Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 141

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 141 av 364 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 137 138 139 140 141 142 143 144 145 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 ... SisteSiste
Viser resultater 2,801 til 2,820 av 7271
    Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ble Hitman her å..hehe..Han har tydeligvis vært i Norge og tatt knekken på noen å,ifølge kartet i filmen!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Har sett Hitman på dvd i dag! Rimelig maskulin film for å si det sånn :-D Gir den terning kast 5.. Flott film med godt bilde og en massiv dypbass til tider.
    Enig der. Ikke ofte man hørt skytescener som trykker så mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg Chocolát. Vanligvis ikke min stil, men den dikret humoren og all den sjokoladen gjorde det til en bra kveld

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett Jumper i kveld her hjemme .... Den var litt tøff

Hadde vært morsomt å kunne hoppet slik rundt gitt

Cloverfield så jeg her om dagen og den var ganske trøttende, og den talentløse slutten tar jo kaka! Ser at mange syntes denne er kjempebra og engasjerende, men......

MEN LYDEN i denne filmen er jo fantastisk! Noe min(e) naboer ikke er helt enige i tror jeg Natta folkens!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    Har i dag sett Tornerose med Varg Veum og for å vere Norsk film var dette meget bra. :-D
    Jeg for min del er litt forvirret nå. Synes coverne til alle disse Varg Veum-filmene er temmelig like, og siden de ikke har noen nummerering, så glemmer jeg fra gang til gang hva som er hva.

Kan noen ta en rask gjennomgang av hvilke Varg Veum-filmer som er laget?

Edit: Fant svaret selv her:
    Heftig filmvår for Varg Veum
    Den første Veum-filmen, Bitre blomster, hadde premiere i september og er allerede ute på dvd. De tre neste produksjonene er også klare.

Tornerose ble vist under filmfestivalen i Tromsø i januar og er nå ute på dvd. Din til døden får sin urpremiere under Kosmorama filmfestival i Trondheim, med visning 3., 4. og 5. mars. Deretter går også denne direkte ut på dvd-salg. Det meldes allerede nå om stort dvd-salg både på Bitre blomster og Tornerose. Trailer til Din til døden ser du her.

Den neste kinofilmen, Falne engler, får urpremiere 4. april. Traileren ser du allerede her.
    Det er altså totalt fire(!) filmer som er laget eller er i produksjon, og etter hva jeg skjønner går to av dem rett på DVD uten kinolansering. Det er vel temmelig sjelden kost i norsk sammenheng, dette med rett på DVD-filmer...

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Har sett Hitman på dvd i dag! Rimelig maskulin film for å si det sånn :-D Gir den terning kast 5.. Flott film med godt bilde og en massiv dypbass til tider.
    Står på platekompaniet at den slippes i arpil... Hvor fikk du tak i den?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    da må du nok ut på internett og last den ned...

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, fytti rakkern.... hiiiv og hoy....

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Send meg en PM hvis du vil vite det!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett Recident Evil 3 på Blu Ray (True HD)

Midt på treet film, er ikke så mye action som de 2 forrige.

Filmen blir bedre på slutten ;-)

Da venter vi spent på film nr 4 og Alice`s jakt videre :-D

Newcomer Blacksmit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så "The Invasion" igår. The Invasion (2007)

Helt grei. Spennende konsept, der hva som definerer oss som mennesker blir satt på en test. Filmen kunne ha vært mye bedre, men synes den er absolutt se bar.

Terningkast sterk 3

Daniel Craig passer bedre som "Bond" enn den rollen han har i denne filmen.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona fikk velge film i går, og da ble det norske 37 1/2.

En slags komedie, men det er langt mellom latterpoengene og historien er temmelig banal, med en del stereotype rollefigurer. Til tross for dette er det en del gode, troverdige rolletolkninger, så det var ikke helt bortkastet.

Terningkast 3.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag så jeg Cars på B.R

Mine ører syns det ekstremt god dynamikk og kvalitet på lydsporet.

True HD som PCM fra PS3.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld så jeg filmen War med Jet Li på Blu Ray :-D

En god film med mange som blir drept :-D
    Konge slåssing er en selfølge med Jet Li :-D

Bilde holder bra standard.
    Lyden er helt sjef (PCM 7.1) en god del dypbass. Og en kan skru opp lyden litt ekstra :-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på kino og så Ulvenatten i går.
    Det er jo opprinnelig en roman av Tom Egeland, god forfatter, men hadde ikke lest akkurat den boken.

Vel, selve filmen handler om et gisseldrama i et direktesendt tv studio, og det utarter seg.

Hadde det vært en standard amerikansk film hadde jeg ikke blitt særlig imponert, men når en vet det er nordmenn som har laget den så blir en faktisk litt stolt av sine landsmenn! En av de beste filmene fra moderlandet de siste årene i sin sjanger!

Største minus er en liten filledetalj som skjer helt på slutten som er virkelig dårlig laget i disse datatider!

Må legge til at jeg ikke har hatt anledning til og sett Varg Veum filmene og Kautokeino opprøret så jeg har ikke sammenligningsgrunnlag mot disse.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deja Vu

Blu Ray U.comp PCM 5.1 :-D
    Fikk da summet meg til og se den jeg oxo om sider :-)

Småsyk film :-D
    Fantastisk bruk av dypbass !!! En og annen pulsen oxo :-)
    Veldig god lyd og og bilde :-D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 filmer:

"D-wars": Handlingen lagt til dagen L.A som er truet av en abnorm stor (og ond) slange som truer hele verdens eksistens og dens jakt på en 20 år gammel jente som er nøkkelen til ubegrenset makt.

Det er ikke tvil om at det er en asiatisk produsert amerikansk film hvor det er lite kjente skuespillere med. Eneste kjente fjeset er en fyr som en gang i tiden var med i "Roswell-serien".

For å si det som så er filmen tildels merket av det og ett heller lite godt manus.

Dessuten så tar det litt tid før handlingen virkelig tar fart, men når den gjør det så, ja da er det enten hummer og kanari!

Ser ganske så imponerende ut den sekvensen der "slangen" smyger seg gjennom sentrum så biler ol. eksploderer, men nå det gjelder ellers av dataanimasjon så er den veldig varierende. De små dragene er heller rimelig "anemiske"!

Terningkast? muligens en 2'er?

"Stardust":
    Man kan si at trenden når det gjelder fantasy-filmer for barn siden den følger i rekken av filmer som "Harry Potter-serien", Det gyldne kompass, Narnia mfl. Her er handlingen lagt til 1800-tallets England og en mur som er grense mellom 2 paralelle dimensjoner, en ung manns jakt på en stjerne som viser seg å være nøkkelen til ett kongerike og kjærligheten..

Bare skuespillerlisten alene er imponerende med bla. Michelle Pfeiffer, Claire Danes og Robert de Niro...

Herav er det de Niro som gjør den mest interessante karakteren, den heller "tvilsomme og eksentriske" Kaptein Shakespear (skal ikke si for mye om personen heller da), men alltid bedårende frk. Danes og alltid snaxy Michelle gjør helt greie rolletolkninger.

Filmen har endel gode visuelle effekter, selv om jeg har sett de bedre (og for den saks skyld verre) før.

Er fan av fantasysjangeren, men denne er ikke blandt de beste jeg har sett, tiltross for at det finnes ett og annet godt "poeng" i filmen.

Alderssettingen på 11år virker veldig fornuftig siden det finnes endel sekvenser som jeg syntes var rimelig.. ja.. øh.. nesten på grensa til groteske. (hint: voodoodukke)

Terningkast? Nja.. En svak 4'er?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden

"D-wars":
    For å fortelle det fort så er det ikke tvil om at det er en asiatisk produsert amerikansk film hvor det er lite kjente skuespillere med. Eneste kjente fjeset er en fyr som en gang i tiden var med i "Roswell-serien".

For å si det som så er filmen tildels merket av det og ett heller lite godt manus.

Dessuten så tar det litt tid før handlingen virkelig tar fart, men når den gjør det så, ja da er det enten hummer og kanari!

Ser ganske så imponerende ut den sekvensen der "slangen" smyger seg gjennom sentrum så biler ol. eksploderer, men nå det gjelder ellers av dataanimasjon så er den veldig varierende. De små dragene er heller rimelig "anemiske"!

Terningkast? muligens en 2'er?
    Da er du snill. Det er lenge siden jeg så en så utrolig ræva film, hvis det noensinne har forekommet. Dårlig manus, dårlig skuespill, og spesialeffekter som suger.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er nok sikkert snill ja, men må innømme at jeg har sett filmer som er enda mere "rævva" enn denne, så da var ikke karakter 2 så ille. (Er jo uansett en subjektiv mening? Right?)

Det finnes endel ting i den som er skikkelig dårlig men også endel ting som er middels, så da blir en ener litt feil i mine øyne.

Uansett ikke en film jeg anbefaler venner å se, Atle

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok

Det jeg likte spesielt godt med filmen, eller man kan vel kanskje skylde på disken, er at når den byttet lag i DVD-plata gikk lyden over til ren stereo, uten mulighet for å få den til å spille surroundsporet. Det var en høydare for min del

Side 141 av 364 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 137 138 139 140 141 142 143 144 145 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •