Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 155

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 155 av 364 FørsteFørste ... 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 151 152 153 154 155 156 157 158 159 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 ... SisteSiste
Viser resultater 3,081 til 3,100 av 7271
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg så den nye Indiana Jones filmen i går, Legend of the crystal skull.

Så den på kino, var nok litt trøtt etter et langt jobbmøte når jeg så den, vet ikke helt om det hadde noe å si. Jeg synes det var veldig mye tjo og hei, likte spesielt hva som skjedde i ørkenen... bildet var veldig bra synes jeg, effektene også. Fikk Indiana Jones feelingen...
    Jeg har noen innvendinger også, jeg synes det var litt for lange pauser i filmen hvor det gikk litt langsommere enn det raske tempoet ellers, noe som gjorde at man ventet litt på actionen for å si det sånn.

Ellers så kan den aldri måle seg med min Indiana Jones favoritt "Raiders of the lost Ark".

Alt i alt var det en severdig film med masse moro og action.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mellom slagene tok jeg meg litt fri idag og så en film..

The Death and Life of Bobby Z (2007)

Makan til klichéer.. Mye dårlig skuespill og noe ulogiske hendelser..

Eneste positive var "slåssescenene" der regissøren har fått tips av MMA-utøverne(Mixed Martial Arts, UFC, Pride) som hadde småroller i filmen. Var ganske friskt i en verden med elendig slossing.

Er ganske snill og gir den 5 av 10

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Rambo IV ;
    Vel, når du trodde du hadde sett det som er av grotesk og til tider motbydelig vold så tok du grundig feil, tror nok Sly har et ekstremt behov for å markere seg i hollywood for han har da virkelig gjort alt for å fremheve seg selv, og om ikke det hjelper så har han laget en film som er så voldelig og blodig at til og med en hardbarka action elsker som meg selv fikk nok i perioder, her skånes verken barn eller kvinner, alt skal og må drepes! Rambo er Rambo, men nå holder det fra den serien for min del ihvertfall. 2!
    Enig! makan til grotesk film har jeg aldri sett. 2 fra meg og.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Rambo 4 så grotesk da :-O

Fikk alle Rambo filmene inn døren på Blu Ray i dag og skal se de i riktig rekefølge og glede meg til den siste :-D

Så Slaget om den Forbudte By i går, det var en laang film.

Men et plus for mye bruk av sterke farge og ekstremt mye døde folk i en film, sikkert flere en total recal :-)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rambo 4 gikk fort i glemmeboken for min del i hvertfall. Makan til blod orgie skal man lete lenge etter..:-?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er Rambo 4 så grotesk da :-O

Fikk alle Rambo filmene inn døren på Blu Ray i dag og skal se de i riktig rekefølge og glede meg til den siste :-D

Så Slaget om den Forbudte By i går, det var en laang film.

Men et plus for mye bruk av sterke farge og ekstremt mye døde folk i en film, sikkert flere en total recal :-)
    Den forbudte byen er nok litt lang ja, man blir litt trøtt. Men det er veldig pent å se på da.

Hero er mye bedre. Vet ikke helt med Flyvende dolker, Flyvende dolker har kanskje litt mer hendelse....

Men Hero er den beste av de alle tre...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Den forbudte byen er nok litt lang ja, man blir litt trøtt. Men det er veldig pent å se på da.

Hero er mye bedre. Vet ikke helt med Flyvende dolker, Flyvende dolker har kanskje litt mer hendelse....

Men Hero er den beste av de alle tre...

Har de alle.
    Kan ta med Snikende Tiger Skjult Drage oxo.
    Alle med veldig bra lyd og bilde.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Semi-Pro

Er Will Ferrell-fan, men hadde lunkne forventninger til denne. Jeg kjøte den kun på grunn av nevnte person. Det som forundrer meg med Will Ferrell, er hvordan en så oppegående fyr kan spille imbesill med så stor innlevelse, og med stort hell tilpasse den praktisk talt samme karakteren til nær sagt hvilken som helst film med kun enkle justeringer. Det må vel en klok mann til for å leke idiot. Eventuelt en schizofren tulling.
    Ferrell skuffer ikke i denne filmen. Han er overbevisende som hvit neger, i den grad det er mulig å få til. Filmen byr på et fint driv og mange komiske øyeblikk. Dyktige Woody Harrelson, André Benjamin, m.fl. bidrar også til dette. Filmen får 5.9 i snitt på IMDB. Det er i grunn ikke verst for en slik film, men jeg synes den fortjener mer.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Brave One

Så den for første gang i går. Til mitt forsvar skal det sies at jeg ventet til jeg fikk den på HD. Det var altså med krystallklart bilde jeg kunne konstantere at Jodie Foster er blitt eldre, men hun er fortsatt like sjarmerende, ikke minst like dyktig. Det er sjelden jeg har stor medfølelse for noen i filmer. En film er bare en film, tenker jeg. Denne røsket imidlertid i en sår nervebunt. Jeg både lo, heiet og gråt mot slutten. Dessuten er den visuelt flott. TrueHD-sporet trekker ikke filmen ned, heller.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har de alle.
    Kan ta med Snikende Tiger Skjult Drage oxo.
    Alle med veldig bra lyd og bilde.
    Ja har den også, den er nydelig. Men det er vel ikke samme regissør?

De andre filmene er jo samme regissør da.
    Så har du jo også den eldre klassikeren "Shogun Assassin" med far og sønn. Jo mer jeg ser av den så går det opp for meg hvor bra enkelte ting i den filmen er laget.....

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beerfest

Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Om mulig så kan jeg til nød gi terningkast 1. Elendig humor men noen fine scener med litt pupper reddet den slik at den kan få dette terningkastet..
    Jeg smilte såpass til tider at jeg synes det var verdt en sterk 2er for min del. Men det var en del uforløst humor, og enkelte scener virket litt meningsløse i handlingen. Pluss for en hel del referanser til klassiske filmscener i andre filmer, for meg er det alltid et positivt trekk i komedier.
    Jeg koste meg stort sett med kun en halvliter mens jeg så denne. Mulig den hadde blitt bedre med flere.

Jeg tittet gjennom en del av spesialmaterialet etterpå. Ved gjennomtitting av slettede scener mener jeg de har gjort noen store feilvurderinger, for det er mye av det som er klippet bort som for meg er morsommere enn filmen, samt at det knytter sammen handlingen bedre. Spesielt utdypningen av "the Fink"s forskning innen "ølvitenskap" kunne med fordel vært mer fokusert. Også frosketingene kunne hatt mer mening om man hadde tatt med mer av det som skjedde før semifinalen mot det svenske laget.

Er man glad i damer og øl, så er det en film man kan sette på når gutteklubben er kommet ned i den 5. halvliteren og hjernen stort sett har koblet ut de filmkritiske delene. Det er også noen ideer til drikkekonkurranser som faktisk er ganske bra her.

Min konklusjon er at dette er en situasjonskomedie med litt for usammenhengende handling og litt for lite morsom humor til at det blir helt bra, ihvertfall om man er noenlunde edru. Som sagt, en sterk 2er fra meg.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på norsk filmserie igår. Nærmere bestemt "Svarte penger og hvite løgner" med Trond Espen Seim og Ane Dahl Torp, pluss han skurken fra Izzat.
    Må si jeg storkoste meg, fikk nær Pelle og Proffen opplevelse når Ane Dahl fløy rundt og skrek at "hun fiksa det ikke". Hehehe, ganske bra til norsk serie å være egentlig. Har veldig lyst til å kjøpe meg "Ran" også. Var serier jeg syntes var bra husker jeg, dessuten har jeg vel ikke sett alle episodene heller.....

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett den 1. av de 4 Rambo filemne nå. Blu Ray selfølgelig

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Rambo4 og Candy igår på Dvd. Jeg må si at Rambo4 hadde overaskende bra bilde. Overaskende var det også at filmen hadde DTS selvom det ikke stod symbol utenpå.
    Jeg synes også filmen var bedre enn de to siste filmene.
    Jeg viste på en måte hva jeg gikk til. Klassisk at Rambo nekter å ta betalt i penger men heller tar et smykke lol
    Vet ikke heller om Juntaen er så voldelige og brutale som her, men Rambo er Rambo.....

Candy ble på en måte veldig langsomt å se på etter den første, synes filmen var bra. Den føltes kanskje litt lang, men var rimelig greit drama.
    Bra bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg Knocked Up og Wild things 2 i går jeg, ganske bra filmer begge

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rambo 2 på Blu Ray.

Bilde er bra.
    Lyden er ikke all verden og skryte av selv med DTS HD MA.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Ringenes Herre - To tårn"

Det er år og dag siden jeg så denne sist, så det var et gledelig gjennsyn. Extended-versjonen varte lenger enn jeg trodde, noe som trekker opp!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    "Ringenes Herre - To tårn"

Det er år og dag siden jeg så denne sist, så det var et gledelig gjennsyn. Extended-versjonen varte lenger enn jeg trodde, noe som trekker opp!
    Altid kos og se Ringenes Herre igjen. Selfølgelig Speicial Extended

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp sett Blade Runner på BD og hvilken film!!! Lyd og bilde er meget bra. Dog noe kornete bilde til tider.

Mange år siden jeg hadde gleden av å se denne sist. Den mystiske og mørke stemningen i denne filmen er bare helt genial. Med Vangelis som serverer et soundtrack uten sidestykke, blir dette en film som man rett og slett får en indre ro av. Jeg blir helt oppslukt av denne filmen.
    Noe av det beste som er laget etter min smak.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    I mellom slagene tok jeg meg litt fri idag og så en film..

The Death and Life of Bobby Z (2007)

Makan til klichéer.. Mye dårlig skuespill og noe ulogiske hendelser..

Eneste positive var "slåssescenene" der regissøren har fått tips av MMA-utøverne(Mixed Martial Arts, UFC, Pride) som hadde småroller i filmen. Var ganske friskt i en verden med elendig slossing.

Er ganske snill og gir den 5 av 10
    Storkoste meg med denne filmen i går, gir den 7 av 10

Side 155 av 364 FørsteFørste ... 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 151 152 153 154 155 156 157 158 159 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •