Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 143

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 143 av 364 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 139 140 141 142 143 144 145 146 147 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 ... SisteSiste
Viser resultater 2,841 til 2,860 av 7265
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk endelig sett SUNSHINE i ettermiddag.

NB! spoiler - ikke les mere hvis du ikke har sett filmen men skal se den senere!

Dette var en spennende og interessant affære. Jeg ser noen likhetstrekk med 2001, bl.a. snakkende main computer med navn (Icaros) og roterende kunstig gravitasjonsmekanisme og at man ikke overlever.

Bilde var bra, lyden var bra og regien var veldig bra.

Et par svakheter i selve plottet - når man har ansvaret for navigeringen av et romskip på veg mot solen og alles liv avhenger av solskjermingen, da er det veldig veldig rart at man "glemmer" å tenke på solskjermingen hvis man skal endre kurs. Men man kan jo kalle det sabotasje - det passer forsåvidt inn i plottet.

ps! en annen logisk brist jeg kom til å tenke på: ikke så langt inn i filmen samles alle ved "vinduet" for å se noe spesielt - det viser seg at planeten Merkur akkurat da passerer foran solen - altså mellom fartøyet og solen. Vi ser Merkur som en ganske liten sort prikk. Denne planeten ligger 0,37AU fra solen (jorden er 1,000 AU fra solen). Med andre ord er de veldig langt fra å være 2/3 av avstanden fremme til solen - men i filmens handling er de snart fremme??
    Mye av tiden like etterpå går til å sjekk opp Icarus 1 fartøyet - så hvordan i all verden rekker de å nå frem til solen med lasten (atombombene) i løpet av noen minutter etter at det gikk så galt med sammenkoblingen med Icarus 1........

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av Swordfish (2001)

Actonfest a'la carte!!!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell så den ikke igår, men så "A Modern Twain Story: The Prince And The Pauper"

Den handler Tom Canty (Dylan Sprouse som er en helt vanlig skolegutt, som ønsker å bli en verdenskjent film stjerne, Eddie Tudor (Cole Sprouse) er en kjent film stjerne, som hater livet sitt og ønsker å være en vanlig gutt.

Filmingen foregår i nerheten av det Tom bor, han klarer å snike seg inn og treffer på Eddie, de bestemmer seg for å bytte roller.

Filmen synes jeg er perfekt, synd at den aldri har vert på kino i norge

A Modern Twain Story: The Prince and the Pauper (2007)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Omtale av Swordfish (2001)

Actonfest a'la carte!!!
    Velkommen etter..

Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går såg eg DOA dead or alive og fy FA*N for ein ræva film!!!! Vill ikkje anbefale noen å se dette makkverket av ein film. Sitter bare å iriterer deg gjennom hele. uffff

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    motorpsycho: du må ta filmen for det den er, DOA er basert på ett spill og laget for fjortisgutta. Selv likte jeg filmen og alle de fine damene, men jeg visste jo på forhånd at dette ikke var noe bra film. Bra film og god underholdning er ikke det samme. Forventinger har veldig mye å si på hvordan jeg liker filmer, noe jeg sannsynligvis ikke er alene om.

Asvaberg: ett godt eksempel på smak og behag. Jeg syntes sunshine var dårlig, men likte the core. Altså helt motsatt av deg.

Ellers anbefaler jeg alle å se "I am legend" og "No country for old men".

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Asvaberg: ett godt eksempel på smak og behag. Jeg syntes sunshine var dårlig, men likte the core. Altså helt motsatt av deg.

Ellers anbefaler jeg alle å se "I am legend" og "No country for old men".
    Ja, smak og behag.

begge dine tips ligger høyt på Blu-Ray lista mi (men med mulighet for norsk tekst). De ligger der sammen med 2001. 2010 finnes p.t. ikke på Blu-Ray og også vanskelig å få som vanlig DVD

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale igår, kan vel ikke akkurat si den levde opp til forventningene mine. Kunne vært så mye bedre....

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The orphanage

Var faktisk på kino i går, mindre hyggelig opplevelse da det er sant at alle filmer gjør seg best hjemme.

menmen.

The Orphanage

spansk grøsser.

litt spesiell grøsser med ganske mange klassiske grøsser trekk (shutter, the ring o.l.)

men for en overraskelse! ventet meg ikke så ekstremt bra film, noe av opplevelsen forsvinner naturlig nok pga fjortissene på bakerste benk som utforsker kroppen sin og hvilke lyder den kan lage.

lyden virket veldig bra i filmen, uten at jeg skal uttale meg for mye om det pga jeg så den på kino å ikke hjemme der jeg mener jeg får mye bedre lyd selv.

jeg vil ikke si noe om handlingen for jeg føler jeg røper for mye da.

likte du Shutter, The Ring og The Grudge anbefaler jeg virkelig denne filmen.

kan også passe folk som liker litt psykologiske filmer, for den spiller deg noen puss.

god fornøyelse!

mvh
    stian

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så Biker Boyz ikveld.

OMFG!! for noe søppel, må være noe av det dårligste jeg harsett på lenge.
    Jeg har sett på Fast and The Furious, syntes den filmen var sånn passe, men Biker Boyz drar det kule langt over hva jeg kunne tåle. Dama satt ved siden av å bare sukket. Dette er 1t 45min bortkastet tid. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke bare skrudde av filmen.

**edit** Glemte å si et to positive ting om filmen: 1. Det var noen pene damer der. 2. Noen pene sykler.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varg Veum

Har nå sett de tre (første) Varg Veum filmene, og synes dette er noe av det bedre produsert i Norge. Har lit sansen for sjangeren.
    Husker tilbake på Orions Belte...... den gang jeg var noe yngre Har sikret meg den - men tør liksom ikke sette den på - redd for at den mister litt av det magiske ved å huske tilbake !

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I helgen så jeg Atonement på HD.

Har ventet lenge på at denne skulle bli tilgjengelig i HD-format.

Filmen handlet ikke akkurat om det jeg på forhånd antok, men du verden - dette er virkelig en film som for min del vil sette seg i hukommelsen en stund fremover. Lekker filming, flotte skuespillerprestasjoner og et litt uventet sluttpoeng som virkelig setter prikken over i'en.

En meget sterk 5'er.
    Lenke til IMDB: Atonement (2007)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så også (omsider) Sunshine i HD i helgen.

Tja - hva skal man si? Spennende nok, noe det infernalske basstrykket i stor grad var årsak til. Med alle subene i drift var det (som vanlig) rent moro å se på en slik film!

Handlingen hadde (som asvaberg skriver) sine åpenbare brister. Men likevel - nok intriger og handlingsvariasjon til at den er severdig.

Karakter: 4÷?
    Lenke til IMDB: Sunshine (2007)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Waterworld i går, og den var faktisk en del bedre enn jeg husket. Men et irritasjonsmoment var at det ikke var et sub spor, noe som er merkeli med tanke på at det er et 5.1 lydspor. Noen flere som har samme erfaring?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fruen og jeg har de siste to dagene mimret med de to første sesongene av denne Tv serien fra 1989-93 tallet:

Eve Matheson spiller rollen som den 26 årige kvinnen som oppsøker en advokat for å få skilsmisse fra sin mann (melkemann). Mr Callendar, advokaten, er 53 år gammel og de utvikler et forhold.

Serien er veldig underholdende og med masse typsik britisk humor, men også harselas rundt mange fordommer om aldersforskjell.

Serien "bæres" ganske mye av den nye sekretæren-assistenten, Hillary, en blondine på det beste/verste. Hun spilles av Rebecca Lacey

nb! finnes p.t. bare med engelsk tekst - så ja, da har jeg klart det også

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av Vacancy (2007)

Skuffende grøsser med et enormt potensial.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Star1
    Så Waterworld i går, og den var faktisk en del bedre enn jeg husket. Men et irritasjonsmoment var at det ikke var et sub spor, noe som er merkeli med tanke på at det er et 5.1 lydspor. Noen flere som har samme erfaring?
    Har denne på DVD.
    På covret står det D.D 5.0.

Kansje jeg skal se den i kveld ja :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble litt Will Smith i kveld. I robot og Ali.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så "The Invasion" med Nicole Kidman i går kveld.
    The Invasion (2007)

Hun bærer filmen i et plot som treffer svært langt fra min smak.
    Men for all del - pen dame i "nervepirrende" action... Tiden gikk unna.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye frem og tilbake har jeg endelig fått skaffet meg en av tidenes største filmer: 2001: A space odyssey.
    Stanley Kubricks film fra 1968 (!!!) vil for all tid stå frem som en av tidenes - eller den beste - fremtidsfilmer, også kalt Sci-Fi.

Jeg var i shorts og sandaler langs bryggekanten som 6 åring da denne filmen kom og jeg var spent på inntrykket - kvaliteten på filmen fra den gang en karamell kostet 2 øre.

Filmen jeg skaffet meg (DVD) er en special edition:

Filmen er basert på boken med samme navn av Arthur C. Clarke - mannen som engang uttalte da han ble spurt om hva monolitten egentlig betyr:
    "What ever you want it to mean"

Det er bare et EVENTYR av en film som alle herinne MÅ se før eller senere. Noen har sikkert sett den en eller flere ganger - men for de som ikke har - LØP Å KJØP!

Til og med jr. i huset kom ned for å se hva slags rar film fattern hadde skaffet seg og han ble kjempeimponert over billedkvaliteten og alt det spennende futuristiske (han er da en Star Wars I,II,II generasjon - husk på det).

Filmen sies å være den første med produktplassering - dvs at sponsorer får plassere navn/logo i selve filmen.
    De mest fremtredende er Hilton og Howard Johnson med sine "filialer" på månestasjonen - og PanAm flyselskapet som står for catering ombord på shuttle fergen til månen.
    Det er flere også, du finner en fin liste her:
    Product placement in 2001: A Space Odyssey@Everything2.com

Jeg vil ikke røpe noe om handlingen, men det er noen vannvittige overganger i handling og bilde og en regi og musikk som gjør at du sitter der og måper.......

Nå venter jeg bare på å få tak i oppfølgeren, 2010: The year we make contact, en helt annen type film men allikevel en oppfølger.

ps! Lyden er en stor del av filmen og denne lille informasjonen fra IMDB er vel verdt å huske på:
    Aside from the film's music, no sound is heard in the space sequences. This is because technically in space, there is no sound.

Side 143 av 364 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 139 140 141 142 143 144 145 146 147 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •