Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 135

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 135 av 364 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 131 132 133 134 135 136 137 138 139 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 ... SisteSiste
Viser resultater 2,681 til 2,700 av 7271
    Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Skalvise i går ble det :

Superman Returns : God film med knall lyd
    Buying the cow: Middelmådig komedie
    Open Range : Landryg til tider, men når det først blir action så sitter lyden som et skudd bokstavelig talt. Er vel en av de mest omtalte demo scenene her på forumet.

+2 olsenbanden filmer: De er jo bare knall.

(Julebord på lørdag, så formen tilsa sofa-film modus )
    Open Range blekner litt i forhold til filmen den helt klart prøver å etterligne. Nemlig Unforgiven av og med Clint Eastwood, men det betyr ikke at den er dårlig selv om den feiler på en del punkter. Forholdet som oppstår mellom Anette Benning og Kevin Costner henger ikke helt på greip. Jeg fikk ikke helt tak i kjemien mellom dem... Dette gjør filmen problematisk, ikke så lite heller. Shoot Outen på slutten derimot, er verd hele filmen, den er rett og slett kanon bra!

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    Disturbia..

Handlingen hadde en god begynnelse..
    men dette føltes ikke som en triller, de fikk det ikke helt til i de mest spennende scenene.. lyden var ikke så bra heller..
    god film eller!
    Må seie meg litt uenig her also.. Den var rett og slett genial.. God blandings film med masse morsomheter og blei en skikkelig thriller etterkvart.. Det var ikkje masse effekter og bruk av bakkanalene i lyden nei, men det var en kraftfull og heftig lyd med eit bra fundament i bassen.. Det var bruk av bakkanalene når det trengtes.. Alt i alt drit bra, har sett den 2 ganger og kunne ha sett den mange fleire.. Terningkast: 5

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Final Fantasy på Blu Ray.

Massevis av laftekvent bass her :-)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av Annapolis (2006) - lady og landstrykeren går i miltæret!

for all del, jeg har sansen for filmer som omhandler en stut av en fjott fra feil side av byen som virkelig må sloss for å komme seg frem i livet. Enkel og lett underholdning som slår ihjæl litt dødtid om man skulle ha dette
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Bourne Ultimatum

Endelig sett den jeg også :-) DVD

Action fra begynelse til slutt, 1 time og 50 min har aldri gått raskere :-)
    Lyd og bilde i toppklasse :-)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale av Bad Taste (1987)

Skuffende splatter fra kongen av splatter, dog ikke uten høydepunkt. Mest interresant ut fra et filmhistorisk synspunkt.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Punisher

God pakke litt overdervet action, F.C virker være snillere en i bladene... hmm.
    Morro... Jepp :-)

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Evan den almektige

Helt helt kurrant film...

i mine øyne en samlebånd film som ikke kommer til å bli husket..

men grei underholdning når tv`en ikke strekker til

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så "Harry Potter og Føniksordenen i går kveld. Meget bra film, egentlig. Det som er synd med Harry Potter filmene, er at jeg somregel kun ser dem èn gang.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    God pakke litt overdervet action, F.C virker være snillere en i bladene... hmm.
    Morro... Jepp :-)
    The Punisher er en klassiker her hos meg, så den forresten her om dagen. Hevn action som absolutt anbefales...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager skriveleif og idiot-påstander!

Snikskytter / Shooter .. IMDB

Filmen åpner på samme måte som en av Rambo filmene, en mann i hytta på fjellet blir besøkt av suspekte individer. Denne gangen er det første møtet mer rafinert en i Ramboutgaven.

Filmen er etter min smak god, action fra Hollywood er til tider platt og kjedelig men her er spillet godt og gjennomtenkt, de små kommentarene på rett sted, de små detaljene som løfter filmen og gjør den mer troverdig osv. Det har kommet mye søppelaction fra Hollywood de siste årene men her er eksempel på et ok stykke arbeide.

Historien er passe innvikklet og serverer nok overaskelser til at en gammel gubbe som meg også kan kose seg.

Poeng fra 1-10 = 5+
    -------

Sunshine IMDB

Sunshine har en høy score på imdb noe som forteller meg at imdb ikke alltid er bankers i forhold til min egen smak. En gjeng astronauter drar til sola for å redde verden! oki! vel - når ting begynner å bli merkelige opphører fornuftige besluttninger og påfallende teite ting blir gjort på løpende bånd! Halve filmen er helt grei - resten er ikke laget for meg.

En proffesjonell astronaut utvalgt blant tusner gjør ikke slik - punktum, det er kanskje der min svakhet ligger, jeg er sær og tverr når det kommer til en storry av laber kvalitet og klarer ikke helt å la meg overbevise av kule efekter og digge bilder, selv om det er mye bra av det slaget her. Dette er ingen StarWars film "By Far" men hadde jeg vært 14-20år hadde denne gått rett hjem..

Poeng fra 1-10 = 2
    -------

Home of the Brave IMDB

Dette er en potensiell kjedelig film med stor K men Samuell Jacson og diverse andre klarer å gjøre den interesant. Jeg vet ikke helt hva jeg følte etter filmen men tror ikke jeg følte at jeg hadde kastet bort litt over en time. Jeg vil tro det er vanskelig å lage en slik film interesant for den store skare under 25 men denne har en del av alle ellementer og burde være sebar for de fleste - Kjeder du deg kan du trygt se denne!

Poeng fra 1-10 = 4
    -------

The Bourne Ultimatum IMDB

Jezzzz !! Dette er bra! - Vår helt er genial i sitt tredje forsøk på å finne tilbake i sin fortid og plottet i denne er bedre og heftigere en de to andre. Filmen spilles og er laget av toppfolk med en økonomisk ramme uoppnålig for de fleste! Da blir det som regel bra.. Jason gjør halsbrekkende stunt's i superRå slosskamper godt blandet med tankespill, terror og kløkt..

Denne filmen MÅ du se! Du bør ha den i sammlingen din! Den er vesentlig bedre en Die Hard 4 som vi så her forleden -

Poeng fra 1-10 = 8,5
    -------

I dag så vi Polar Expressen så jeg får skrive om den i morgen!

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Helt helt kurrant film...

i mine øyne en samlebånd film som ikke kommer til å bli husket..

men grei underholdning når tv`en ikke strekker til
    Jeg syntes den første var grei nok men ikke god nok til å kjøpe denne ... det gjorde VI (ikke jeg) alikevel!! Omtale kommer når vi har sett den..

Diplomaten?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte Shooter ganske så godt. Ikke for at jeg nødvendigvis analyserte hele plottet, men det er en sånn typisk "ta seg en pils, skru volumet opp og bare ta i mot"-film hehe.

At helikoptre blir skutt ned med skarpskytterrifle er heller ikke negativt 8).

Av 10 får den 7 av meg.

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Polarekspressen / The Polar Express IMDB

Hmm! Denne filmen har ligget lenge i hylla i påvente av juletider, den var ikke helt det jeg hadde forhåpninger om men faller i kategorien ok. Berg og dalbaneturen med toget er definitivt noe vi skal se når kinoen i kjelleren er på plass for det blir litt platt på en 50" i stua (jadda - jeg er bortskjemt!!).

Filmen er godt animert og det er åpenbart dyktige folk som står bak, litt usystematisk og lite forklarende hendelser samt et par lokale fenomener fra amerikansk historie gjør elementer i filmen uklare, når dette er sagt så vil jeg alikevel anbefale filmen og da spessielt til de an dere som liker animerte filmer. Bevegelser er godt synkronisert og det er en påkostet film.

Poeng fra 1-10 = 5+

Lars.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så filmen Bug i går kveld og kan vel si såpass som at det er lenge siden jeg har sett en mer spesiell film enn dette!

Det sies at dette er en thriller men jeg syns egentlig denne filmen faller mer mot det komiske.:???:

Dette var antageligvis den eneste gangen jeg så filmen men som de fleste andre filmer så er den verdt å se av den grunn at da har du sett den!:-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eragon (BlueRay) IMDB

Det må sies at dette er den første filmen jeg ser på min nye BlueRay spiller og de filmer jeg skriver omtale om heretter er sett på denne spilleren - de fleste oppskalert til 1080p fra DVD etc.

Fantastiske farger, nydelige scener og et ok plott. Ingen store skuespillerprestasjoner men dette er jo en eventyrfilm og da skal fokuset ligge på storry. Jeg likte filmen med unntak av slutten som tydelig indikerer en etterfølger.

Denne filmen bør sees av eventyrfrelste.

Film = 5+
    Disk = 1 (Trailer)

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Prestige IMDB

Les aldri på coveret hvis du står på vippen vedr. kjøp av film! Storryen kan sikkert virke innvikklet for noen og filmen holder deg "oppe" stort sett hele tiden, morsome detaljer og gode skuespillerprestasjoner samt et og annet glimt av ubesart magi!

Denne filmen kan du godt se.

Film = 6

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Nativity Story (Veien til Betlehem) IMDB

Kristne filmer blir bedre og bedre, de av oss som har sett en del av disse har gremmet oss mye gjennom tidene. "The Nativity Story" er enda et godt eksempel på at både skuespillere og resten av gjengen kan produsere noe glimrende. Skal man tro ryktene i Hollywood blir det mer og mer atraktivt å spille i kristne filmer og bra er det.

Filmen tar for seg Johannes og Maria som unge og historin om turen til Betlehem, fødselen i stallen, de tre vise menn osv. Virkelig bra. Alt er eutentisk og virkelighetstro og man legger fort merke til at det er langt mye ned i planleggingen av denne filmen.

Er du kristen er filmen selvskreven, er du ikke kristen og defor velger å ikke se filmen - går du glipp av en meget god film!

Film = 7

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joshua IMDB

Tony Goldwyn gjør en glimrende jobb i denne rolige filmen som alikevel klarer å fenge deg, filmen er meget underholdende men krever muligens en hvis alder hos seer får den slår inn.

Er du kristen er filmen selvskreven, er du ikke kristen og defor velger å ikke se filmen - går du glipp av en meget god film!

Film = 6+

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    asfaltevangeliet IMDB

Dette blir mer å regne som en sær kristen film. Det er i aller høyeste grad en lavbudsjettfilm og prestasjonene er til tider fraværende men poenget er glimrende. Filmen vil av mange oppfattes som svært rå og brutal, personlig likte jeg den godt fordi den belyser en del ting i bibelen vi kristne liker å glemme.

Plott: Hva ville ha skjedd om Jesus ble født i Oslo i vår egen tid, i stedet for i Palestina omtrent 2000 år tidligere?

Jeg gleder meg til den dagen da "gutta med mye penger" bestemmer seg for å lage denne filmen.

Imponerende rolleliste!
    Dårlig "sydd sammen".

Bør sees hvis du får tak i den!

Film = 3,5

Lars.

Side 135 av 364 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 131 132 133 134 135 136 137 138 139 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •