Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 149

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 149 av 364 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 ... SisteSiste
Viser resultater 2,961 til 2,980 av 7271
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg husker jeg for en del år siden gikk og så Spawn filmen... HAHAHA noe så latterlig, altså en KLART cheesy versjon som nærmest kopierte tegneserien. Batman har på mange måter unngått dette. Ikke mer 'piff' og 'pang' takk..

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt til sin tid!
    Er man i rette humøret, er det få filmer som er mere morsomme enn nettopp Batman The Movie Unntaket er selvsagt Brain Donors og Top Secret som er hysteriske uansett humør... :-D

Men å snakke om realisme i filmer basert på tegneserier skjønner jeg bare ikke... Mulig jeg har gått glipp av cluet i debatten, men hallo...en film som er basert på en tegneserie, hvor realistisk kan det egentlig bli? Uansett film, basert på Batman, Snurre Sprett eller rosa elefanter fra Mars, klarer den å underholde meg igjennom filmens spilletid så er mission completed!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, underholdning er selvsagt cluet uansett, enig med deg i det gonigogo! Det jeg imidlertid forsøker å belyse er forskjellene mellom en filmatisering som belager seg på den typen 'mentalitet' som fungerer i tegneseriene. Dvs replikker og lignende som helt åpenbart tilhører en annen verden. Dette lar seg svært sjelden omgjøre til gangbart materiale i den virkelige films verden. Med realisme mener jeg ikke at ting skal kunne ' gå an' og være ekte. Men dersom man klarer å få en tegneseriehelt og hans historie til å bli tilpasset så godt som overhodet mulig den virkelige verden så blir den langt mer fasinerende. Det er lettere å la seg rive med hvis man faktisk kan se det til dels for seg i vår ekte verden. Iron man er en film jeg har store forventninger til når det gjelder nettopp dette. Den gjør det hele mer jordnært (dvs, det 'kunne' kanskje hende) ut i fra det jeg har sett hittil (har ikke sett filmen). Spiderman f.eks. er også ganske bra i så måte fordi den tar utgangspunktet i en svææært vanlig, nærmest patetisk, gutt. Det er ting vi liker å se. For da kunne det være hvem som helst. Filmmakerne i Hollywood vet jo selvsagt nettopp dette.

Det er sikkert veldig lett å misforstå når noen mener mer realisme må til i denne typen filmer. Og som flere påpeker KAN de ikke bli realistiske, for da ville de ikke vært superhelt filmer. Det er utenfor enhver debatt. Greia er å ikke gjøre det hele til en farse, slik som f.eks Spawn, som for øvrig sikkert var en B produksjon, og led deretter..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den andre enden av skalaen har vi James Bond, som er det nærmeste en 'ekte' superhelt vi kanskje kommer. Og det er ikke uten grunn at vi ser en tilnærming denne type filmoppbygging i superhelt-filmene også, dvs at man fokuserer på hvordan egenskapene/gadgetsene blir mulige etc, som f.eks i Batman begins.

Mr Q var genialt plassert i James Bond filmene. Hvor morsomt var det ikke å se hva han kunne by på i hver eneste Bond film? Dette for å skape realisme slik jeg definerer den.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både James Bond og Bruce Willis er jo ekstremt cheesy i replikkene til tider. Noen ganger sitter det som et skudd og av og til blir det bare teit.
    Yippie Kay yay og shaken not stirred har jo festet seg til kulturen vår.

Superhelt filmer bør være meget forsiktige med å bruke slikt...
    Det må iallefall passe inn.

Batman omhandler jo en tragedie og ønske om rettferdighet/hevn.
    Svart humor passer inn i Batman, men humoren må ikke overskygge alvoret da ikke sant... ellers ødelegger man jo for selve stilen.

I tegneserier så skal det jo gjerne slenges en goofy replikk etter hvert slag, men film har selvfølgelig ikke det samme behovet for å uttrykke seg i ord.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg "Sleepy Hollow". Joda, det var en forsårvidt grei film, men trodde egentlig den skulle være litt bedre, etter alt jeg har hørt om den fra venner etc.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    We Were Soldiers på Blu Ray.

Skuffet over både lyd og bilde, mest lyden selv om det er DTS HD MA 5.1 på den. Men for all del den er bedre en på dvd.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så dessverre deler av "håndsag" fire eller fem eller'no, fytti katta for noe meningsløse sadistgreier! Styr unna!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håndsag... du mener chainsaw massacre ell?

Eller var det kanskje noen gamle episoder av "Gjør det selv" Fra NRK arkivet?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Am Legend (Blu Ray)

Filmen var bedre en forventet, spessielt var det overaskende bra bilde.
    Lyden er Dolby True HD og bra :-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    håndsag... du mener chainsaw massacre ell?

Eller var det kanskje noen gamle episoder av "Gjør det selv" Fra NRK arkivet?

Hehe, kan det ha vært en Bertil episode? Det er humor på høyt nivå!

Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår så jeg Varg Veum - Din til døden.

Liker godt disse Varg Veum filmene. Akkurat passe lange og akkurat passe spennende på en søndagskveld. Liker hovedpersonen godt. Passe frekk og snill.

Kan dessverre ikke uttale meg ang kvalitet på lyd og bilde da jeg enda lever med 32" crt fjernsyn og en gammel dvd-spiller.

16. mai så jeg "Shawshank Redemption". Kjøpte den på tilbud. Husket ikke at jeg hadde sett den før siste scenen. Fantastisk film! Ubestridt toppkarakter til den.

Nå MÅ jeg snart få kjøpt meg skikkelig tv...

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg True Romance for n`te gang. Den er bare så bra, kjempe musikk og story og som Soparnos fan er det jo artig å se James Gandolfini (Tony Sporano) i slank utgave.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bikini Destination - Triple Fantasy [Blu-ray]

Fikk Bikini Destination - Triple Fantasy [Blu-ray] (unrated edition) i posten i går. Anmeldes herved ved terningkastkarakterer.

Handling: 2
    Historien er springende og relativt usammenhengende. Det dreier seg om korte, redigerte intervjuer med ulike personer av lite varierende kjønn og alder, bare oppbrutt av litt løselige landskapsbilder fra naturskjønne lokasjoner rundt om i verden. Det er en slags motstridende kontrast mellom den uberørte naturen og den betydelige anvendelsen av silikon på en del av hovedpersonene, noe som virker mer kunstig enn attraktivt og gjør at man mister interessen ganske tidlig.
    Dessverre er hver sekvens for kort til at man føler at man blir kjent med hovedpersonene. Det skal likevel telle som positivt at det er en del variasjon mellom hovedpersonene, som det er mange av, slik at man sikkert kan finne noe som er interessant innimellom.
    Den fysiske delen av handlingen er meget gjentakende og forutsigbar, og dreier seg hovedsaklig om spankulering og posering i varierende grad av tilstedeværelse av tekstiler.
    Historien er delt i tre deler, der den siste delen faktisk foregår mye innendørs, og her er det noe raskere skift i handlingen, mindre dialog og for en stor grad mindre tekstiler enn i de to første delene. Denne variasjonen fra en relativ monoton handling gir grunnlag for terningkast 2 istedenfor 1.

Ekstramateriale: 0
    Det er ikke noe ekstramateriale. Menystyringen er enkel og grei, og laster relativt raskt.

Bilde: 4
    Det er overraskende stor variasjon i bildekvaliteten. Spesielt ved mye bevegelse er bildene relativt diffuse. Det er gjort mye bruk av soft filter og oversaturering av enkelte sekvenser, noe som bidrar negativt til realismen. Dette påvirker også hudtoner, som forekommer med varierende grad av realisme. Enkelte kveldsscener inneholder overraskende mye kornete bildestøy, både fargestøy og luminansstøy.
    Men det er lyspunkter i form av enkelte mer dvelende sekvenser med herlig skarphet og realisme. Dette forekommer imidlertid alt for sjelden.

Lyd: 2
    Lyden er skuffende nok i stereo og forekommer i to valg Dolby Digital og DTS. Musikken er repetitiv, men setter en grei stemning i forhold til handlingen. Voice-overkommentarene er relativt lite opplysende.

Konklusjon: Dette er ikke en film du må ha. Hadde bildekvaliteten vært bedre kunne det vært interessant som demomateriale, men filmen som helhet har for lite variasjon til at den er interessant i mer enn noen få minutter av gangen.

8-) :roll:

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, Roffe, er vi igang med filmanmeldelser av det voksne slaget? Bare filmtittelen satte meg på det sporet..........

men FOR en anmeldelse - du har virkelig brukt tid på dette !!

Dette er priceless:
    "Voice-overkommentarene er relativt lite opplysende."

Tror jeg dør av latter her jeg sitter nå................

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jøss, Roffe, er vi igang med filmanmeldelser av det voksne slaget? Bare filmtittelen satte meg på det sporet..........

men FOR en anmeldelse - du har virkelig brukt tid på dette !!

Takk for det. Synes det var en litt interessant øvelse å anmelde denne filmen uten å bruke språk som bryter med sømmelighet og kunne virke støtende på sarte sjeler, og å formulere den etter samme mal som er vanlig for filmer generelt.

Føler vel jeg har sagt mitt i sakens anledning. Anmeldelsen tolkes etter den enkeltes smak og behov.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3:10 to Yuma!
    Endelig en western film som faktisk har litt og by på!
    Bra historie, gode skuespiller prestasjoner og ikke minst overraskelser både her og der.

De har lyktes med lyden i denne filmen og både jeg og de andre som så filmen skvatt til rett som det var når revolverne avfyrtes!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    3:10 to Yuma!
    Endelig en western film som faktisk har litt og by på!
    Bra historie, gode skuespiller prestasjoner og ikke minst overraskelser både her og der.

De har lyktes med lyden i denne filmen og både jeg og de andre som så filmen skvatt til rett som det var når revolverne avfyrtes!
    Jeg så faktisk en anmeldelse av denne som mente at dialogen var mikset for lavt og skuddene var for høye. Den anmelderen har ikke skjønt poenget med dynamikk og realisme.

Newcomer KeNjeN sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg Predator 2, en meget bra film, men jeg var trøtt! :?

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    567
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street

I går så jeg Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street.

En musikal av det mørke slaget. Filmen er litt spesiell, men er underholdende selv for de som ikke liker musikaler. Filmen var overaskende bra, da jeg ikke hadde så alt for store forhåpninger grunnet musikalsjangeren som denne plasserer seg i. Var også litt overaskende at det tok så av på slutten som det gjorde, uten at jeg skal røpe mer...

Jeg så filmen på DVD, og følte at lydkvaliteten ikke kom helt i mål. Diskanten opplevdes til tider raslete og dårlig oppløst. Vokalen til Depp (om det er han som virkelig synger?) virka litt innelukka og bredte seg ikke så godt ut i rommet fra centeren, som det gjorde med de andre vokalistene. Dog, til tider kjente jeg hårene reiste seg litt på armene. Et godt anlegg med en god center på denne filmen er nok å foretrekke da det er mye synging, til tider ganske fengende også. Lydkvaliteten er nok sikkert ganske mange hakk bedre i HD utgaven.

Mørke scener med mørke klær stort sett hele tiden setter bildefremviserens sortnivå på prøve konstant. Etter denne filmen fant jeg ut at jeg må få fjerna de støvkornene som ligger på LCD brikken i projektoren min. Jeg har to grønne prikker litt til venstre i bildet, og de irriterte meg noe så inn i gamperævva gjennom hele filmen.

Alt i alt en god film jeg trygt kan anbefale til de som ikke har avsmak på musikaler. Denne filmen har også andre kvaliteter enn kun synging. Godt skuespill, og etterhvert masse blod sørger for å tilfredstille flere filmelskere.

Side 149 av 364 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •