd og bilde på Sone 1 var bedre en forventet, tror faktisk at Sone 1 er skarpere en Sone 2 på denne filmen.
    Har ikke forandret settingene under sammenligningen.

Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag såg eg the toxic adventure, kan så til de grader ikkje anbefales.
    Var bortkasta tid!!!!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld ble det The Golden Compass :-D

Mått se den igjen og prøve ut hvordan mine To Tårn var under 20 hz :-D
    Og svingningene kjentes enda jeg ikke dro på noe ekstra :-D

Side 158 av 364 FørsteFørste ... 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 154 155 156 157 158 159 160 161 162 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •