Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 146

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 146 av 364 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 142 143 144 145 146 147 148 149 150 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 ... SisteSiste
Viser resultater 2,901 til 2,920 av 7276
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så "PS I Love You". Sånn halvveis.

Etter 15-20 min orket jeg rett og slett ikke mer av de fæle kjlisjéene og det horrible skuespillet, og satte meg heller på PC'n, og tittet bort med ujevne mellomrom.

Kvinnen(e) i hovedrollene gjør seg ikke godt i 720p iallefall, de er rett og slett kvalmende stygge (ihvertfall i ansiktet). Mao kjempemessig sminkejobb. Det blir ikke bedre av at hun fremstilles som en overdeilig gudinne av et sexsymbol. Dette kvinnfolket er bare fælt og ekkelt å se på.

Historien er uintressant, kjisjéfylt og bærer preg av at de rett og slett har vært for late til å finne på noe som gir mening. I tillegg har de på en eller annen måte klart å få tidsperspektivet til fullstendig feil, slik at når du tror det har gått to uker i filmen har det egentlig gått et år. Store hull i historien som de ikke har giddet å fylle igjen.

Kan trekke frem begravelsen og fyllekula som to tragiske hendelser hva dårlig skuespill, urealistiske / upassende kroppsspråk og ansiktsutrykk og en total mangel på evne til å fange seerens oppmerksomhet og til å følelsesmessig engasjere seeren angår.

I tillegg finnes det ikke dynamikk i lydsporet, noe som kanskje passer slike "TV-Norge" filmer godt.

Fatter ikke hvorfor denne ligger på jevnt 7 på imdb, men det har kanskje noe med å gjøre at de fleste med normal filminteresse skygger unna så snart de ser forsiden på coveret i butikken, mens gjengen som digger
    "romantiske" drittfilmer av episke proporsjoner egentlig syns den er sånn ganske midt på treet og gidder derfor å logge seg inn på imdb og gi den en 7'er (finnes jo ikke filmer som er dårligere enn 7/10 vet dere).

Pluss for mange flotte filmede scener med nydelig bilde og flott fargebruk redder denne fra 1'ern.

2 / 100

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så også P.S. I love you i går.

For å ha det på det klare : Det er helt klart at dette en en jentefilm. Så den med en venninne å hun likte den godt. Filmen har veldig høy "pollenfaktor" som fremkaller tårer å snue hos mange , deriblandt meg :P Men det er klisje på klisje og hovedskuespilleren er ikke av de peneste, som JCBerg sier, men jeg synes nå det var endel pene damer med i denne. dog ikke nok til at du kan sette den på alene på gutterommet uten å kjede deg igjennom 90% av filmen. Frarådes om du kan komme unna med noe annet , men skulle du bli valget være ufravikelig så er det tross alt en søt historie, men klissete som gulvet på mcdonalds.

Bildet hadde jeg intenting å si på, og lyden var heller ikke så vært syns jeg.
    Var et par musikksport som spilte helt greit , lyden ellers var vel på det jevne.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matrix Revolution ble sett i går :-)

(Hva f... skal mann med rumperister når mann har SVS)

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip
    Så også P.S. I love you i går.

For å ha det på det klare : Det er helt klart at dette en en jentefilm. Så den med en venninne å hun likte den godt. Filmen har veldig høy "pollenfaktor" som fremkaller tårer å snue hos mange , deriblandt meg :P Men det er klisje på klisje og hovedskuespilleren er ikke av de peneste, som JCBerg sier, men jeg synes nå det var endel pene damer med i denne. dog ikke nok til at du kan sette den på alene på gutterommet uten å kjede deg igjennom 90% av filmen. Frarådes om du kan komme unna med noe annet , men skulle du bli valget være ufravikelig så er det tross alt en søt historie, men klissete som gulvet på mcdonalds.

Bildet hadde jeg intenting å si på, og lyden var heller ikke så vært syns jeg.
    Var et par musikksport som spilte helt greit , lyden ellers var vel på det jevne.
    Hmmm. Syns også bildet var utrolig flott (spesielt scenene fra irland, naturen osv), men lyden var jo helt flat. Åssen utgave så du? Min er USA Blu-ray utgave. Virket som om all dynamikken var fullstendig borte i lyden.

Så sammen med b.l.a. bestemor som sluker alt av slike hugh grant / julia roberts osv. filmer og tilogmed hun synes den ble teit, og ble ikke kjent med rollefigurene ordentlig.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Startet på og se Alien(s) filmene i kveld :-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gammel men god

Fruen ønsket seg så veldig en gammel god film hun hadde mange minner fra. Da den kom i går og hun pakket den opp, lyste det av øynene hennes og hun trumfet igjennom at vi skulle se den "i kveld" !
    Som sagt så gjort - og jeg ble betatt jeg også.

Her er det mye EKTE sang&musikk og mange viktige temaer blir berørt:
    - kjendislivet
    - mediahysteri
    - alkoholisme
    - arroganse
    - grådighet (managere)
    osv

Bildet er overraskende bra og lyden er i DD 5.1 - tross at den er fra 1976!
    Den mannlige sangeren har en særegen stemme og er ingen stor sanger, men en stor tolker.
    Den kvinnelige derimot - må jo være en av verdens beste vokalister.

Og filmen er:
    A Star Is Born (1976)

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så "the Crow" for første gang siden jeg kjøpte den på Dvd, helt rå film..
    Nydelig skarpt bilde..

Kulissene i byen kunne kanskje vært litt mer troverdige, men samtidig så er det jo meningen at settingen skal skape et dystert og gotisk preg og det synes jeg de har fått til.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    "The Devil's Rejects" er avgjort to hakk opp. Handlingen er strammere og mer sannsynlig. "Ulogiske" marerittscener som de som foregår mot slutten i "House of 1000 Corpses" finnes ikke i "The Devil`s Rejects". Men Captain Spalding er like morsom, Otis-karakteren er enda mer sannsynlig og Baby Firefly (fru Zombie in real life) er fremdeles dødelig forførende. Musikken er også bra, bl.a. Marilyn Manson om jeg husker rett. Dessuten blir man, i hvertfall ble jeg det, mer engasjert og involvert i både plot, handling og karakterer. Se filmen!
    Har fått sett Devils Rejects nå også.

Helt enig at den er bedre, vil gi den 8/10.

Synes bare det som trekker ned er prestasjonene til Baby(Sheri Moon Zombie(kona til Rob Zombie)), da hun virker litt lite troverdig i enkelte scener.
    De scenene jeg tenker på er :
    [spoiler]
    Når Otis, Kapteinen og Baby blir "torturert"
    [/spoiler]
    Ellers er hun som du sier forførende slik som i forløperen.

Soundtracket er creepy og røft som skaper en helsikkes stemning, i likhet med house of 1000 corpses. Er også noen sanger av Rob Zombie med

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aliens ble sett i kveld :-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går var jeg på førpremiere og så "What Happens in Vegas".

Trailer her: WHAT HAPPENS IN VEGAS Starring Ashton Kutcher and Cameron Diaz

Filmen er vel ment å være en spektakulær komedie, men den viser seg etter hvert å bli et litt for krampeaktig forsøk på dette.

Joda, den er i aller høyeste grad festlig, men både det filmatiske - både skulespiller- og regissørmessig - halter så det holder. En god del dårlige sceneskifter (dårlig timing - lite kreativitet) er også med på å sette sine spor.

Koselig og til tider morsom film, og selvfølgelig med en "happy ending" - as always.

6½ av 10.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Aliens ble sett i kveld :-)
    Fikk du noen gang vurdert lyden på TAXI (den amerikanske) ?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Fikk du noen gang vurdert lyden på TAXI (den amerikanske) ?
    Jo da, ikke noe unormalt med den.
    Grom lyd i bilene :-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alien 4 sett i kveld :-D

Fin underholdning :-)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I am Legend på HD-DVD. Er ikke mer å si

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    I am Legend på HD-DVD. Er ikke mer å si
    Er den bra? Har hatt veldig lyst til å se denne, men likte ikke I robot.

Er den bedre enn I robot?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    I går var jeg på førpremiere og så "What Happens in Vegas".

Trailer her: WHAT HAPPENS IN VEGAS Starring Ashton Kutcher and Cameron Diaz

Filmen er vel ment å være en spektakulær komedie, men den viser seg etter hvert å bli et litt for krampeaktig forsøk på dette.

Joda, den er i aller høyeste grad festlig, men både det filmatiske - både skulespiller- og regissørmessig - halter så det holder. En god del dårlige sceneskifter (dårlig timing - lite kreativitet) er også med på å sette sine spor.

Koselig og til tider morsom film, og selvfølgelig med en "happy ending" - as always.

6½ av 10.

Happy ending???

Slutten er jo tragisk.. hehe...
    De kule folka dør og de mindre kule får det helt forjævlig.....

Synes den var morsom jeg...
    Særlig Cameron Diaz spilte teit overfladisk bitch med null skrupler jævlig bra..

Skriket på slutten er jo hysterisk. Frustrerte fruer kan bare gå å legge seg....

hehe

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis ingen som har hørt om Spoiler alert!!

Marker det som er spoilere med hvit tekst, og vis at det er spoiler her ved å skrive eks [spoiler] [/spoiler]....

Er ikke meningen at man skal komme inn hit for så å få avslørt slutten på filmer... !

Side 146 av 364 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 142 143 144 145 146 147 148 149 150 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •