Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 144

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 144 av 364 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 ... SisteSiste
Viser resultater 2,861 til 2,880 av 7267
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Star Wars ep.5

Ser filmene i rekefølgen de ble laget denne gangen for litt variasjon :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Star Wars ep.5

Ser filmene i rekefølgen de ble laget denne gangen for litt variasjon :-)
    Litt utenom topic her, men er det kommet ut noen samling med alle episodene? Har bare funnet de tre første som triologi, og de tre siste som enkeltfilmer...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akeem
    Litt utenom topic her, men er det kommet ut noen samling med alle episodene? Har bare funnet de tre første som triologi, og de tre siste som enkeltfilmer...
    Der virker stille i på Lukas sin gård... ikke stort med lekasjer der :-(

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står visst noe sånn i en mye belest bok: "de første skal bli de siste...."

Det gjelder å ha tunga rett i munnen:
    • - de første filmene, som senere ble de siste og som nå betegnes som IV, V og VI finnes i trilogibokser.
    • - de tre siste filmene, som ble de første og omtales som I, II og III er meg bekjent ikke kommet som noen trilogiboks ennå

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Det står visst noe sånn i en mye belest bok: "de første skal bli de siste...."

Det gjelder å ha tunga rett i munnen:
    • - de første filmene, som senere ble de siste og som nå betegnes som IV, V og VI finnes i trilogibokser.
    • - de tre siste filmene, som ble de første og omtales som I, II og III er meg bekjent ikke kommet som noen trilogiboks ennå

Hehe.. Ja jeg tenkte på det idet jeg postet innlegget. Med de tre første, mente jeg selvfølgelig de tre siste...
    Hadde håpet å få en boks med alle seks, jeg. Men får heller starte med de tre første/siste, og heller kjøpe resten single

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen matbutikker har nå en kampanje som går på alle de enslige bananene som blir liggende i frukt&grønnsaksavdelingen : "vi smaker like godt" står det på en plakat over dem - synes den er ganske beskrivende.

For samlere så kan jeg forstå at en trilogiboks er spennende, men egentlig har det ingenting å si.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen matbutikker har nå en kampanje som går på alle de enslige bananene som blir liggende i frukt&grønnsaksavdelingen : "vi smaker like godt" står det på en plakat over dem - synes den er ganske beskrivende.

For samlere så kan jeg forstå at en trilogiboks er spennende, men egentlig har det ingenting å si.
    Ok da... Jeg er overbevist! Skal forbarme meg over den enslige bananen, jeg. Nå er de tre første/siste (Bah! hvorfor skal de gjøre det så vanskelig? Mener forresten IV, V og VI) bestilt fra play.com!

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så There Will Be Blood nå nettopp.

En helt ålreit film med mange flotte scener filmatisk sett og en utrolig bra lyssetting.

Musikken virker til tider litt malplassert og overdreven, og selv om Day-Lewis spiller bra kan det noen ganger bli litt for mye av det gode. Synes også det blir litt mange uvensentlige hendelser her og der som godt kunne vært droppet. Mange gode skuespillere i biroller. De mest dramatiske scenene (ødeleggelsen av boreriggen, dåpen, siste scenen med mer) er fantastisk godt utført og her viser Day-Lewis seg på sitt beste uten at det blir for mye av det gode.

Trekker litt pga overveldende mye sosialkommunistisk propaganda og mye unødvendige scener. Man er litt glad når filmen er over..

6.5/10

I går så jeg The Bucket List, på kino vel og merke.

En film uten de helt store magiske scenene og overraskelsene, men filmen er underholdende og lettspiselig. Nicholson og Freeman fungerer overraskende greit sammen. Spesielt overraskende at MF sånn halvveis har klart å løsrive seg fra sin egenproklamerte gudestatus. Selvtilbedelsen til MF kommer allikevel frem i noen scener, spesielt som forteller, men man overlever. Allikevel sitter man med følelsen av at det ikke har vært den helt store utfordringen for skuespillerne å tilpasse seg rollene sine, men de presterer ihvertfall godt i velkjente roller.

Filmen er bygget opp som mange små dialoger og hendelser som ofte får deg til å dra på smilebåndet, og dette fungerer veldig greit.

Det er mange små hull i plottet som kanskje kan bli litt for mye for noen, men i og for seg er det greit nok. Det merkes at dette er en lavbudsjettfilm, det skriker bluescreen og plastikk i mange av scenene (fallskjerm, pyramider, mange fler), men mange vil nok være mest opptatt av dialogen og andre ting så det er ikke fullt så merkbart.

Stor underholdningsverdi og en film man fint kan se med andre som ikke er filmentusiaster.

7/10 for underholdningen. Sånn filmatisk er den ikke noe særlig.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så We Own The Night nettopp, og det var en helt grei film. Drama/action fyllt med en del klisjeer, men liker skuespillerne, så filmen får bra skussmål av meg. Helt grei underholdning, men ikke noe mer enn det. Ikke en film for audiofile (les: kjedelig lydspor) :-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Star wars serien avsluttet med film nr. 3.

Ca 2 timer ut filmen når skywalker blir vader.
    Et par hjertepulser som sitter godt i golv, vegger m.m :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og jobber meg igjennom Martix-serien. Eller.. Jobber blir kanskje feil begrep. Nyter er vel kanskje bedre! Akkurat ferdig med nr. 2. En liten pause nå før 3. Gleder meg! (Selv om nr. 1 utvilsomt er best! Som enkeltstående film ihvertfall...)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og jobber meg igjennom Martix-serien. Eller.. Jobber blir kanskje feil begrep. Nyter er vel kanskje bedre! Akkurat ferdig med nr. 2. En liten pause nå før 3. Gleder meg! (Selv om nr. 1 utvilsomt er best! Som enkeltstående film ihvertfall...)

Skal snart til og gå igjennom den jeg oxo :-D

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så to filmer i går, begge på Bluray:

Beowulf:
    Ble litt skuffa etter all hypen rundt denne filmen. Bra grafikk, men ikke fullt så bra animasjon\motorikk. Ble sittende og irritere meg over robotbevegelser, noe som forringa opplevelsen noe.
    Historien er også ganske forutsigbar. Pluss for "naken" Angelina Jolie!
    Alt i alt en helt grei film. 5.5/10.

Oceans Thirteen:
    Det første man legger merke til er den spesielle "lyssettinga", noen scener har et blått slør, andre oransje osv. Bildet er også til tider fryktelig kornete, men det skal visst være sånn har jeg lest. Merkelig..
    Selve filmen var god underholdning, og liker du nr 1 og 2, så liker du nok 3 også! 7/10.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var jeg i mål! Matrix-triologien var akkurat like god denne gangen som jeg husket den :-D
    Men nå må jeg forte meg å legge meg så jeg rekker å sovne før jeg må stå opp igjen. Natta!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matrix-trilogien er bra saker, ja, Spesielt i HD. Drivende action og spenning.

Nå er du vel sikkert oppe på beina igjen, tenker jeg? :-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gleden av å oppleve TAXI hjemme i går.
    Endelig er alle høyttalere plassert riktig i forhold til hverandre og TAXI skulle vise seg å være en fin film for å teste surround lyd - Dolby Digital 5.1

Her er det til tider MYE lyd, biler som suser ut og inn av lydbilde og et og annet kjempebang! som setter liv i sub'en.

Plottet er enkelt, men greit. Skuespillerne er bra og dialogen er morsom.

For ordens skyld: dette er den amerikanske TAXI filmen fra 2004:
    Taxi (2004/I)

ps! den franske TAXi filmen er sikkert bedre - men det var denne ovennevnte jeg hadde på lager

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gleden av å oppleve TAXI hjemme i går.
    Endelig er alle høyttalere plassert riktig i forhold til hverandre og TAXI skulle vise seg å være en fin film for å teste surround lyd - Dolby Digital 5.1

Her er det til tider MYE lyd, biler som suser ut og inn av lydbilde og et og annet kjempebang! som setter liv i sub'en.

Plottet er enkelt, men greit. Skuespillerne er bra og dialogen er morsom.

For ordens skyld: dette er den amerikanske TAXI filmen fra 2004:
    Taxi (2004/I)

ps! den franske TAXi filmen er sikkert bedre - men det var denne ovennevnte jeg hadde på lager

Har denne filmen men har sett den bare en gang siden jeg kjøpte den.
    Må sjekke om det er såpass kringlyd en kveld igjen :-D

Newcomer 2.0 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Cloverfield igår.

Måtte stoppe midtveis pga at kjerringa blei sjøsyk

Kameraføringen er det som skiller denne filmen fra mengden... Masse panisk løping fra en stor busemann + håndholdt kamera = kaotisk.

Bortsett fra det hadde jeg stor glede av filmen, til tross for at handlingen verken var særskilt bra eller at audio / video - delen trakk så mye opp. Men så har jeg sansen for slike sci-fi filmer da.

Alt i alt 7 / 10.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sharkwater, Dokumentar 2006
    Sharkwater (2006)

- Vannvittig fine opptak
    - Sjokkerende
    - En øyeåpner
    - Flott regissert, satt sammen med ett godt soundtrack

For meg ble dette 10 av 10. Dersom dere ikke har sett denne enda råder jeg dere til å se den. Virkelig bra filmet, men uten å røpe for mye er dette også en veldig spennende og sjokkerende film.
    Er nylig gitt ut på bluray

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble The bank job med Jason Statham. Knallbra film 8/10

The Bank Job (2008)

Side 144 av 364 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •