Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 148

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 148 av 364 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 144 145 146 147 148 149 150 151 152 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 ... SisteSiste
Viser resultater 2,941 til 2,960 av 7273
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Så noen av de første episodene når den startet på tv i usa, men gadd ikke følge med videre(sier noe, siden jeg ser altfor mye tvserier :O)

Synes den var for uengasjerende, halvbra skuespillere. Spes hovedrolle innehaveren gjør ikke en spesielt bra jobb. Blir ikke det samme uten Wesley Snipes(selv om blade II/III ikke var så bra)

OT: hva har skjedd med Wesley? Han har jo hatt elendige filmer på rekke og rad etter Blade filmene...

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Så du hadde omtalt Devils Rejects og nevner en oppfølger.. Er det snakk om noen oppfølger til denne da?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    OT: hva har skjedd med Wesley? Han har jo hatt elendige filmer på rekke og rad etter Blade filmene...
    Han har bæsja på leggen.
    VG Nett - Film: Wesley Snipes dømt til tre år fengsel

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omsider fikk jeg fyrt opp min første Bluray-film på hjemmekinoen, og jomfrudødaren var Ratatouille. Fy ****** for et bilde! Og filmen var også meget bra, til og med madammen likte den - og hun hater vanligvis animasjon.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så The Golden Compass igår, og nå er det mulig min hukommelse er særdeles selektiv, men jeg klarer bare ikke å komme på når jeg så en så dårlig film sist!!!
    Veldig skuffende, da jeg i grunn liker slike eventyrfilmer.

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vel sikkert en av de siste på forumet som fikk somlet seg til og se Transformers igår :-D Utrolig bra! når kommer 2er`n?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,289
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Batman Begins igår, bra actionfilm. De kunne spart seg for et par cheesy replikker.....
    Det andre jeg har noe i mot er hvordan i all verden denne RA-Ka ninjaen kan ha så veldig mye imot Gotham, de skulle heller kjørt på hevn.
    Synes heller de kunne gjort de til maktsyke kriminelle istedenfor den konspirasjonsvinklingen....
    For å gi det et stikk av realisme.

Ellers veldig bra, så de hadde tatt fram Scarecrow fra serien. Bra at de tar vare på den mørke Batman istedenfor den komiske.
    Bare de holder det sånn da.

Jeg synes allikevel den første Batman filmen står seg som den beste, med Nicholson som Joker. The Joker har en del ting som gjør det hele mer troverdig også.

Mulig The Dark Night kan utfylle dette.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Så Batman Begins igår, bra actionfilm. De kunne spart seg for et par cheesy replikker.....
    Det andre jeg har noe i mot er hvordan i all verden denne RA-Ka ninjaen kan ha så veldig mye imot Gotham, de skulle heller kjørt på hevn.
    Synes heller de kunne gjort de til maktsyke kriminelle istedenfor den konspirasjonsvinklingen....
    For å gi det et stikk av realisme.

Ellers veldig bra, så de hadde tatt fram Scarecrow fra serien. Bra at de tar vare på den mørke Batman istedenfor den komiske.
    Bare de holder det sånn da.

Jeg synes allikevel den første Batman filmen står seg som den beste, med Nicholson som Joker. The Joker har en del ting som gjør det hele mer troverdig også.

Mulig The Dark Night kan utfylle dette.
    Det har vel å gjøre med at man har basert det hele på tegneserien, og da er det etter min mening bedre å basere det på figurer og historier som knytter det til tegneserieverdenen istedenfor å finne på nye historier som ikke henger sammen med tegneserieuniverset det er basert på. Realisme?? Give me a break...

Og til slutt: The Dark Knight! Det er snakk om nattens ridder, ikke en mørk og stormfull aften...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Underworld og Underworld Evolution

To gode filmer! Bør ses av alle vampyr-fans! Har sett Underworld på Blu Ray....hører og ser stor forskjell! Nesten som å se en annen film enn da jeg så den på vanlig dvd.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,289
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det har vel å gjøre med at man har basert det hele på tegneserien, og da er det etter min mening bedre å basere det på figurer og historier som knytter det til tegneserieverdenen istedenfor å finne på nye historier som ikke henger sammen med tegneserieuniverset det er basert på. Realisme?? Give me a break...

Og til slutt: The Dark Knight! Det er snakk om nattens ridder, ikke en mørk og stormfull aften...

Var flere ting som stemte også da, må legge til det... Bla synes jeg Bateman gjorde seg bra som Batman.

Var veldig bra lagt opp rundt begynnelsen... etc..

Men som sagt så synes jeg tingene rundt Ra-Ka afferen mot slutten kunne ha vært lagt fram i et litt bedre lys/mørke.

Synes Scarecrow fungerte perfekt derimot.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så nettopp "Across the Universe (All You Need Is Love)". Hvis du har et forhold til The Beatles, og kjenner noen av tekstene, så anbefaler jeg denne filmen. Mange kule versjoner av Beatles-låter, og handlingen i filmen er bra. Litt "weird" til tider, men det er også enkelte av låtene til The Beatles!

Også har den DTS ES 6.1!

Tilbehør: Gjerne et par bjørnunger!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvelden`s underholdning ble Kill Bill 2 :-)

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Hunt for the Unicorn Killer (1999) (TV)

Fasinerende historie med glimrende prestasjon av Naomi Watts, MEN dessverre en B film grunnet dårlig klipping etc, hadde filmen vært 10 min lenger, og de 10 min plassert riktig, så kunne dette vært en veldig god film. Terninkast 3.

Ps. Kanskje noen vil gjøre en remake? Kunne blitt bra..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Her tror jeg det er ganske nøyaktig to stereotypiske sider av saken.

Nr 1: Folk elsker tegneserieheltefilmer fordi de nettopp er så 'cheesy' og tro mot original konseptet i tegneserieform.

Nr 2: Folk som ergrer seg over ovenstående cheese og derfor blir svært begeistret når man dreier filmatiseringen over til mer realistiske forhold. Dette har fungert godt de få gangene man har forsøkt etter min mening.

Altså ingen overraskelse at jeg tilhører Nr 2 folk. (men for all del ler en gang i blant når the cheese blir nærmest ironisk og 'over the top'.)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en kveld med film med grom lyd, DeJavu :-)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Her tror jeg det er ganske nøyaktig to stereotypiske sider av saken.

Nr 1: Folk elsker tegneserieheltefilmer fordi de nettopp er så 'cheesy' og tro mot original konseptet i tegneserieform.

Nr 2: Folk som ergrer seg over ovenstående cheese og derfor blir svært begeistret når man dreier filmatiseringen over til mer realistiske forhold. Dette har fungert godt de få gangene man har forsøkt etter min mening.

Altså ingen overraskelse at jeg tilhører Nr 2 folk. (men for all del ler en gang i blant når the cheese blir nærmest ironisk og 'over the top'.)
    Har du eksempler på filmer som etter din mening tilhører kategori 2?

Jeg synes for øvrig at du generaliserer og nedvurderer tegneserier for mye når du setter likhetstegn mellom at en tegneserieheltefilm som er "cheesy" automatisk er tro mot originalkonseptet i tegneserieform. 'V for Vendetta' er et eksempel på en tegneserie som har mer dybde, nyanser og innhold enn filmen og mange seriøse romaner. 'Batman' var nok i starten ganske endimensjonal som tegneserie, men de konseptheftene som har dominert de senere årene har tilført både karakteren Batman og hans fiender flere dimensjoner.

I utlandet snakker man mer og mer om grafiske romaner ("graphic novels") enn om tegneserier ("cartoons) når det er snakk om de tegneseriene som lages for et mer voksent publikum.

Men en ting er sikkert: Superhelter blir aldri realistiske. Til det er de for uvirkelige. For meg blir det nærmest schizofrent å forlange troverdig realisme i storyen når hovedforutsetningene er så langt unna nettopp det.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,289
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det JEG alltid har likt med Batman serien er at det er realisme i det. Batman og skurkene han møter har ingen overnaturlige krefter. Det er bare masker utstyr, kampsport og skruppel løse mafia goons og bankranere.

Det gjør det hele litt mer ekte enn feks Supermann og X-Men.
    Tegneserier har sef en egen rettighet til å bruke cheesy replikker for å løse litt opp. På film derimot så fungerer slike slapstick replikker veldig dårlig, det er noe vi alle vet.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der må jeg si meg enig med deg Danke. Batman er faktisk et eksempel på en nr 2 film slik jeg formulerte meg. Jeg tenker da på de siste filmene. Hvis jeg skulle gi et erkeeksempel på nr 1, så måtte det bli batman og robin serien som gikk for en tid tilbake, hvor det stod 'boom' og 'bang' i annehver scene. Det var jo utrolig morsomt, men altså litt FOR tegneserieaktig... Tok du den roffe?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten er det mye mer rom for 'cheesy' i en tegneserie må du jo forstå, for det hele er jo TEGNET, altså mindre virkelig i utgangspunktet. Mer er overlatt til fantasien. Derfor vil det alltid være spesielt utfordrende å adaptere et tegneseriekonsept til en virkelig film..

Side 148 av 364 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 144 145 146 147 148 149 150 151 152 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •