Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 157

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 157 av 364 FørsteFørste ... 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 153 154 155 156 157 158 159 160 161 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 ... SisteSiste
Viser resultater 3,121 til 3,140 av 7273
    Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fargo

Var på tide å se denne så lot den rulle skjermen i kveld. Glad for at jeg ikke sjekket imdb før jeg så filmen, for da hadde jeg blitt skuffet.

Frister veldig å gi den 6/10, men pga av god filming og regi så får den til nød 7/10. Ellers irriterendes skuespill, men det er nok meningen. Det må også være den filmen det sies mest "jeez" i av alle som noen sinne er laget. Det som trekker ned mest for min del er en del unaturlige samtaler og skuespill.

Men angrer ikke, var verdt å se, men ikke noe å hoppe i taket for. Men at den er på 109 plass på top 250 hos imdb.com er jeg ikke helt enig med, men så er jo de fleste filmene på den listen utdaterte klenodium uansett.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble det to filmer, i hver ende av kvalitetsskalaen kan man si. Først: Double Agent 73 (1974) med den polske stripperen Chesty Morgan. Regi: Doris Wishman, av noen kalt det kvinnelige svaret på Ed Wood. "Handlinga" går ut på at Morgans rollefigur Agent 73, skal spore opp sjefen for en heroinbande. Til hjelp i jakten har hun fått operert inn et kamera i venstre bryst (brystmålet er 73"!). Men implantatet er samtidig en tidsinnstilt bombe som vil gå av om hun ikke får kameraet fjernet innen et visst tidsrom. (Hvorfor blir ikke forklart.)

I det hele tatt, en floke med mange løse tråder, vanvittig handling, imponerende klønescener og stadig kamerafokus på et sett monstrøse hengepupper, pluss mye, mye mer. Hilarious, som amerikanerne sier.

Dernest Spun (2002) som vel ikke trenger nærmere presentasjon. Handlinga er det heller ikke så greitt å gjøre rede for, annet enn å nevne at filmen tar for seg et trefiredagersmetamfetaminrace. Her må man ha lyden på høyt volum, det hjelper så mye på opplevelsen.

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Drittfim

Sitat Opprinnelig postet av Thunder
    I går så jeg Ladykillers med Tom Hanks. Det var en skikkelig drittfilm, noen få morsomme sekvenser, men ellers helt bånn. Totalt bortkastet tid.
    Ladykillers er den største drittfimen jeg har sett:evil:

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gone Baby Gone

Så Gone Baby Gone på bluray i går denne filmen overrasket meg på en positiv måte.Dette er Ben Afflecks regidebut,og slik jeg ser det så bør det ikke bli den siste heller. BILDET det er bare og bøye seg i støvet for dette bildet satt som ei kula helt rått.Jeg vil gi filmen 7 poeng av 10 hilsen kyrie

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inatt har jeg sett Blu-Ray versjonen av Zodiac (director's cut) fra 2007, og WOW jeg ble faktisk veldig positivt overrasket over denne filmen! :-D

Jeg skulle egentlig bare snik-se de 10-15 første minuttene siden jeg og fruen hadde planlagt denne til søndagen, men 162 minutter fløy forbi på et øyeblikk siden jeg ble så sugd inn i denne filmen som forøvrig er en sann historie fra etterforskningen av Zodiac-drapene (Jeg skal ikke avsløre hvem som er Zodiac ).

Hvis jeg skulle gi den et terningkast så ville den fått en veldig sterk 4'er ifra meg ihvertfall! :-D

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Catch me if you can i går, denne har jeg sett før, men ble et hyggelig gjensyn for min del.

9/10

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og en kompis såg Con Air i går, ganske bra film med Nicholas Cage

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble det "National Treasure 2" sammen med noen mindre fettere og kusiner. Hadde sett den før, så det var jo selvfølgelig ikke det helt store, men men. Den var alt i alt ganske lik eneren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Charlie Wilson’s War

WOW, denne var bra!
    Regne kinderegget: interessant, underholdene og vittig film, basert på en fascinerende historie fra virkeligheten.
    Med Tom Hanks, Philip Seymour Hoffman og Julia Roberts i storslag.

9/10

Omtale: Charlie Wilson’s War : DVD-anmeldelse : DVDarkivet

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Underworld

Filmen handler om en hemmelig krig mellom Vampyrer og Varulver. Veldig underholdende med fullspekka action fra begynnelse til slutt. Flotte bilder og bra soundtrack. Noe overfladisk sceneopptreden, men alt i alt en film verdt å se.

7/10

Definitely, Maybe

Jepp, en romantisk komedie (så den sammen med dama). Faktisk en av de beste jeg har sett , selv om jeg ikke har sett så mange. Flott historie, originalt og godt regissert. Kan kanskje virke litt lang for oss menn, men tror denne falt i smak hos min bedre halvdel.

7/10

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten anmelde denne (nb! dette blir ingen objektiv anmeldelse - jeg er stror fan av denne lille fyren):

Har liksom spart på filmen til DEN rette dagen og med det herlige sørlandssommerværet utenfor (målt i mm), var det DEN dagen å se filmen.

5.1 Dolby Digital

For en FANTASTISK film! Og for oss som har fulgt SvampeBob på norsk TV i noen år så er det herlig å høre den norske originalstemmen dubbet på denne filmen (Kim Fangen).
    Sangene er heldigvis på originalspråket og her kommer flott musikk i 5.1 surround.

Lydbildet er upåklagelig og billedkvaliteten er veldig bra.

Plottet/handlingen er herlig tullete, men med snev av alvor her og der.

Vil ikke si mere om handlingen - den må OPPLEVES.

Så, har du fremdeles et snev av barndom i deg og setter pris på en god animasjon/tegnefilm med GOD lyd og masse humor - kjøp denne!

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp sett Usual Suspects Bluray(for første gang) og må si jeg ble veldig skuffet. Denne filmen er liksom en av tidenes beste (#20 på imdb), og jeg visste jo at det var en overraskelse på slutten, men visste ingenting om hvem/hva. Meget forutsigbart, og ganske langtrukket. Gjettet vel løsningen etter 10-15 min, og satt bare å venta på å få det bekrefta. Jeg syntes de kunne gjort såå mye mer ut av den, og forstår ikke hvorfor folk elsker denne filmen.. 3.5/10 kanskje..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Da har jeg nettopp sett Usual Suspects Bluray(for første gang) og må si jeg ble veldig skuffet. Denne filmen er liksom en av tidenes beste (#20 på imdb), og jeg visste jo at det var en overraskelse på slutten, men visste ingenting om hvem/hva. Meget forutsigbart, og ganske langtrukket. Gjettet vel løsningen etter 10-15 min, og satt bare å venta på å få det bekrefta. Jeg syntes de kunne gjort såå mye mer ut av den, og forstår ikke hvorfor folk elsker denne filmen.. 3.5/10 kanskje..
    -------------------------

Det er jeg helt uenig i.
    Dette er kanskje en av de aller beste gangster/krim filmene jeg har sett.
    Twisten er jo noe av det kuleste og slemmeste som finnes på film.

Til å være en lavbudgets film så er dette noe av det beste som finnes. Mange prøver å gjenskape denne filmen hele tiden men får det ikke til.
    Forruten twisten du viser til så synes jeg rolleprestasjonene er helt geniale, særlig Del Toro, Byrne og Kevin Spacey. Synes tilogmed Baldwin gjør det temmelig bra i denne.
    En annen film som minner meg litt om denne i form er Reservoir Dogs av Tarantino.

Ellers så synes jeg Byrne er meget bra på slike roller, er skikkelig fan av "Millers Crossing" også....

Har ikke noe problem med å gi usual suspects 9 av 10.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så the Assassination of Richard Nixon igår, var lange monologer, og mye følelser.

Veldig trist til tider, synes Penn var rimelig bra i denne.
    Til tider ble det litt langstrakt, men det var ellers nok som skjedde også..
    Helt greit drama om en amerikansk mann som langsomt bryter sammen.

Filmen hadde ganske greit bilde, og bakgrunnsmusikken kledde filmen ganske bra. Består av lavmelt flygel/piano spill av klassisk art.....

Lydbildet var ganske lavmelt men i Dts.... helt greit ellers.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Definitely, Maybe (2008)

8/10 Hvis du liker romantisk dramakomedie er denne perfekt. Er du en som BARE liker hardcore action styr unna.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onsdag var jeg på førpremiere av "Dumpet av Sarah Marshall" (Forgetting Sarah Marshall).

Jeg må vel si jeg hadde i alle fall LITT forventninger til denne filmen. Den har tross alt fått bra kritikker i USA.

Så feil kan man ta.
    Elendige skuespillere florerer det av. Mila Kunis er relativt lekker, men noe skuespillertalent? Nei - det kan jeg ikke på noen måte påstå.

Filmen halter fra scene én.
    Hva er egentlig budskapet? Mange løse tråder - det virker som om oppklarende scener er kuttet vekk i den ferdige filmen.
    Også mangel på relasjonslogikk karakterene i mellom er ikke bra.

OK, det er NOEN morsomme episoder, men ikke mange nok.
    "Not my cup of tea", men se den gjerne selv - og gjør deg opp en mening.

3 av 10.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så the Black Dahlia igår...

Jeg likte filmen, fikk litt LA Confidential følelse av den, og det er absolutt ingen ulempe.

Det er en film noir type, gjennomført tidsbeskrivelse av slutten av 40 åra..
    Jeg likte filmen meget godt.
    Jeg synes imidlertid slutten ble litt for "tam", synes de kunne gjort mye mer ut av plottet.

Karaktererne fungerer imidertid bra...

Damene(Scarlett Johanson/Hillary Swank) i filmen er forresten utrolig deilige, og bilde og lyd er perfekt (Dts).

Synes absolutt den var severdig..

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat prøvd å se There will be blood men måtte skru den av etter en halv time ca. Satte på Wargames i stedet og skrudde av den også temmelig fort.
    For noe dritt, begge to..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld så jeg Hitman :-D

Joda, det er filmen sin det :-D Ligger ann til oppfølger etter den slutten :-D

Massivt bass lyd på filmen. Ellers et veldig bra DTS HD MA spor :-D
    Bildet er bra :-)
    Den nakene dama... Me like :-D

Har du ikke filmen er den vært og kjøpe :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Once Upon A Time In America - Konge.

Bildet og lyden er som forventet, da filmen ikke er fra 2008, men handling og skuespill syns jeg var sjukt bra.

Gjennomtenkt genialt, frem og tilbake, men man skjønner for det. Enten så var filmen bra, eller så er jeg dum, for jeg har fått meg selv til å tro at sånn verden skildres i filmen, er sånn den var. Heh.

9/10

(Hitman - to be bought!)

Side 157 av 364 FørsteFørste ... 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 153 154 155 156 157 158 159 160 161 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 287 297 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •