Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 151

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 151 av 364 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 154 155 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 ... SisteSiste
Viser resultater 3,001 til 3,020 av 7273
    Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Både transformers og Shoot'em Up er gode og kule filmer! Det er min mening

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Treasure Raiders

Dårlig regi, dårlig skuespill, dårlig bilkjøring, det meste er egentlig veldig dårlig.
    Alexander Nevsky gjør så godt han kan med å etterligne Schwarzenegger på grensen til det pinlige. Alt dette samlet gjør filmen veldig severdig.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra vi har forskjellig smak. Transformers var meget underholdende, da får det heller være at den mangler dybde og oscarnominert skuespill.
    Shoot`em Up har jeg ikke fått sett enda, men jeg tar'n for den den er ment: hjernedød underholdning! Noen ganger trenger man det også.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,289
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så I Am Legend igår. Jeg tror dette må være den beste filmen Will Smith noensinne har gjort.
    Han pleier jo å ha så enkle roller at man av og till lurer på om han i det hele tatt har noe å fare med i skuespill.

Jeg mener at I Am Legend er et klart bevis på at fyren kan.
    Det var stort når han klikka pga dokka.

Fyren spiller kun mot seg selv og en hund, bare det er en prestasjon i seg selv. Dessuten synes jeg han gjør rolla som overensom utrolig bra....

Anbefales så absolutt, en av de bedre jeg har sett i år, helt uventet også.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Bra vi har forskjellig smak. Transformers var meget underholdende, da får det heller være at den mangler dybde og oscarnominert skuespill.
    Shoot`em Up har jeg ikke fått sett enda, men jeg tar'n for den den er ment: hjernedød underholdning! Noen ganger trenger man det også.
    Helt enig, på alt du skriver her.

Var i humør til å le litt uten å tenke så altfor mye, har slitt ut hodet litt de siste ukene med eksamener.

Så "Meet The Spartans". Kan jo kalles hjernedød underholdning uten å fornærme noen.
    Jeg er IKKE fan av 300, så dette var en ganske knall film for meg! Men er jeg i humør for å se en film type Hjortejegeren så ser jeg ikke slike filmer.. den hadde vel fått under 3.5 på imdb.. ikke rart hvis alle som liker 300 går inn å gir den 1.
    Jeg vet det var mye dårlig skuespill, eller kanskje ikke dårlig, men ikke bra heller. Noen teite scener, men det gjorde ingenting for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    I går så jeg Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street.

En musikal av det mørke slaget. Filmen er litt spesiell, men er underholdende selv for de som ikke liker musikaler. Filmen var overaskende bra, da jeg ikke hadde så alt for store forhåpninger grunnet musikalsjangeren som denne plasserer seg i. Var også litt overaskende at det tok så av på slutten som det gjorde, uten at jeg skal røpe mer...

Jeg så filmen på DVD, og følte at lydkvaliteten ikke kom helt i mål. Diskanten opplevdes til tider raslete og dårlig oppløst. Vokalen til Depp (om det er han som virkelig synger?) virka litt innelukka og bredte seg ikke så godt ut i rommet fra centeren, som det gjorde med de andre vokalistene. Dog, til tider kjente jeg hårene reiste seg litt på armene. Et godt anlegg med en god center på denne filmen er nok å foretrekke da det er mye synging, til tider ganske fengende også. Lydkvaliteten er nok sikkert ganske mange hakk bedre i HD utgaven.

Mørke scener med mørke klær stort sett hele tiden setter bildefremviserens sortnivå på prøve konstant. Etter denne filmen fant jeg ut at jeg må få fjerna de støvkornene som ligger på LCD brikken i projektoren min. Jeg har to grønne prikker litt til venstre i bildet, og de irriterte meg noe så inn i gamperævva gjennom hele filmen.

Alt i alt en god film jeg trygt kan anbefale til de som ikke har avsmak på musikaler. Denne filmen har også andre kvaliteter enn kun synging. Godt skuespill, og etterhvert masse blod sørger for å tilfredstille flere filmelskere.

Bestilte denne fra play.com på BLU-RAY.
    Den kommer i et ekslusivt metalik-kover og med et meget fint hefte som kun fåes med når du kjøper den på play.
    Lyden i DD-TruHD og det beste av allt med norsk tekst (Hurra):-D
    Både bilde og lyd i toppklasse.
    ANDBEFALT (spesielt til Tim Burton fan og samlere)
    GT

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Summer rental med John Candy (Ferie med forviklinger)

Tidlig Candy film, 1985.

En småmorsom og koselig film med typisk amerikansk underdog-vinner-til-slutt handling. Fullstendig fri for vold og animasjoner

Bilde: 3-4 , helt greit til "gammel" film uten oppfriskning å være.
    Lyd: 1 (mono)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De siste dagene har jeg sett :
    Indiana Jones - Krystall hodeskallen ;
    Kjempefilm! Denne har stor underholdningsverdi og er du som meg drar du på smilebåndet flere ganger, den er litt lett og gjennomskue til tider, men ellers en kjempefilm, Sterk 5'r i min bok.

Rambo IV ;
    Vel, når du trodde du hadde sett det som er av grotesk og til tider motbydelig vold så tok du grundig feil, tror nok Sly har et ekstremt behov for å markere seg i hollywood for han har da virkelig gjort alt for å fremheve seg selv, og om ikke det hjelper så har han laget en film som er så voldelig og blodig at til og med en hardbarka action elsker som meg selv fikk nok i perioder, her skånes verken barn eller kvinner, alt skal og må drepes! Rambo er Rambo, men nå holder det fra den serien for min del ihvertfall. 2!

Hitman ;
    Denne hadde jeg egentlig veldig lite forhåpninger til, har kost meg med det første spillet i mange mange timer og klok av skade var jeg forbredt på en elendig story, men der ble jeg overrasket. Denne filmen var i mine øyne en skikkelig action film, god handling, overraskelser og mye gjenkjennelige detaljer fra spillet. 5!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat sett nyeste Rambo atmed en gjeng kompiser, vi bestemte oss for å gå for en skikkelig søndags-film.

Sterkt uenig med deg her pahf, likte filmen veldig godt..
    Det blir veldig drøyt og ekstremt men det gjør meg absolutt ingenting.

Terningkast : 4

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så siste Indiana Jones forleden. Hadde (selvsagt) skyhøye forventninger, ikke minst etter alle de gode anmeldelsene denne har fått.
    Må si jeg ble en smule skuffet. Veldig mye morro, for all del, men følte at mange scener ble nesten direkte kopier fra tidligere Indy-filmer. Og slutten, uten å avsløre noe, så tar den vel mye av etter min smak...

Terningast: En knepen 4'er

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Golden Compass på Blu-ray.
    Meget bra bilde og helt vill lyd, men filmen i seg selv imponerte desverre ikke så veldig. En slags blanding av Lord Of The Rings og Harry Potter med noen av de samme skuespillerne. Føler ting i filmen ble ramset opp og ikke gitt tid. Man ble liksom ikke helt kjent med noen av rollefigurene.
    Filmen var fremdeles meget underholdene, og vil bli brukt som demomateriale fremover.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Last Castle med Robert Redford.

Endelig fått sett den etter å ha tittet på den i videosjappa i mange år. Alltid vært litt nyskjerrig på denne filmen, men av en eller annen rar grunn aldri fått sett den.

Ble positivt overrasket og likte den godt, litt frem og tilbake med troverdighet og realisme, men ikke noe som var ødeleggende for min del. God underholdning med bra skuespill mellom Robert Redford og Candolfini.

7/10

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,289
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Jesse James i kveld....

Jeg må bare si jeg er ganske skuffet. Synes vi fikk veldig lite personlig om Jesse, det ble vel bare malt et bilde av myten. Derimot synes jeg vi fikk uendelig mye om følelseslivet til nerden/judasen/tysteren som drepte Jesse.

Synes filmen startet bra og holdt seg til litt ut i midten, derfra så ble det mest syting og innholdsløse følelser hit og dit i laaangdraaaaag på stuerommet, eller rundt kjøkkenbordet.
    Dersom du forventer en westernfilm kan du iallefall bare glemme det.
    Dette er ikke en slik film i det hele tatt.

Dette er en dramafilm..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Rambo IV ;
    Vel, når du trodde du hadde sett det som er av grotesk og til tider motbydelig vold så tok du grundig feil, tror nok Sly har et ekstremt behov for å markere seg i hollywood for han har da virkelig gjort alt for å fremheve seg selv, og om ikke det hjelper så har han laget en film som er så voldelig og blodig at til og med en hardbarka action elsker som meg selv fikk nok i perioder, her skånes verken barn eller kvinner, alt skal og må drepes! Rambo er Rambo, men nå holder det fra den serien for min del ihvertfall. 2!
    såg denne i går kveld jeg også.. og må si meg helt enig i anmeldelsen over.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rambo IV ;
    Blir det ikke litt feil å "vrake" en film fordi man er uenig i filmens mangel på, eller er uenig i, moral&etikk? I så fall er det mange filmer som har fått alt for høy score, og her er noen eksempler:
    "Blue velvet"
    "Thelma and Louise"
    "Seven"
    "Entrapment"
    "Pulp fiction"

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det største virkemiddelet i Rambo-serien har jo nettopp vært vold da. Det er vel ingenting som tilsier at filmene har så veldig bra handling eller historie bak seg.

Du vet hva du får når du ser disse. Stallone - jungel - blod.

-------

Film: Perfect Stranger
    Med: Halle Berry og Bruce Willis

Kort omtale: Denne filmen overbeviser med en del tvister underveis, noe som gjør den spennende fra start til slutt. Ellers er handlingen veldig rotete, og du får knapt fordøyd hva som har skjedd før du tar fatt på en ny sti i handlingen. Allikevel er det alltid artig å se filmer hvor det ikke skjer ting som du forventer på forhånd.

Oppsummert: Rotete handling, ingen av skuespillerne overbeviser i rollene sine, helt grei underholdning. 6/10

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i går så jeg:
    The oxford murders: Kongefilm med Eliha Wood. Anbefales.
    Street kings: Mye action og pang... men syntes ikke filmen var noe særlig.
    Meet The spartans: Dårlig parodi på "300". Kan lett skippes, selv om den hadde et par morsome scener.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår så jeg ukas kjedeligste drittfilm som dama dro meg seg hjem fra foreldrene sine. Klipper ut plottet fra coveret:

I hele sitt liv har leigh Ann Watson hvert et godt menneske og gjort allting rett. Nå er det bare en uke igjen til eksamen på Grandsboro High, og hennes endelige billett fra småstedet er stipendet som deles ut til skolens beste elev. Det fines bareet problem : Mrs. Tingle, den fryktede historielærerinnen som i 20 år har terrorisert sine elever, er den eneste som ikke har gitt Leigh Ann toppkarakter. Da hun i tillegg blir falskt anklaget for å ha fusket og risikerer å måtte ta et år om igjen blir hun nødt til å få hjelp av sine beste venner, skolens to sorte får Jo Lynn og Luke. De reiser hjem til Tingle en kveld for å få henne på bedre tanker. Når det viser seg at det var til ingen nytte bestemmer de seg for å gi den tyranniske lærerinnen en stor dose av sin egen medisin; og lære henne en lekse hun sent vil glemme.
    -------
    Ti ltross for sjanger: Komedie/Thriller flirer man ikke en eneste gang, den har ingen som helst spenningskurve, plottet er idiotisk og gjennomføringen like bedriten. Man kunne kanskje forventet en pupp på en sånn film, men selv det blir man snytt for.
    Styr unna!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Blir det ikke litt feil å "vrake" en film fordi man er uenig i filmens mangel på, eller er uenig i, moral&etikk? I så fall er det mange filmer som har fått alt for høy score, og her er noen eksempler:
    "Blue velvet"
    "Thelma and Louise"
    "Seven"
    "Entrapment"
    "Pulp fiction"
    Det var kun en generell betraktning fra min side og utgjorde ingenting på selve dommen om filmen, selve story'n er så tynn at den faller fort sammen! Den minner stort sett om alle de andre rambo filmene bare at den er mye dårligere imho!

Sly tror jeg har maksimalt 30-40 setninger gjennom hele filmen og halvparten av de er når han snakker med seg selv og overbeviser seg og forhåpentligvis noen av publikum om at han er kun en kriger og drapsmaskin.
    Men for all del, stikk og se den selv.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kun en generell betraktning fra min side og utgjorde ingenting på selve dommen om filmen, selve story'n er så tynn at den faller fort sammen! Den minner stort sett om alle de andre rambo filmene bare at den er mye dårligere imho!

Sly tror jeg har maksimalt 30-40 setninger gjennom hele filmen og halvparten av de er når han snakker med seg selv og overbeviser seg og forhåpentligvis noen av publikum om at han er kun en kriger og drapsmaskin.
    Men for all del, stikk og se den selv.
    Men nå har du jo helt andre argumenter - og mye mye bedre argumenter - enn om det er for mye vold og for lite moral (barnemord).

Dette er mye mye bedre argumentasjon. BRA!

Side 151 av 364 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 154 155 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •